Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 12:42 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Forum to miejsce, gdzie mamy pełną wolność i dowolność wypowiedzi, jak rozumiem znasz ten sposób z autopsji ?, jeśli tak naprawiasz swoje samochody to nie dziwię się, że nie masz zaufania do nikogo - czy dobrze myślę ?

assd77 napisał(a):
Co do 400 mikronów sa specjaliści którzy czynia cuda a oto dowód.




https://m.youtube.com/watch?v=JUloQWYnNUM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 12:53 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Wyjęcie silnika, plus wymiana oleju, płynu i nabicie klimy za 2200 PLN ? w ASO - to cena z materiałami ? po super rabatach dla Ciebie, niewiarygodna cena.

assd77 napisał(a):
DK - gdyby była pełna i rzetelna informacja zawarta w ogłoszeniu nie było by żadnych wątpliwości. Dlaczego został wymieniony tylny zderzak na poliftowy - pewnie dla kaprysu, a może bo taki znaleziony został na All... za 100 zł , dofinansowany - pewnie tak na oryginalnych częściach zakupionych w ASO ,na które są faktury do wglądu , a naprawy przeprowadzono na pewno nie chałupniczo. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Grubość lakieru miejscami 400 mikronów - na 100% bezwypadkowy .
Gdy nie bedzie pełnej odpowiedzialności sprzedającego za podawanie w ogłoszeniach oferowanych pojazdów informacji nie zawierającej w swej treści rzeczywistego stanu technicznego oraz związanych z nim zdarzeń , to w ogłoszeniach bedą figurowały samochody bezwypadkowe,doinwestowane , bez wkładu finansowego etc.

A konkludując , kupiłem jesienią w Warszawie ,od bardzo uczciwego i porządnego forumowicza samochód , był przez Niego serwisowany w warsztacie który jest przez FORUM polecany jako jedyny i the best , aktualnie samochód stoi w ASO na poprawę uszczelnienia IMS które było w tym warsztacie robione - po weryfikacji w ASO mechanicy dziwili się kto wymieniając oring zewnętrzny w IMS, wewnętrzny uszczelnia na silikon ( koszt 1,5k :lol: ), gdzie w ASO koszt naprawy IMS z wymianą oleju ,płynu chłodzącego i nabicie klimy jest rzędu 2,2 k z moim rabatem. Dalej- kolega wymieniał tarcze , miały być oryginały ,i w rozmowie przed zakupem takie miałem zapewnienie, okazało się że zostały założone zamienniki .



9


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 12:59 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Kemot, tu jest wątek założony przez Ciebie nie tak dawno.
regenerowane-tarcze-pccb-t11761.html
I po czymś takim piszesz, że tarcze to tylko w ASO, bo są wyższej jakości. I że chodzi o bezpieczeństwo? :shock:




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 15:20 

Dołączył: 5.01.2016
Posty: 33
lukass napisał(a):
jarmaj nie pitol tylko kupuj :mrgreen:


Szukam, przeglądam, czytam, dokształcam się intensywnie z Prosiakologii. W końcu coś kupię :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 22:52 

Dołączył: 14.09.2008
Posty: 308
No to się Panowie rozgadali o tarczach i klockach więc dorzucę swoje trzy grosze.
W 2014 kupiłem komplet tarcz i klocków do Boxstera oczywiście zamienników, wydałem 2000 złotych. Po roku zaczęło przy hamowaniu z większych prędkości rzucać samochodem :banghead:
Pojechałem więc do mechanika z okolic Wieliczki którego większość nas zna i poprosiłem o ratunek. I tak kupiłem oryginały za 5000 złotych i dopiero teraz jest OK.
Każdy ma swój rozum i niech podejmuje decyzje, na forum zawsze można się doradzić osób z większym doświadczeniem :swieca: nie widzę potrzeby słownych przepychanek :angel4:
Jeśli ktoś planuje sprzedaż remontowanego samochodu, nie wymienia nic albo pakuje zamienniki, jednak jeśli remontuje dla siebie jestem prawie pewien że zainwestuje w oryginały w przypadku których nie ważne kto jest podwykonawcą jednak są testowane i aprobowane przez Porsche :drive:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 22:57 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Wit - wątek z 12.2014 r , zagadnienie czysto retoryczne , jako swoista ciekawostka- alternatywa pccb ,którego celem było zwrócenie na to uwagi i wymiana w tej materii opinii i doświadczeń ,od kolegów którzy mieli z tym styczność . I tyle.
A że poświęciłeś swój cenny czas wyszukujac i analizując moje posty -wielki szacun. Tylko co chciałeś tym udowodnić?
Pozdrawiam

P.S.
Ładny mecz z Białorusią. Prowadzimy 5 punktami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:06 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
adamww1977 napisał(a):
No to się Panowie rozgadali o tarczach i klockach więc dorzucę swoje trzy grosze.
W 2014 kupiłem komplet tarcz i klocków do Boxstera oczywiście zamienników, wydałem 2000 złotych. Po roku zaczęło przy hamowaniu z większych prędkości rzucać samochodem :banghead:
Pojechałem więc do mechanika z okolic Wieliczki którego większość nas zna i poprosiłem o ratunek. I tak kupiłem oryginały za 5000 złotych i dopiero teraz jest OK.
Każdy ma swój rozum i niech podejmuje decyzje, na forum zawsze można się doradzić osób z większym doświadczeniem :swieca: nie widzę potrzeby słownych przepychanek :angel4:


Konkretnie - co kupiłeś za 2k i za 5k. Przypominam enty raz - nie ma czegoś takiego jak oryginalne tarcze i klocki Porsche. Pochodzą one od kilku producentów.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 0:07 

Dołączył: 25.12.2011
Posty: 235
Wit007 oczywiście, że oryginały są lepsze od zamienników tej samej marki! Napisałem wyraźnie, że porównywałem zamiennik, który producent samochodów wskazywał jako "pierwszy montaż".

Jeśli wskażesz mi zamienniki do BMW serii 5 (model F10 silnik 525 z xdrivem 2,0 pojemności oraz 218KM) możemy je założyć zaplombować i zaczekać 15 tys. km. Jeśli się skrzywią proponuję, że zapłacisz za zamiennik oraz oryginał, który będzie konieczny. Jeśli komplet się nie skrzywi to ja oddam Ci równowartość obu kompletów. Taki zakład. Z mojego doświadczenia wynika, że masz gwarancję, że maksymalnie po 15 tys. km zamienniki będą do wymiany.

Co do mojego posta i stwierdzenia, że samochody z forum są "objęte specjalnymi ocenami" było stwierdzeniem ogólnym. Poprzedni właściciel Boxa niestety potwierdził tą tezę. Ja nie pisałem o tym konkretnym aucie. Więc przykro mi, że aktualny właściciel odczuł moją wypowiedź osobiście. Też uważam, że polski rynek jest zepsuty. A biorąc pod uwagę ten fakt, standardy panujące na tym forum powinny być wyższe niż ogólnie panujące na rynku. W końcu chcecie być elitarni!

Dobrze, że ten wątek został wyodrębniony. Niestety brak umiejętności czytania ze zrozumieniem powoduje niepotrzebne dyskusje.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 0:12 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
No i jak Wit007 - podejmujesz rękawicę ? Ja mogę zostać sekundantem. 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 0:35 

Dołączył: 11.05.2014
Posty: 1930
Chyba za bardzo cisniecie w te hamulce.. W cayenne nie kupowalem w ASO tarcz i przez 2 lata sie nie pogiely.. i do Boxa pewnie tez nie kupie w ASO bo wg mnie to zbedny wydatek i jest wiele artykulow na te tematy i nikt jednoznacznie nie stwierdzil ze w ASO sa lepsze jakosciowo produkty... A tarcze latwo sobie zalatwic i niekoniecznie ma to zwiazek z jakoscia czy stopem uzytym do produkcji..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 9:35 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Panowie temat jest dosyć szeroki, nie wiem czy wiecie, że każdy producent cały czas optymalizuje koszty i zmienia dostawców którzy zapewniają oczekiwaną jakość za minimalną cene, wiecie ile VW zarabia na Passacie? - 800 EURO a ile VW zarabia na statystycznym PORSCHE ? - ponad 20 tys. EURO, zawsze na produktach premium można zarobić więcej.
Zamienniki są różne spróbujcie założyć tarcze od producenta X i klocki od producenta Y twardości się nie zgrają i mamy tępy hamulec.
W tym przypadku bezpieczeństwo jest najważniejsze i na pewno oryginał zapewnia spokój, jednak zamiennik który jest wkładamy na pierwszy montaż jest robiony na tej samej linii co do producenta.
Ja twierdzę że w większości przypadków użytkownik jest winny awarii, rzadziej producent.
Użytkuje BMW F10 525, ten samochód ma silnik 3 litry, dwa razy na gwarancji miałem problem z tarczami, po gwarancji wymieniłem na zamiennik Zimmerman i problem zniknął.
Strasznie dużo tutaj testosteronu i emocji.
Tak apropos oryginalności nowy płyn chlodniczy VW, ktory jest również w PORSCHE to odchudzona wersja płynu z normą G12++, jest droższy a ma w sobie tańsze komponenty oszczędność roczna VW 10 milionów aut X 2 Euro 20 milionów euro, czyli drobne 90 milionów PLN.
Dlaczego tak twierdzę ponieważ 20 lat pracuję w tej branży i wiele widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:13 

Dołączył: 6.12.2014
Posty: 127
Przypomina i się jak pewna "milionerka" opowiadała mi że je synek miał wypadek, potrącił go samochód na ulicy, upadł, uderzył się w głowę, i niechybnie by zginął ale miał na głowie czapkę zimową adidasa, "wie pan, oryginalną" Strach pomyśleć co by było gdyby to byłą chińska podróbka. I ona autentycznie w to wierzyła.

Z częściami zamiennymi do aut jest podobnie, ktoś to juz pisał ale warto powtórzyć nie ma czegoś takiego jak klocki producenta, każdy producent samochodów wybiera coś z oferty rynkowej i oferuje jako OEM. No chyba że Porsche ma jakieś swoje modele na wyłączność, nie wiem, jesli tak to szacun. Co nie zmienia faktu że na rynku są bardzo dobre zamienniki, często o jakości lepszej niż OEM producentów. Rozgarnięty sprzedawca doradzi.
Ja kupuje hamulce w Łodzi, nie wiem czy wolno tutaj wymienić nazwę firmy, do wielu aut, nie dość że gość wie com ta jest seryjnie, to jeszcze doradzi co zamontować żeby auto lepiej hamowało. Jako ciekawostkę zawsze się dowiem że tarcze A tak naprawdę produkuje producent B, a klocki C są z Chin.
W przypadku większości serwisów w ten sposób za cenę niższą niż ASO udaje się znaleźć hamulce znacznie lepsze jakościowo. Być może Porsche stosuje absolutny top i nie ma nic lepszego na rynku, ale zdaje się ze ceni się za to odpowiednio. Co kto lubi ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:18 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
O, poruszyłeś istotną kwestię. Otóż klocki i tarcze, które sprzedaje Porsche w salonach są oczywiście bardzo wysokiej jakości, ale to zestawy raczej do normalnej jazdy. Jeśli ktoś zamierza jeździć ostro i np. odwiedzić tor parę razy w roku zdecydowanie lepsze klocki znajdzie w ofercie aftermarketowej (pomijam PCCB).




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:27 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
Kubuś a wiesz ile zarabia dealer vw na sprzedaży tego passata?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:36 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Parę a może już naście lat temu się dowiadywałem, jakie marże ma dealer na Skodach. I były to sumy porażające. Typu 800 zł na Octavii i proporcjonalnie mniej na Fabii itd. Nie przypuszczam, by się to jakoś radykalnie zmieniło. Może AndrzejM zweryfikuje ;)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:46 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
wit007 napisał(a):
Parę a może już naście lat temu się dowiadywałem, jakie marże ma dealer na Skodach. I były to sumy porażające. Typu 800 zł na Octavii i proporcjonalnie mniej na Fabii itd. Nie przypuszczam, by się to jakoś radykalnie zmieniło. Może AndrzejM zweryfikuje ;)


ciekawe rzeczy piszesz... jeśli by tak faktycznie było to skąd te upusty 10-20tys gdy auto zostało z poprzedniego rocznika.rozumiem że dealer dokłada bo płaci z góry kupując z fabryki.
:wink:
Moim zdaniem dealer ma średnio 20tys zł na samochodzie klasy passat.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:53 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Moim zdaniem wysokie marże są tylko na autach luksusowych/sportowych (choćby z racji ich ceny). Przy Passacie jest to raczej bliżej 5k, może trochę powyżej.
Rabaty są na pewno odliczane dealerom przy wyprzedażach. Nie byliby w stanie tyle odrobić np. na serwisie. Kiedyś rozmawiałem z wysoko postawionym człowiekiem w Fordzie i dealer miał wtedy coś koło 5% marży na samochodzie. Czyli przy Mondeo czy S-Maxie byłoby to koło 5k.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:55 

Dołączył: 2.08.2014
Posty: 99
...a jak klient wytarguje rabat powiedzmy 10tys.zł a drugi kupi nie targując się wcale bo nie umie ,to dealer te pieniądze przekazuje księdzu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 15:14 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
wit007 napisał(a):
Parę a może już naście lat temu się dowiadywałem, jakie marże ma dealer na Skodach. I były to sumy porażające. Typu 800 zł na Octavii i proporcjonalnie mniej na Fabii itd. Nie przypuszczam, by się to jakoś radykalnie zmieniło. Może AndrzejM zweryfikuje ;)


Oj to chyba jednak paręnaście lat temu musiało być ;)
W Skodzie o dobry rabat jest ciężej niż np. w BMW czy Mercu, ale jak się trochę pogimnastykujesz to jesteś w stanie wyrwać na auto do produkcji 9-11%.
Ja dwa lata temu dostałem w BMW na motocykl 19% w środku sezonu. Jeszcze niedawno "z ulicy" w Oplu można było dostać ok 20% na Insygnie /teść kupował/...Skoro takie rabaty są osiągalne to marże raczej nie są w okolicach 1kzł.
Najsłabiej rabatują się japońce, tam czasem sukcesem są dywaniki gratis ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 15:21 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Nie wydaje mi się, by w Skodzie było dziś wyraźnie inaczej. Niech Andrzej się wypowie, ale moim zdaniem dealerzy wychodzą na swoje dzięki dobrej sprzedaży.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum