Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 17:20 

Dołączył: 2.01.2021
Posty: 5
Witajcie,

jako zwykły śmiertelnik szukam auta do 300 tyś pln. Chcę auta sfinansować poprzez odpowiednik perfect lease VAGa dla Porsche. Bardzo możliwe, że 718 będzie pierwszym autem, które wykupię.

Do rzeczy ... wersja 2.0 base, cayman lub boxster (nastanawiony na ten pierwszy, ale ostatnio pomyślałem dlaczego nie roadster w tej samej cenie) najbardziej interesuje mnie:

1. Serwis - nigdzie w sieci nie znalazłem informacji na temat kosztów serwisu. Ponoć przeraża :( Wiem, że porsche to marka premium i nie dla każdego, ale porównuję to np do Mercedesa, gdzie koszt wymiany oleju i filtrów jest niski.

Z kolei w Audi S3 o podobnej mocy można wykupić pełen pakiet za 9tyś na 3 lata i 90k limitu obejmujący podstawowy serwis, klocki tarcze - jak na 3 wizyty to na prawdę śmieszna kwota.

Ktoś ma jakieś porównanie albo może podać koszt pierwszych serwisów? Koszt po 5 latach mnie nie interesuje, bo to loteria co się zepsuje. Nie szukam na siłę oszczędności, ale nie lubię przepłacać 5 krotnie skoro jest porównywalny tańszy produkt (mowa o serwsie).

2. Jak wygląda podejście leasingodawcy do modyfikacji? Zawsze korzystałem tylko z usług ASO. Mam tu na myśli wymianę felg na swoje, oklejenie folią czy np modyfikacja softu w celu podniesienia mocy?

3. Czy silnik 2.0 ma jakieś typowe bolączki?

4. Jakie są interwały przeglądów i czy można robić serwis na własną rękę będąc związanym umową leasingu? Troszkę to prostackie, ale wcześniej robiłem serwis raz do roku niezależnie od limitu km z myślą iż nie wykupię auta. W Porsche jak w każdym innym aucie powinno się wymieniać olej co 10tyś?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 18:41 

Dołączył: 1.01.2015
Posty: 1032
Ad. 1. Pierwszy przegląd (mały) w 991.2 w ASO w Łodzi - 3.7K. W 718 2.0 powinno być trochę taniej choćby ze względu na mniejszą ilość oleju.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Jeżeli chcesz mieć gwarancje, to zapomnij o modyfikacjach, nawet opony musza być homologowane. Ile będziesz robił rocznego przebiegu, że aż tak się przejmujesz serwisem olejowym? Cayman 2.0 z PDK fajnie jedzie nawet, pytanie co wolisz czy roadster czy coupe.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 19:21 

Dołączył: 27.01.2016
Posty: 45
Sorry że zamieszam ale Ad.2 sugeruje że już wiesz że podstawowa wersja to może być mało Porsche w Porsche, ja min. z tego powodu odpuściłem i staneło na używanej 718 S. Jako użytkownik 440i czułem podczas jazdy próbnej że 2.0 nie robi na mnie specjalnie wrażenia, że konstrukcja sama w sobie ma potężny potencjał ale ten silnik musiałby być podkręcony bo standartowo zapewnia wrażenia tylko trochę lepsze niż np. Audi S3.
Przy leasingu zapomnij o tuningu, na innych forach są bohaterowie co chwalą się że wypinają program na czas serwisu i nikt się nie orientuje ale wystarczy poważniejsza naprawa i serwis banalnie łatwo udowodni że auto miało więcej mocy i momentu w czasie awarii..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.01.2021, 20:16 

Dołączył: 2.01.2021
Posty: 5
Dzięki za odpowiedzi. 3700 jak za pierwszy serwis dla 911 nie ma dramatu. Właśnie o coś takiego mi chodziło.

@Johnny około 20-30tyś rocznie. Nie jest to dużo, ale po prostu szukam oszczędności. Po co mam wydawać 3000 na serwis olejowy, skoro ojciec prowadzi warsztat i wydam 1000 na części dobrej jakości. Sam nie raz wspominał, iż ludzie przyjeżdżają nowymi autami na wymiany, bo interwały w ASO to gruba przesada. Tylko nie wiem czy te osoby mają auta w typowym lease&drive, który jak wiadomo rządzi się swoimi prawami.

@Tomm, dzięki. Wiem, że nie warto ryzykować.

Miałem 718 Cayman przez kilka dni jako wypożyczonego. Faktycznie nie wgniatało w fotel, ale sama frajda z jazdy była bezcenna. Nie mam doświadczenia z usportowionymi autami. Mam jedynie porównanie ze starym A45 AMG 360KM, w którym przyśpieszenie było bardzo podobne - stąd pomyślałem o porsche jako, że te konie wydają się być szybsze ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.01.2021, 0:16 
Avatar użytkownika

Dołączył: 23.04.2018
Posty: 64
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 625
dawko151 napisał(a):
Dzięki za odpowiedzi. 3700 jak za pierwszy serwis dla 911 nie ma dramatu. Właśnie o coś takiego mi chodziło.


Dla 718 2.0 pierwszy serwis 30 tys km i cena ok. 2400 z rabatem klubowym. Drugi serwis przy 60 tys. Można bez problemu zmieniać olej między serwisami.




_________________

---------------------------------------
Michał

992.1


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 15:34 

Dołączył: 19.06.2016
Posty: 71
Ja co prawda mam 987.2, ale uwazam, ze jak kupic nowego golasa bez S, a dobrze utrzymany dopasiony kilkuletni egzemplarz to lepiej isc w to drugie. Oczywiscie wtedy trzeba poszukac, czasami poczekac, posprawdzac. Serwis mozesz robic jak mowisz u Ojca albo w wyspecjalizowanych w Prosiakach warsztatach. Namiary bez problemu znajdziesz na forum. Aha - Polecam Boxstera przyjemnosc z jazdy bez dachu nieoceniona. Chyba juz nigdy nie kupie nic innego, co nie bedzie mialo opcji nieba (roadster, cabrio lub targa).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 17:02 

Dołączył: 27.05.2009
Posty: 870
procesor napisał(a):
Ja co prawda mam 987.2, ale uwazam, ze jak kupic nowego golasa bez S, a dobrze utrzymany dopasiony kilkuletni egzemplarz to lepiej isc w to drugie


Autor posta chce brać auto w lease and drive więc raczej w grę wchodzi max obniżenie raty miesięcznej a nie zakup auta za gotówkę..

Z ciekawości ile taka rata wyjdzie w vag?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 17:22 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 20.05.2015
Posty: 2067
Lokalizacja: Tychy
Nr klubowicza: 468
Bierz Boxstera, olej możesz wymienić również w ASO (ja tak robię w mojej Panamerze co 10k). Ceny tej usługi są może jakieś 150-200 pln wyższe niż nie w ASO, ale masz pełny spokój: wpisy w komputerze i książce serwisowej oraz systemie Porsche.
Za 300k kupisz fajną używkę (ostatnio kilka widziałem na FB - poszukaj grupy Porsche Boxster Polska), ale co nowe to nowe :lol:
Pamiętaj, że używaną możesz kupić z gwarancją Porsche Approved - nawet do 10 lat i bez limitu przebiegu (auto przez zakupem tej gwarancji musi mieć przebieg poniżej 200.000, ale potem w trakcie jej trwania nie ma limitu).
Poszukaj też 981 S - moim zdaniem najlepsza seria EVER jeżeli chodzi o Boxstera, a w wersji GTS to już marzenie.
Jeden z naszych klubowych kolegów posiada taką (cudne malowanie Martini) i zawsze jak widzę jego samochód to mordka mi się śmieje, a dźwięk wydechu - symfonia dla uszu :D :D :D




_________________

pozdrawiam
Adam

===================
944/993/986/996T/970


http://www.prosiakovo.pl
http://www.enotrip.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 19:04 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 255
Dlaczego nie chcesz finansować leasingiem n. w EFl? Leasing nie ma limitu kilometrów.
Ja za chwilę odbieram nowego boxstera, a nawet dwa i wybrałbym tylko boxstera (caymana masz jak zamkniesz dach ;)
Serwis co 30.000km w aso.
Pomiędzy też warto wymieniać olej.
W cenie auta wynegocjuj wymianę oleju po dotarciu (ja wymieniałem po 3000km).
Super auto. Rok temu też takie kupiłem, to nakręcałem 5009km miesięcznie, totalnie bez celu. Jeździłem byle gdzie. Regułą było gonienie z Katowic w Bieszczady tylko dla samej jazdy ;)
Dla mnie samochód bez dachu to podstawa na takie wypady. Ten kto spróbuje, często się zakochuje i nie chce auta z dachem ;)
Fajnie mieć takie dylematy ;)
pozdrawiam !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Ja wolalem kupic 5 letniego Boxstera 981 GTS niz nowsze/nowe 718. Mam PA, auto ma 44k przebiegu (auto mialo juz 3 serwisy olejowe w ASO, na wiosne robie 4, wiec zadne longlife 30k), wiec czym sie martwic? Doswiadczenia akustyczne sa jednak bardzo wazne w roadsterze.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 19:20 

Dołączył: 23.12.2018
Posty: 255
Johnny napisał(a):
Ja wolalem kupic 5 letniego Boxstera 981 GTS niz nowsze/nowe 718. Mam PA, auto ma 44k przebiegu (auto mialo juz 3 serwisy olejowe w ASO, na wiosne robie 4, wiec zadne longlife 30k), wiec czym sie martwic? Doswiadczenia akustyczne sa jednak bardzo wazne w roadsterze.

rozumiem Twój punkt widzenia, niestety zakup używki to poszukiwania i ryzyko. Nowe auto szyjesz pod siebie, odbierasz i wiesz co masz. Poszukiwań zero ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.01.2021, 19:45 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
Adam_911 napisał(a):
Johnny napisał(a):
Ja wolalem kupic 5 letniego Boxstera 981 GTS niz nowsze/nowe 718. Mam PA, auto ma 44k przebiegu (auto mialo juz 3 serwisy olejowe w ASO, na wiosne robie 4, wiec zadne longlife 30k), wiec czym sie martwic? Doswiadczenia akustyczne sa jednak bardzo wazne w roadsterze.

rozumiem Twój punkt widzenia, niestety zakup używki to poszukiwania i ryzyko. Nowe auto szyjesz pod siebie, odbierasz i wiesz co masz. Poszukiwań zero ;)


Niestety ale takiego auta jak 981 GTS nie kupisz juz nowego wiec musialem szukac uzywki. Wiem ze jest 718 4.0 ale to juz nie to z GPF’em. Pozatym 718 4.0 jest dla mnie za drogie, w tej cenie wolalbym uzywana 911 :D

Kupilem auto w Niemczech, pierwsze ktore ogladalem, od osoby prywatnej, bez zadnych miernikow lakieru czy sprawdzania endoskopem, bez jazdy probnej jako kierowca. Moze naiwnie i ryzykownie, ale jezeli auto bylo zadbane, mialo serwisy 3x czesciej niz musialo (widzialem demowke 911, ktora mialam pierwszy serwis przy 34000km...), PA na 2 lata, ktos wydawal co sezon 1000zl na wymiane zimowek w ASO, to raczej nie mam sie czego bac. Mialem nowe auta z salonu i mialem wiecej problemow niz z uzywanymi.




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2021, 12:21 

Dołączył: 19.06.2016
Posty: 71
kilazz napisał(a):
procesor napisał(a):
Ja co prawda mam 987.2, ale uwazam, ze jak kupic nowego golasa bez S, a dobrze utrzymany dopasiony kilkuletni egzemplarz to lepiej isc w to drugie


Autor posta chce brać auto w lease and drive więc raczej w grę wchodzi max obniżenie raty miesięcznej a nie zakup auta za gotówkę..

Z ciekawości ile taka rata wyjdzie w vag?


Wzialem auto w leasing 2 letni. Mi zalezalo na kosztach i szybkim pozbyciu sie obostrzen.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.01.2021, 18:09 

Dołączył: 5.02.2018
Posty: 93
Adam_911 napisał(a):
Johnny napisał(a):
Ja wolalem kupic 5 letniego Boxstera 981 GTS niz nowsze/nowe 718. Mam PA, auto ma 44k przebiegu (auto mialo juz 3 serwisy olejowe w ASO, na wiosne robie 4, wiec zadne longlife 30k), wiec czym sie martwic? Doswiadczenia akustyczne sa jednak bardzo wazne w roadsterze.

rozumiem Twój punkt widzenia, niestety zakup używki to poszukiwania i ryzyko. Nowe auto szyjesz pod siebie, odbierasz i wiesz co masz. Poszukiwań zero ;)

Kolega szuka do 300 tys wiec z tym szyciem pod siebie to bez szalenstwa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.07.2023, 10:39 

Dołączył: 1.07.2023
Posty: 10
adamax napisał(a):
Pamiętaj, że używaną możesz kupić z gwarancją Porsche Approved - nawet do 10 lat i bez limitu przebiegu (auto przez zakupem tej gwarancji musi mieć przebieg poniżej 200.000, ale potem w trakcie jej trwania nie ma limitu).

wow, serio tak jest? 10 lat gwarancji? ile ta gwarancja kosztuje i co obejmuje, czy tylko jakieś grube awarie czy jak?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum