Autor |
Wiadomość |
majersco
|
Napisane: 29.05.2016, 21:08 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 77
|
Czy istnieje jakiś niezależny program dedykowany do Porsche, w którym znajdę między innymi momenty dokręcana śrub? Darmowy lub jakikolwiek gdzieś do ściągnięcia. Takie samo pytanie co do interfejsu diagnostycznego dedykowanego do Porsche. Pomijam całkowicie uniwersalne testery.
Kupiłem aktualnie pierwsze w życiu Porsche(Cayman S FL manual) i nie wiem tak na prawdę za dużo o marce. Serwisujecie sami swoje auta? Mam swój warsztat i zajmuję się od lat motoryzacją i zastanawiam się jakie później podejście mają klienci jak będę sprzedawał to auto na przykład bez dalszych wpisów w książce serwisowej ?! Aktualnie mam 95tkm i pełną książkę serwisową zagraniczną ze świeżym serwisem przy 94tkm.
Z tego co zauważyłem do Cayman S jest raczej prostym samochodem bez żadnej filozofii więc tym bardziej wolałbym sam auto dopieszczać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 29.05.2016, 22:02 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5199 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Nie ma takiego programu z danymi serwisowymi. Tester dedykowany do Porsche to Durametric, ale nie ma takiej samej jak Piwis funkcjonalności.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
majersco
|
Napisane: 29.05.2016, 23:01 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 77
|
z tego co widzę to te kable diagnostyczne nie obsłużą modeli po 2007r czy się mylę ?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 29.05.2016, 23:50 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
NIe mylisz się. Na alle są chińskie klony i one robią tylko starsze auta. Oryginalny kabel durametrica do zabawy jest nieopłacalny no chyba że wersja dla entuzjastów kosztuje sporo ale znośnie ok 1000zł ale działa tylko z 3 samochodami - czy warto dla zabawy?
|
|
Góra |
|
majersco
|
Napisane: 30.05.2016, 8:39 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 77
|
czyli mam rozumieć, że na własną rękę, mając do obsługi tylko jeden samochód nie ma sensu bawić się w kupowanie sprzętu diagnostycznego typowego do Porsche? Kilkaset zł jestem w stanie zainwestować, ale 1000zł i w górę to już się robi bezsensowny interes.
Zastanawiam się czy na uniwersalnych testerach obsłuży się w większości takie auto? Chodzi o Cayman S FL.
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 30.05.2016, 21:20 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Uniwersalny tester czyta tylko i wyłącznie silnik i to też tak z grubsza... Błędy poda w formie numerycznej bez opisu. Szkoda zachodu. Na stronie www.durametric.com znajdziesz oryginalny tester w wersji amatorskiej czytający wszystkie sterowniki ale obsługuje tylko 3 auta i na innych nie zadziała. Jest też tester podobno do porsche na stronie www.viaken.pl - jaka jest jego funkcjonalność nie mam pojęcia...
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 30.05.2016, 21:27 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Viaken o dziwo czyta całkiem nie najgorzej. Jest dostęp do większości modułów czy to w Cayenne, 996 lub 997 też czyta nie najgorzej. Natomiast Caymana nie miałem okazji podłączać. Aczkolwiek biorąc pod uwagę, że 997 czytał całkiem całkiem to raczej Caymana też powinien oblecieć
|
|
Góra |
|
majersco
|
Napisane: 30.05.2016, 23:56 |
|
Dołączył: 29.05.2016 Posty: 77
|
z racji tego, iż korzystałem z kabli od Viakena, ale akurat przy włoszczyźnie to mogę powiedzieć, że sprawa wygląda przyzwoicie i sporo ludzi go chwali. Zaciągnę języka w temacie Porsche i zobaczymy. Popatrzę na to co piszecie i w razie czego będę się odzywał.
ten Durametric, które trzy auta konkretnie obsługuje?
|
|
Góra |
|
michal928
|
Napisane: 31.05.2016, 0:18 |
|
Dołączył: 1.03.2008 Posty: 1391
|
Pierwsze 3 które podepniesz, niezależnie od modelu. Zapisuje sobie w elektronice kabelka 3 viny i jak chcesz podłączyć kolejne auto to kabel juz z nim nie zadziała. Z tymi 3 które się zapisały będzie działał.
|
|
Góra |
|
Tsotsi85
|
Napisane: 12.03.2018, 10:22 |
|
Dołączył: 4.08.2016 Posty: 34
|
Podepne sie pod temat... Zapewne macie racje, ze nie ma sensu kupowac interfejsu dla "zabawy" z jednym autem... zatem mam pytanie czy ktos z entuzjastow, ktory jest w posiadaniu owego intefejsu bylby tak zyczliwy aby wypozyczyc go na jeden dzien? na pw sie dogadamy pacjent wymagajacy interfejsu do Cayenne S I generacji dzieki!
|
|
Góra |
|
Tsotsi85
|
Napisane: 20.03.2018, 10:59 |
|
Dołączył: 4.08.2016 Posty: 34
|
gdyby ktos kiedys wyrazil chec wypozyczenia interfesju do "zabawy" to ja zawsze chetny
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 13.04.2020, 18:07 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
majersco napisał(a): z racji tego, iż korzystałem z kabli od Viakena, ale akurat przy włoszczyźnie to mogę powiedzieć, że sprawa wygląda przyzwoicie i sporo ludzi go chwali. Zaciągnę języka w temacie Porsche i zobaczymy. Popatrzę na to co piszecie i w razie czego będę się odzywał.
ten Durametric, które trzy auta konkretnie obsługuje? A moze ktoś podpowiedzieć jakiego Viakena zakupić tak aby czytał jak najwięcej? Mam Cayenna 3.2 a wiec w zasadzie VW częściowo ale zwykłe interfejsy nie czytają mi nic poza silnikiem a chciałbym np. zidentyfikować który czujnik parkowania mi padł bo nie chce mi się wszystkich wyciągać, który czujnik poziomu świateł itp itd. Mam też kłopot z rozdzielczą i nie wiem czy tu coś da radę zbadać.
|
|
Góra |
|
jestemtu
|
Napisane: 25.08.2020, 9:25 |
|
Dołączył: 21.08.2020 Posty: 12
|
Temat stary ale może dla kogoś będzie to info użyteczne bo widzę że skąpo tutaj troszkę z informacjami. Otóż kabel grupy VW VCDS bardzo dobrze łączy się i rozpoznaje dużo sterowników bynajmniej w 2004r Cayenne. Bez żadnych problemów połączyłem się do AirBag i skasowałem błąd , łączyłem się do chyba 6 sterowników z osobna i wszędzie gdzie się łączył to kasował OK. Ale nie jest aż tak słodko bo czasem chwilowo zamroził się ale sam po kilku sekundach już komunikował się.Nie wiem jak jest w innych nowszych modelach. A taki kabel w China to chyba troszkę ponad stówkę można zdobyć wraz z ich firmware ale jest bardzo czytelne. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 28.08.2020, 14:36 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
jestemtu napisał(a): Temat stary ale może dla kogoś będzie to info użyteczne bo widzę że skąpo tutaj troszkę z informacjami. Otóż kabel grupy VW VCDS bardzo dobrze łączy się i rozpoznaje dużo sterowników bynajmniej w 2004r Cayenne. Bez żadnych problemów połączyłem się do AirBag i skasowałem błąd , łączyłem się do chyba 6 sterowników z osobna i wszędzie gdzie się łączył to kasował OK. Ale nie jest aż tak słodko bo czasem chwilowo zamroził się ale sam po kilku sekundach już komunikował się.Nie wiem jak jest w innych nowszych modelach. A taki kabel w China to chyba troszkę ponad stówkę można zdobyć wraz z ich firmware ale jest bardzo czytelne. Pozdrawiam Tak potwierdzam. Dodatkowo Autel działa. Mi jednak chodzi o coś co mi powoli np. włączyć zmieniarkę włączyć tempomat.
|
|
Góra |
|
LeON
|
Napisane: 28.08.2020, 21:29 |
|
Dołączył: 19.02.2018 Posty: 404
Nr klubowicza: 583
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 29.08.2020, 10:37 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
LeON napisał(a): Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć.
|
|
Góra |
|
Miki14
|
Napisane: 30.08.2020, 12:27 |
|
Dołączył: 14.02.2020 Posty: 75
|
mkzibi napisał(a): Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć. Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych.
|
|
Góra |
|
Deaver
|
Napisane: 30.08.2020, 21:26 |
|
Dołączył: 15.07.2014 Posty: 105
|
Miki14 napisał(a): mkzibi napisał(a): Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć. Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych. Za parę złotych... to parę to powinno być w cudzysłowie. Raczej od stu w górę. Bez stówy to nikt nawet kabla nie wyciągnie
|
|
Góra |
|
mkzibi
|
Napisane: 30.08.2020, 23:36 |
|
Dołączył: 18.10.2015 Posty: 152
|
Deaver napisał(a): Miki14 napisał(a): mkzibi napisał(a): Hmm. Jak by nie patrzeć ok 1600 trzeba wydać. Jakoś nie bardzo mi się chce wydawać póki co bo mam starego Cayenna i tylko zmieniarkę i tempomat chcę sobie włączyć. Jak potrzebujesz to zrobić tylko w jednym aucie to chyba taniej wyjdzie podjechać do jakiegoś warsztatu, który zrobi to za parę złotych. Za parę złotych... to parę to powinno być w cudzysłowie. Raczej od stu w górę. Bez stówy to nikt nawet kabla nie wyciągnie Jak by to miało kosztować 100 - 200 to bym się nie zastanawiał. ostatnio zażyczyli sobie chłopaki w Trójmieście 2 tyś.
|
|
Góra |
|
bosmanx
|
Napisane: 24.11.2020, 14:22 |
|
Dołączył: 26.01.2018 Posty: 4
|
mkzibi napisał(a): Mam Cayenna 3.2 a wiec w zasadzie VW częściowo ale zwykłe interfejsy nie czytają mi nic poza silnikiem [...] Normalnie kabel VAG KKL (który jak mniemam masz) obsługuje linię K na pinie 7 i linię L na pinie 15 gniazda OBD (w Audi nazywają tą linię K2, stąd nazwa kabla KKL). W Cayenne silnik i skrzynia są podłączone do pinu 7, więc to normalnie działa, ale cała reszta (chyba w ramach dowcipu) jest podpięta pod pin 3, a na pinie 15 nie ma nic. Wystarczy połączyć piny 3 i 15 i powinno śmigać, interfejs odnajdzie wtedy resztę sprzętu na linii L. Proste polowe rozwiązanie to wziąć bardzo cienki kabelek i zewrzeć nim piny (czy raczej dziury, bo złącze jest damskie) w gnieździe OBD i przygwoździć go wtyczką interfejsu. Jeszcze nie testowałem, czekam na kabel, ale parę osób na forum rennlist [1] potwierdziło, że im to działa. 1. https://rennlist.com/forums/cayenne-955 ... st16459221
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|