Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.03.2020, 0:58 

Dołączył: 24.03.2020
Posty: 3
Dobry wieczór klubowicze,

Tak jak pisałem w powitalnym poście, noszę się z zakupem Porsze Cayenna 955.
Rocznie robię ok 9-10tys km, głównie poruszam się w cyklu mieszanym. Nie zależy mi specjalnie na osiągach, przez cztery lata jeździłem 170cio konnym BMW z instalacją LPG i byłem zadowolony.
Bryła auta jak i środek bardzo mi się podobają dlatego padło na Porsche.

Pochylam się głównie nad silnikiem 3.2, sporo czytałem, że 4,5 jest lepszy a spalanie porównywalne ale trochę odstrasza mnie reputacja tych silników. Wiem, że jak ktoś ma zadbany egzemplarz to pewnie jest zadowolony ale prawdopodobieństwo kupienia takiego jest bardoz małe.

Przejdę do pytań:
1. Czy możecie polecić ten silnik? (jak wyżej osiągi nie są priorytetem). chciałbym zainstalować LPG, jak się sprawuje z instalacją gazową?
2. Czy silnik 3.2 cierpi na jakieś wady konstrukcyjne albo powtarzające się problemy?
3. Jak mocno różni się od bliźniaczego 3.2 z Touarega? Czy mają wspólne części?
4. Jak wygląda awaryjność auta pomijając kwestie silnika? Czy elektryka, bądź układ chłodzenia, napęd mają jakieś poważniejsze usterki? Nie interesuje mnie pneumatyka więc ten temat możemy pominąć. Droga od mnie jest tak dziurawa, że nie robiłbym nic poza naprawą zawieszenia :D
5. Na co zwrócić uwage przy zakupie?
6. Jak z dostępnością części? Czy wymiana zawieszenia, tarcz i klocków to jakiś przerażający wydatek?
7. Czy do serwisowania auta wymagane są specjalne narzędzia?
8. Jak z korozją w tym egzemplarzu, martwi mnie to troszkę ponieważ to była największa wada poprzedniego auta.

Na samo auto chciałbym przeznaczyć 30-35 tys zł. Co do samego utrzymania, w poprzedni samochód wsadziłem 20tys zł w 4 lata, jak tu poziom będzie porównywalny to nie mam nic przeciwko :)

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Życzę przyjemnego wieczoru. Trzymajcie się w tych dziwnych czasach :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.03.2020, 10:39 

Dołączył: 18.03.2015
Posty: 328
Cześć

Mogę Ci polecić ten silnik z czystym sumieniem, jeżeli nie zależy Ci na dobrym przyspieszeniu. Do normalnej jazdy przy takiej masie 8,1 do setki mi wystarcza (trochę pozmieniałem, przed zmianami miałem 9 sek.). Cześci pasują od Touarega np. rozrząd, który wymieniałem przy 150 tys., aktualnie mam 297 tys.km z tego 167 tys. zrobione na LPG. Instalacja Stag Premium, wtryski Barracuda - działa rewelacyjnie. Bolączek nie zauważyłem: wymieniałem rozrząd, pompy paliwa, oringi wałka kolektora dolotowego (na Śląsku mam znajomego, który robi te oringi z lepszego materiału niż oryginał za 200 pln za 2 sztuki, w serwisie dostępne tylko z wałkiem za 700 pln), normalnie oleje wszystkie, klocki, tarcze. Z napędów to wymieniałem przedni dyfer bo łożysko wyło (dałem około 370 pln za używkę). Z elektroniką nic się nie działo, za wyjątkiem radia, które wymieniłem na 2DIN Pioneera, aha i przetarł się kabel w klapie bagażnika i nie działało podgrzewanie szyby, ale połączyłem, zaizolowałem. Wymienione siłowniki klapy bagażnika.
Nie mam automatu ani pneumatyki. Auto z 2004 i nigdy nie wymieniane zawieszenie (oprócz łączniów drążka), amortyzatory 82%.
Samochód miał przede mną 1 właściciela, który kupił go w Porsche w Polsce i cały czas serwisował w ASO, z faktur które mam widać wymianę wału za 5 tys.

Ceny klocków, tarcz i dostępność bardzo dobra. Chyba, że kupisz klocki ceramiczne, ja takie stosuję z ATE, które są dostosowane do zwykłych tarcz. Dla mnie plusem tego rozwiązania jest mniejsze pylenie i wydłużenie okresu wymiany. Pamiętaj o stosowaniu oleju z aprobatą Porsche C30.

Korozji brak

Narzędzia do serwisowania? Dużo osób ma (w tym ja) interfejs obsługujący OBDII w Porsche. Mam Piwisa na laptopa i Viakena skaner do podłaczenia bez laptopa, przydaje się to np. do usunięcia Service, sprawdzeniu błędów, jeśli się pojawią

Silnik jest podatny na mody, moża go zrobić spokojnie na 550 km (więcej info na stronach VW), w lipcu (jak wirus odpuści) mam termin na uturbienie. U mnie będzie około 470km i 680Nm. Kit na Garrecie T3/T4 około 3.200 euro, ale czekamy bo ceny mają spaść (ponoć za 2.400 bedzie miał mój znajomy przy zamówieniu, które składał - wirus). Taka zabawa :)

Pozdrawiam
Jak będziesz miał więcej pytań to pisz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum