|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
maciek em si
|
Napisane: 17.09.2015, 16:03 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Szanowni,
Cayenne S, I generacja
mam zdiagnozowane spaliny w płynie chłodniczym. Z tego co się zorientowałem do tej pory, mogą to być uszczelki pod głowicami lub pęknięta któraś głowica. Pytanie brzmi: jakie są koszty naprawy takiej usterki i czym to grozi. Objawy są takie, że notorycznie wyrzuca mi płyn ze zbiorniczka wyrównawczego a motor dostaje temperatury dochodzącej do 100 stopni. Jaki to może mieć wpływ na motor? Głównie chodzi o temperaturę.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 17.09.2015, 17:48 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Myślę że dalsza jazda z taką usterką spowoduje, że na pewno będziesz musiał szukać nowego silnika. Co do kosztów - podjedź do jakiegoś warsztatu w celu zweryfikowania usterki. Skąd jesteś?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 17.09.2015, 19:53 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Zrobiłem tak jakieś 600-800 kilometrów, auto aktualnie jest 100 kilometrów od warszawy. Zdaje się że motor pracuje normalnie, ale fachowcem nie jestem.
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 17.09.2015, 20:05 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
Napisz do michal928, może pomoże.
Powodzenia
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 11:55 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Dzięki. Zastanawiam sie mocno nad sprzedażą tego auta. Jesli są tu jacyś chętni to zapraszam
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 18.09.2015, 11:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Ktoś szukał Cayenne S z uszkodzonym silnikiem. Wg mnie rozsądniej jest przynajmniej spróbować to naprawić.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 15:37 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Pewnie naprawie, najgorsze jest to ze auto po kapitalnym remoncie jest (trzy miesiące temu) a tu proszę jaki fakap :/
|
|
Góra |
|
jaro987
|
Napisane: 18.09.2015, 16:46 |
|
Dołączył: 8.10.2013 Posty: 302
|
A gwarancja
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 17:54 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
W tym kraju gwarancja to jakaś abstrakcja...próbuje ja wyegzekwować, ale chyba szybciej bedzie od razu naprawić w innym garażu.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2015, 18:02 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
A można widzieć jak był silnik remontowany? Co było wymieniane? Dlaczego silnik był wyremontowany? Jak masz chwilę opisać oczywiście
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 19:08 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Standard w tym modelu chyba, czyli wymieniony został cały dół plus wymiana reduktora na nowy i regeneracja skrzyni biegów. A przyczyną tych zabiegów było słabe sprężanie na dwóch cylindrach (porysowane tuleje). Co jak co ale uszczelki powinny działać.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2015, 19:19 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Cały nowy blok, tłoki i wał kupiłeś? Czy wprasowanie tulei i wymiana kilku tłoków? Od razu mówię, że każda z tych opcji powinna być ok, o ile wszystko jest zrobione z głową i poskręcane na odpowiednie momenty.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 20:27 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Kupiłem cały blok, słyszałem że tuleje są "niewymienialne" w tym motorze. Wał został stary. A tak przy okazji. Jakis jest prawidłowa wartość sprężania na cylindrach w tym silniku?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2015, 20:30 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
To prawda, ale żeby silnik poprawie naprawić wypadałoby wprasować nowe aluminiowe tuleje. Poprawne powinno być w miarę równe. Odchyłki są oczywiście dopuszczalne, ale już 2-3 bary odchylenia to zbyt dużo. No dobra jak wszędzie będzie max 5 to będzie już bardzo słabo, ale do tej wartości pewnie nikt nie dojedzie To 5 to wartość podana tak bardzo przykładowo. Innymi słowy, 7 na wszystkich to też niezbyt dobry wynik.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 18.09.2015, 21:15 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Ok, po wszystkim sprawdzę jakie jest u mnie. A tak z ciekawości, jakie jest fabrycznie sprężanie? Przy 5 to już chyba trzebaby było pchać te 2 tony
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.09.2015, 22:55 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Fabryka nie podaje jakie powinno byś sprężanie, a właściwie powinniśmy nazwać to popularnie kompresją, czyli ciśnieniem sprężania silnika. Jest to kompletnie inny parametr niż stopień sprężania. Stopień sprężania fabryka podaje, ale jest to parametr niezmienny i nie da się go zmierzyć, można/trzeba policzyć.
Wracając do meritum. Równe ciśnienie na wszystkich cylindrach (z małymi odchyłkami 0,5bara) w granicach 11-13 barów będzie ok, choć zdarzały się w nowszych DFI 15-18 nawet, ale dużo zależy od warunków pomiaru.
A teraz najgorsza wiadomość. Niekoniecznie dobre sprężanie oznacza dobry silnik. Widziałem takie silniki gdzie pomiar ciśnienia był ok, a gładzie porysowane i to nie drobne ryski. Wynika to pewnie z tego, że dane auto ma moc, tylko silnik stuka. Oczywiście były też pomiary bardzo słabe i gładzie w jeszcze gorszym stanie. Tylko zajrzenie endoskopem może zdradzić stan gładzi silnikowych.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
maciek em si
|
Napisane: 19.09.2015, 12:10 |
|
Dołączył: 4.09.2015 Posty: 16
|
Takie sprawdzenie endoskopem jest bardzo skomplikowane czy mozna to zrobic w miarę bezinwazyjnie?
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 19.09.2015, 14:32 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Trzeba rozebrać silnik tak jak do wymiany świec zapłonowych.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 18 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|