Autor |
Wiadomość |
yoshi
|
Napisane: 25.07.2008, 9:37 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
mam pewna dolegliwosc ....
autko jezdzi cichutko, gladko i plynnie ale coraz czesciej jak troche przygazuje (5-6 tys obr) to pozniej juz wydobywa sie glosny gluchy halas jak by zza przedniego prawego kola (strona pasazera) i nie ustepuje nawet na malych obrotach dopoki autko jest na biegu ...
jak jest na luzie to cisza, jak dodaje gazu to tez jak by mniej slychac ale jak puszczam gaz i auto toczy lub jedzie na biegu z kazda predkoscia to szumi jak by wlozyc glowe w beben ktory sie kreci ... szum z tygodnia na tydzien staje sie coraz glosniejszy.
Jak byscie mieli jakies pomysly to bede wdzieczny za podpowiedzi...(tylko w formie jak dla laika ) moze olej w skrzyni (jesli tak to jak to sprawdzic?), bo lozysko raczej odpada skoro jest to tylko na biegu.
|
|
Góra |
|
jimmy
|
Napisane: 25.07.2008, 12:40 |
|
Dołączył: 13.08.2007 Posty: 520 Lokalizacja: Radom
Nr klubowicza: 151
|
Jeżeli na wciśniętym sprzęgle nic nie szumi (nawet na wysokich obrotach), a po włączeniu sprzęgła słyszysz hałas, to prawdopodobnie któreś łożysko w skrzyni.
Da się z tym jeździć.
Ale rzeczywiście sprawdź poziom oleju w skrzyni.
_________________
pozdrawiam, Jakub
IN: MACAN S, 996 C4S out: Porsche 944 2,5
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 25.07.2008, 12:49 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
yoshi napisał(a): jak jest na luzie to cisza, jak dodaje gazu to tez jak by mniej slychac ale jak puszczam gaz i auto toczy lub jedzie na biegu z kazda predkoscia to szumi .
No to juz probujemy pomoc.
Najpierw, jak luz to cisz a jak dodajesz gazu to szumi? Na luzie?
Z twojego opisu nie jest jasne czy szum jest jak masz sprzeglo nacisniete, czy wtedy sie toczysz.
Pare elementow do sprawdzenia. Zrob zeby szumilo, i zlokalizuj blizej gdzie jest halas.
1 - Sprawdz rure "torue tube" ktora laczy silnik ze skrzynia biegow. Wymiana lozysk dosyc prosta, lozyska SKF 6006-Z2 / C5 lub C3. Dostepne w PERMA od reki. 3 sztuki chyba.
2 - Sprawdz co sie dzieje przy pol wcisnietym sprzegle (najlepiej stojac autem przy scianie, lepiej slychac halas.
3 - Plyn w skrzyni mozesz sprawdzic odkrecajac boczny korek, ciecz powinna byc zaraz pod poziomem tego korka / zaslepki.
Ja mam 928 ale z tego co widze jest dosyc mocno spokrewniony z 944.
Daj znac co odkryles, i opisz dokladniej kiedy wystepuje szum.
Good Luck !
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 25.07.2008, 13:12 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Witam
Spawdz czy "satelity" wychodzace z skrzyni te laczace sie z półosiami nie maja luzu, mi to wyglada bardziej wlasnie na mechanizm roznicowy i ktores z lozysk badz walka atakujacego badz owych "satelit", ewentualnie same tryby juz wyrobione.
Jak na postoju (silnik pracujacy) by huczalo na wlaczonym sprzegle, (tzn. nie wcisniete) i wyciszalo sie po wcisnieciu moga byc lozyska na "torue tube", w 944 ida cztery, trzeba skrzynie wyciagac i troche jest kombinowania przerabialem to juz w dwoch 944
Opisz dokladniej czy w czasie jazdy i jaki uklad sprzegla
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 25.07.2008, 14:13 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
dzieki za pierwsze wskazowki.
Autko zostalo w domu wiec dokladnie nie sprawdze teraz wszystkiego ale co do szumu to pojawia sie on tylko jak auto jedzie na biegu bez wcisnietego sprzegla. Ponadto nie szumi od razu jak sie je odpala, tylko jak mu raz podskocza obroty to pozniej juz zaczyna szumiec gdy jedzie na biegu. Czyli odpalam, jade jak emeryt, cisza i nic nie szumi, jak go kawalek pospiesze (wyzsze obroty) to pozniej juz szumi na biegu, jak wciskam sprzeglo lub zrzucam na luz to nie szumi.
Postaram sie sprawdzic rzeczy o ktorych piszecie ale obawiam sie ze w domowych warunkach sie nie uda (brak kanalu) i bede musial odwiedzic jaki warsztat
|
|
Góra |
|
Cichy
|
Napisane: 25.07.2008, 15:34 |
|
Dołączył: 10.05.2007 Posty: 487
|
Jeszcze jedno pytanie czy szumi w trakcie przyspiesznia czy jak hamujesz biegiem
A i pisales ze Cytuj: halas jak by zza przedniego prawego kola (strona pasazera) jak odglos jest z przodu moze to poduszka pod silnikiem jest juz zniszczona
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 25.07.2008, 16:50 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
poduszke pod silnikiem wymienialem pol roku temu.
reszte sprawdze przez weekend.
pozdrawiam i naprawde dziekuje
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 25.07.2008, 17:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Opisałeś szczegółowo problem i okazuje się że mamy dokładnie to samo! Identyczne odgłosy pojawiły się u mnie kilka miesięcy temu. Dodam jeszcze że u mnie najgłośniej jest w okolicach 2500-1500 rpm gdy auto schodzi z obrotów na biegu. Do tej pory ignorowałem problem ale przed Poznaniem trzeba go rozwiązać.
Ja na 1 miejscu stawiam na łożyska transwału (torque tube), druga rzecz to jakiś problem ze sprzęgłem (kiedy było u Ciebie wymieniane?). I tak musisz rozbebeszyć pół auta więc można wymienić/sprawdzić jedno i drugie.
Daj znać gdy już będziesz coś wiedział!
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 25.07.2008, 20:50 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
yoshi napisał(a): Ponadto nie szumi od razu jak sie je odpala, tylko jak mu raz podskocza obroty
Crazy but I may be right !!
1. Odpal auto, troche rozgrzej, 3-5 min na idle
2. Wkrec do 3000 lub tam gdzie pojawial sie szum
szumi?
jezeli nie to
3. Przejedz sie powoli, cos tam o emerytach bylo:roll:
szumi?
jezeli nie to
4. Wkrec go jadac, dluga dwojka jak mozesz.
Jezeli dopiero teraz szumi, to cos z ukladem jezdnym. Kola, lozyska, skrzynia. Jezeli tylko teraz szumi to stawiam ze masz za malo oleju w skrzyni biegow, stary and/or za rzadki (runny..nie wiem jak to jest po polsku). Jak skrzynia sie kreci, rozrzuca go wewnatrz obnizajac tym samym jej poziom i cos tam wysycha.
maybe not....
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 25.07.2008, 23:30 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
nie dalo by mi to spokoju na weekend wiec sprawdzilem przed chwila...objawy sa nieco inne po wnikliwszej analizie niz pisalem:
Autko zimne odpala - cisza.
Dodaje gazu na 3-4 tys obrotow - cisza.
Trzymam go na gazie - cisza.
Przejezdzam sie jak emeryt - cisza
Stoje pod sciana, tocze sie, ze sprzeglem czy bez, na biegu czy luzie - cisza
a teraz przegonilem autko - na dwojce i trojce do 5-6 tys obrotow:
opadajace obroty na biegu - duzy halas miedzy 2500 a 1000 obrotow (Pitterson kropka w kropke jak u ciebie).
czyli ku mojemu zdziwieniu po przegonieniu autka:
tocze sie na biegu - halas miedzy 2500-1000 obr.
stoje bez wcisnietego sprzegla lub na biegu (i sprzegle) - cisza
dodaje gazu stojac na sprzegle - - halas miedzy 2500-1000 obr.
dodaje gazu na biegu i wcisnietym sprzegle - halas miedzy 2500-1000 obr.
Z tym ze ten halas jak stoje i wciskam z czasem robi sie coraz slabszy. Po czym znowu jak przegonie autko na ktoryms biegu to znowu glosniej huczy przy opadajacych obrotach.
Po poltora godzinnych zabawach wlaczyla mi sie lampka "bremsbelag"
Co do huczenia to moze przy uprzejmosci antka m. uda mi sie sprawdzic w poniedzialek poziom oleju (kanal). jezeli to nie to to w polowie tygodnia spotkam sie pewnie z p. szafranskim.
milego weekendu.
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 26.07.2008, 22:21 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
Jak znajdziesz ten kanal:
- sprawdz poziom plynu w skrzyni biegow
- zobacz czy jakies oslony wydechu nie sa luzne
- pare srub i mozesz odkrecic pokrywe dolna od sprzegla i sprawdzic czy tam jest wszysko ok.
a teraz ja przegon az zacznie dawac sygnaly, i wracaj na kanal aby zlokalizowac zrodlo. Pamieta! She's going to be hot.
Mysle ze czas okreslic skad jest halas.
Moze Throw Out Bearing
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 30.07.2008, 0:32 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
Mialem taki przypadek w 924, jesli wcisniesz sprzeglo i szum sie uciszy to na bank lozyska walu napedowego, jesli wciskasz sprzeglo i zaczyna szumiec to w/g mnie lozysko sprzegla na 90%. Raczej nic innego nie wchodzi w gre oprocz paru oslonek metalowych czy jakichs innych elementow ktore poprostu moga brzeczec co jest latwe do sprawdzenia na kanale.
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 30.07.2008, 11:24 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
z kolega antkiem m. spedzilismy poniedzialkowy wieczor na szukaniu przyczyny i niestety nic...co wiecej halas wlasciwie slychac wewnatrz samochodu - na zewnatrz juz nieznacznie...no i halasuje po tym jak sie go przycisnie (przegoni), na wcisnietym lub opadajacym gazie w okolicach 2500 obrotow... do tego przed owym przegladem pojechalem na myjnie gdzie ulamali mi lusterko - tydzien zaczal sie pechowo ale dobrze ze wszystkie rzeczy zrobie za jednym razem
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 30.07.2008, 12:27 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Cichy napisał(a): Jeszcze jedno pytanie czy szumi w trakcie przyspiesznia czy jak hamujesz biegiem
Witam u mnie słychać straszny szum jak hamuje silnikiem. Szum słychać na każdym biegu i jest dosyć głośny i najbardziej wyrażny na dwójce. Skrzynię wymieniłem bo miałęm drugą w garażu i nic to nie pomogło.
Dodam że szum słychać w okolicach skrzyni.
Jakieś sugestie?? Transwł??
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 1.08.2008, 0:21 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
Sprawdzcie rowniez poduszki silnika moga przenosic drgania, ale raczej wina walu, dostaje duze obciazenie przy hamnowaniu silnikiem i tyle.
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 1.08.2008, 12:11 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Witam, czy jest możliwość wymiany łożysk podporowych wału
Z tego co się kiedyś dowiadywałem to raczej nie.
Proszę o odpowiedź
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
maciek924
|
Napisane: 3.08.2008, 21:28 |
|
Dołączył: 23.06.2008 Posty: 50
|
nie ma problemu z wymiana lozysk w wale, gorzej z jego wyjeciem, trzeba nakombinowac sie troszke. Ogolnie musisz sie nastawic na pol dnia roboty.
|
|
Góra |
|
Tom Wielicki
|
Napisane: 3.08.2008, 22:02 |
|
Dołączył: 19.05.2008 Posty: 66
|
Tu masz opis. Skonczylem moja w zeszlym tygodniu. Pamietaj sprawdzic dokladnie lozyska, ich tolerancje i jakim zmarem nabite. Tam sie robi cieplo i normalne lozyska wysychaja.
http://www.928s4.com/project/tt_rebuild.htm
Good Luck !
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 6.08.2008, 8:35 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Wiecie gdzie mmogę kupić te łożyska do 944'84?? Nie mam za bardzo czasu by dzwonic i pytać, więc proszę was kolegów o pomoc
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
lorek944
|
Napisane: 8.08.2008, 12:15 |
|
Dołączył: 12.05.2007 Posty: 319 Lokalizacja: Darłowo Ostrzeżenia: 1
Nr klubowicza: 806
|
Witam, okazuje się że te łożyska w 944 są niewymienne i trzeba wymianiać cały transwał. Dziś ma przyjść paczka z transwałem i jutro idzie pod auto
W Pecie też występuje jako jedna część nie ma pokazanych żadnych łożysk
_________________
Jest: 996 C2 '03, Cayenne S III Było: 944 '84
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|