Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 6:15 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Po wizycie w MG Motorsport okazuje się że brzęczenie w wydechu niestety dobiega z wewnątrz katów. Katy oraz tłumiki moje są do wymiany.
Zaproponowali mi dwa rozwiązania:
1. Układ z dekatami (czyli puszki katów są ale są puste - tylko rurki przelotowe w nich)
2. Układ pełny z katalizatorami.
Oczywiście rozwiązanie drugie jest droższe...

Moje pytanie jednak dotyczy głośności układów MG Motorsport. Spotkaliście się z nimi? Czy są dużo głośniejsze od seryjnych? (moja żona jak jeździmy już narzeka na to że auto jest za głośne...).
No i czy układ z dekatami jest dużo głośniejszy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 9:49 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
A mówili coś o tym że bez katów może się pojawić zapach benzynki? Głośniej będzie i to sporo ale to jest mały pikuś w porównaniu z tym smrodkiem którego kobieta raczej nie zniesie. Diagnosta też może mieć pewne obiekcje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 10:18 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Grzegorzu, mam dwa oryginalne, dobre tłumiki. Ciche, że aż nie mogę z nimi jeżdzić. Dlatego jeżdzę na innych. Ale jakoś mi chyba słuch siadł, bo pięknie do tej pory brzmiący Techart jakby przycichł wiec chce mi się kombinować coś.
Chętnie pokombinuję z np. zepsutymi twoimi, bo trochę nie w mojej naturze psuć dobre, a na pewno nie wydam kroci na inne, głośniejsze.
Katalizatorów nie pozbywałbym się definitywnie jeżeli jest to auto do normalnej jazdy/ przyjemności




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 10:19 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
W MG miałem robiony układ wydechowy w Golfie R20. Były 3 opcje "głośności" 1/z katalizatorem, 2/ bez kata ale na trzech tłumikach przelotowych oraz 3/ prosta rura od dp na jednym końcowym przelocie. Wiem, że Golf i Porsche to dwie różne bajki, ale w MG są naprawdę ogarnięci kolesie i myślę, że dopasują natężenie dźwięku do Twoich potrzeb ;)
Z ciekawości podeślij tu lub na priv cenę za wydech do 996, bo też się po woli zaczynam rozglądać...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 10:36 

Dołączył: 5.05.2016
Posty: 580
adam748 napisał(a):
w MG są naprawdę ogarnięci kolesie


Ale też jakość ich usług znacząco się pogorszyła w porównaniu do tego co robili np. 2 lata temu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 10:42 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
Bristol napisał(a):
adam748 napisał(a):
w MG są naprawdę ogarnięci kolesie


Ale też jakość ich usług znacząco się pogorszyła w porównaniu do tego co robili np. 2 lata temu



Coś więcej w temacie ? Słyszałem tylko, że mieli jakąś wpadkę z jakością stali (rdza), ale to ponoć tylko jakiś jednorazowy problem był z pewną partią materiału. U mnie wszystko było ok i na najwyższym poziomie, ale to już z 5 lat temu było robione...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:23 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
adam748 napisał(a):
W MG miałem robiony układ wydechowy w Golfie R20. Były 3 opcje "głośności" 1/z katalizatorem, 2/ bez kata ale na trzech tłumikach przelotowych oraz 3/ prosta rura od dp na jednym końcowym przelocie. Wiem, że Golf i Porsche to dwie różne bajki, ale w MG są naprawdę ogarnięci kolesie i myślę, że dopasują natężenie dźwięku do Twoich potrzeb ;)
Z ciekawości podeślij tu lub na priv cenę za wydech do 996, bo też się po woli zaczynam rozglądać...

Myślę że nie zdradzam żadnej tajemnicy handlowej - i każdy klient dostałby podobną cenę.
1. Komplet tłumików 2400 zł
2. Komplet katalizatorów 2400 zł
3. Komplet Dekat (czyli puszki katów ale praktycznie puste) 1200

Czyli w sumie albo zestaw za 3600 albo 4800...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:28 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
pdmobil napisał(a):
Grzegorzu, mam dwa oryginalne, dobre tłumiki. Ciche, że aż nie mogę z nimi jeżdzić. Dlatego jeżdzę na innych. Ale jakoś mi chyba słuch siadł, bo pięknie do tej pory brzmiący Techart jakby przycichł wiec chce mi się kombinować coś.

Czy mam to rozumieć jako ofertę sprzedaży? :)
pdmobil napisał(a):
Chętnie pokombinuję z np. zepsutymi twoimi, bo trochę nie w mojej naturze psuć dobre, a na pewno nie wydam kroci na inne, głośniejsze.

Jeśli tylko okaże się że są do wyrzutki nie ma sprawy mogę ci Wysłac złom :) no chyba że żona postanowi z nich zrobić rzeźbę nowoczesną z nich do domu :)
pdmobil napisał(a):
Katalizatorów nie pozbywałbym się definitywnie jeżeli jest to auto do normalnej jazdy/ przyjemności
Jeśli o to chodzi auto jest tylko i wyłącznie dla przyjemności - dlatego też chyba wolałbym mieć pełny komplet.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:29 

Dołączył: 15.05.2012
Posty: 601
Dzieki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:29 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Wodnik napisał(a):
A mówili coś o tym że bez katów może się pojawić zapach benzynki? Głośniej będzie i to sporo ale to jest mały pikuś w porównaniu z tym smrodkiem którego kobieta raczej nie zniesie. Diagnosta też może mieć pewne obiekcje

Tak niestety mówili że zapach spalin może być wyczuwalny. Jeśli chodzi o diagnostę to w sumie chyba nikt u nas "na razie" tego nie weryfikuje... choć nie wiadomo co i komu wpadnie do głowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:31 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
No i moje kolejne pytanie - bo z tego co pamiętam (jutro odbiorę auto więc pogadam z nimi osobiście nie przez tel.) to mam padnięty jeden katalizator oraz jeden tłumik. Czy to trzeba wymieniać komplet od razu czy można tylko te uszkodzone?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 17:33 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Witam,
Mam cały układ wydechowy zrobiony przez MG:
Kolektory sportowe, katy sportowe i tłumiki sportowe.
Jakość wykonania jest bardzo wysoka.
Dorzuciłem tez filtr stożkowy na dolocie i efekt jest niesamowity.

Na pytanie czy jest głośno odpowiem, ze jest bardzo glosno !!!
Powyżej 4tys obrotów auto ( wydech ) zaczyna niesamowicie ryczeć :)
Mnie akurat to pasuje ale żona i sąsiedzi słyszą mnie z bardzo daleka.
Uważam, ze warto zamówić cały układ w MG

Pozdrawiam

Szczur


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 21:22 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Szczur napisał(a):
Witam,
Kolektory sportowe, katy sportowe i tłumiki sportowe.

Tylko ciekawe czy to co mnie zaproponowali to własnie jest to samo czy coś innego...
Jutro dopytam...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 11.07.2017, 22:42 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Co do zapachu spalin to stozek i nowa mapa załatwia wszystko.
Na starej tez do radę bo sie nauczy brać wiecej powietrza ale tylko ze stożkiem lub sportowym filtrem.

Pozdrawiam

Szczur


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 7:39 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
Rozmawiałem w tej sprawie z szefem.
Powiedział że ja dostałbym wersję "street" czyli zwykłą - oczywiście jeśli chcę mogę dostać też wersję "racing/sport" ale własnie ta jest głośniejsza...
Pewnie tą wersję masz.
Co do dekatów - to stwierdził to co już tutaj było napisane - głośniejszy i te spaliny jednak będzie mocniej czuć...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 9:24 

Dołączył: 26.10.2015
Posty: 69
Racingowy też nie może być bardzo głośny ( 90 decybeli to max bo na torach są takie ograniczenia)ale przy codziennym użytkowaniu będzie po prostu uciążliwy. Na długich trasach zwłaszcza.


Szczur napisał(a):
Na starej tez do radę bo sie nauczy brać wiecej powietrza ale tylko ze stożkiem lub sportowym filtrem.
Szczur

A to że trzeba lambde oszukać przy wywaleniu katów nic w tej nauce nie przeszkadza?
P.S.
Jaki jest sens robienia przelotu jak sobie nie można z tłumika strzelić :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 11:27 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Grzegorzu, a jaki problem z katalizatorem, tłumikiem, masz tak w ogóle ?
Czy po prostu szukasz pretekstu żeby coś pomodzić ? :wink:




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 20:01 

Dołączył: 23.12.2014
Posty: 237
Wodnik napisał(a):
Racingowy też nie może być bardzo głośny ( 90 decybeli to max bo na torach są takie ograniczenia)ale przy codziennym użytkowaniu będzie po prostu uciążliwy. Na długich trasach zwłaszcza.


Szczur napisał(a):
Na starej tez do radę bo sie nauczy brać wiecej powietrza ale tylko ze stożkiem lub sportowym filtrem.
Szczur

A to że trzeba lambde oszukać przy wywaleniu katów nic w tej nauce nie przeszkadza?
P.S.
Jaki jest sens robienia przelotu jak sobie nie można z tłumika strzelić :P


Napisałem, ze mam katy sportowe ;) pewnie jak zastosujesz
X pipe to moze i sondy trzeba oszukać.

Pozdrawiam

Szczur

PS 90 decybeli to chyba na jałowym biegu przy 800 obrotów ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 20:48 

Dołączył: 21.04.2016
Posty: 442
pdmobil napisał(a):
Grzegorzu, a jaki problem z katalizatorem, tłumikiem, masz tak w ogóle ?
Czy po prostu szukasz pretekstu żeby coś pomodzić ? :wink:

Nie ja nie z tych co modzą... Coś w wydechu brzęczy od dłuższego czasu. Jest to uciążliwe i obciachowe :)
Na zimnym silniku zwłaszcza ten brzek jest słyszalny. Jak się rozgrzeje to jakby troszkę mniej. No i najpierw byłem u Rafała Duszy bo myślałem ze coś tylko gdzieś się obluzowało ale jednak nie. Skierowali mnie do MG a tam wyszło ze prawy tłumik jest uszkodzony - wewnątrz się chyba rozpadł i wpada w wibracje oraz lewy katalizator jest pewnie podobnie coś obluzowane pękniete nie wiem...
No i generalnie mogę na dzień dzisiejszy wymienić 1 katalizator + 1 tłumik... tylko w sumie podjąłem decyzję że jak to robić to zrobię już dobrze (moje katy oba miały oszukiwacze założone więc podejrzewam ze oba i tak nie żyją).
No i chcę wymienić układ wydechowy. Ponieważ oryginalny jest droższy (tak mi się wydaje) postanowiłem założyć MG Motorsport - sąsiad mi ich polecał robił u nich do swoich Porsche wydechy no i ludzie też raczej ich polecają...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 12.07.2017, 22:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1583
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
GrzesiekD napisał(a):
Wodnik napisał(a):
A mówili coś o tym że bez katów może się pojawić zapach benzynki? Głośniej będzie i to sporo ale to jest mały pikuś w porównaniu z tym smrodkiem którego kobieta raczej nie zniesie. Diagnosta też może mieć pewne obiekcje

Tak niestety mówili że zapach spalin może być wyczuwalny. Jeśli chodzi o diagnostę to w sumie chyba nikt u nas "na razie" tego nie weryfikuje... choć nie wiadomo co i komu wpadnie do głowy.


Oj czuć te spaliny czuć...
A jeśli chodzi o badanie spalin to np w takim Krakowie mają kompletną korbę na tym punkcie.

Też mnie niedługo czeka wymiana wydechu i też jestem praktycznie zdecydowany na MG - ale zdecydowanie wersja z katami.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum