Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 13:52 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Gazik, pamiętam że na innym forum była poruszana ta sprawa i zostało wyjaśnione dlaczego jest tak a nie inaczej, jak tylko znajdę to zaedytuję ten post.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 13:54 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Igor: qrde, ty sie wybierz na asjp :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 14:04 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 4091
yoshi napisał(a):
Igor...dobre pytania, czekam na odpowiedzi od tych ktorzy juz pare komletow opon zjezdzili.
A nawiasem mozna by poszukac takich miejsc w warszawie i sie spotkac i pocwiczyc...oczywiscie bezpiecznie.

pozdr


na ostatnim spotkaniu z okazji Dnia Dziecka można było ćwiczyć do woli...potem już po jazdach, płyta Kubicy była wolna...zdarłem opony...i jeżdziłem z elektroniką, bez, na asfalcie, po płycie, między słupkami itp...naprawdę można sie było wyżyć i przede wszystkim poćwiczyć. Nie wiem ile razy ćwiczyłem np. nawroty dookoła słupków.

podejrzewam, że w Borsku (2 sierpnia), w pewnym momencie każdemu kto tam przyjedzie, odechce się jazdy, bo tyle jej będzie (a tak było w ubiegłym roku). więc de facto jest gdzie ćwiczyć...zapraszamy na Klubowe spotkania. dodatkowo ASJP w Poznaniu...

tylko opon żal :-)...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 14:09 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
no...lepiej poswiecic opony niz umawiac sie do lakiernika i blacharza :)
choc autko juz zrobione i lsni lepiej niz wczesniej to po bemowie zdecydowanie wole pocwiczyc przed wyscigami ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 14:13 

Dołączył: 11.05.2007
Posty: 550
Duke symulatory odzwierciedlają zachodanie auta, ale nie oddają sił jakie działają na samochód i na kierowcę, zwłaszcza na kierowcę.
Dokładnie chodzi o siłę bezwładności (której z resztą nie ma, jest tylko dążność do zachowania drogi ruchu), która na takim symulatorz działa na kierowcę w dokładnie przeciwnym kierunki (precyzyjniej: ma przeciwny zwrot) :!:
To są proste zasady fizyki, których nikt nie przeskoczy :!:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 16:04 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
95% naszej jazdy to cyzelowanie łuków "na okrągło", bo to jest jazda wyścigowa. Nasza jazda torowa nie toleruje efektownych poślizgów, chyba że opanowanie uciekającego auta. Też zależy jakiego. W miom przypadku - stara konstrukcja, nieporównywalna z wielowahaczowymi 911, ani świetnie wyważonymi 944, często na hamulcu wjeżdzam w zakręt, żeby w niego "wjechać", licząc się z tym, że po jego puszczeniu i dodaniu gazu auto będzie mocno "wyjeżdżać". Czasem przed nawrotem aktywnie "wbijam" II, lub I, żeby zerwać przyczepność tyłu.....ale na dobrych oponach może to nie wyjść, pękają przeguby, półosie.....Efekty takiej jazdy są dobrze widoczne tam, gdzie grozi zawracanie "w trzech rzutach", ale na to potrzeba dużo odwagi. Kto na próbie Sz-h w Wieliszewie tak zrobił i z jakim efektem czasowym ? /poza Marcinem ?/.Również płyta poślizgowa w Legionowie jest do przejechania w całości "bokami", ale co wtedy z czasem ? Pozostaje jazda na okrągło, do maksimum opóżnione hamowanie, dobrze dobrany tor jazdy.....godziny ćwiczeń w różnych warunkach, poznawanie auta i swoich możliwości. A i tak doprowadzenie do perfekcji tej "kaligrafii" nie gwarantuje sukcesu, gdy masz kogoś obok siebie na torze, albo drzewa przy drodze, więc pozostanie satysfakcja z wysokich umiejętności i bezpiecznej jazdy. To bardzo wiele !




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 16:39 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Ja w swojej młodości, :lol: No nie, jednak przesadziłem.. Bo to wyglądałoby jakbym bym już stary a to nie prawda.. Właśnie teraz jest ta moja młodość.. ale przejdzmy do sedna,. W roku 2000 weszła na rynek gra NFS PORSCHE. Pewnie wiekszość forumowiczów w to pogrywała.. Tam była taka opcja że wcielało się w postać niby kierowcy fabryki. I były naprawdę cieżkie zadania., Dużo omijania pachołków, . Oczywiście że nie jest to jak prawdziwa jazda. Ale dla mnie wtedy jako 12 letniego chłopca to było dobre. :twisted: A teraz dobra trasa na trening to serpentyny w Wiśle, lub przejazd na górę Żar. Doszedłem też do pewnego wniosku wchdząc w zakręt należy nadać odpowiedni tor potem tylko trzymać kierownicę. Jak najmniej korygować w zakręcie..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 17:41 

Dołączył: 31.03.2007
Posty: 132
Hehehe w NFSa Porsche też grywałem.... i gram dalej :oops: :lol: . Co do tych nauk jazd itd.... to co miesiac należy wpadać na ASJP :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 19:32 

Dołączył: 11.12.2007
Posty: 125
Wojtexxx napisał(a):
Hehehe w NFSa Porsche też grywałem.... i gram dalej :oops: :lol: . Co do tych nauk jazd itd.... to co miesiac należy wpadać na ASJP :twisted:



To nie jest w moim przypadku takie proste co miesiąc wpadać do ASJP ponieważ organizujecie to przeważnie w Polsce Centralnej lub Zachodniej a ja mieszkam w okolicach Żywca a wiec na samym południu. :? A NFS to chyba najlepszy symulator samochodowy jak dla mnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 20:02 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Dlatego trenuj wjazd na Żar albo przejazd przez Salmopol !/ świetne trasy !!!/ Parę razy w roku /oj...od bardzo wielu lat.../cieszę się przejazdem krótkiego odcinka między Olsztynkiem a Ostródą, również kawałek od Olsztynka do Mierek itd...... Miejsc jest wiele i zapewne każdy z nas ma takie.... Broń Boże nie namawiam do drogowego szaleństwa. ASJP jest do doskonalenia umiejętności najlepszym miejscem. Choć nieco jednostronnym, ale z fachowym instruktarzem i w miarę bezpiecznym. Nie zmienia to mojego przekonania, że każdy kilometr przejechany w pełnej koncentracji, czy to po dziewczynę, czy dzieci do szkoły, służy poprawie umiejętności i poprawie bezpieczeństwa jazdy. Inaczej - chwila dekoncentracji, szaleństwa czy nieuwagi czasem jest bardzo kosztowna. Symulując jazdę "sportową", mimowolnie jesteśmy skoncentrowani, a to już trening.
PS - oczywiście "na okrągło" .. /latem :lol: /




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 21:17 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
och tak... każdy ma swoją trasę... moja to Lublin-Kazimierz, ale przejeżdżany przez Motycz i innymi tajnymi dróżkami... ehh...
co do jazdy na codzień - cieszę się, że mam okazję na codzień użytkować porsche - zawsze można sobie poćwiczyć i poznać lepiej samochód.

ale wracając do tematu nawrotek - z rysunku wampira wynika dojeżdżam aż do słupka prostu, dohamowuję na prostych kołach, skręcam i ścinam przy wyjściu, tak?
na rysunku jest (nie wiem czy przypadkiem, czy celowo, bo chyba w paincie robione :P ) jakby odbicie w prawo (że od prawej dojeżdżam do słupka i jeszcze walę w prawo), i jeszcze na rysunku widać, jakby jeszcze za słupek jechać prosto.
w którym dokładnie miejscu należy rozpoczynać nawrotkę.

dojeżdżam prosto aż do słupka, dohamowuję na prostych kołach i .............
(co dalej?)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 21:33 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Dojezdzaz az za slupek max po zewnetrznej, zeby miec duzo miejsca, nie robisz tak by minac go jak najblizej symetrycznie, dojezdzasz troche dalej, potem na max zawracasz, tak zeby moc nabrac predkosci na wyjsciu. Ciezko to zobrazowac slowami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 22:36 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
dojeżdżam na prosto, potem nagle skręcam? jak na obrazku?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 24.06.2008, 22:38 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Cos w tym stylu...

Igor, naprawde, przyjedz, podpatrz tych ktorzy jezdza dluzej i powtarzaj to co oni. Bo taka rozmowa na sucho jest troche bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2008, 9:55 
Członek Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.03.2007
Posty: 3926
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
Igor - skontaktuj się ze mną po poniedziałku - dam Ci do poczytania skrypt Taruffiego sprzed lat /dla mnie to była "cegła"/ na długo przed pierwszym wydaniem "Szybkości bezpiecznej" Zasady. Dużo tam teorii, nawet matematyki. Z takim bagażem w głowie trzeba dużo trenować. Dobry jest kawałek prostej drogi 300-400m. najlepiej z małymi krawężnikami -może lepiej bez - jeden pachołek /butelka z patykiem jest za lekka/, stoper i .....do roboty. Problem w tym, że samouctwo jest czasochłonne, bywa droższe od paru chwil z instruktorem, a ponadto nie gwarantuje sukcesu. Propozycja Wampira jest jedyną słuszną.




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Góra
 Zobacz profil YIM  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.06.2008, 10:09 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
chętnie skorzystam. we wtorek wylatuję na piękne plaże, także przyda się fajna lektura :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum