Autor |
Wiadomość |
mkzibi
|
Napisane: 28.11.2020, 18:35 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
Z diagnozowaniem i usuwaniem błędów nie ma problemu.
Mi chodzi raczej o adaptacje i programowanie. chcę dodać tempomat i zmieniarkę.
|
|
Góra |
|
SebastianP
|
Napisane: 29.11.2020, 10:19 |
|
Dołączył: 18.03.2015 Posty: 328
|
bosmanx napisał(a): mkzibi napisał(a): Mam Cayenna 3.2 a wiec w zasadzie VW częściowo ale zwykłe interfejsy nie czytają mi nic poza silnikiem [...] Normalnie kabel VAG KKL (który jak mniemam masz) obsługuje linię K na pinie 7 i linię L na pinie 15 gniazda OBD (w Audi nazywają tą linię K2, stąd nazwa kabla KKL). W Cayenne silnik i skrzynia są podłączone do pinu 7, więc to normalnie działa, ale cała reszta (chyba w ramach dowcipu) jest podpięta pod pin 3, a na pinie 15 nie ma nic. Wystarczy połączyć piny 3 i 15 i powinno śmigać, interfejs odnajdzie wtedy resztę sprzętu na linii L. Proste polowe rozwiązanie to wziąć bardzo cienki kabelek i zewrzeć nim piny (czy raczej dziury, bo złącze jest damskie) w gnieździe OBD i przygwoździć go wtyczką interfejsu. Jeszcze nie testowałem, czekam na kabel, ale parę osób na forum rennlist [1] potwierdziło, że im to działa. 1. https://rennlist.com/forums/cayenne-955 ... st16459221Potwierdzam info kolegi. Mam kilka interfejsów, które używam do Cayenna. Do tej pory najlepszy, który miałem pozwalał na kilka adaptacji. Zagłębiłem się w forum rennlist i wyczytałem to co podał kolega: kabel do Vag KKL + Vcds + połączenie PINu 3 i 15 daje pełny dostęp do kodowań i kalibracji. Czekam na przesyłkę powyższego, ale sprawdziłem na swoim aucie pożyczając od znajomego, który użytkuje ten program w CTS
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 24.12.2020, 13:53 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
Pytanie co można tym kalibrować i kodować. Czy dodam tempomat i zmieniarkę do radia?
Jakiej wersji VCDS a używasz?
|
|
Góra |
|
Antek
|
Napisane: 4.11.2021, 19:07 |
|
Dołączył: 16.09.2020 Posty: 19
|
W kabelu KKL połączyłem PIN 3 i 15. Mam dostęp jedynie do modułu skrzyni biegów 02. Inne piny wykorzystywane przez kabel to 4, 7, 15, 16.
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 29.12.2021, 17:58 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
Odkopię trochę temat. Czy ma ktoś doświadczenia z Foxwell NT530 lub innym podobnym skanerem? Wspomniany Viaken ma w ofercie Autel MaxiAP AP200 ale nie wiem ile są warte te skanery po bluetooth. Generalnie szukam czegoś do kasowania błędów i jakiegoś prostego programowania (np. kiera, tempomat, zmiana języka) w rozsądnej cenie.
A może ktoś z forumowiczów z Warszawy lub okolic ma taki skaner i mógłby pożyczyć?
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 31.12.2021, 19:07 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
Na temat tego Foxwell'a NT530 i funkcjonalności na jakiej mi zależy jest świeży wątek na Planet-9
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 31.12.2021, 19:20 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1202
|
Przez jakiś czas polowałem na ten model ,w końcu kupiłem z ebayu coś takiego Skaner OBD2 iCarsoft POR V2.0 dla Porsche . Urządzenie jest trochę niekompletne bo musiałbym zaktualizować ale zdiagnozowałem problem z poduszką powietrzną ,skasowałem błąd poduszki . Mam wgrane różne modele Porsche.
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 1.01.2022, 15:17 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 288 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Do jakiego rocznika potrzebujesz ? Poniżej 2018 działa idealnie piwis3 oparty na głowicy vas6164a.
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 1.01.2022, 15:33 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
mps napisał(a): Do jakiego rocznika potrzebujesz ? Poniżej 2018 działa idealnie piwis3 oparty na głowicy vas6164a. 2009 natomiast napisałem, że szukam czegoś w rozsadnej cenie... PIWIS jak fajny by nie był, to do hobbystycznych zastosowań jest nieopłacalny.
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 18.01.2022, 22:02 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
Dziś dotarł do mnie Foxwell NT530. Interfejs bez problemu łączy się z autem, można odczytać i kasować błędy, usuwać inspekcje serwisowe i olejowe, możliwe jest nawet proste kodowanie (m.in. udało mi się zakodować kierownicę Sport Design).
|
|
Góra |
|
Jaśnie Panicz
|
Napisane: 19.01.2022, 19:52 |
|
Dołączył: 7.07.2015 Posty: 67
|
kaba napisał(a): Dziś dotarł do mnie Foxwell NT530. Interfejs bez problemu łączy się z autem, można odczytać i kasować błędy, usuwać inspekcje serwisowe i olejowe, możliwe jest nawet proste kodowanie (m.in. udało mi się zakodować kierownicę Sport Design). Czy możesz napisać z jakim modelem używasz? Szukam czegoś do 997.2 i zastanawiam się nad tym NT530. Gdzie kupowałeś?
|
|
Góra |
|
kaba
|
Napisane: 19.01.2022, 22:14 |
|
Dołączył: 29.12.2021 Posty: 94
|
Używam z Caymanem 987.2, natomiast wg producenta NT530 obsługuje wszystkie auta z roczników 1996-2021. Sprawdziłem i u mnie na liście Porsche są: - Cayenne (9PA, 92A i nowsze) - Boxster (986, 987, 981, 982) - Cayman (987, 981, 982) - 911 (996, 997, 991) - GT2 i GT3 (996) - Carrera GT - Panamera (970, 971) - Macan W PL masz kilka sklepów, ale jak nie kupujesz na fakturę to średnio się opłaca (ceny w przedziale 869-969zł). Ja zamówiłem z https://www.foxwelltool.co.uk za 155euro (ok. 700zł), wysyłka do PL w cenie. Wysyłają z Czech, Niemiec lub Chin w zależności od dostępności. Od wpłaty do otrzymania ok. 4 dni robocze. Wysyłka DHL. To co zaznaczysz przy wyborze chyba nie ma większego znaczenia bo ja dostałem i tak "gołe" urządzenie, a wybór marki i aktualizacja softu jest dopiero po podłączeniu testera do kompa (obsługa tylko Win, apka FoxAssist). Trzeba się jeszcze zarejestrować na ich stronie.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|