Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 26.02.2023, 21:08 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
...napisał @prnit w innym wątku. Temat często poruszany, ale... W Skodzie 1000 MB (małych błędów) zostało to określone dość precyzyjnie, w BMW (będziesz miał wydatki) określono ogólnie, a w Porsche 996 ?
Całkiem poważnie, nie bagatelizując problemu, mam uprzejmą prośbę, do tych, którzy na własnej skórze doświadczyli defektu oraz do tych, którzy robią takie silniki, albo mają rzetelną wiedzę z innych zródeł, o KONKRETNE WYPUNKTOWANIE jakie to problemy/defekty konstrukcyjne ?
Że zle rozprowadzany olej, bo zła miska olejowa ( poniekąd poprawiono) to wiem. Że rysują się tuleje i czy w znacznie większym stopniu niż w "wiatrakach" ? Dlaczego ?
Inne defekty, przyczyny dla których te silniki mają złą opinię ?
Słusznie padło pytanie, ile jest tych padniętych (zarżniętych) silników na tle całej produkcji ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.02.2023, 16:27 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Wg mnie podstawowa wada to owalizacja.

A powstaje dlatego że 2/3 cylindra jest w "powietrzu" tzn w wodzie.
Różnica temperatur, miękki nikasil i grawitacja robią swoje.
A jak już się pojawi owalizacja to zaczyna schodzić z tłoka teflon a on potem rysuje dodatkowo cylindry.

Im wyższa pojemność tym ścianki cylindra cieńsze. Może dlatego najwięcej problemów jest z 3.8 potem 3.6 a najmniej z 2.5




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 28.02.2023, 20:21 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Troszkę się to kłóci z najgorszą opinią przypisaną silnikowi 3.4
Czy są jakieś inne wnioski dowodzące marnej jakości silników 996, nie turbo.
Coś słyszałem o błędach w układzie chłodzenia w silnikach 3.4. Prawda to?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2023, 13:42 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
....ktoś, coś więcej na temat ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.03.2023, 21:09 

Dołączył: 18.01.2016
Posty: 912
Nr klubowicza: 770
Bardzo ciekawy wątek.
Nie wypowiem się , bo się nie znam - jeszcze .
Ale bardzo chętnie się zagłębie w temacie .
Ciekawi mnie co zostało wyeliminowane w 3,6 po doświadczeniach z silnikami 3,4.




_________________

BartekG
Jest 911-996.2 - C2 - manual
Był : Boxster 986 -2,7 manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 1:03 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 286
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
pdmobil napisał(a):
Troszkę się to kłóci z najgorszą opinią przypisaną silnikowi 3.4
Czy są jakieś inne wnioski dowodzące marnej jakości silników 996, nie turbo.
Coś słyszałem o błędach w układzie chłodzenia w silnikach 3.4. Prawda to?


Najgorszą opinie ma 3.8 :)

3.4 (2.5) raczej tylko w kwestii ims co i tak to raczej promil uszkodzeń.




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 19:52 

Dołączył: 27.02.2011
Posty: 465
wystarczy mi dziesiątki info ze ktos robił juz remont w 996 albo w 997 albo zaraz go czeka, to nie jest normalne w aucie, sorry, taka gówniana 100x tańsza toyota yaris z silnikiem 1.0 robi 300 tys km i zadne remonty nie są potrzebne, to była jakaś wada konstrukcyjna i koniec, ciekawe ze w silnikach metzera czy pozniejszych 911.2 i 991 tego błędu juz nie ma a te auta też już zaraz mają po 10 lat, szkoda ze porsche tego nie przyznało ale pewno by ich to kosztowało utratę setek milionów dolarów, przykre to.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
W jakim celu ten wątek, jak temat wałkowany milion razy?
To już lepiej zrobić coś co się przyda, jak np. polecane warsztaty do remontu silnika, jakie tłoki, kosztorysy napraw itp...




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 20:26 

Dołączył: 28.10.2017
Posty: 85
Polecane silniki carrery w 911 po 1999r.to od modelu 997.2 w górę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 22:51 

Dołączył: 25.03.2019
Posty: 307
Zott1 napisał(a):
Polecane silniki carrery w 911 po 1999r.to od modelu 997.2 w górę.
A ……996 TT, 996 GT3, 997 TT. 997 GT3.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.03.2023, 23:22 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Panowie, jak do tej pory 713 wyświetleń, a jedynie @mps wysnuł konkretne przypuszczenie co do wad/przyczyn. Zaczyna się powszechny bełkot - przepraszam jeśli kogoś uraziłem. Miałem nadzieję uzyskać więcej technicznych informacji, a nie "wszyscy o tym wiedzą" czy tp. Tego chciałem w tym wątku uniknąć.
Ja słyszałem, że we wczesnych 996/3.4, bo to był pierwszy "czajnik" był problem z kanałami wodnymi, stąd przegrzanie silnika i pęknięcia głowic/cylindrów. Czy to prawda, ktoś potwierdzi?
Podobno zostało to poprawione w silniku 96/4 i tak przeszło do 996/2 3.6.
Podobnie została poprawiona miska olejowa, niemniej w opcji pozostaje usprawnienie w postaci "dystansu" powiększającego pojemność miski. Tak ?
Czy są jakieś zmiany w obróbce cylindrów zabezpieczające przed owalizacją i "wydzieraniem" cylindrów w modelach wskazanych jako "pewne"? Mam za sobą sporo remontowanych "mezgerów" z modeli "G", jeszcze gorzej chłodzone niż te wodą, a wydarte gładzie/cylindry nie były rzadkością, więc ???
Przykład Toyoty Yaris jest jak najbardziej trafiony :wink: zwłaszcza, że taką Toyotą nikt nie wybiera się na tor, ani nie ściga zimnym silnikiem od świateł do świateł. Poza tym to nie boxer. Czy się mylę ?
W statystykach 5-6% "populacji" 996 miało awarie, w tej liczbie również zawieszenia i elektryki. Układ napędowy, skrzynie są wyraznie na +++.
Czy znacie jeszcze jakieś konkretne, techniczne przyczyny złej sławy "normalnych" 996 ?
@9ELF - nie piszmy o silnikach opracowanych przez Mezgera, które przede wszystkim różnią się układem smarowania i chłodzenia...




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 0:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
@pdmobil,

https://www.hartech.org/porsche-engine- ... mon-faults

Polecam Ci lekturę tej strony. Są obszerne artykuły i pliki pdf firmy która regularnie z renomą odbudowuje te silniki i szczegółowo opisuje co i dlaczego pada w tych motorach.

I poza tym co napisałeś, silnik Mezgera miał blok typu closed deck. W zasadzie to z konstrukcyjnego pov niweluje owalizację czy bore score samo w sobie.
Oni w remontach często przerabiają poza samą wymianą tuleji i tłoków blok z open na typowy closed deck.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 0:16 

Dołączył: 4.02.2011
Posty: 68
Johnny napisał(a):
W jakim celu ten wątek, jak temat wałkowany milion razy?
To już lepiej zrobić coś co się przyda, jak np. polecane warsztaty do remontu silnika, jakie tłoki, kosztorysy napraw itp...

Dokładnie, wydaje mi się ze @pdmobil nudzi się i wymyśla wątki do rozmów... wrrrrr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 0:43 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Nie, nie nudzę się. Jestem w grupie tych, którzy wiedzą co nieco, a mimo to chcieliby poznać więcej, a nie ulegać mądrościom wszystko wiedzących, epatujących szersze grono przekonaniem, że jak 996 nie turbo to mina i złom.
Czy jakieś techniczne konkrety na temat, poza instrukcją " poczytaj sobie" ?




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 11:31 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Jak wiesz co nieco to powinno to wystarczyć.Chyba że prowokujesz do dyskusji.Może chodzi o to aby obalić kilka tez?Te silniki są słabe i nie da się tego odzobaczyć,odusłyszeć,odczarować.Po to jest forum aby poczytać opinie użytkowników.Na ten temat napisano już wszystko.Jak są sadomaso i chcą przekonać się na własnej skórze to droga wolna.Ja bym uciekał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4.03.2023, 13:29 
Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu.
Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki.


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 31.05.2019
Posty: 448
Nr klubowicza: 797
pdmobil napisał(a):
Czy jakieś techniczne konkrety na temat, poza instrukcją " poczytaj sobie" ?


Czyli jak ktoś Ci napisze techniczne konkrety tutaj to przeczytasz, ale samodzielna lektura źródeł jest… no właśnie, w czym problem? 🙃

Eternit napisał(a):
Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu.
Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki.


@Eternit czy przeżyjesz upadek z 10 piętra? Lub wsadzając rękę do płomieni doznasz poparzeń?
I odpowiadając tu na zadane pytania, podzielisz się wrażeniami z przeżytego upadku i wizyty w szpitalu po leczeniu oparzeń?
Wyobraź sobie, że ogólnodostępna wiedza i jej przyswojenie wystarczy wielu osobom. Nie trzeba wchodzić na minę, żeby zrozumieć że Cię to w najlepszym wypadku okaleczy.

Mam wrażenie, że właściciele M96/97 mają ogromną potrzebę udowodnienia światu jak wspaniały i bezawaryjny jest motor, który niczym specjalnym nie jest w świecie aut usportowionych. I to bardzo delikatne określenie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 13:48 

Dołączył: 10.07.2018
Posty: 120
Eternit napisał(a):
Najmilej by było, jakby wypowiadały się osoby, które miały z tym jakieś doświadczenie, a nie powtarzające zaczytaną gdzieś wiedze z internetu.
Póki co, to gdy padały na tym forum konkretnie pytania - kto naprawiał, u kogo, jakimi metodami - to jest cisza i teksty "podobno X", "czytałem że Y", "znajomy męża ciotki wuja konia słyszał że Z" itp bezwartościowe powielanie niepotwierdzonych informacji. Jak na coś, co czytając choćby kilka tematów tutaj, można by pomyśleć że wybucha średnio raz na dwie przecznice niedużego miasta, to zadziwiająco znikoma ilośc osób ma jakiekolwiek informacje z pierwszej ręki.



uuu,pewnie kolejny użytkownik 996.Dobrze byłoby gdyby wypowiedzieli się ci,którzy mieli i sprzedali .Czy polecają te silniki ,a może żałują że sprzedali.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył: 27.12.2017
Posty: 717
Lokalizacja: Szczecin
Nr klubowicza: 712
JayKay napisał(a):

Mam wrażenie, że właściciele M96/97 mają ogromną potrzebę udowodnienia światu jak wspaniały i bezawaryjny jest motor, który niczym specjalnym nie jest w świecie aut usportowionych. I to bardzo delikatne określenie.


Lepiej podsumować tego wątku się nie da :)




_________________

981 Boxster GTS


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2023, 14:05 

Dołączył: 2.12.2010
Posty: 531
Lokalizacja: Toruń/Gdańsk
Nr klubowicza: 412
Moja była Targa 996.2 motor 3.6 miała porysowane gładzie - przebieg 105 tys.
Naprawa w 2017r koszt koło 40tys u Michała w PorschePana.




_________________

Marcin
było: 986, 987S, 996.2 Targa Orient Red Metallic
jest: Macan S i Boxster 718
http://WWW.AURAN.PL
http://WWW.MISSALA.PL
Perfumeria Quality Gdańsk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum