|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Łykozwierz
|
Napisane: 18.08.2021, 13:28 |
|
Dołączył: 8.02.2020 Posty: 12
|
Witam ,czy ma ktoś wiedzę jakie zastosować tarcze i klocki do Cayenne 2005 3,2. Jest tyle sprzecznych informacji na ten temat,że trudno podjąć decyzję. jedni piszą ,że Trw jest ok inni,że nie.Itd itp.Na tył założyłem rok temu Brembo ale tył to inna bajka niż przód.Proszę o dobre i poparte doświadczeniem rady.Dzięki.
|
|
Góra |
|
Roger
|
Napisane: 30.08.2021, 22:35 |
|
Dołączył: 24.09.2020 Posty: 17
|
Witaj, mam identyczne auto. Proponuję firmy EBC lub STOPTECH do bardziej agresywnej jazdy a w normalu rewelacyjnie spisują się ATE {Ceramik}. Osobiście mam założone te ostatnie i jest b.ok. Świetnie hamują nawet na zimno, nie piszczą i przede wszystkim nie pylą tak jak zwykłe. Wreszcie mam zawsze czyste felgi. Polecam
|
|
Góra |
|
Łykozwierz
|
Napisane: 31.08.2021, 17:41 |
|
Dołączył: 8.02.2020 Posty: 12
|
Jak Cię cenowo to wyszło?
|
|
Góra |
|
porsche_targa
|
Napisane: 31.08.2021, 22:12 |
|
Dołączył: 5.10.2007 Posty: 412
|
Z tym pyleniem to nie wiem czy tak do końca, uważam że jak trochę pylą to dobrze, mają się ścierać i w nieznaczny sposób pylić. Jeśli chodzi o tarcze to powiem tak, moje doświadczenie to takie że praktycznie każde tarcze powyżej średnicy 330mm kupuję oryginał (trochę boli cena, ale czasami poluję na promocje lub negocjuje cenę), wszelkiego rodzaju zamienniki po prostu wygina - podkreślam na podstawie moich doświadczeń (AMG i M3). Jeśli chodzi o tarcze zamienniki, to zależy jak trafisz, klocki obojętnie jakie, byle nie najtańsze.
|
|
Góra |
|
Roger
|
Napisane: 1.09.2021, 0:11 |
|
Dołączył: 24.09.2020 Posty: 17
|
Łykozwierz napisał(a): Jak Cię cenowo to wyszło? Oczywiście że trochę pylą, ale ten pył praktycznie znikomo przywiera do felgi, jest jego o wiele mniej i b. łatwo się zmywa. Przykładowo felgi w Porsche do tej pory myłem co tydzień, teraz raz w miesiącu tylko karcherem z szamponem. Żadnego klękania i szorowania szczotką. Do swojej corvette też zakupiłem klocki ceramiczne o niebo lepsze od oryginału. Reasumując: Porsche - klocki ATE-CERAMIC przód 547 PLN / tył 349 PLN Corvette- klocki CENTRIC-CERAMIC przód 650 PLN / tył 429 PLN A do Lexusa LS-a jeszcze szukam. Nie namawiam, sam poczytaj jeszcze w necie i podejmij decyzję.
|
|
Góra |
|
djpicolo
|
Napisane: 1.09.2021, 10:24 |
|
Dołączył: 28.12.2020 Posty: 2
|
Podstawowa kwestia to ile chce się przeznaczyć. Są tarcze/klocki najpopularniejsze z niskiej półki typu ATE, Zimmerman czy brembo. a są firmy godniejsze polecenia, za które trzeba czasami sporo dopłacić. Do dużego i ciężkiego samochodu warto wybrać lepsze i wytrzymalsze tarcze, takie jak DBA t3, czy EBC GD lub USR. Z klockami podobnie EBC Yellow Stuff lub DBA Performance. Produkty te dzieli przepaść w porównaniu do tańszych zamienników jeśli chodzi o moc hamowania, precyzję, użytkowość. Koszt 4.000-5.000zł za komplet przód, tył. https://brakeparts.pl/oferta/dba/ebcbrakes.pl
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 1.09.2021, 11:03 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Miałem tarcze Zimmermann Sport i klocki EBC YellowStuff. Zimmermannów Sport nie polecam, a przynajmniej nie z pylącymi klockami, nawierty się zapychały, tarcza miała góry i doliny, wibracje przy hamowaniu były paskudne. Tarcze wyrzuciłem, a ponieważ prawie nowe YellowStuffy ścięło krzywo, to niestety też będą do wyrzucenia ;/.
Przeszedłem na tarcze EBC USR nacinane i klocki EBC Red Stuff, mniej pylą, są twarde, na razie jest super, więc mogę polecić.
|
|
Góra |
|
Roger
|
Napisane: 1.09.2021, 19:25 |
|
Dołączył: 24.09.2020 Posty: 17
|
Roger napisał(a): Łykozwierz napisał(a): Jak Cię cenowo to wyszło? Oczywiście że trochę pylą, ale ten pył praktycznie znikomo przywiera do felgi, jest jego o wiele mniej i b. łatwo się zmywa. Przykładowo felgi w Porsche do tej pory myłem co tydzień, teraz raz w miesiącu tylko karcherem z szamponem. Żadnego klękania i szorowania szczotką. Do swojej corvette też zakupiłem klocki ceramiczne o niebo lepsze od oryginału. Reasumując: Porsche - klocki ATE-CERAMIC przód 547 PLN / tył 349 PLN Corvette- klocki CENTRIC-CERAMIC przód 650 PLN / tył 429 PLN A do Lexusa LS-a jeszcze szukam. Nie namawiam, sam poczytaj jeszcze w necie i podejmij decyzję. Dostałeś kilka b.pomocnych porad od kolegów. Napisz proszę którą wersję wybrałeś i po jakimś czasie pochwal się jak się sprawują. Trzymam kciuki....
|
|
Góra |
|
Łykozwierz
|
Napisane: 3.09.2021, 7:22 |
|
Dołączył: 8.02.2020 Posty: 12
|
Dzięki wszystkim za dobre porady ,po namyśle wybór padł na klocki DBA extreme zaś tarcze DBA T2.Preferuję spokojną jazdę więc powinno wystarczyć. Za jakiś czas opiszę jak ten komplet się sprawuje.Cena około 2 tys.wyszła.
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 13.09.2021, 14:27 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
I chyba dobrze zrobiłeś, ja się wycofuję z opinii o EBC, już nigdy więcej ich nie wezmę. Po rozgrzaniu nawet przy prędkości 50km/h są wibracje przy hamowaniu, na dodatek naoglądałem i naczytałem się o przypadkach gdzie materiał cierny odpadł od blaszki.
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 13.09.2021, 22:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1582 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
A ja dla odmiany mam fatalne zdanie na temat klocków ATE ceramicznych. Absolutnie najgorszy klocek na jakim jeździłem. Badziew, jedyna zaleta to że praktycznie nie pyli. Nadawały się tylko do wolnej jazdy w korkach po mieście.
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
Łykozwierz
|
Napisane: 30.11.2021, 22:49 |
|
Dołączył: 8.02.2020 Posty: 12
|
Na klockach i tarczach przejeździłem już 20 tys. wniosek jeden w tym przypadku warto było zapłacić więcej. Hamowanie z dużych prędkości bardzo dobre,nic nie skrzypi i piszczy ,pylenie praktycznie pomijalne. Komplet sprawdzony i mogę polecić.
|
|
Góra |
|
lukp
|
Napisane: 1.12.2021, 13:49 |
|
Dołączył: 31.08.2016 Posty: 72
|
piterson napisał(a): A ja dla odmiany mam fatalne zdanie na temat klocków ATE ceramicznych. Absolutnie najgorszy klocek na jakim jeździłem. Badziew, jedyna zaleta to że praktycznie nie pyli. Nadawały się tylko do wolnej jazdy w korkach po mieście. Co masz obecnie założone w Cayenne 4.2 diesel?
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 1.12.2021, 14:53 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 285 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Na pierwszy montaż (987/997) idą Textary - też zastanawiałem sie jakie kupić i w końcu wybrałem ponownie Textary
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
brudiii
|
Napisane: 2.12.2021, 14:04 |
|
Dołączył: 13.01.2021 Posty: 41
|
polceam ta firme https://brakeparts.pl/, znają się, można zapytac, doradzą. Wg mnie textary jako zamienniki mogą mieć mniejszą jakość niz textary na pierwszy montaż. Raz przejechałem się na hamulcach które polecono Ci w intercars i uważam że lepiej jednak do aut premium kupić coś bardziej swiadomie, po konsulttachach / rozmoach z specjalistami .
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 15 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|