rafie napisał(a):
Jak działa 997, że nie potrzebuje prądu na postoju?
Po pierwsze odbiornik pilota pobiera bardzo mało prądu - w moim 987.1 jest to 7mA, czyli 10000x mniej niż pojemność aku, czyli gdyby aku samo z siebie nie padało, to wystarczyłoby na ponad rok.
Dodatkowo, po tygodniu odbiornik wyłącza się, aby pobierać jeszcze mniej prądu (nie mierzyłem, ale logika podpowiada, że to mniej).
Tak przy okazji, moim zdaniem są 3 główne powody padania aku w 987/997:
- kluczyk zostawiony w stacyjce
- uchylona przednia maska - zdarzyło mi się zahaczyć kolanem o dźwignię przy wysiadaniu, a jak maska odskoczy to zapala się żarówka bagażnika i ciągnie jakieś pół ampera
- badziewna ładowarka do telefonu potrafi ciągnąć kilkadziesiąt mA (markowe tylko 0-2mA w trybie czuwania)
Zdjęcie moje, zdjęta klema z Aku, prąd przez miernik (oczywiście nie kręciłem rozrusznikiem w tym stanie).