Autor |
Wiadomość |
Przemek KG
|
Napisane: 4.01.2022, 1:05 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 4.01.2022, 2:27 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Te małe przebiegi to w 95% Japonia lecz poczytaj co się dzieje z tymi autami po tylu latach niejeżdżenia, "trochę" wkładu na start wymagają w większości.
_________________
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 4.01.2022, 12:18 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Napisz cos wiecej bo jak widać mało km żle, duzo km też żle, napisz co sie moze dziac jak jest ten przebieg taki niski.
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 4.01.2022, 15:02 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Ja akurat nie uważam, że to źle albo dobrze, tylko że to zwyczajnie szokujące. 43 tyś w 23 lata to średnio 1860km rocznie. Załóżmy, że auto jeździ tylko od maja do września, to jest to 370 km miesięcznie, czyli niecałe 100km tygodniowo. Nawet jak na japońskie historie o kupowaniu europejskich aut to i tak jest supermało Nie wiem, chyba że ktoś miał 5 różnych aut w garażu, ale i tak przez 23 lata na pewno było kilku właścicieli.
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 4.01.2022, 16:50 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Ja normalnie robie funcarem 1000-2500km rocznie. Wynika to z tego ze mam auto do jazdy na codzien. Nie wyobrazam sobie krecenia 15 tys rocznie boxsterem, przeciez caly fun wtedy znika a zostaje „niewygoda”. Nie widze nic w tym dziwnego w boxsterze czy 911?
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 4.01.2022, 17:35 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
Ja zrobiłem 10k w rok, tylko w weekendy i szczerze mówiąc szukam tylko okazji do przejechania się Ale jak ktoś ma kilka fajnych aut to się to inaczej rozkłada.
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 4.01.2022, 18:01 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Niejeżdżenie autem jest większym złem niż większy przebieg, wiem to ze swojego doświadczenia niekoniecznie tylko na Porsche, w cylindrach zanika filtr olejowy na szklankach, wytrąca się wilgoć w oleju, bo nie ma kiedy odparować jak auto nie rozgrzane, wysychają uszczelki kap zaworowych czy miski olejowej kolejne to powody do wycieków, rdzewieją hamulce i różnego rodzaje sworznie i inne elementy zawieszenia( nie zawsze są osłonięte manszetą gdzie jest smar) parcieją gumy znacznie szybciej i lasują się paski napędowe, mógłbym tak wymieniać i wymieniać lepiej regularnie co jakiś czas rozgrzać auto do nominalnych parametrów po drodze pobawić się w zakrętach itd bo samo odpalenie w garażu też słabo działa. A reszty niech dopowiedzą mechanicy w końcu mamy ich kilku na forum.
_________________
|
|
Góra |
|
and6412
|
Napisane: 4.01.2022, 19:16 |
|
Dołączył: 7.04.2015 Posty: 950
|
Daro napisał(a): Niejeżdżenie autem jest większym złem niż większy przebieg, wiem to ze swojego doświadczenia niekoniecznie tylko na Porsche, w cylindrach zanika filtr olejowy na szklankach, wytrąca się wilgoć w oleju, bo nie ma kiedy odparować jak auto nie rozgrzane, wysychają uszczelki kap zaworowych czy miski olejowej kolejne to powody do wycieków, rdzewieją hamulce i różnego rodzaje sworznie i inne elementy zawieszenia( nie zawsze są osłonięte manszetą gdzie jest smar) parcieją gumy znacznie szybciej i lasują się paski napędowe, mógłbym tak wymieniać i wymieniać lepiej regularnie co jakiś czas rozgrzać auto do nominalnych parametrów po drodze pobawić się w zakrętach itd bo samo odpalenie w garażu też słabo działa. A reszty niech dopowiedzą mechanicy w końcu mamy ich kilku na forum. 100% racji ale doyczy to glownie aut którymi sie naprawde nie jezdzi. Ja jezdze regularnie (z przerwa ok 4 miesiace na zime) i i tak ledwo 2 tys nabijam.
|
|
Góra |
|
Przemek KG
|
Napisane: 4.01.2022, 20:01 |
|
Dołączył: 23.03.2021 Posty: 291
Nr klubowicza: 724
|
Johnny napisał(a): Ja zrobiłem 10k w rok, tylko w weekendy i szczerze mówiąc szukam tylko okazji do przejechania się Ale jak ktoś ma kilka fajnych aut to się to inaczej rozkłada. U mnie to samo - Porsche jeżdżę tylko jako funcar w weekendy/okazje i na zloty, a w minionym roku zrobiłem nim ponad 10k. W zimie tak jak pisze Daro, przejażdżki "dla zdrowia", ale nawet wtedy jadę około 50km żeby auto się faktycznie rozgrzało.
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 4.01.2022, 21:52 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Daro +1, jeśli chodzi o mnie to przemawiają do mnie Twoje spostrzeżenia. Rozwijając wątek (właściwie powinien już to być nowy osobny wątek ), jak myślicie oprócz przetaczania auta (niekorzystne uleżenie się opon) lub podtrzymania akumulatora na prostowniku i inne, ile razy w zimie powinno się "bezpiecznie" wyprowadzić prosiaka, by na przykład rozgrzać silnik, zrobić przejażdżkę wokół komina, tak aby było to zdrowe dla wyjątkowych 997 GT3 RS lub GT2? Myślę że te modele raczej zimują niż jeżdżą w zimie.
|
|
Góra |
|
nooe
|
Napisane: 5.01.2022, 9:12 |
|
Dołączył: 3.03.2018 Posty: 191
|
W większości takie historie, że mało jezdzone i się rozpadnie, to bajki. Kupiłem 996 z 1997r, przebieg 75kkm, z Japonii oczywiście. Nic szczególnego, specyficznego dla niskiego przebiegu się nie wysypało. Jakieś klocki, amorki, wyciek z odmy (standard) i tyle. 100km na tydzień jak ktoś policzył, to nie jest jakoś strasznie mało. 911 rzadko jest pierwszym autorem w domu i jeździ zazwyczaj w weekendy.
|
|
Góra |
|
ebbuma
|
Napisane: 5.01.2022, 13:01 |
|
Dołączył: 3.05.2018 Posty: 103
|
|
Góra |
|
Adam_911
|
Napisane: 6.01.2022, 11:04 |
|
Dołączył: 23.12.2018 Posty: 255
|
mamy chore czasy w motoryzacji.... 4 letnie 911 gts 4 bez fv jest może 150.000zł tańsze od nowego (i nowszego modelu) z salonu. Jeżeli dostaniemy jeszcze rabat, to różnica maleje.... najlepsze jest to, że Kolega pewnie i tak swoje auto sprzeda.... mnie to cieszy. Powodzenia w sprzedaży.
|
|
Góra |
|
willard
|
Napisane: 7.01.2022, 15:25 |
|
Dołączył: 3.01.2022 Posty: 4
|
|
Góra |
|
Patu
|
Napisane: 10.01.2022, 10:43 |
|
Dołączył: 19.05.2011 Posty: 107
|
tony_szpachli cześć, bardzo Cię proszę o prywatną wiadomość z orientacyjną ceną za takie 993 Turbo.
Dzięki wielkie, Piotrek
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 10.01.2022, 10:50 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Orientacyjnie to ja Ci napiszę ze od 800k PLN. W górę!
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 14.01.2022, 11:23 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Dlaczego to Turbo 993 z cars.com nie ma wlotów powietrza w błotnikach?
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 14.01.2022, 12:18 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Krzysiu, wloty miały wszystkie wersje turbo S. Były chyba 64 sztuki z wlotami w wersji 4S wyprodukowane, taka wersja limitowana, jedna nawet jest w PL. Reszta była bez wlotów tylko szersza, o ile się orientuje to wloty nie były w opcji do wyboru z pakietem.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|