|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
jczar
|
Napisane: 22.11.2012, 15:48 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Moze ktorys z kolegow podpowie co moze byc powodem, ze w czasie mocniejszego przyspieszania auto zachowuje sie jakbym lekko wcisnal pedal sprzegla. Zaobserwowalem to dopiero kilka dni temu, a wczoraj potwierdzilem. Nagralem krotki filmik i chyba na koncu najlepiej to widac/slychac (ok 54 sekundy). Probowalem pokazac to 3 razy. Jesli jest to jakas oczywista rzecz, co to oznacza dla mnie - co do wymiany? Drogo? Auto to 993 Targa z 1997 (ok. 48000 mil przebiegu).
http://youtu.be/JKjJP2p9ozM (Porsche 993 - slipping clutch?)
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 22.11.2012, 16:40 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
kończy się sprzęgło.
po prostu.
konieczny zakup - docisk, tarcze, łożysko przeważnie komplet.
pozdr, Jacek
|
|
Góra |
|
fulnek
|
Napisane: 22.11.2012, 18:08 |
|
Dołączył: 17.06.2009 Posty: 1644
|
Jczar, a tam się będziesz bawił w wymianę sprzęgła, sprzedaj Targę
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 22.11.2012, 19:32 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Tak myslalem. Mialem to juz w moim poptrzednim aucie - tez 993 (cabrio), ale tam bylo to szybciej - pewnego dnia padlo, a wszysniej nie mialem oznak. Dzieki...
P.S. Nie, nie sprzedam.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 22.11.2012, 20:40 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Vjackmax napisal: Cytuj: kończy się sprzęgło.
Jak dlugo bede mogl jeszcze jezdzic, jesli bedzie to spokojns jazda?
|
|
Góra |
|
Vjackmax
|
Napisane: 22.11.2012, 21:27 |
|
Dołączył: 18.03.2007 Posty: 1375
|
Trudno ocenić zależy od stylu jazdy.
200 - 500 km ??? sugeruje nie ryzykować mnie się udało się zjechać do śrub i już było kiepsko...
Pozdr, jacek
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 22.11.2012, 22:18 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Wiem, ja tez zajechalem poprzednie, ze auto stanelo... pewnie trzeba natychmiast wymienic... Czy powinienem cos kombinowac jakiej marki czesci, czy powinienem kupic oryginal?
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 23.11.2012, 7:37 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
Pracujesz jutro? Jak nie to podjedz do mnie, zobaczymy jak to wygląda i wycenimy Poszedł bym w oryginalne sprzęgło Porsche
|
|
Góra |
|
Bartek1987
|
Napisane: 23.11.2012, 9:31 |
|
Dołączył: 28.07.2012 Posty: 335
|
a u was czarny piątek to może taniej będzie hehehe
|
|
Góra |
|
Remek
|
Napisane: 23.11.2012, 9:34 |
|
Dołączył: 18.06.2012 Posty: 37
|
W samochodzie o ponad 200 - konnej mocy jezdzilem przez jakies 2-3 tys km. Zmienilem zanim się rozpadlo. Slizgało się coraz bardziej.
Nie wiem jak z dostępnością i jakością ewentualnych zamienników, ale ciekawą opcją jest też regeneracja sprzęgła.
Dosyc popularny jest warsztat Pana Radzikowskiego, ale nie mam zadnych osobistych doświadczeń.
|
|
Góra |
|
Bluebird
|
Napisane: 23.11.2012, 13:55 |
|
Dołączył: 21.10.2010 Posty: 63
|
Nie wiem jak jest w 993, ale u mnie w 944 sprzęgło zaczynało się delikatnie ślizgać po dłuższej jeździe w mieście - okazało się, że pocił się wysprzęglik i przy intensywnym używaniu troszkę pluł płynem na tarczę. Po wymianie wysprzęglika problem zniknął, sprzęgło przestało się ślizgać.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 1.12.2012, 0:26 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
OK. Mam diagnoze - rzeczywiscie sprzeglo... Dostalem nastepujace wyliczenie: min. musze wymienic clutch disc, pressure plate i throw-out bearing (w/g mojego mechanika $1133, ja mam za $696.50 z Pelican Parts). Do tego 12 godz pracy, po $130 kazda... Za $1118 moge kupic caly "kit" do wymiany sprzegla gdzie oprocz uszczelek, podkladek, srub, bedzie "slave" cylinder itd... Pytania:
1. Czy warto wszystko wymienic za te $500 wiecej? Mechanik mowi, ze zwykle "master" i "slave" chodza parami, ale nie musza (rozumiem ze oznaka potrzeby wymiany "slave" to "niewracajacy" pedal sprzegla)...
2. Czy sa inne rzeczy, ktore powinienem wymienic, jak juz tam sie dobiora (oczywiscie, wszystko co bedzie widac ze trzeba wymienic, bedzie wymienione, ale czy sa inne rzeczy)? Mechanik sugeruje wymiane "axle" boots ($100 za jedna, plus 1.5 gidz pracy na parze) oraz "rear", czy "crank" czy "main" seal - drobiazg za ok $40 - co to za uszczelka (part nr? - czy to 999 113 326 41 M204 czy cos innego)
3. Czy taki problem tez chodzi w parze z wymiana "Dual Mass Fly Wheel" (964 114 012 02 M37)? bo to tez dosyc draga impreza - ok $1000 za sama czesc...
Dzieki
|
|
Góra |
|
simprez
|
Napisane: 1.12.2012, 0:57 |
|
Dołączył: 1.08.2007 Posty: 2931
|
1. Jeśli masz możliwość (i środki) to dla spokoju sumienia doradzałbym dopłacić i wymienić całość. Wymiana pompy (master) i wysprzęglika (sleeve/operating cylinder) nigdy nie zaszkodzi jeśli wcześniej ich nie ruszano.
2. Axle boots to same osłony przegubów? Zewnętrznych czy też wewnętrznych? Jeśli są uszkodzone / przetarte to jak najszybciej wymienić. Mimo, że koszt zakupu chyba trochę przesadzony.
3. Uszkodzenie koła dwumasowego powinno się objawiać wibracjami przy zmianie biegów raczej. Nie podczas przyspieszania na biegu. Tak mi się zdaje. Tak czy owak, przygotuj się, że też to Cię będzie czekało Sooner or later
Ewentualnie trzeba by się wywiedzieć, czy można je zamienić na tradycyjne jednomasowe koło zamachowe z 964 RS/993 RS
( 964 102 239 31 )
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 1.12.2012, 2:14 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Dzieki simprez. Tez mysle, ze trzeba wymienic master i slave... Co do axle boots, to rzczywiscie chyba oslony, nie wiem. Mechanik powiedzial, ze jesli nigdy nie byly wymieniane, to po 15 latach, proponuje wymienic. A co to za uszczelka (main seal, albo crank seal albo rear seal - tak to nazwal mechanik), ktora powinno sie wymienic, jak juz dobierze sie do sprzegla?...
|
|
Góra |
|
tikicaca
|
Napisane: 1.12.2012, 4:39 |
|
Dołączył: 28.08.2012 Posty: 150
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 1.12.2012, 6:53 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
Tak axle boots to osłony przegubów, wymienić. Simering jak najbardziej też wymienić. To auto chyba chcesz zostawić sobię na jakiś czas więc jak już masz silnik na wierzchu poszedł bym all-in jeśli chodzi o nowe części. Sam wiesz ile kosztuje tu robocizna, a jak coś znów padnie to masz kolejne rzucanie silnika.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 1.12.2012, 7:10 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
simering na wale? jaka to czesc? 999 113 326 41 M204 czy cos innego? A axle boots jaki numer czesci?
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 1.12.2012, 14:57 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Trzeba teoretycznie zachować zdrowy rozsądek - można oczywiście wymieniać wszystko ale czy jest sens wymieniać części "dobre" na "nowe"?
Co do hydrauliki sprzęgła - jeśli praca sprzęgła do tej pory była bez zarzutu, nie ma żadnych śladów nieszczelności, wycieków płynu hamulcowego to można spokojnie poczekać. Tym bardziej że wymiana pompy sprzęgła (master) jest w miarę prosta. Nie wiem jak jest w 911 z wysprzęglikiem (slave) - jeśli dostęp jest bardzo utrudniony to można byłoby profilaktycznie wymienić.
Ale z drugiej strony to Porsche... 911... 993... Czy warto oszczędzać???
Odpowiedź jest tylko jedna
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 1.12.2012, 15:14 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
master i slave powinno sie wymieniac w tych autach przy wymianie sprzegła kompletnego na nowe , co do reszty to tylko zalezy do stanu moim zdaniem , ale biorac pod uwage rocznik bo to 993 nie 996 to moze macie racje ...
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 19 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|