Autor |
Wiadomość |
Maxim
|
Napisane: 8.11.2007, 19:55 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
Sprawa wygląda następująco, dziś wymieniłem cały rozrząd, wraz z pompą wody. Odebrałem auto od mechanika, który od razu mi powiedział o pewnym dzwięku który zaczął się wydobywać, czy to na luzie czy poprzez dodawanie gazu, czasem na bardzo krótkie chwile ten dzwięk zanika, ale w zasadzie można powiedzieć że słychać go cały czas. Mechanik powiedział, nie wie dlaczego taki dzwięk się wydobywa, wszystkie potencjalne przyczyny zostały wyeliminowanie, powiedział mi nawet żę być może taka jest jego natura
Dzwięk można by opisać, jakby coś "świszczało", dzwięk o dość wyoskim tonie, chciałem to choć trochę przyrównać do dzwięku jaki np wydaje turbina ale to chyba nie to. Dzwięk sam w sobie jest dość głośny. Nie mam pojęcia jak mogę go opisać bardziej dokładnie niż "świszczenie", w ostateczności może spróbuje go jakoś nagrać.
Teraz pytanie, czy to może być przyczyna, całkowicie nowego rozrządu, który potrzebuje trochę czasu na "ustabilizowanie się"? Czy może jest jakaś normalna rzecz, chociaż przy starym rozrządzie, takiego dzwięku nie było. O mechaniku mam bardzo dobre zdanie, tak jak pisałem wyżej, powiedział mi że sprawdził wszystkie możliwe przyczyny i ten dzwięk nie mógł powstać przez jego nieuwagę. Być może rozrząd jest nieprawidłowo zamontowany, a może jest to kwestia zrobienia iluś tam kilometrów i dzwięk sam ustanie?
z góry dziękuję za odpowiedzi.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 8.11.2007, 20:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Po wymianie paska rozrządu takie świszczenie jest sprawą normalną.
U mnie każdy nowy pasek tak świszczy przez okres ok. 5000 km.......takie piłowanie.
podobno są 2 możliwości jego założenia w jednej z nich świszczy brazdziej.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 8.11.2007, 20:04 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
jurek968 napisał(a): Po wymianie paska rozrządu takie świszczenie jest sprawą normalną. U mnie każdy nowy pasek tak świszczy przez okres ok. 5000 km.......takie piłowanie. podobno są 2 możliwości jego założenia w jednej z nich świszczy brazdziej.
No właśnie bardzo dobre słowo "piłowanie" tego mi brakowało
Wielkie dzięki za odpowiedź, ulżyło mi że to nic anormalnego
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 8.11.2007, 20:14 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
Bardzo często w 944 w wersji bez napinacza sprężynowego, gdzie napina się pasek przez ustawienie rolki z mimośrodem taki efekt jest po tym jak ustawi się źle rolkę napinającą - mimośrodem nie w tą stronę co trzeba. Są niestety możliwe 2 ustawienia. Efekt tego jest taki, że będzie popiskiwał pasek przy wkręcaniu na obroty z biegu jałowego. Niech mechanik sprawdzi, czy rolka ustawiona jest jak trzeba.
Moim zdaniem nie ma prawa nic piszczeć jeśli pasek i rolki są nowe przy poprawnym ustawieniu i napięciu. Wymieniałem rozrząd wiele razy w róźnych autach i nic nie piszczało.
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 8.11.2007, 20:31 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
aha czyli są 2 wersje, ma piszczeć albo nie
pogadam z mechanikiem jutro, dzięki
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 8.11.2007, 23:08 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Możliwe jest że został zbyt mocna naciągnięty pasek rozrządu i hałasuje pompa wody, tylko że tak dzieje się najczęściej przy wymianie pasków i rolek ale bez wymiany pompy wody, a ty pisałeś że była również wymieniona.
Poszukaj temat wymiana rozrządu, tam pokazany jest rysunek jak należy napiąć pasek i w którą stronę przekręcać napinacz. Niestety często mechanicy błędnie napinają pasek w ten sposób że nawet nie opiera się o rolkę stabilizującą.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 0:42 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
lorek944 - niestety podobnie jak 80% zdjęć na tym forum, nie wyświetla mi również i tego w temacie Wymiana Rozrządu, mimo użycua 3 róznych przeglądarek.
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.11.2007, 9:22 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
A probowales na nie kliknac?
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 10:24 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
wampir napisał(a): A probowales na nie kliknac?
owszem, próbowałem.... problem nie leży w kliknięciu, tylko problem w braku czegokolwiek do kliknięcia...
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.11.2007, 10:40 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
Z tego co sie orientuje to zalaczniki nie pojawiaja sie tylko niezalogowanym uzytkownikom...
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 10:45 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
faktycznie masz rację, przepraszam za zamieszanie, to nie jest mój dzień...
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.11.2007, 10:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
A, czyli jednak logowanie?
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 10:49 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
tak dokładnie, logowanie.
|
|
Góra |
|
Igor
|
Napisane: 9.11.2007, 11:23 |
|
Dołączył: 16.03.2007 Posty: 2795
|
Maxim napisał(a): wampir napisał(a): A probowales na nie kliknac? owszem, próbowałem.... problem nie leży w kliknięciu, tylko problem w braku czegokolwiek do kliknięcia... wampir napisał(a): Z tego co sie orientuje to zalaczniki nie pojawiaja sie tylko niezalogowanym uzytkownikom... Maxim napisał(a): faktycznie masz rację, przepraszam za zamieszanie, to nie jest mój dzień... wampir napisał(a): A, czyli jednak logowanie? Maxim napisał(a): tak dokładnie, logowanie.
fascynujące...
|
|
Góra |
|
wampir
|
Napisane: 9.11.2007, 11:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3164
|
I to jak, szczegolnei ze trzeba sie zalogowac zeby pisac
Ale sorki za OT
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 16:17 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Wreacając do tematu , u mnie po wymianie pompy paliwa przez jakieś 2 tygodnie pasek ponownie "piłował" wytarczyło go odwrotnie założyć i mimo ,że był stary (4000 km) musił się ponownie dotrzeć.
W tej chwili po przejechaniu kilkuset kilometrów ponownie jest cichy.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 16:44 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
Wracając do tematu, rozmawiałem dziś z mechanikiem, powiedziałem tu co napisałes odnośnie ustawienia rolki w zła stronę, pokazałem mu też zdjęcia poprawnego montażu. Powiedział mi że rolki zamontowane są poprawnie i przyczyną tego jest złe napięcie paska, mówił że trzeba go będzie poluzować, godzinna robota. Mam nadzieję że będzie miał racje.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 9.11.2007, 18:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Pasek ma ząbki i one whcodzą w rowki na kole rozrządu i rolkach.Być może wymaga to ułożenia się ,prztarcia żębów na pasku. A póki to nienastąpi powstaje taki dżwięk? Może też być tak ,że zależy to od poroducenta paska,przecież są różni.!W 968 jest napinacz automatyczny a pomimo tego mi zawsze nowy pasek świszczał.
W zasadzie Pitersonowi po zmianie też tak rzęził
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Maxim
|
Napisane: 9.11.2007, 18:43 |
|
Dołączył: 12.08.2007 Posty: 179
|
A to ja już nie wiem, Ty mowisz ze kwestia przetarcia, tkacki mówi że nie powinno piszczeć ;] Tak czy siak mechanik powiedział że sprawdzi napięcie paska, bo ten hałas jest naprawdę głośny.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 9.11.2007, 19:09 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 321 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
A może jest to łożysko alternatora lub pompa wspomagania, przy wymianie rozrządu trzeba zdemontować paski napędzające alternator i pompę wspomagania i przy ponownym za mocnym ich naciągnięciu mogą hałasować zużyte podzespoły Trzeba by było dokładnie osłuchać z którego miejsca wydobywa się dźwięk.
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|