Autor |
Wiadomość |
adamww1977
|
Napisane: 17.10.2008, 19:26 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Witam. Mam prośbę do wszystkich użytkowników boxsterów 986. Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem Boxsterka z 1998 roku i jestem przeszczęśliwy z tego powodu. Jednak jak tylko Go kupiłem i wymieniłem olej na MOBIL 1 0W40 zaczął kopcić . Spotkaliście się z czymś takim? W Warszawie powiedzieli że to separator oleju a na zagranicznych forach znalazłem potwierdzenie że to takie objawy. Jednak chcę się upewnić dlatego zwracam się do Was jako do bardziej doświadczonych użytkowników tego samochodu. Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 17.10.2008, 20:51 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Separator oleju niema nic do tego...
Jaki był wcześniej olej ,jaki przebieg masz?Kiedy kopci na zmino tylko, czy non stop??No i jaki kolor tego "kopcenia"?Biało, czarno czy niebiesko..
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 17.10.2008, 22:43 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Ja mam boxstera 987, rocznego i miałem ciekawy przypadek w Borsku:
auto po prostu zaczęło kopcić na biało, i to mocno. Nie dało się tego wypalić bo na rozgrzanym silniku było to samo.
Po telefonie do zaprzyjaźnionego mechanika kolegów z Gdańska i krótkim konsylium z Newadą i MMRacing odpiąłem klemy na 20 minut.
W tym czasie nastąpił reset komputera. Po podłączeniu i uruchomieniu auta problem zniknął na dobre...
2 dni potem pojechałem do serwisu Porsche w Sopocie. Tam fachowcy podłączyli auto pod komputer i już po dwóch godzinach stwierdzili, że wszytko w porządku i nie wiedzą co się stało.
Niestety opowieść bez puenty, chyba że coś na temat jakości serwisu ale nie będę się czepiał. Bo teraz wszystko jest OK.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 18.10.2008, 9:27 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
w US, członkowie klubu Caymana, złożyli oficjalną petycję do Porsche AG w sprawie "dymienia" aut. Link tutaj:
http://www.petitiononline.com/Porsche1/petition.html
też możecie się tam wpisać.
A jeden z tamtejszych forumowiczów pisze, że w serwisie doradzono mu instalację separatora oleju Porsche Motorsport (koszt ok. 3tysięcy $ w US) albo...zostawić wszystko tak jak jest.
Więc może też dopiszmy się do tej petycji, bo wygląda na to (zwłaszcza przypadek Jasmina), że problem istnieje i nie jest wcale taki rzadki...(oczywiście nie zawsze jakaś ukryta wada konstrukcyjna może być jego przyczyną).
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 18.10.2008, 9:41 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
jeden z forumowiczów znalazł nawet metodę na uzyskiwanie dymu:
1. zostaw auto w garażu na noc
2. odpal rano, wyjedź z garażu i przejedź około kilka/kilkanaście metrów 3. Wyłącza auto
4. umyj je (chodzi o schłodzenie, opcjonalne, zostaw po prostu na chwilę...)
5. uruchom auto i wjedź z powrotem do garażu
6. zostaw auto na noc
7. odpal rankiem - powinieneś zobaczyć spory obłok dymu.
nie sprawdzałem, czy to działa w moim Caymanie (bo to przepis na Caymana), ale może się wiązać z jakąś pozostałością oleju po odpaleniu auta i nie pozwoleniu mu, aby chwilę popracowało. gdzies zostają resztki oleju, które przy następnym odpaleniu spalają się z radosnym dymkiem.
większość forumowiczów doradza, aby nic z tym nie robić i nie odpalać aut na chwilę.
No, ale w Twoim przypadku dolegliwość może być inna - chyba musisz podać więc szczegółów kiedy i w jakich okolicznościach pojawia się dym. czy się utrzymuje itp.
Powyższy przykład pokazuje jednak, że gdzieś coś nie do końca jest dopracowane. nie szkodliwe, ale może zdenerwować - zwłaszcza jak chcemy się pochwalić autem, a tu kupa dymu z tyłu
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 18.10.2008, 9:59 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Kopci na niebiesko. Przebieg to 102 000. Poprzedni olej Motul tylko że poprzedni właściciel nie potrafił powiedzieć jaki. Dużo czytałem i zalecany to MOBIL 1 0W40 i takiego wlałem
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 18.10.2008, 10:01 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Na wolnych obrotach. W czasie postoju. I to tak że osmala zderzak. Ewidentnie od oleju.
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 18.10.2008, 11:59 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Byc moze silnik juz jest nieco zuzyty i olej 0W jest dla niego zbyt zadki, trafia do cylindrow i spala sie powodujac kopcenie. To, ze Mobil 0W jest dobry do nowego auta nie oznacza, ze sparawdzi sie w aucie, ktore ma 100 000km. Czytajac to forum od kilku miesiecy doszedlem do wniosku, ze nowoczesne silniki PORSCHE nie naleza do specjalnie dlugowiecznych.
Zmien olej na 10W i zobacz czy objaw ustal. Wybierz olej z gamy MOTUL, sa doskonale.
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 18.10.2008, 12:34 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Masz rację. To bardzo możliwe. Jeśli trafia do cylindrów to przez uszczelniacze Postanowiłem go zrobić na igłę. Bardzo dziękuję za pomoc.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 18.10.2008, 18:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Hmm....objawy są niestety niepokojące (złe)
Generalnie wszyskie boxery Porsche mogą dymić olejem w następujących warunkach;
1.Zimny start a tym bardziej kilka zimnych startów jak zresztą podał Jacek.Boxer ma poziome tłoki, na dnie jest olej który ma szanse przejśc przez pierścienie.Szczególnym pomocnym elementem jest nadmiar paliwa czyli faza rozruchu.Trochę paliwa spływa po ściankch ,dostaje się do oleju i ułatwia mu przeniknięcie do wnętrza silnika!Im więcej krótkich jazd ,gdy silnik niesosiąga roboczej temperatury tym więcej może beznzyny pozostać w oleju.Jako ciekawstkę podam iż mi raz kiedyś przybyło 1 litr "oleju" po wielokrotnym nieskutecznym odpaleniu auta( dawno temu jakieś turbo ).W miom 996 kilka razy coś podobnego miało miejsce.(przebieg 20 000 km)
2.Kłęby dymy po ostrym upalniu lub nawet w czasie ostrych zakrętów( szczególnie małe placyki) .Przyczyną jest zaciąganie do dolotu oleju przez ekologiczne badziewne odmy i separatory oleju te "ekologiczne" nic niepomogą.Z obserwacji klubowych aut wiem ,że około 40% cierpi na tą przypadłość.Z tego co pamiętam na rennlist podją nawet ,że dymienie jest po ostrych prawych zakrętach.
Niestety jeśli auto dymi non stop niekwalifikuje się do 2 powyższych.
Albo olej przedostaje się przez pierścienie, albo przez uszczelniacze zaworów, lub też jest niesprawny wogóle np. jeden tłok- nieplai na niego.
Należy szybko zdiagnozować przyczynę bo ,cierpi ktalizator,sonda lambda i świece załonowe.W skrajnym przypadku dojdzie do uszkodzenie ( szybko raczej) świecy i przebicia iskry np. na tłok Widziałem taką awarię w kopcącym subaru- iskra zrobiła dziurę w tłoku średnicy 1 cm!
Nota bene - dlatego starsze 911 miały po 2 świece na cylinder - bezpieczeństwo i niezawodność.
Diagnza problemu to pomiar kompresji i to raczej na zimno + ocena wizualna świec.
Rozwiązanie problemu to jedynie wymiana oleju jeśli kompresja i świece będą ok.Radziłbym jednak gęstszy niż radził Marcin tj.15w50 Motul
* ad.1 sucha miska eliminuje ten punkt( teoretycznie)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 20.10.2008, 12:06 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
A myślałem że jak kupię Porsche to moje kłopoty znikną. Diagnoza? Zastanawiam się gdzie? Może w Wieliczce? Bo najbliżej mam do Opola ale z tego co się naczytałem to chyba nie chcę tam jechać. Myślę że gęstość oleju będzie rozwiązaniem bo jak Go kupowałem to nie kopcił. Dopiero jak wymieniłem to zaczął. Wynika z tego że wymieniłem na rzadszy
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 20.10.2008, 12:49 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Wymieniam na Gęsty olej tylko teraz pytanko. MOBIL czy MOTUL?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 20.10.2008, 14:35 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
słyszałem ze nawet nazywaja go "kisiel" ale ja właśnie takiego używam MOTUL 20w60 uważam ze na ostra jazde zwłaszcza w sezonie wiosna lato jest najlepszym rozwiazaniem ,jesien zima jest za gesty ale latem spróbuj tym zalac , majac precyzyjny zegar temp oleju moge powiedziec ze mobil czy castrol nie trzymaja tak temperatur jak seria lemans ,sproboj moze 15-50 motula competition do wolnossaka w sumie moze i nawet lepszy lub tws 10w60 bo to w koncu typowo do wyrzyłowanego wolnossaka stworzony do dostania tylko w servisach bmw
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 20.10.2008, 15:33 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
NO no no. Rzeczywiście kisielek DR. OETKER by się nie powstydził. Tylko nie chciałem wlewać powyżej 10W. Z tego co czytałem to chyba się ścigasz?
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 20.10.2008, 18:04 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
|
Góra |
|
carlos
|
Napisane: 20.10.2008, 23:19 |
|
Dołączył: 19.04.2007 Posty: 23
|
|
Góra |
|
adamww1977
|
Napisane: 21.10.2008, 9:35 |
|
Dołączył: 14.09.2008 Posty: 308
|
Mam jeszcze jedno pytanko. Jeśli jeszcze trochę pojeżdżę z dymkiem na rzadkim oleju to chyba nic mu się nie stanie? Trochę znaczy jakiś 1000km.
|
|
Góra |
|
Marcin P.
|
Napisane: 21.10.2008, 10:59 |
|
Dołączył: 10.02.2008 Posty: 191
|
Nie polecam.
Kazdy gram oleju spalony w cylindrze to coraz bardziej zasyfiona komora spalania, ze spalonego oleju na denku tloka, swiecy i zaworach bedzie sie osadzal syf.
|
|
Góra |
|
Marcin Zwoliński
|
Napisane: 22.10.2008, 20:38 |
|
Dołączył: 12.09.2008 Posty: 5
|
Witam,
Przepraszam, jesli dolaczylem sie do postu srednio na temat, ale wlasnie mam pewne nadzieje na finalizowanie kupna 944 rocznik 84, bez katalizatora, na benzyne olowiowa (teoretycznie) i mam jako nowicjusz kilka pytan:
- auto bede kupowal w Niemczech i chcialem spytac czy nie bede mial problemow z rejestracja auta mimo braku katalizatora?
- czy ktos z uzytkownikow 944 zarejestrowal go na zoltych tablicach? latwo bylo? (jesli dobrze licze moj ma 24 lata a to orok za malo)
- bardzo wazne - gdzie panie i panowie serwisujecie swoje 944? ....ja nie sadze bym wybral sie do Porsche Centrum z przyczyn finansowych a chcialbym by ktos w miare doswiadczony wymienil mi w nim pasek rozrzadu itd...Jestem z Warszawy, ale moge chetnie gdzies dojezdzac na przeglady do rozsadnego warsztatu?
- moze sie jednak okazac....jezeli moja lepsza polowa zgodzi sie na sporo wiekszy wydatek, iz nabede 944 S2 ('91) czy w tym wypadku polecilibyscie panie/panowie ten sam warsztat?
Dziekuje za pomoc, Marcin Zwolinski
[/list]
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 23.10.2008, 11:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
ad 1. niebędziesz mieć problemów z rejstarcją o ile będziesz pamiętać ,że przed wydawaniem( w trakcie) dowodu rejstracyjnego ma być wpisany "bez katalizatora" .Z automatu pani w okienku wpisuje w rubryce beznyna bezołowiowa - katalizator.Jeśłi coś takiego będziesz mieć w wpsiane to póżniej się będziesz musiał użerać przy każdym badaniu technicznym .Rok produkcji 1984- obowiązują przepisy ( normy) dla roku 1984.
ad2. 944 i 944 S2 obsługa identyczna (niemal)
ad. 3 jeśli chcesz mieć nietyle aut zabytkowe co dające przyjemnośc z jazdy to wybierz 944 S2
p.s. co do żółtych blach to ponoć wszystko zależy od rzeczoznawcy....jak lubi to nawet bolid anno domini 2008 może uznać za zabytek
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|