|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
fotkom
|
Napisane: 18.09.2023, 23:12 |
|
Dołączył: 21.07.2021 Posty: 37
|
Chciałem podpytać czy tylko Boxster nie ma szpery fabrycznie czy inne modele podobnie. I Cyz nie brakuje wam szpery do zabawy w ślizganie? Jak to jest że w sportowym aucie nie dali fabrycznie szpery?
|
|
Góra |
|
pablo3333
|
Napisane: 19.09.2023, 9:36 |
|
Dołączył: 6.12.2020 Posty: 53
Nr klubowicza: 705
|
Podstawowa Carrera też nie ma niestety. Co prawda nie jeździłem, ale dla mnie brak szpery dyskwalifikuje te podstawowe wersje. Min. wersja T lub S
Są pewnie osoby, które jeżdzą łagodnie i dla nich to bez różnicy...
_________________
992 Turbo S Coupe - Daily 991.2 GT3 - Weekend 991.1 Turbo S Coupe - sprzedane
|
|
Góra |
|
kryptic
|
Napisane: 19.09.2023, 20:48 |
|
Dołączył: 9.03.2021 Posty: 24
|
Ja przesiadłem się z MX-5 ND ze szperą na Boxstera 986 bez szpery i jakbym powiedział że mi nie brakuje szpery to bym skłamał. Na drogach publicznych jeszcze idzie to zaakceptować, ale jak planujesz jeździć po torze, to na pewno to odczujesz. Są niby na rynku dostępne szpery helikalne za kilka tysięcy, ale nie wiem na ile zapewniają one właściwości klasycznej szpery i sam jeszcze nie zecydowałem się na taki zabieg.
|
|
Góra |
|
fotkom
|
Napisane: 19.09.2023, 20:55 |
|
Dołączył: 21.07.2021 Posty: 37
|
Zapytałem, bo mam Z4 i przed kupnem nie pomyślałem ze mógłby nie mieć Ale nie miało Wstawiłem z firmy Quaife. I teraz wpadł pomysł dokupienia boxtera ale znów czytam ze też nie ma. Lubię czasem polatać bokiem a w Zetce jak nie było szpery i jedno koło złapało ślizg to kończyła się zabawa. W Boxterze czytam o jakimś systemie PSM czy PCM który niby przychamowuje koło które zaczyan się ślizgać ale to wtedy chyba znika całkiem mielenie przy ruczaniu bo to chyba działa jak odejmowanie gazu zeby się nie ślizgało? Inaczej wyobrażałem sobie sportowe auto No nic. Zobaczymy jak to będzie w "praniu"
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 19.09.2023, 22:02 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Tu jest trochę inna filozofia (nie twierdze ze szpera by się nie przydała) ale Boxster czy Cayman ze swoim centralnym silnikiem ma mieć jak najlepszy balans i trzymać się jezdni. To nie są auta stworzone do jeżdżenia bokami. Tu z4 czy mx5 (z doświadczenia) nadają się do tego lepiej.
|
|
Góra |
|
fotkom
|
Napisane: 20.09.2023, 7:45 |
|
Dołączył: 21.07.2021 Posty: 37
|
b0g0b0jny napisał(a): Tu jest trochę inna filozofia (nie twierdze ze szpera by się nie przydała) ale Boxster czy Cayman ze swoim centralnym silnikiem ma mieć jak najlepszy balans i trzymać się jezdni. To nie są auta stworzone do jeżdżenia bokami. Tu z4 czy mx5 (z doświadczenia) nadają się do tego lepiej. No tak ale ja kupując takie auto jeżdząc na codzień czasem w ciansym zakręcie lubie przycisnąć zeby autko troszkę się ślizgnęło, toż to cała frajda z takiej jazdy. Super ze to autko dobrze wyważone ale czasem chciałby się troszkę uślizgać aby poczuć tę frajdę
|
|
Góra |
|
JayKay
|
Napisane: 20.09.2023, 13:42 |
|
Dołączył: 31.05.2019 Posty: 448
Nr klubowicza: 797
|
b0g0b0jny napisał(a): Tu jest trochę inna filozofia (nie twierdze ze szpera by się nie przydała) ale Boxster czy Cayman ze swoim centralnym silnikiem ma mieć jak najlepszy balans i trzymać się jezdni. To nie są auta stworzone do jeżdżenia bokami. Tu z4 czy mx5 (z doświadczenia) nadają się do tego lepiej. Musisz dać znać Porsche że niepotrzebnie w GT4 i GT4 RS, są w standardzie lsd montowane, a także w GTS 4.0 może mieć na zamówienie. 😉 Generalnie poza modelami GT, to szpere można chyba domówić w manualach 911 i 718 (nie wiem czy tak dalej jest). Bo przy PDK jest PTV. Odstępstwo jest tylko w GT. Ostatnim autem „zwykłym” jakie miało pdk i szperę było 997.2. Od 991 jest pdk z PTV dla odmian „zwykłych”. Szpera się przydaje w szybkiej jeździe, ale potrafi też napsuć krwi jak wypycha przodem jeśli ktoś nie potrafi z nią jeździć. Dlatego PTV czy te wszystkie rozwiązania imitujące jej działanie za pomocą hamulca czasem mają sens. Zwłaszcza dla kogoś kto okazjonalnie wyłącza kontrolę trakcji. Dla kogoś kto jej w ogóle nie dezaktywuje bez sensu ładować LSD
|
|
Góra |
|
rafie
|
Napisane: 20.09.2023, 14:21 |
|
Dołączył: 18.01.2012 Posty: 1647 Lokalizacja: Warszawa Boxster S 986
Nr klubowicza: 694
|
fotkom napisał(a): No tak ale ja kupując takie auto jeżdząc na codzień czasem w ciansym zakręcie lubie przycisnąć zeby autko troszkę się ślizgnęło, toż to cała frajda z takiej jazdy. Super ze to autko dobrze wyważone ale czasem chciałby się troszkę uślizgać aby poczuć tę frajdę No nie wiem... No nie wiem czy wiesz o czym piszesz ? Boxster jest autem z silnikiem umieszczonym centralnie i wszystko fajnie dopóki jedzie jak po sznurku. Jak się odwinie... to nawet nie zauważysz kiedy. Możesz nie zdążyć zareagować... Takie konstrukcje są znacznie trudniejsze w ogarnięciu. W ruchu ulicznym odradzam próby uślizgów Boxsterami / Caymanami... W zamian odwdzięczą się ponad przeciętną zwinnością i szybkością pokonywania zakrętów
_________________
ROADSTER Boxster S 986
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 21.09.2023, 9:58 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
rafie napisał(a): fotkom napisał(a): No tak ale ja kupując takie auto jeżdząc na codzień czasem w ciansym zakręcie lubie przycisnąć zeby autko troszkę się ślizgnęło, toż to cała frajda z takiej jazdy. Super ze to autko dobrze wyważone ale czasem chciałby się troszkę uślizgać aby poczuć tę frajdę No nie wiem... No nie wiem czy wiesz o czym piszesz ? Boxster jest autem z silnikiem umieszczonym centralnie i wszystko fajnie dopóki jedzie jak po sznurku. Jak się odwinie... to nawet nie zauważysz kiedy. Możesz nie zdążyć zareagować... Takie konstrukcje są znacznie trudniejsze w ogarnięciu. W ruchu ulicznym odradzam próby uślizgów Boxsterami / Caymanami... W zamian odwdzięczą się ponad przeciętną zwinnością i szybkością pokonywania zakrętów +1, Boxstera poznałem. Używam "japońskiego Boxstera" (Toyota MR2, SW20) do trackdayów. Mam porównanie: szpera-brak szpery. Na śliskim jest różnica, na suchym prawie niewyczuwalna (czasy), w normalnym ruchu-brak. Tak jak napisał @rafie, centralny silnik to inna filozofia jazdy. Nie chciałbym się znalezć w mieście obok Boxstera, który uślizgami zamyka zakręty @fotkom - poczekaj na jesień/zimę, będziesz miał zabawę, zwłaszcza po wyłączeniu trakcji, ale proszę, nie w normalnym ruchu miejskim !
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 21.09.2023, 17:07 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Potwierdzam. Boxster / Cayman prowadzi się świetnie i granica uślizgu jest bardzo daleko (w porównaniu do Z4 czy MX-5) ale jak już się ją przekroczy to jest niespodzianka. U mnie skończyło się na prostowaniu felgi i wymianie wahacza Chcesz jeździć bokiem kup coś innego.
|
|
Góra |
|
Tristan S
|
Napisane: 25.09.2023, 16:29 |
|
Dołączył: 20.04.2020 Posty: 66
|
fotkom napisał(a): Chciałem podpytać czy tylko Boxster nie ma szpery fabrycznie czy inne modele podobnie. I Cyz nie brakuje wam szpery do zabawy w ślizganie? Jak to jest że w sportowym aucie nie dali fabrycznie szpery? Teoretycznie mid-engine/tylny w 911 ma mniejszą potrzebę szpery ze względu na dociążoną tylną oś. Montowana jedynie w hardkorowych wersjach. Zdaje się że albo Ferrari, albo McLaren uparcie nie stosował szpery tylko jakieś dohamowania. W kwestii uślizgu, lekkiego powerslide, łatwego do skontrolowania - w moim doświadczeniu Box i bez szpery Ci go da, szczególnie na zimnych oponach, ale nie liczyłbym na spektakularne drifty na torze, full send itd.
|
|
Góra |
|
Roadkill_Buffet
|
Napisane: 26.09.2023, 20:40 |
|
Dołączył: 21.04.2023 Posty: 6
|
Z tego co kojarze w 987 szpery byly tylko w Cayman R i Boxster Spyder. Nie jest to auto do latania bokiem, bez szpery przelecisz zakret czy tam luczek na wilgotnym asfalcie bez problemu.
edit: PSM - wylaczy sie wszelka pomoc ale przy pierwszym hamowaniu z ABS automatycznie sie aktywuje.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|