Autor |
Wiadomość |
Duc748
|
Napisane: 31.05.2009, 21:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
przegladam wyniki i ... podobno w Porsche nie ma sentymentow
kazdy kolejny model szybszy od poprzednika
wystraczy popatrzec na wyniki
c4+ tiptronic + psm i.... dzieje sie
swietne wyniki Olka w czerwonym turbo
i wlasnie... wyniki czy tez moze...
FUN FACTOR czyli dobra zabawa
jakie Wasze zdanie?
Marcin - zwolennik tyl naped bez kontroli trakcji....
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 31.05.2009, 22:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
Wiadomo ze FUN...jak zarobie na 997tt pewno zmienie zdanie.
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 31.05.2009, 22:23 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
tajemnicą szybkości każdego porsze na zlocie jest nie przyjeżdzanie dzień wcześniej na zlot
a tak poważnie to mnie się takie cywilne auta podobają bo można się skupiać tylko na jeździe a nie trzeba myśleć co pokręcić w zawieszeniu, co poprzestawiać w geometrii żeby było lepiej itp. ... no i w razie czego nie można zwalić na ustawienia
nawet gdyby wyeliminować próbe slalomową która pomieszała w wynikach i troche wypaczyła odbiór szybkości aut to wtedy różnica miedzy mną (4S) a Marcinem (GT3) wychodzi na 1,3 s (na korzyść GT3) na 6 próbach (czyli średnio ok 1/5 sekundy na każdej próbie )
zważywszy że jeździłem z pełnym bakiem, bagażami, w 2 osoby w aucie to wychodzi na to że 4S tiptronic bez sport chrono nie jest takie wolne jakby mogło sie wydawać
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 31.05.2009, 23:56 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
Jakoś sobie nie przypominam, żeby jakieś 997 w manualu nam dokopało. Więc ten bardzo wolny i nie sportowy automat niestety działa. Wiwat automaty!!!
|
|
Góra |
|
dario911
|
Napisane: 1.06.2009, 0:27 |
|
Dołączył: 2.04.2008 Posty: 520
|
Zapomniał bym!. Miałem sobie kupić 5 litrowy kanister na wachę, żeby nie obciążać nipotrzebie samochodu, ale po dzisiejszych wynikach dalej będę jaździć z pełnym bakiem
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 1.06.2009, 8:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
co do paliwa
fakt... w 911 przy pojawiajacej sie podsterownosci czesty patent by dociazyc przod - pelen bak
np Maciek i Gt2 ktory tankuje na full ... no ale on ma duzo mocy.. czasem za duzo jak widac
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 1.06.2009, 10:31 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Marion napisał(a): tajemnicą szybkości każdego porsze na zlocie jest nie przyjeżdzanie dzień wcześniej na zlot a tak poważnie to mnie się takie cywilne auta podobają bo można się skupiać tylko na jeździe a nie trzeba myśleć co pokręcić w zawieszeniu, co poprzestawiać w geometrii żeby było lepiej itp. ... no i w razie czego nie można zwalić na ustawienia nawet gdyby wyeliminować próbe slalomową która pomieszała w wynikach i troche wypaczyła odbiór szybkości aut to wtedy różnica miedzy mną (4S) a Marcinem (GT3) wychodzi na 1,3 s (na korzyść GT3) na 6 próbach (czyli średnio ok 1/5 sekundy na każdej próbie ) zważywszy że jeździłem z pełnym bakiem, bagażami, w 2 osoby w aucie to wychodzi na to że 4S tiptronic bez sport chrono nie jest takie wolne jakby mogło sie wydawać
Tak na powaznie, bez zadnych animozji poniewaz znamy sie zbyt dobrze
Ja przeprowadzam zawody w glowie. Po kilku probach mam juz swoja koncepcje. Niestety tym razem przez male nieporozumienie (nie z mojej winy) bylem do konca przekonany ze ten jozefow toczy sie o pietruche i nie jest brany do punktacji. Jesli by bylo inaczej, to bym go jechal punktowo
Majac 10 sec przewagi chyba nikt nie mysli ze nie wykonal bym tego tak jak trzeba. To samo w niedziele. JEchalem szybko ale bezpiecznie bedac pewny tego co uslyszalem o w sobote.
Z organizatorem rozmawialem, znamy sie zbyt dobrze, nie bede bil piany o pietruche itp, itd...
Sobie nie mam nic do zarzucenia. Prowadzenie tak skonfigurowanego auta w deszczy to wyzwanie (pozniej jeszcze 260 km w ciaglym deszczu momentami 30km/h). Na niektorych forach czytalem jak ludzie sobie auta tak ustawili ze nawet na suchym torze musza mega uwazac bo auto jest narywiste i nadsterowne . Mimo to przejechalem i na suchym i na mokrym, nawet zeran z jeziorkiem i pofaldowana nawierzchnia, na twardym zawieszeniu gdzie tyl caly czas spier....i to ulamek sekundy zeby wpasc w zielone....a tam nie wiadomo jak by sie to skonczylo. Zrobilem tam 1,46 sec. Zapraszam wzystkich "cwaniakow" niech sie wykaza trudnym autem w trudnych warumkach ....
CO do 997s to dawno twierdzilem ze jest to szybkie auto nie wiele ustepujace 996 gt3. Roznica jest taka ze 997 pojedzie dobry kierowca od razu szybko. 6gt3 zeby jezdzic szybko to rzeba ogaranic W tych warunkach rajdowo/mokrych miekkie 4x4 bylo zaleta.
Podsumowujac, fakt ze tym razem przegralem jest czystym przypadkiem, zbiegiem niekorzytnych czynnikow informacyjnych w innym pzypadku wygral bym co najmniej z 7 sec przewaga a jesli by bylo trzeba to bym jeszcze w niedziele dolozyl
Nie mniej jednak gratuluje Mariuszowi bo jechal zacnie...tak na pewne II miejsce .
Co do paliwa w baku to..... mam swoje przewmyslenie, powiem tylko ze najlepszy czas na torzez zrobilemjadac nie na oparach.
CHCE JESZCZE PODZIEKOWAC MOJEJMU PILOTOWI WIDMO, KTORY ZJAWIL SIE TOWARZYSKO NA KOLACJI W JADISINIE. ZEBY NIE TO TO PEWNIE BYM W OGOLE NIE BYL KLASYFIKOWANY
http://www.youtube.com/watch?v=uf8kgkGkoyw
Poadrawiam Wszystkich
Marcin
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 1.06.2009, 10:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
co do samej techniki, a technologia:
prowadzenie jest 997 latwiejsze niz 996. Same zas najwowsze systemy porawiaja wynik za czlowieka w ulamu sekundy. Samo najnowasze gt3 prowadzone przez zawodowych kierowcow porsche robi lepsze czasy, z niz bez psm.
To troche jak seks z gumka i bez. Szybkim, bezpiecznym 4x4 tez dojdziesz do celu, moze nawet szybciej, na pewno bezpiecznie ale brak bedzie tego kontaktu z...nawierzchnia, barposrednigo czucia i samej przyjemnosci. Poprostu pracjuje mniej receptorow i przez to zmysłow... to jest wlasnie ten FUN FACTOR. Jest ryzyko sa emocje. Im dalej od kontaktu kola z nawiarzchnia tym wszysko bardziech mechaniczne
NA szklanym ekranie w wygodnym fotelu nawet F1 nie wywoluje takich emocji....
To tyle co do technik /technologi .
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 1.06.2009, 11:15 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
MM-Racing napisał(a): Majac 10 sec przewagi chyba nikt nie mysli ze nie wykonal bym tego tak jak trzeba.
gdybyś ją miał to pewnie tak
|
|
Góra |
|
newada
|
Napisane: 1.06.2009, 12:07 |
|
Dołączył: 3.09.2007 Posty: 911
|
To i ja się wypowiem w takim bądź razie
choć co ja mogę wiedzieć jestem tylko
Mariusz wygrał bo jeździł jako jedyny poprawnie i powtarzalnie i gdyby liczyć wszystkie przejazdy ( nie n-1 ) to by miał przewagi tyle , że drugi w klasyfikacji to przepaść – udowodnił tym tylko że coraz lepiej ogarnia auto i w tych warunkach pokazał wyższość 4s nad resztą
Co do zrozumienia i zbiegów okoliczności – co ja mam powiedzieć – byłem na lotnisku najwcześniej / poproszono mnie bym pomógł Piotrowi w ustawianiu trasy – ustawiliśmy najpierw próbę 2-gą ( tam gdzie jeździliśmy z dziećmi ) przez nieporozumienie z Piotrem wyszło , ze mamy jechać bramkę po łuku ( po to był ustawiany ten łuk ) a podczas 1-wszego mojego przejazdu ( 1,00,10) okazało się , że pojechałem niezgodnie z rysunkiem – którego nie widziałem wcześniej i nie mogłem widzieć z braku czasu ( po ustawieniu prób musiałem szybko okleić auto i moment na swoją próbę / na zapoznawczym jechałem za kimś kto pojechał właśnie po łuku na taryfę tak więc pozostał mi tylko 2-gi przejazd , nawet chciałem się założyć , że przejadę go poniżej 1 minuty – dobrze że tego nie zrobiłem bo bym przegrał owy zakład gdyż mój czas to 1,09,... – powód większość zna podczas mojego startu „ spadła pompa „ z nieba i tu do rzeczy powiedziałem wtedy pod upływem emocji , że odpuszczam sobie resztę i mogę w ogóle już nie jeździć bo to jest nie do odrobienia – prawda jest taka , że starałem się jak mogłem by następne przejazdy jechać jak najszybciej tylko potrafię bo odezwał się duch rywalizacji – niemów mi Marcin , że coś sobie odpuściłeś ( mogłeś nie wiedzieć o Jadwisinie choć pojechałes na maxa – mało sędziego nie przejechałeś , ale już co do niedzieli to …) bo w to już nie uwierzę ! za dobrze się znamy
Pzdr.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 1.06.2009, 12:20 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Marion napisał(a): MM-Racing napisał(a): Majac 10 sec przewagi chyba nikt nie mysli ze nie wykonal bym tego tak jak trzeba. gdybyś ją miał to pewnie tak
Mariusz policzylem i po sobocie bez Jozefa milem 3,1 sec przewagi (myslalem ze mi mowiles ze na zeraniu zrobiles 1,48 ale pewnie cos zle zrozumialem ). Na probe przyjechalem spozniony jak juz wszyscy przeszli sie po torze i zaczeli startowac. Myslelem juz o kolacji a nie o probie.
W nie dziele oddalem Ci lacznie 1,5 sec jadac taktycznie na I miejsce.
Na tej probie w Jzefowie nie miales ze mna zadnych szans wygrac wiec moglbym ja pojechac, jak na moj duet, zachowawczo i tak najwyzej bylys rowno. To sa fakty. Ja w Jozefowie pojechalem ostro bez zapoznania na tzw jeden strzal, co bedzie to bedzie i tak moge to przepalowac bo sie nie liczy. W efekcie dostalem 10 sec w plecy.
Tak Mirek, zagadzem sie z Toba ja nigdy nie odpuszaczam i jezdze z glowa.
Dzieki za zabawe i do nastepnego.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 1.06.2009, 12:42 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Prawda jest taka, że wszyscy twierdzą że jada "na lajcie" turystycznie, nie zależy im itp. a tak naprawdę wszyscy się spinają i chcą mieć jak najlepszy czas, co jest oczywiste.
i właśnie ta chęc zwyciestwa powoduje że popełniamy błędy. kto ich robi najmniej z reguły wygrywa.
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 1.06.2009, 14:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Mariusz to juz teraz nie ma zadnego znaczenia. Policzone, zatwierdzone.
Gratulacje za dobre przejazdy, ktorych potwierdzeniem jest fakt tej dysputy .
Pozdrawiam
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
mart2014
|
Napisane: 1.06.2009, 14:45 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 4091
|
a ja mam uwagi tylko i wyłącznie do siebie .
Bo jest tak jak napisał Mariusz, niby lajtowo, niby turystycznie, ale ....
chciałem urwać z sekundę dwie do Jurka na pachołkach, no i poległem.
Na Żeraniu wjechałem w wielką kałużę bez włączonych wycieraczek (oj nie mądry Jacek, nie mądry ), zalało mi szybę i musiałem stanąć niemalże w miejscu, aby nie wpaść na opony. Oczywiście ambicja i emocje zrobiły swoje, objechałem górkę wyżej szybko i pięknie, wypadłem z powrotem na opony i kałużę no i ...nie wyhamowałem ...ten tego, taksa, czas liczony w jakichś godzinach ...
A na Bemowie w niedzielę tłumaczyłem córce jak jedziemy, co dalej no i tak się rozgadałem, że pojechalismy trochę na skróty .
Czas był bardzo dobry (ba najlepszy !!!), ale sędzia nie chciał zaliczyć .
Bawiłem się bardzo dobrze ! Zdjęć nacykałem też sporo (182), pewnie pojawią się na stronie w ciągu 1-2 dni (no bo jeszcze relację będe próbował naskrobać )...
Tak więc po tych jazdach zdecydowałem, że Borsk ...lajtowo ... do zobaczenia
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 1.06.2009, 15:17 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2061
|
Widzę że musiało być super, już 3ci zlot w Warszawie mnie mija:(.
Do zobaczenia za rok, oczywiście na trasie
|
|
Góra |
|
newada
|
Napisane: 1.06.2009, 15:55 |
|
Dołączył: 3.09.2007 Posty: 911
|
Tak jest Jacku - Borsk lajtowo
Cytuj: Tak Mirek, zagadzem sie z Toba ja nigdy nie odpuszaczam i jezdze z glowa.
No teraz to się " paniemaju " / a już myślałem , że sobie odpuściłeś i dajesz nam wszystkim fory
Marcin , wiemy doskonale to - by wygrywać trzeba być mi szczem takim jak Ty ( nikt Ci nie odbiera zwyciężtw i tego , że wygrywałeś najczęściej ale czas na zmiany i przygotować się do porażek - jak sam powiedziałeś to " jesteśmy już coraz starsi " - więc czas na młodzież )
Ja mam cabrio w Boxster'ze ( damski samochód )- jeżdżę tylko turystycznie i wyłącznie latem a poza tem wogóle ale to wogóle się nie ścigam
Pozdrawiam Wszystkich " ŚCIGANTÓW "
P.s. Kiedyś Rychu powiedział : " wszystko jest nieważne , ale wyścig musi być " i ja się zgadzam z Nim w 100 %-ach - Rychu -
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 1.06.2009, 16:21 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
wygrywac trzeba umiec. To oczywiste.
przegrywac tez.
najwazniejsze to wyciagac wnioski tak by musiec sie coraz mniej usprawiedliwiac ja tez mowilem sobie ze pojade lightowo ... ze to jedyny samochod w domu wiec trzeba uwazac. Jednak widzac odliczanie emocje i ambicje poszly gora. mam nadzieje ze kiedys umiejetnosci dogonia te ambicje.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 1.06.2009, 19:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Kwestia podejścia ale moim zdaniem niekażdy jedzie na maxa. tzn. potrafi wydusić z auta wszystko co się da....niekoniecznie to jest zaleta bo w tym sporcie czasem trzeba stawiać wszysko na jedną kartę.
Ja np. od 2 lat niestartuję na próbach z pełnym strzałem ze sprzęgła ( bo wiem ile to kosztuje) podobnie nawet jak się powinno ciąć ,tralki lub pobocze to tego już nierobię bo mam zbyt fajne silentblocki...zaliczyłem też już różne beczki i opony w przeszłości więc teraz też już dalej od nich...
Co do techniki to tak jak Marcin napisł najnowsze auta lepiej jeżdżą z pełną elektroniką .Wkrótce będzie tak,że auto będzie kierowało bardziej niż kierowca.Umiejętności coraz bardziej będą schodziły na plan dalszy.
No powiedzmy będą się liczyły inne cechy tych umiejętności.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 1.06.2009, 20:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
kiedyś już cytowałem ''pape" Sztama ( dawnego trenera kadry bokserskiej - dla tych kto nie wie... ) na tym forum - powiedział on mniej więcej tak ...nie ma bokserów mistrzów niepokonanych - są tylko żle trafieni...i taki jest sport najważniejsze że...WYŚCIG TRWA
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
newada
|
Napisane: 1.06.2009, 20:33 |
|
Dołączył: 3.09.2007 Posty: 911
|
Powiem tak : im dalej od elektroniki tym szybciej
Nigdy ale to przenigdy nie jechałem na próbie sportowej na włączonych systemach ( nawet podczas ulewy ) - aczkolwiek miewałem takie zamiary ( ze strachu ) , lecz nie zdecydowałem się na to i całe szczęście - podam ostatni przykład : na Żeraniu rzuciło mnie mocno na wodzie i gdyby nie to , że jechałem bez systemów i mogłem skorygować swój błąd to na systemie byłoby to niemożliwe i przypierdzieliłbym w szykanę - bez systemu masz większą czujność i możliwość kontroli według swoich zasad a nie w/g zasad programu czy kompa i jego " fanaberii "- wiem coś na ten temat bo już testowałem różne możliwości
Systemy kontroli trakcji są bardzo przydatne , a nawet nieocenione w pozytywnym tego słowa znaczeniu podczas jazdy na codzień , gdzie nie spodziewasz się zagrożenia ( bo jedziesz rozluźniony ) i twój czas reakcji jest o wiele bardziej spóźniony niż samochodu , a raczej jego komputera
Pzdr.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|