Autor |
Wiadomość |
Andruszka
|
Napisane: 1.12.2021, 10:02 |
|
Dołączył: 13.02.2012 Posty: 1329
Nr klubowicza: 304
|
|
Góra |
|
tony_szpachli
|
Napisane: 1.12.2021, 10:24 |
|
Dołączył: 1.01.2018 Posty: 355
|
|
Góra |
|
Pfemek
|
Napisane: 1.12.2021, 23:43 |
|
Dołączył: 17.07.2021 Posty: 43
|
|
Góra |
|
brudiii
|
Napisane: 2.12.2021, 19:42 |
|
Dołączył: 13.01.2021 Posty: 41
|
tony_szpachli napisał(a): No to czyli to jest mniej więcej żywotność Mezger Turbo ? 285 000 km przebiegu?
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 2.12.2021, 19:44 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Nie. Żywotność jest rzędu 1 000 000. Tu ktoś go widać zaorał - z jakiegoś powodu te modyfikacje były wprowadzone. Nie miał pewnie lekkiego życia...
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 4.12.2021, 18:06 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
1000000 to żadna granica , i nie ma tu znaczenia czy miasto czy tor , w załączniku historia przykładowa 650tys mil i gość systematycznie jeździ na trackday tym egzemplarzem po czym wraca na kołach . Co do usterki nawet sucha miska olejowa jak w mezger nic nie da jak np jeździ się poniżej min poziomu lub jak przypuszczam w tym przypadku wpadnie w dolot podkładka nakrętka srobka czy jakiś inny odłamek przedostanie się przez przepustnice i podeprze np zawór itd . Są błędy mechaników tez są złośliwości losu ale sam silnik jako ten co był tez upalany 24h lemans i nie ulegał awari , a sam silnik nie osprzęt jest wlqsnie ten sam . Żadna marka nie wprowadziła do auta cywilnego motoru prosto z motorsportu . Tuning powiadacie , to powiem wam tak ze nie ma on żadnego wpływu na żywotność tej jednostki jeśli jest robiony z zachowaniem zasad i ludzi co się na tym znają . Skrzynia manuala w nim tez jest pancerna ale jeśli nikt nie wymieni w niej łożysk przez 20 lat lub nawet oleju to opiłki robią swoje i potem ktos napisze miała być najmocnjsza na świcie a nie jest tyle ze getrach 996tt/997tt to właśnie jedna z tych pancernych skrzyń . Jestem przekonany ze już nigdy nie powstanie bardziej wytrzymały silnik w porsche jak i skrzynia a pokuszę się o stwierdzenie ze nie powstał i nie powstanie . Także jak ktoś chce używać auta dożywotnio na różne sposoby to tylko ten model . Tak jak Daro wspominał kity na 700hp czyli realne 575-600 ps na hamowni nie są groźne , nie wspominając o delikatnych tanich modyfikacjach na realne 500. Gdyby komuś było mało wystrczy zmienić korbowody i można powiedzieć nie mamy limitu . Spojrzenie na dzieła 9ff ruf bbi i innych na te silniki maja po 1200 1400 a nawet 1800 wiem ze to kosmos ale takie są fakty . Jeśli chodzi o ten dokładnie egzemplarz wprawne oko zauważy wiele niedociągnięć zaniedbań , widać ze auto nie było dbane nawet na podstawie kilku zdjęć analizowałem to zaraz po otrzymaniu informacji jeszcze przed forum . Widzieliście tyle ognisk korozji na jakimkolwiek 996 bo ja byłem w szoku …
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 4.12.2021, 22:15 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
To żeś mje zaimponował tera… nie miałem pojęcia że to takie pancerne
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 5.12.2021, 2:21 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Bo 996 Turbo nie trzymają ceny za urodę a właśnie za napęd. Silnik jest modyfikacja już z modelu 964 a ten wywodzi się w prostej linii z motorsportu i był montowany w autach z Le Mans, więc te geny decydują o wszystkim.
_________________
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 5.12.2021, 12:04 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
a takie pytanie jak się jednak przesadzi, ile dziś kosztuje na rynku słupek do 996/997 turbo?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.12.2021, 19:02 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
ceny za goły czy uzbrojony często są identyczne , na ta chwile trzeba już przyjąć min 10.000 euro plus koszty wysyłek cel itd . Ceny na części wtórne do modeli z górnej polki modelowej wyprzedziły procentowo już wzrost cen tychże samochodów . Jest coraz trudniej coś złapać nie mówiąc o cenach . Jakiś czas temu sprzedawałem fotele kubełkowe gt2 za 10 Tys zł koleś wziol do golfa 1-2 . dziś nie mogę ich odkupić za 20 Tys … skrzynie podrożały 3 krotnie , silniki zaczęły tez już drożeć , najgorsze w tym to już nie ceny a dostępność tego … lotka pod zderzak aero przez rok nawet w aso podrożała o 50% a o cenie klapy oem gt2 nawet nie wspomnę bo kupiłbyś 911 zwykła za to
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 5.12.2021, 21:50 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
dzięki za info, a tak btw to jest opcja zmiany tipa na manual w 997.1 lub na pdk? bawiłeś się kiedyś w takie rzeczy?
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 5.12.2021, 22:20 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3162
|
to nie bmw e36 czy e46 sprzedaj swój i kup inny to najprostsza najszybsza i najtańsza opcja - czytaj wyżej
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 5.12.2021, 23:13 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
taa sam pisałem sprzedaj e46 automat i wsadz manual ale ja lubie moje auto nie chce go sprzedawać, wsadziłem w niego trochę $ żeby z 480 miało 620KM, napędza się tak jak powinno, ogólnie wszystko mi pasuje oprócz skrzyni, niby nie jest źle ale człowiek na co dzień jezdzący autem z 8HP wie jak powinna dziś działać skrzynia a tip tego nie ma, dlatego pytanie czy jest to do zrobienia.
|
|
Góra |
|
vagin
|
Napisane: 5.12.2021, 23:47 |
|
Dołączył: 1.11.2015 Posty: 217
|
prnit napisał(a): taa sam pisałem sprzedaj e46 automat i wsadz manual ale ja lubie moje auto nie chce go sprzedawać, wsadziłem w niego trochę $ żeby z 480 miało 620KM, napędza się tak jak powinno, ogólnie wszystko mi pasuje oprócz skrzyni, niby nie jest źle ale człowiek na co dzień jezdzący autem z 8HP wie jak powinna dziś działać skrzynia a tip tego nie ma, dlatego pytanie czy jest to do zrobienia. 8hp to chyba najbardziej udana skrzynia ostatnich dobrych kilku lat, na dobrym sterowniku chodzi nie wiele wolniej niż DSG…
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 6.12.2021, 8:02 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 191
|
porscheee napisał(a): ceny za goły czy uzbrojony często są identyczne , na ta chwile trzeba już przyjąć min 10.000 euro plus koszty wysyłek cel itd . Ceny na części wtórne do modeli z górnej polki modelowej wyprzedziły procentowo już wzrost cen tychże samochodów . Jest coraz trudniej coś złapać nie mówiąc o cenach . Jakiś czas temu sprzedawałem fotele kubełkowe gt2 za 10 Tys zł koleś wziol do golfa 1-2 . dziś nie mogę ich odkupić za 20 Tys … skrzynie podrożały 3 krotnie , silniki zaczęły tez już drożeć , najgorsze w tym to już nie ceny a dostępność tego … lotka pod zderzak aero przez rok nawet w aso podrożała o 50% a o cenie klapy oem gt2 nawet nie wspomnę bo kupiłbyś 911 zwykła za to To wychodzi na to, żeby ten egzemplarz z uszkodzonym motorem powinien kosztować 100tys PLN, żeby finansowo to miało sens
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 6.12.2021, 13:06 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
vagin napisał(a): prnit napisał(a): taa sam pisałem sprzedaj e46 automat i wsadz manual ale ja lubie moje auto nie chce go sprzedawać, wsadziłem w niego trochę $ żeby z 480 miało 620KM, napędza się tak jak powinno, ogólnie wszystko mi pasuje oprócz skrzyni, niby nie jest źle ale człowiek na co dzień jezdzący autem z 8HP wie jak powinna dziś działać skrzynia a tip tego nie ma, dlatego pytanie czy jest to do zrobienia. 8hp to chyba najbardziej udana skrzynia ostatnich dobrych kilku lat, na dobrym sterowniku chodzi nie wiele wolniej nóż DSG… dlatego myslalem o niej do 997 turbo ale rozmawiałem z Lamikiem i podobno sie nie da....
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 6.12.2021, 13:32 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
prnit napisał(a): taa sam pisałem sprzedaj e46 automat i wsadz manual ale ja lubie moje auto nie chce go sprzedawać, wsadziłem w niego trochę $ żeby z 480 miało 620KM, napędza się tak jak powinno, ogólnie wszystko mi pasuje oprócz skrzyni, niby nie jest źle ale człowiek na co dzień jezdzący autem z 8HP wie jak powinna dziś działać skrzynia a tip tego nie ma, dlatego pytanie czy jest to do zrobienia. Trawa nie jest zawsze bardziej zielona po drugiej stronie, w manualu pojawia sie sporo problemow zwiazanych ze sprzeglem po podniesieniu mocy. Ja ostatecznie musialem usunac system wspomagania sprzegla, bo po wymianie sprzegla i docisku nie dalo sie go wyczuć przy ruszaniu. Koszty z tym związane to jedno, gorzej że pedał chodzi bardzo ciężko + samo sprzęgło ma dużo krótszy skok co stojąc w korku jest mocno upierdliwe. Dalej uważam że manual > tip, ale nad podnoszeniem mocy drugi raz bym się zastanowił.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 6.12.2021, 19:32 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
ja miałem zawsze spieki z kevlarem robione w mocnych autach w manualu i problemów nie było, nie strzelałem ze sprzęgła i spokojnie wytrzymywały na 20-30 tys km co uważam w aucie weekendowym za wystarczające na 3-4 lata
|
|
Góra |
|
Hi_tec@op.pl
|
Napisane: 19.12.2021, 12:48 |
|
Dołączył: 5.09.2021 Posty: 14
|
Jak oceniacie uszkodzenie?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 19.12.2021, 13:52 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
A jak szybko chcesz później tym jeździć? i kto to będzie naprawiał? do siebie czy na handel?
_________________
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|