Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 31.08.2015, 10:46 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
Cześć, mam w planach zrobienie swap/u silnika z BOXSTERA S 3.2 i skrzyni automatycznej 5HP19 z 911 Carrera 2 do VW T3. Rozmawiałem już z dwoma warsztatami i powiedzieli ze wykonanie tego pod względem mechaniki jest to do zrobienia. Natomiast nie bardzo wiedza jak może wyglądać sprawa elektroniki silnika i skrzyni. Jak na razie nie znają nikogo kto wcześniej robił swapy z
takim połączeniem (np 911 z silnikiem z boxster s)
Czy jest ktoś na forum mógłby powiedzieć coś na temat komputera skrzyni i silnika czy może to się udać? Jakie mogą być problemy?
W ogolę im zbiorę więcej informacji tym lepiej. :)

Dzięki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2015, 12:29 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3737
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Poczytaj ten post może naświetli sprawę
projekt-torowego-caymana-gt-rs-t11297.html




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2015, 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył: 3.07.2011
Posty: 190
Lokalizacja: Mikołów
Nr klubowicza: 313
ilość potencjalnych problemów zależy od rocznika (a nawet miesiaca) samochodu i silnika. Na przestrzeni czasu sporo się zmieniało, więc najlepiej gdyby były jak najbardziej zbliżone rocznikiem.

Tu masz dokładnie opisane jakie silnik pasują do jakiego rocznika samochodu i z jakimi problemami:
http://www.pelicanparts.com/techarticle ... e_Swap.htm

(możesz też zadać pytanie w komentarzach. Mimo że artykuł ma już parę lat, widać że autor wciąż odpisuje na pytania)




_________________

Mikołaj
---
jest: 991.2 4S
było: 997 C4, 986 2.7


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2016, 13:40 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
Hej potrzebuje porady bo juz nie wiem jaki numer sterownika skrzyni kupic do: 911 carrera 2 tiptronic 1999rok. Mam tez zdjecie z numerami na skrzyni.
W etce widze ze jest ich kilka. Czy jest to tak, ze kazdy pasuje czy musi byc konkretny numer sterownika pod skrzynie?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.10.2016, 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Podaj proszę numer VIN na PW. Oraz informacje czy masz coupe czy cabrio,
będzie mniej sprawdzania :)
Sterownik ma być nowy czy używany? Nie masz
starego sterownika żeby odczytać numer?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2016, 14:24 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
Qbak dzieki za zainteresowanie i chetnie bym ci to wszystko podal, ale jest to tylko tiptronic z 911 (nie wiem z czego bylo to wyjete) do polaczenia z reszta z BOXSTER S i idzie to wszystko na swapa do innego auta. Potrzebuje sterownik z 911, aby zobaczyc jak to polaczenia zagra :roll:
Gdybys mogl mi jakos pomoc to bylbym wdzieczny PIONA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.10.2016, 23:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Hmm, ciekawa sytuacje. Tak przy okazji to jeżeli ten projekt ma jakiś
temat na jakimś forum to podeślij linka ;)

Wyślij mi w takim razie numer skrzyni biegów.
Nie pamiętam w którym miejscu się znajduje, jak nie znajdziesz sam,
to poszukam w dokumentacji - daj znać.
Numer będzie zaczynał się od "A". Na przykład A50061002001.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2016, 13:03 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
Przpraszam cie, ale widze zo podalem zle dane dostalm wiece informacji od sprzedawcy i to sa prawidlowe dane skrzyni:
Porsche 996 Carrera-2 Tiptronics 3.4 1998 - 2002
Porsche Gearbox Code: A96.00
Gearbox made for Porsche by ZF
Porsche Part Number: 996.300.911.00
Wiecej numerow nie znalazlem, wystarczy to co jest?

Jak narazie nie ma oficjalnego tematu na zadnym forum bo puki co zbieralem informacje. Teraz kompletuje podzespoly, a jezeli projekt bedize mial szanse powidzenia to mysle, ze dam znac :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2016, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Według numeru Porsche to skrzynia z rocznika 1998.
Czyli według katalogu numer sterownica to 99661811401

W temacie projektu. Rozumiem, że silnik będzie z tyłu
a skrzynia biegów z przodu auta i dlatego szukacie skrzyni
od 911 a nie Boxstera a silnik z Boxa jest akurat pod ręką.
Skrzynia z 911 będzie miała inne przełożenia, dla silnika
z 986 mogę być za długie przełożenia, chyba że "projekt"
będzie na tyle lekki że nawet wyjdzie to na plus ;)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.10.2016, 23:20 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Może być problem ze zgraniem silnika ze skrzynią biegów - sterowniki komunikują się ze sobą i nagle zobaczą,że jest inny silnik i inna skrzynia niż powinno być... Jak się to zachowa po podłączeniu tego nikt wam nie powie - czy będzie działało czy też wysypie błędami i nic z tego nie będzie...
Do tego wszystkiego będziecie musieli spiąć sterownik od alarmu - jest w nim immobiliser i bez tego silnik w ogole nie ruszy...
Prościej moim zdaniem zrobić manuala - tip to ciężka skrzynia w dodatku zamuli silnik...
Sterowniki silnika, i alarmu musicie wziać od jednego auta, tak samo kluczyk z pastylką.
Sterownik silnika może również wywalić błędy braku sterownika abs i zegarów - tu równiez jest komunikacja.
Sporo niewiadomych jak na taka inwestycję - nie prościej wziąć napęd od czegoś bardziej klasycznego?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.10.2016, 22:54 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
Dzieki za pomoc stawiam piwko :)

Tak w projekcie umiejscowienie silnika i skrzyni jest tak jak w 911. musi byc skrzynia z tiptronikiem ze wzgledu na moja sytyacje, jezdze na wizku i uzywam sterwania recznego gazu i hamulca.

Kupilem Boxstera S po stluczce z 2002 roku takze mam wszystko co potrzeba z nieg do swapa.Niestety cena za rozbiete 911 jest za wysoka, dlatego kombinuje z takim polaczeniem. Jak projekt nie wypali to skladam Boxstera, bo nie dostal mocno :)

Qbak
michal928
wasze rady sa bardzo przydatne dzieki za zainteresowanie. Na pewno zajrzymy tutaj w razie jakis problemow.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2016, 0:43 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5199
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Boxstery poszły w górę, więc może o wiele łatwiej będzie naprawić to auto,
niż kompletnie przebudowywać inne. Chociaż do Boxa trudno wózek wstawić.
Powodzenia :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.10.2016, 1:16 

Dołączył: 31.08.2015
Posty: 9
z tym wozkiem to prawda, bo juz probowalem :D musialbym jezdzic sam 8)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum