Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.08.2021, 13:28 

Dołączył: 8.02.2020
Posty: 12
Witam ,czy ma ktoś wiedzę jakie zastosować tarcze i klocki do Cayenne 2005 3,2. Jest tyle sprzecznych informacji na ten temat,że trudno podjąć decyzję. jedni piszą ,że Trw jest ok inni,że nie.Itd itp.Na tył założyłem rok temu Brembo ale tył to inna bajka niż przód.Proszę o dobre i poparte doświadczeniem rady.Dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.08.2021, 22:35 

Dołączył: 24.09.2020
Posty: 17
Witaj, mam identyczne auto. Proponuję firmy EBC lub STOPTECH do bardziej agresywnej jazdy a w normalu rewelacyjnie spisują się ATE {Ceramik}.
Osobiście mam założone te ostatnie i jest b.ok. Świetnie hamują nawet na zimno,
nie piszczą i przede wszystkim nie pylą tak jak zwykłe. Wreszcie mam zawsze czyste felgi. Polecam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2021, 17:41 

Dołączył: 8.02.2020
Posty: 12
Jak Cię cenowo to wyszło?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 31.08.2021, 22:12 

Dołączył: 5.10.2007
Posty: 412
Z tym pyleniem to nie wiem czy tak do końca, uważam że jak trochę pylą to dobrze, mają się ścierać i w nieznaczny sposób pylić. Jeśli chodzi o tarcze to powiem tak, moje doświadczenie to takie że praktycznie każde tarcze powyżej średnicy 330mm kupuję oryginał (trochę boli cena, ale czasami poluję na promocje lub negocjuje cenę), wszelkiego rodzaju zamienniki po prostu wygina - podkreślam na podstawie moich doświadczeń (AMG i M3). Jeśli chodzi o tarcze zamienniki, to zależy jak trafisz, klocki obojętnie jakie, byle nie najtańsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2021, 0:11 

Dołączył: 24.09.2020
Posty: 17
Łykozwierz napisał(a):
Jak Cię cenowo to wyszło?

Oczywiście że trochę pylą, ale ten pył praktycznie znikomo przywiera do felgi, jest jego o wiele mniej i b. łatwo się zmywa. Przykładowo felgi w Porsche do tej pory myłem co tydzień, teraz raz w miesiącu tylko karcherem z szamponem.
Żadnego klękania i szorowania szczotką. Do swojej corvette też zakupiłem klocki ceramiczne o niebo lepsze od oryginału. Reasumując:
Porsche - klocki ATE-CERAMIC przód 547 PLN / tył 349 PLN
Corvette- klocki CENTRIC-CERAMIC przód 650 PLN / tył 429 PLN
A do Lexusa LS-a jeszcze szukam.
Nie namawiam, sam poczytaj jeszcze w necie i podejmij decyzję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2021, 10:24 

Dołączył: 28.12.2020
Posty: 2
Podstawowa kwestia to ile chce się przeznaczyć. Są tarcze/klocki najpopularniejsze z niskiej półki typu ATE, Zimmerman czy brembo. a są firmy godniejsze polecenia, za które trzeba czasami sporo dopłacić. Do dużego i ciężkiego samochodu warto wybrać lepsze i wytrzymalsze tarcze, takie jak DBA t3, czy EBC GD lub USR. Z klockami podobnie EBC Yellow Stuff lub DBA Performance. Produkty te dzieli przepaść w porównaniu do tańszych zamienników jeśli chodzi o moc hamowania, precyzję, użytkowość.

Koszt 4.000-5.000zł za komplet przód, tył.

https://brakeparts.pl/oferta/dba/
ebcbrakes.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2021, 11:03 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
Miałem tarcze Zimmermann Sport i klocki EBC YellowStuff. Zimmermannów Sport nie polecam, a przynajmniej nie z pylącymi klockami, nawierty się zapychały, tarcza miała góry i doliny, wibracje przy hamowaniu były paskudne. Tarcze wyrzuciłem, a ponieważ prawie nowe YellowStuffy ścięło krzywo, to niestety też będą do wyrzucenia ;/.

Przeszedłem na tarcze EBC USR nacinane i klocki EBC Red Stuff, mniej pylą, są twarde, na razie jest super, więc mogę polecić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.09.2021, 19:25 

Dołączył: 24.09.2020
Posty: 17
Roger napisał(a):
Łykozwierz napisał(a):
Jak Cię cenowo to wyszło?

Oczywiście że trochę pylą, ale ten pył praktycznie znikomo przywiera do felgi, jest jego o wiele mniej i b. łatwo się zmywa. Przykładowo felgi w Porsche do tej pory myłem co tydzień, teraz raz w miesiącu tylko karcherem z szamponem.
Żadnego klękania i szorowania szczotką. Do swojej corvette też zakupiłem klocki ceramiczne o niebo lepsze od oryginału. Reasumując:
Porsche - klocki ATE-CERAMIC przód 547 PLN / tył 349 PLN
Corvette- klocki CENTRIC-CERAMIC przód 650 PLN / tył 429 PLN
A do Lexusa LS-a jeszcze szukam.
Nie namawiam, sam poczytaj jeszcze w necie i podejmij decyzję.

Dostałeś kilka b.pomocnych porad od kolegów.
Napisz proszę którą wersję wybrałeś i po jakimś czasie pochwal się
jak się sprawują. Trzymam kciuki....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 3.09.2021, 7:22 

Dołączył: 8.02.2020
Posty: 12
Dzięki wszystkim za dobre porady ,po namyśle wybór padł na klocki DBA extreme zaś tarcze DBA T2.Preferuję spokojną jazdę więc powinno wystarczyć. Za jakiś czas opiszę jak ten komplet się sprawuje.Cena około 2 tys.wyszła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2021, 14:27 

Dołączył: 17.03.2007
Posty: 2057
I chyba dobrze zrobiłeś, ja się wycofuję z opinii o EBC, już nigdy więcej ich nie wezmę.
Po rozgrzaniu nawet przy prędkości 50km/h są wibracje przy hamowaniu, na dodatek naoglądałem i naczytałem się o przypadkach gdzie materiał cierny odpadł od blaszki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 13.09.2021, 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1582
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
A ja dla odmiany mam fatalne zdanie na temat klocków ATE ceramicznych. Absolutnie najgorszy klocek na jakim jeździłem. Badziew, jedyna zaleta to że praktycznie nie pyli. Nadawały się tylko do wolnej jazdy w korkach po mieście.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 30.11.2021, 22:49 

Dołączył: 8.02.2020
Posty: 12
Na klockach i tarczach przejeździłem już 20 tys. wniosek jeden w tym przypadku warto było zapłacić więcej. Hamowanie z dużych prędkości bardzo dobre,nic nie skrzypi i piszczy ,pylenie praktycznie pomijalne. Komplet sprawdzony i mogę polecić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2021, 13:49 

Dołączył: 31.08.2016
Posty: 72
piterson napisał(a):
A ja dla odmiany mam fatalne zdanie na temat klocków ATE ceramicznych. Absolutnie najgorszy klocek na jakim jeździłem. Badziew, jedyna zaleta to że praktycznie nie pyli. Nadawały się tylko do wolnej jazdy w korkach po mieście.


Co masz obecnie założone w Cayenne 4.2 diesel?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.12.2021, 14:53 

Dołączył: 2.02.2010
Posty: 285
Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
Na pierwszy montaż (987/997) idą Textary - też zastanawiałem sie jakie kupić i w końcu wybrałem ponownie Textary




_________________

Obrazek
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.12.2021, 14:04 

Dołączył: 13.01.2021
Posty: 41
polceam ta firme https://brakeparts.pl/, znają się, można zapytac, doradzą. Wg mnie textary jako zamienniki mogą mieć mniejszą jakość niz textary na pierwszy montaż. Raz przejechałem się na hamulcach które polecono Ci w intercars i uważam że lepiej jednak do aut premium kupić coś bardziej swiadomie, po konsulttachach / rozmoach z specjalistami .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum