Autor |
Wiadomość |
pdmobil
|
Napisane: 26.02.2023, 21:08 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
...napisał @prnit w innym wątku. Temat często poruszany, ale... W Skodzie 1000 MB (małych błędów) zostało to określone dość precyzyjnie, w BMW (będziesz miał wydatki) określono ogólnie, a w Porsche 996 ? Całkiem poważnie, nie bagatelizując problemu, mam uprzejmą prośbę, do tych, którzy na własnej skórze doświadczyli defektu oraz do tych, którzy robią takie silniki, albo mają rzetelną wiedzę z innych zródeł, o KONKRETNE WYPUNKTOWANIE jakie to problemy/defekty konstrukcyjne ? Że zle rozprowadzany olej, bo zła miska olejowa ( poniekąd poprawiono) to wiem. Że rysują się tuleje i czy w znacznie większym stopniu niż w "wiatrakach" ? Dlaczego ? Inne defekty, przyczyny dla których te silniki mają złą opinię ? Słusznie padło pytanie, ile jest tych padniętych (zarżniętych) silników na tle całej produkcji ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 27.02.2023, 16:27 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 286 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Wg mnie podstawowa wada to owalizacja.
A powstaje dlatego że 2/3 cylindra jest w "powietrzu" tzn w wodzie. Różnica temperatur, miękki nikasil i grawitacja robią swoje. A jak już się pojawi owalizacja to zaczyna schodzić z tłoka teflon a on potem rysuje dodatkowo cylindry.
Im wyższa pojemność tym ścianki cylindra cieńsze. Może dlatego najwięcej problemów jest z 3.8 potem 3.6 a najmniej z 2.5
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 28.02.2023, 20:21 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Troszkę się to kłóci z najgorszą opinią przypisaną silnikowi 3.4 Czy są jakieś inne wnioski dowodzące marnej jakości silników 996, nie turbo. Coś słyszałem o błędach w układzie chłodzenia w silnikach 3.4. Prawda to?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 2.03.2023, 13:42 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
....ktoś, coś więcej na temat ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 2.03.2023, 21:09 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 912
Nr klubowicza: 770
|
Bardzo ciekawy wątek. Nie wypowiem się , bo się nie znam - jeszcze . Ale bardzo chętnie się zagłębie w temacie . Ciekawi mnie co zostało wyeliminowane w 3,6 po doświadczeniach z silnikami 3,4.
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 3.03.2023, 1:03 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 286 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
pdmobil napisał(a): Troszkę się to kłóci z najgorszą opinią przypisaną silnikowi 3.4 Czy są jakieś inne wnioski dowodzące marnej jakości silników 996, nie turbo. Coś słyszałem o błędach w układzie chłodzenia w silnikach 3.4. Prawda to? Najgorszą opinie ma 3.8 3.4 (2.5) raczej tylko w kwestii ims co i tak to raczej promil uszkodzeń.
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 3.03.2023, 19:52 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
wystarczy mi dziesiątki info ze ktos robił juz remont w 996 albo w 997 albo zaraz go czeka, to nie jest normalne w aucie, sorry, taka gówniana 100x tańsza toyota yaris z silnikiem 1.0 robi 300 tys km i zadne remonty nie są potrzebne, to była jakaś wada konstrukcyjna i koniec, ciekawe ze w silnikach metzera czy pozniejszych 911.2 i 991 tego błędu juz nie ma a te auta też już zaraz mają po 10 lat, szkoda ze porsche tego nie przyznało ale pewno by ich to kosztowało utratę setek milionów dolarów, przykre to.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 3.03.2023, 20:10 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
W jakim celu ten wątek, jak temat wałkowany milion razy? To już lepiej zrobić coś co się przyda, jak np. polecane warsztaty do remontu silnika, jakie tłoki, kosztorysy napraw itp...
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
Zott1
|
Napisane: 3.03.2023, 20:26 |
|
Dołączył: 28.10.2017 Posty: 85
|
Polecane silniki carrery w 911 po 1999r.to od modelu 997.2 w górę.
|
|
Góra |
|
9ELF
|
Napisane: 3.03.2023, 22:51 |
|
Dołączył: 25.03.2019 Posty: 307
|
Zott1 napisał(a): Polecane silniki carrery w 911 po 1999r.to od modelu 997.2 w górę. A ……996 TT, 996 GT3, 997 TT. 997 GT3. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 3.03.2023, 23:22 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Panowie, jak do tej pory 713 wyświetleń, a jedynie @mps wysnuł konkretne przypuszczenie co do wad/przyczyn. Zaczyna się powszechny bełkot - przepraszam jeśli kogoś uraziłem. Miałem nadzieję uzyskać więcej technicznych informacji, a nie "wszyscy o tym wiedzą" czy tp. Tego chciałem w tym wątku uniknąć. Ja słyszałem, że we wczesnych 996/3.4, bo to był pierwszy "czajnik" był problem z kanałami wodnymi, stąd przegrzanie silnika i pęknięcia głowic/cylindrów. Czy to prawda, ktoś potwierdzi? Podobno zostało to poprawione w silniku 96/4 i tak przeszło do 996/2 3.6. Podobnie została poprawiona miska olejowa, niemniej w opcji pozostaje usprawnienie w postaci "dystansu" powiększającego pojemność miski. Tak ? Czy są jakieś zmiany w obróbce cylindrów zabezpieczające przed owalizacją i "wydzieraniem" cylindrów w modelach wskazanych jako "pewne"? Mam za sobą sporo remontowanych "mezgerów" z modeli "G", jeszcze gorzej chłodzone niż te wodą, a wydarte gładzie/cylindry nie były rzadkością, więc ??? Przykład Toyoty Yaris jest jak najbardziej trafiony zwłaszcza, że taką Toyotą nikt nie wybiera się na tor, ani nie ściga zimnym silnikiem od świateł do świateł. Poza tym to nie boxer. Czy się mylę ? W statystykach 5-6% "populacji" 996 miało awarie, w tej liczbie również zawieszenia i elektryki. Układ napędowy, skrzynie są wyraznie na +++. Czy znacie jeszcze jakieś konkretne, techniczne przyczyny złej sławy "normalnych" 996 ? @9ELF - nie piszmy o silnikach opracowanych przez Mezgera, które przede wszystkim różnią się układem smarowania i chłodzenia...
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 4.03.2023, 0:11 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
@pdmobil, https://www.hartech.org/porsche-engine- ... mon-faultsPolecam Ci lekturę tej strony. Są obszerne artykuły i pliki pdf firmy która regularnie z renomą odbudowuje te silniki i szczegółowo opisuje co i dlaczego pada w tych motorach. I poza tym co napisałeś, silnik Mezgera miał blok typu closed deck. W zasadzie to z konstrukcyjnego pov niweluje owalizację czy bore score samo w sobie. Oni w remontach często przerabiają poza samą wymianą tuleji i tłoków blok z open na typowy closed deck.
|
|
Góra |
|
Adams
|
Napisane: 4.03.2023, 0:16 |
|
Dołączył: 4.02.2011 Posty: 68
|
Johnny napisał(a): W jakim celu ten wątek, jak temat wałkowany milion razy? To już lepiej zrobić coś co się przyda, jak np. polecane warsztaty do remontu silnika, jakie tłoki, kosztorysy napraw itp... Dokładnie, wydaje mi się ze @pdmobil nudzi się i wymyśla wątki do rozmów... wrrrrr
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 4.03.2023, 0:43 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Nie, nie nudzę się. Jestem w grupie tych, którzy wiedzą co nieco, a mimo to chcieliby poznać więcej, a nie ulegać mądrościom wszystko wiedzących, epatujących szersze grono przekonaniem, że jak 996 nie turbo to mina i złom. Czy jakieś techniczne konkrety na temat, poza instrukcją " poczytaj sobie" ?
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Keber
|
Napisane: 4.03.2023, 11:31 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
Jak wiesz co nieco to powinno to wystarczyć.Chyba że prowokujesz do dyskusji.Może chodzi o to aby obalić kilka tez?Te silniki są słabe i nie da się tego odzobaczyć,odusłyszeć,odczarować.Po to jest forum aby poczytać opinie użytkowników.Na ten temat napisano już wszystko.Jak są sadomaso i chcą przekonać się na własnej skórze to droga wolna.Ja bym uciekał.
|
|
Góra |
|
Eternit
|
Napisane: 4.03.2023, 13:29 |
|
|
Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu. Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki.
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 4.03.2023, 13:48 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
pdmobil napisał(a): Czy jakieś techniczne konkrety na temat, poza instrukcją " poczytaj sobie" ? Czyli jak ktoś Ci napisze techniczne konkrety tutaj to przeczytasz, ale samodzielna lektura źródeł jest… no właśnie, w czym problem? 🙃 Eternit napisał(a): Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu. Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki. @Eternit czy przeżyjesz upadek z 10 piętra? Lub wsadzając rękę do płomieni doznasz poparzeń? I odpowiadając tu na zadane pytania, podzielisz się wrażeniami z przeżytego upadku i wizyty w szpitalu po leczeniu oparzeń? Wyobraź sobie, że ogólnodostępna wiedza i jej przyswojenie wystarczy wielu osobom. Nie trzeba wchodzić na minę, żeby zrozumieć że Cię to w najlepszym wypadku okaleczy. Mam wrażenie, że właściciele M96/97 mają ogromną potrzebę udowodnienia światu jak wspaniały i bezawaryjny jest motor, który niczym specjalnym nie jest w świecie aut usportowionych. I to bardzo delikatne określenie.
|
|
Góra |
|
Keber
|
Napisane: 4.03.2023, 13:48 |
|
Dołączył: 10.07.2018 Posty: 120
|
Eternit napisał(a): Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu. Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki. uuu,pewnie kolejny użytkownik 996.Dobrze byłoby gdyby wypowiedzieli się ci,którzy mieli i sprzedali .Czy polecają te silniki ,a może żałują że sprzedali.
|
|
Góra |
|
Johnny
|
Napisane: 4.03.2023, 13:58 |
|
Dołączył: 27.12.2017 Posty: 717 Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
|
JayKay napisał(a): Mam wrażenie, że właściciele M96/97 mają ogromną potrzebę udowodnienia światu jak wspaniały i bezawaryjny jest motor, który niczym specjalnym nie jest w świecie aut usportowionych. I to bardzo delikatne określenie.
Lepiej podsumować tego wątku się nie da
_________________
981 Boxster GTS
|
|
Góra |
|
PoZoR
|
Napisane: 4.03.2023, 14:05 |
|
Dołączył: 2.12.2010 Posty: 531 Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
|
Moja była Targa 996.2 motor 3.6 miała porysowane gładzie - przebieg 105 tys. Naprawa w 2017r koszt koło 40tys u Michała w PorschePana.
_________________ Marcin było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallicjest: Macan S i Boxster 718 http://WWW.AURAN.PLhttp://WWW.MISSALA.PLPerfumeria Quality Gdańsk
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|