Autor |
Wiadomość |
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 12.02.2008, 20:17 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
witam!
Moze ma ktos jakies wytlumaczenie co to moze byc ze po wymianie samego tłumika z oryginalnego na Gemballe moc na hamowni zmiejszyla sie o 30PS?
Zaczne od poczatku, W zeszlym roku pojechalem do Krakowa do firmy V-tech Tuning aby podniesli mi moc na elektronice, po tej ,,operacji;; moc wzrosla do 238 PS( wczesniej 228PS) a max.moment obrotowy wzrosl do 270 NM( wcześniej 257Nm) nie jest to wiele ale zawsze cos, niedawno zalozylem nowy tlumik Gemballa (sam wydech) i dzis pojechalem na sprawdzenie mocy i wymiane filtra powietrza na K&N, Przed zalozeniem filtra okazalo sie ze na tej samej hamowni moc wyniosla 207 PS, czyli o 11PS mniej niz mialem, a max moment obrotowy 238 Nm czyli o 32Nm mniej ,zalozylem nastepnie u nich filtr powietrza i ponownie zmierzylem moc i teraz mam 217 PS i max moment obrotowy 251Nm.
Podsumowujac,po zalozeniu tlumika spadla znacznie moc i moment,
Moze mi ktos to wytlumaczyc? co moze byc tego przyczyna?czy wymiana tlumika zamiast podwyzszyc moc jak bylo napisane w ulotce Gemballi az tak ja zmniejszyla?
pomozcie !!!!!!!!!!!
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 12.02.2008, 20:38 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
to jeszcze trochę podtuningujesz i autobusy będą cię wyprzedzały
a na poważnie to ta firma V-tech po spędzeniu całego dnia nad moim volvo D5 nie dała sobie z nim rady i potem odkręcali to co namieszali przez 3 godziny. znając ich "profesjonalizm" to moc spadła po tym ich chipowaniu a nie po wydechu ale może się mylę.
albo pomiar poprzedni był zły albo coś się "odtuningowało"
a nie mówiłem? było trzeba kupić odemnie 280KM boxstera i nie majstrować
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 12.02.2008, 20:53 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
generalnie zasada jest taka,najpierw sie robi tuning mechaniczny ,wymienia graty itd , na koniec robi sie elektronike do tego co juz jest zrobione,w kazdym razie w twoim przypadku wydech i wkladka filtra nie miala az takie znaczenia wiec nie w tym problem ,szukałbym go całekim w innym miejscu mozliwe ze masz poprostu jakas awarie - byłes na komputerze? czy hamowałes zachowujac ta sama norme bo warunki atosferyczne mogły tez sie zmienic... proponuje najpierw podpiac sie pod komputer,gdy bedzie wszytsko ok a mysle ze nie ,to niech ci wgraja seryjny program ponownie i sprawdz co wtedy da ten wydech z wkładka.
czy nawiewy byly ustawione tak samo? czy koła były te same?
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 12.02.2008, 22:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Tak to jest z tymi hamowniami inercyjnymi....normy na bakier z reguły,błędy przy przełożeniach,średnica oponi itd...nadaje się tylko do porównania ,coś dłubiesz hamujesz ,znowy dłubiesz i patrzysz czy lepiej czy gorzej.
Ale tak jak Dawid pisze szukłabym straty mocy( o ile faktycznie jest strata) gdzieś indziej a nie w wydechu.Nawet wydech żle policzony jakiś no name, nieda takiej straty zarówno momentu jak i mocy
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 0:16 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
porscheee napisał(a): generalnie zasada jest taka,najpierw sie robi tuning mechaniczny ,wymienia graty itd , na koniec robi sie elektronike do tego co juz jest zrobione,w kazdym razie w twoim przypadku wydech i wkladka filtra nie miala az takie znaczenia wiec nie w tym problem ,szukałbym go całekim w innym miejscu mozliwe ze masz poprostu jakas awarie - byłes na komputerze? czy hamowałes zachowujac ta sama norme bo warunki atosferyczne mogły tez sie zmienic... proponuje najpierw podpiac sie pod komputer,gdy bedzie wszytsko ok a mysle ze nie ,to niech ci wgraja seryjny program ponownie i sprawdz co wtedy da ten wydech z wkładka. czy nawiewy byly ustawione tak samo? czy koła były te same?
wgrali mi tez dzis z powrotem seryjny program dla porownania i samochod mial jeszcze mniej mocy niz te 207 PS ,kola mam te same co wczesniej, pierwszy pomiar byl na hamowni dostosowanej do samochodow o napedzie na 4 kola a teraz byl na hamowni obok i dostosowanej tylko do napedu na tyl( nie wiem czy ma jakies to znaczenie) nawiewu za 1 razem nie widzialemm ale teraz juz byl( taka dmuchawa) warunki atmosferyczne podobne, tylko nie rozumiem dlaczego po tym chipie z oryginalnych 228 PS wzrosla moc na wykresie do 238 PS , pozniej caly czas jezdzilem , nastepnie wymieniam wydech o odrazu strata mocy az o 31 PS ,nastepnie zakladaja tylko filtr K&N i wzrasta o 10 PS ?? mysle ze moze zaloze teraz stary wydech i pojade do nich na pomiar i zobacze czy bedzie taki sam jak od nch wujechalem za 1 razem czyli minimum 238PS a powinno byc wiecej bo dodalem przeciez filtr K&N, sam juz niw wiem co zrobuc, tlumik Gemballi kosztowal mnie 1200 euro, szkoda byloby go zmieniac na stary
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 13.02.2008, 0:18 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 13.02.2008, 0:21 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
+10 PS od filtra ? Nie ma takiej możliwości.
Zgadzam się z Jurkiem. Pomiary tylko na tej samej hamowni i kołach. Najlepiej przed i po zmianie tego samego dnia.
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 0:23 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
Marion napisał(a):
Mariusz heh ja tu zalamany (wydech 1200 euro, chip 1800 zl )a TOBIE jak zwykle wesolo
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 0:25 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
tkacki napisał(a): +10 PS od filtra ? Nie ma takiej możliwości.
Zgadzam się z Jurkiem. Pomiary tylko na tej samej hamowni i kołach. Najlepiej przed i po zmianie tego samego dnia.
ale zmienic na probe na ten stary oryginalny wychech? i zobaczyc czy bedzie tak samo jak po chipie?
|
|
Góra |
|
TKacki
|
Napisane: 13.02.2008, 8:40 |
|
Dołączył: 5.03.2007 Posty: 1151
|
KlaudiuszSosnowiec napisał(a): ale zmienic na probe na ten stary oryginalny wychech? i zobaczyc czy bedzie tak samo jak po chipie?
Najpierw sprawdź czy nie ma błędów w DME, jak sugerowano wcześniej. Potem wymmiana tłumika i pomiar. Musisz szukać.......znaleźć....poprawić.
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 9:30 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
gdzie mozna to sprawdzic najblizej mnie( Sosnowiec) oprocz serwisu Lellka w Opolu ?
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 12:53 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
wlasnie dzwonilem do Lelka i do firmy zajmujacej sie tuningiem , serwis sie zdziwil ze sportowy tlumik zabiera moc a firma tuningowa powiedziala ze jest to mozliwe, teraz sam juz nic nie wiem
a to jest ten sprawca zamieszania
http://tinyurl.com/37kdhv
|
|
Góra |
|
porscheee
|
Napisane: 13.02.2008, 13:47 |
|
Dołączył: 15.03.2007 Posty: 3170
|
czegos tu nie rozumiem ,mówisz ze na tej samej hamowni ale chodzi ci o budynek chyba ,boskorotamta byla 4x4 tomoze te rolki do oski sa inne obok ,postaw na ta sama
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 14:15 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
tzn za pierwszym razem hamownia byla z rolkami na dwie osie i bez nawiewu a teraz byla na jedna oś z nawiewem
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 13.02.2008, 14:35 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Panowoe nie ma hamowni na 911 w Polsce wiec wszystkie te pomiary mozna....
Wiem co mowie bo moj samochod juz widzial troch Europy. Moze sie to zmieni.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 13.02.2008, 18:24 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
KlaudiuszSosnowiec napisał(a): Marion napisał(a): Mariusz heh ja tu zalamany (wydech 1200 euro, chip 1800 zl )a TOBIE jak zwykle wesolo
bo nie ma się czym stresować to przecież kabriolet i powinieneś czerpać przyjemność z wolnej jazdy i z obcowania z naturą
ja powymieniałbym wszystko na takie jak było, kasę odzyskaną z tych części bym przeimprezował i przestał się denerwować - GT2 i tak się nie da z tego zrobić
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 13.02.2008, 18:49 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
marne pocieszenie
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 13.02.2008, 20:45 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Najważniejsze jak auto jeżdzi...gdyby ubyło 30 KM to byś poczuł...
Na hamownii inercyjnej w dodatku z silnikiem centralnym trudno określić jaką moc masz naprawdę.Zależy tu dużo od podejścia obsługi.A ponieważ oni sami zanją mankamenty hamowni więc się specjalnie nieprzykładają.
Wystarczy zawianie ciepła do wlotu silnika..czy dawali tam termometr??
Sens ma modyfikacja auta ,tylko na hamowni nawet nierozpinając auta z mocowania Czyli nietylko w ten sam dzień,ta sama hamownia ale nawet ilośc benzyny w baku(docisk) oraz warunek -nic niegrzebać w kompie.
Na hamowni inercyjnej komputer pokaże jaką moc sobie właściwie życzysz.Często jest tak ,że obsługa pyta ile ma seria? Ty mówisz 227 KM i on podciąga sobie przełożenie aby tyle wyszło... Potem to moc "wyjściowa" i od tej się tuninguje w górę lub dół
A tak pozatym to kup sobie G techa...teraz to grosze kosztuje.Zmierz czasy przyśpieszeń .Napisz to oszacujemy jaką masz moc..
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 13.02.2008, 23:05 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
To jest zawsze kłopot z tym tuningiem.
Z jednej strony chciałoby się mieć więcej KM ale z drugiej ingerencja w konstrukcję którą ktoś zoptymalizował dla ustalonych warunków jest ryzykiem.
Jeśli bym tuningował Porsche to wolałbym jednak powierzyć to komuś kto w jakiś sposób jest zweryfikowany przez producenta.
Ja swojego bałbym się tuningować. Raz tuningowalem sobie Audi (tylko eletkronika) i efekt byl rewelacja: było znacznie więcej KM, przyśpieszenie super ... i po pół roku skrzynia tiptronic do wymiany!
Pogadaj może z Lellkiem jeszcze - może coś poradzi - ale pewnie powiedzą ci żebyś wszystko odkręcił... Zresztą nie wiem. Też mam boxstera i może dlatego odpowiedziałem, w sumie to się naprawdę nie znam na technicznych szczegółach.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
KlaudiuszSosnowiec
|
Napisane: 14.02.2008, 1:00 |
|
Dołączył: 25.03.2007 Posty: 253
|
wlasnie pytalem Lellka i byli zdumieni ze po wymianie wydechu spadla moc na hamowni az o 30 koni, tym bardziej ze nie kupowalem tlumika za 100 euro , ale jutro jade na podpiecie samochodu do kompa i jesli bedzie wszystko ok z silnikiem to jestem umowiony jeszcze raz na pomiar mocy u Goduli w Krakowie bo maja hamownie obciażeniowa podobno jest lepsza od inercyjnej jaka ma V-tech.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|