Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 29.11.2012, 8:51 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Wiem że to trochę wariactwo ale przed wczorajszą trasą (długą autostradą...)
założyłem Micheliny Pilot Sport Cup do 996tt . Postanowilem zobaczyć czy da się na tych oponach jeździć na codzień.
Zrobiłem kilka testów ciśnienia i przejechałem w sumie 800 km autostradą.
Konkluzje:
- przy zbyt małym ciśnieniu ( pierwotnie myślałem że dogrzeje opony ale przy 7 stopniach bez szans) powyżej 190 pojawiły się drgania i narastały
- przy ciśnieniu 2.5 przód i 3.0 tył na mokrym to lodowisko i trzeba się pilnować ale brak jakichkolwiek drgań i twardo.
-optymalnie zachowywały się przy 2.25 przód i 2.7 tył - brak drgań i przyczepność jak i komfort bdb.
Ogólnie jak się rozgrzały to na mokrym da się jechać ale PSM zdecydowanie częściej reaguje niż przy Pirelli Zero.
Ciekawostką jest że są bardziej ciche od Pirelli , tego się nie spodziewałem
Na suchym rewelacja, na mokrym nieżle, jedyny problem to jazda w dużym deszczu tu trzeba uważać.
Podsumowując - da się jeździć na Cupowych oponach nawet w dość niskich temperaturach pod warunkiem że na mokrym zachowamy rozwagę.
P.S.
Wczoraj na koniec jeszcze miałem kontrolę drogową - taką rutynową :) i panowie chcieli przyczepić się do tych opon - ale po krotkiej rozmowie odpuścili - jak pokazałem na skręconych kołach cały bieżnik.....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 12:09 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
TET930 nic nowego nie odkryłeś ;)
wiadomo , że ciśnienia do jazdy cywilnej zalecane przez Porsche to F-2,3 & R 2,7 i tak trzeba było od początku :) - inaczej to jak napisałeś - wariactwo ;))
Michelin jest jedną z najcichszych opon na rynku nawet nr 1, chyba
piszesz , że to cup'owe czyli semi slick a porównujesz z Pirelli P zero Corsa ? - tymi też cup'owymi ?

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 13:35 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Micheliny Pilot Sport Cup 2.7 BAR ??????????????????

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 14:19 

Dołączył: 3.09.2007
Posty: 911
Daiv do jazdy po ulicy przy tej temp ja właśnie takie ciśnienie bym preferował do turbo ?

poniżej jest kilka słów z Michelina
• Jazda z zaniżonym ciśnieniem powoduje przegrzewania
się opony, co może prowadzić do uszkodzenia wewnętrznych
jej elementów.
Tego typu uszkodzenia są nieodwracalne i mogą prowadzić do
rozerwania opony przy nagłym spadku ciśnienia. Skutki jazdy na oponie
o zbyt niskim ciśnieniu mogą być niewidoczne i ujawnić się dopiero po
uzupełnieniu ciśnienia i dalszej eksploatacji.
• Zaniżone ciśnienie znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia aquaplaningu.
• Zawyżone ciśnienie może z kolei prowadzić do przedwczesnego i
nieregularnego zużycia ogumienia, a w konsekwencji zmniejszyć
odporność opon na uderzenia (uszkodzenia bieżnika, rozerwanie karkasu
itp.).
• Podczas jazdy opony nagrzewają się. Z uwagi na wzrost ciśnienia
powierza w oponach wraz ze wzrostem
ich temperatury, nie wolno pompować rozgrzanych opon.
• Wynik pomiaru ciśnienia na ciepłej oponie należy skorygować zgodnie
z zaleceniami producenta – do zalecanego ciśnienia należy dodać 0,3
bara.

i jeszcze parę słów tu:
http://tiny.pl/hkkhm

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 17:46 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
newada napisał(a):
Daiv do jazdy po ulicy przy tej temp ja właśnie takie ciśnienie bym preferował do turbo ?



Turbo ciężkie fakt ale 2.7 to dla normalnej opony bo CUP musi miec mniej

zdarłem tyle kompletów tych opon jak mało kto chyba

przy tak szerokich oponach jakie ma PORSCHE na tylnej osi cisnienie jest bardzo ważne
opona powinna byc tak napompowana aby auto jechało całą jej szerokoscią
a 2.7 Bar z powoduje wycieranie sie opony w środkowej jej części a powinno wycierac od środka :)

pompowałem nie raz po 2.5 ale gdy jechałem w daleka trase (np. SPA Belgia :) )
spalanie sporo mniejsze
ale do jazdy tu na co dzień to za dużo bo niekleji :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 29.11.2012, 23:15 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Są spore różnice w zalecanych cisnieniach pomiędzy modelami.
W moim - seryjnie na cupach - zalecają 2,0/2,3. I tak wychodzi najlepiej.

Ale może w TT powinno być wiecej. Nie znam się. Jednak test sam w sobie potwierdza tylko to co piszą w instrukcji.
A na mokrym w cupach jest dramat bez względu na temperaturę.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 1:40 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 357
co do drogowych ciśnień to się nie wypowiadam...........najlepiej chyba seria,cupy do codziennego użytkowania to trochę ........nieporozumienie,mogę się ustosunkować co do ciśnień na tor!
polecam normalne opony do codziennej jazdy np.micheliny...PS2 bez udziwnień! i..........już


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 9:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1897
Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 062
Zgadzam się z Radkiem, Cupy na codzień, to raczej bez sensu...
Na codzień polecam Michelin PS2 lub PSS.




_________________

Staszek


958


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 10:14 
Administrator

Dołączył: 5.03.2007
Posty: 1151
Poniżej pełne info dot. cup'ów.

http://tiny.pl/hkk7k
http://tiny.pl/hkk78


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 14:04 

Dołączył: 11.11.2011
Posty: 327
Jeszcze wczoraj jeździłem w deszczu .... nie te opony w deszczu na koleinach to samobójstwo...:)
Myślę że latem do jazdy po autostradach OK, na mokrym ale bez deszczu też OK, natomiast w deszczu i z kałużami tak jak wczoraj to zero przyjemności i strach.

Cóż zrobiłem test ... z przewidywalnym wynikiem :( na razie wracam do Pirelli a zresztą za chwilę i tak zima...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2012, 20:04 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
TKacki napisał(a):
Poniżej pełne info dot. cup'ów.

http://tiny.pl/hkk7k
http://tiny.pl/hkk78



maksymalne graniczne cisnienie dla nagrzanej opony w CUP-ach wynosi 2.48 :) :)

wiec jazda na zimnych i napompowanych do 2.7 to lekka pomylka :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum