Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 17.09.2015, 16:03 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Szanowni,

Cayenne S, I generacja

mam zdiagnozowane spaliny w płynie chłodniczym. Z tego co się zorientowałem do tej pory, mogą to być uszczelki pod głowicami lub pęknięta któraś głowica. Pytanie brzmi: jakie są koszty naprawy takiej usterki i czym to grozi.
Objawy są takie, że notorycznie wyrzuca mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego a motor dostaje temperatury dochodzącej do 100 stopni. Jaki to może mieć wpływ na motor? Głównie chodzi o temperaturę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2015, 17:48 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Myślę że dalsza jazda z taką usterką spowoduje, że na pewno będziesz musiał szukać nowego silnika. Co do kosztów - podjedź do jakiegoś warsztatu w celu zweryfikowania usterki. Skąd jesteś?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2015, 19:53 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Zrobiłem tak jakieś 600-800 kilometrów, auto aktualnie jest 100 kilometrów od warszawy. Zdaje się że motor pracuje normalnie, ale fachowcem nie jestem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 17.09.2015, 20:05 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
Napisz do michal928, może pomoże.

Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 11:55 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Dzięki.
Zastanawiam sie mocno nad sprzedażą tego auta. Jesli są tu jacyś chętni to zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 11:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Ktoś szukał Cayenne S z uszkodzonym silnikiem. Wg mnie rozsądniej jest przynajmniej spróbować to naprawić.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 15:37 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Pewnie naprawie, najgorsze jest to ze auto po kapitalnym remoncie jest (trzy miesiące temu) a tu proszę jaki fakap :/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 16:46 

Dołączył: 8.10.2013
Posty: 302
A gwarancja :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 17:54 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
W tym kraju gwarancja to jakaś abstrakcja...próbuje ja wyegzekwować, ale chyba szybciej bedzie od razu naprawić w innym garażu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
A można widzieć jak był silnik remontowany? Co było wymieniane?
Dlaczego silnik był wyremontowany?

Jak masz chwilę opisać oczywiście :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 19:08 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Standard w tym modelu chyba, czyli wymieniony został cały dół plus wymiana reduktora na nowy i regeneracja skrzyni biegów. A przyczyną tych zabiegów było słabe sprężanie na dwóch cylindrach (porysowane tuleje). Co jak co ale uszczelki powinny działać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 19:19 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Cały nowy blok, tłoki i wał kupiłeś? Czy wprasowanie tulei i wymiana kilku
tłoków? Od razu mówię, że każda z tych opcji powinna być ok, o ile wszystko
jest zrobione z głową i poskręcane na odpowiednie momenty.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 20:27 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Kupiłem cały blok, słyszałem że tuleje są "niewymienialne" w tym motorze. Wał został stary. A tak przy okazji. Jakis jest prawidłowa wartość sprężania na cylindrach w tym silniku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
To prawda, ale żeby silnik poprawie naprawić wypadałoby wprasować nowe
aluminiowe tuleje.

Poprawne powinno być w miarę równe. Odchyłki są oczywiście dopuszczalne,
ale już 2-3 bary odchylenia to zbyt dużo. No dobra jak wszędzie będzie
max 5 to będzie już bardzo słabo, ale do tej wartości pewnie nikt nie
dojedzie ;) To 5 to wartość podana tak bardzo przykładowo. Innymi słowy,
7 na wszystkich to też niezbyt dobry wynik.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 21:15 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Ok, po wszystkim sprawdzę jakie jest u mnie. A tak z ciekawości, jakie jest fabrycznie sprężanie? Przy 5 to już chyba trzebaby było pchać te 2 tony ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.09.2015, 22:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Fabryka nie podaje jakie powinno byś sprężanie, a właściwie powinniśmy
nazwać to popularnie kompresją, czyli ciśnieniem sprężania silnika.
Jest to kompletnie inny parametr niż stopień sprężania. Stopień sprężania
fabryka podaje, ale jest to parametr niezmienny i nie da się go zmierzyć,
można/trzeba policzyć.

Wracając do meritum. Równe ciśnienie na wszystkich cylindrach (z małymi
odchyłkami 0,5bara) w granicach 11-13 barów będzie ok, choć zdarzały się
w nowszych DFI 15-18 nawet, ale dużo zależy od warunków pomiaru.

A teraz najgorsza wiadomość. Niekoniecznie dobre sprężanie oznacza
dobry silnik. Widziałem takie silniki gdzie pomiar ciśnienia był ok,
a gładzie porysowane i to nie drobne ryski. Wynika to pewnie z tego,
że dane auto ma moc, tylko silnik stuka. Oczywiście były też pomiary
bardzo słabe i gładzie w jeszcze gorszym stanie. Tylko zajrzenie
endoskopem może zdradzić stan gładzi silnikowych.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2015, 12:10 

Dołączył: 4.09.2015
Posty: 16
Takie sprawdzenie endoskopem jest bardzo skomplikowane czy mozna to zrobic w miarę bezinwazyjnie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.09.2015, 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Trzeba rozebrać silnik tak jak do wymiany świec zapłonowych.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum