Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.01.2016, 19:58 

Dołączył: 24.10.2015
Posty: 26
witam wszystkich

przeglądam forum do dłuższego czasu. ale niestety nie mam się do pochwalenia porsche. jest w stajni zabytkowy mercedes, ale porsche niet. przymierzam się od dłuższego czasu do ... 930, 964, 993, 997. Jak widzicie zakres szeroki, a do tego budżet 100-150. wystarczy na bardzo dobre 996, ale nie czuję że to moja bajka. najlepsza wersja to oczywiście targa. w międzyczasie pojawiają się takie propozycje jak poniżej. sam nie wiem co o nich myśleć.

http://otomoto.pl/oferta/porsche-911-sc ... yddbF.html

http://allegro.pl/porsche-911-model-997 ... 15831.html

myślę że jestem na etapie, w którym potrzebuję jakiegoś ukierunkowania. generalnie większy sentyment czuję do 930-993 niż 997, ale prośba o wsparcie, podpowiedź. także gdzie szukać i w jakim budżecie można znaleźć coś ciekawego.

Adam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 24.01.2016, 20:32 
Witaj !!
No rozrzut to Ty masz :D :D Ja polecalbym raczej samochod z rynku europejskiego lub z Japonii , amerykanskie wersje nie maja dorej opinii wsrod szukajacych , sam sie o tym przekonalem ( niestety po fakcie ) kiedy kupilem moje 996 ktore pochodzilo z USA , obecnie przymierzam sie do sprzedania poniewaz kupilem sobie 993 :) :D . Lepiej dolozyc pare tysiecy i kupic cos co pozniej bedzie mozna rownie szybko sprzedac :)

Pozdr


Góra
   
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 21:40 

Dołączył: 24.10.2015
Posty: 26
Europa jest zdecydowanie fajniejsza. Niestety cena mniej fajna. To czego chce uniknac to kupno auto jakiegos, a po 6 miesiacach niedosyt i zmiana


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:00 

Dołączył: 19.03.2007
Posty: 1122
Fajniejsza w czym ta Europa jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:26 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
No właśnie. US można sprawdzić w Carfaxie, a EU?




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:28 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
A EU organoleptycznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:40 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Zwracając szczególną uwagę na oryginalność tarcz!




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.01.2016, 23:56 

Dołączył: 7.12.2014
Posty: 345
Miedzy innymi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 14:17 

Dołączył: 25.09.2014
Posty: 499
Rozrzut straszny :) Do czego to auto ma służyć? Jak do codziennej jazdy to 911SC jest średnim wyborem chyba, że jesteś ogromnym fanatykiem marki :D Ja bym szukał 996 4S - fajne auto a wartość idzie w górę ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.01.2016, 19:45 

Dołączył: 24.10.2015
Posty: 26
czyli co ... warto się Ameryk zainteresować? wydawało mi się że tak jak w przypadku innych samochodów ameryka jest słabsza, gorsze hamulce itp. jeśli tak nie jest ... wyprowadźcie mnie z błędu

odpowiadając na pytanie do czego ... oczywiście nie na co dzień. to trzecie auto, więc na weekendy, zloty, for fun generalnie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2016, 0:25 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
adam911 napisał(a):
czyli co ... warto się Ameryk zainteresować? wydawało mi się że tak jak w przypadku innych samochodów ameryka jest słabsza, gorsze hamulce itp. jeśli tak nie jest ... wyprowadźcie mnie z błędu


:banghead: :banghead: :banghead: :banghead: dodaj jeszcze ze na US tektura zamiast blach na aucie :p

Oglądaj co jest na rynku i kup w jak najlepszym stanie, czy to będzie z Kijowa czy San Francisco .... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2016, 17:04 

Dołączył: 24.10.2015
Posty: 20
czy ktoś może wytłumaczyć mi słabe opinie na temat wersji US samochodów? oczywiście używając merytorycznych argumentów a nie "widzi mi się" opartego na zużytych egzemplarzach kupionych za małe pieniądze jako super okazje i w drugą stronę - ogólnie panującą "słabość" do samochodów japońskich, których nagle jakoś dużo pokazało się na rynku po katastrofie elektrowni atomowej...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.01.2016, 19:47 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
marcin72 napisał(a):
czy ktoś może wytłumaczyć mi słabe opinie na temat wersji US samochodów? oczywiście używając merytorycznych argumentów a nie "widzi mi się" opartego na zużytych egzemplarzach kupionych za małe pieniądze jako super okazje i w drugą stronę - ogólnie panującą "słabość" do samochodów japońskich, których nagle jakoś dużo pokazało się na rynku po katastrofie elektrowni atomowej...


Ja powiem z własnego doświadczenia dorastania w US w czasach gdy dolar był bardzo tani.
Sporo znajomych/rodziny kupowało tam samochody, przylatywali i wycieczka do dealera MB, Porsche i inne...auto zamówione i czekaliśmy na produkcję w DE aż auto przypłynie do US i po zakupie na statek i do Bremerhaven.
Auta były te same tylko z np obrysówkami, czy też licznikiem w milach...w niektórych, np ML, trzeba było zmienić navi na Europę, ale teraz już wiem że są spece co przekodują. Sam miałem tam MB który ze mną wrócił do PL i jak spotkałem się z wieloma klubowiczami z MB PL to nie było absolutnie żadnych różnic, poza tym że mój miał lepsze wyposażenie i tzw pre-instalację pod wiele dodatkowego wyposażenia, czego nie było w Euro.

Dlaczego ludzie twierdzą że auta z US są gorszego sortu ( :D ), myślę że tak się utarło bo wychodziły duuuużo taniej przy zakupie za wodą. Niemcy zagryzali sobie wargi jak dolar był niski ale cen podnieść nie mogli bo by wypadli z rynku. Kolejny powód może być taki że bardzo dużo ciągnięto aut rozbitych, zmielonych etc i tutaj w stodole naprawianych. Ktoś kupił, nadział się na minę i potem takie historie że z US to lipa...a wiem jakie kwiatki wysyłali znajomi do PL....w kontenerze 40 HQ po 6-7 aut :D i tak blacharka była do roboty, nawet pasami nie trzeba było ich przyczepiać , tak były zakleszczane.

Nigdy się nie bałem aut z US i bać się nie będę, mało tego, łatwiej jest sprawdzić jego historię.

pzdr
Hubi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2016, 19:31 

Dołączył: 26.09.2015
Posty: 543
No własnie o takich baśniach z tysiaca i jednej nocy pisalem :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2016, 19:49 

Dołączył: 22.12.2014
Posty: 55
to nic słyszałem, że błotniki robią z tektury a zderzaki ze sklejki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.02.2016, 20:21 

Dołączył: 11.02.2012
Posty: 146
Prawdą jest, że niektóre auta USDM miały np gorsze hamulce niż EUDM (vide 350z, WRX), ale post [...] ewidentnie jeden z lepszych :) No i przede wszystkim bardzo konkretny!

[admin: spam z wspomnianego postu został usunięty]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2016, 14:33 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
marcin72 napisał(a):
czy ktoś może wytłumaczyć mi słabe opinie na temat wersji US samochodów? oczywiście używając merytorycznych argumentów a nie "widzi mi się" opartego na zużytych egzemplarzach


To co mogę napisać i oprzeć jedynie na swoim doświadczeniu, to auta w wersjach na US już pomijając "gorszy sort" - różnice, które dla mnie są nie do zaakceptowania. Zdecydowana większość aut z US którymi jeździłem była "zmiękczona". Zawieszenia są miększe, fotele płytsze, hamulce jednotłoczkowe zamiast wielotłoczkowych (subaru/nissan). Brak nowoczesnych rozwiązań jak brak aktywnych dyferencjałów, sportowej kontroli trakcji (BMW/EVO). Niekompatybilność wtyczek, żarówek, części (BMW/MINI). Pomijam już takie "śmiechy" jak BMW M3 E36 na US, która była praktycznie zwykłą poprawioną 3ką. W US podstawą jest niska cena, więc "obierają auta" często z tego czego nie widać, często ukierunkowują na komfort i jazdę autostradową (dłuższe przełożenia skrzyń).

Dodatkowo moja prywatna niechęć bierze się z obcowania z fahrenheitami, galonami i milami, oraz spalaniem w mpg. Oczywiście ktoś może napisać, że zegary da się przełożyć, komputer przeprogramować, ale niestety zawsze coś gdzieś zostaje w postaci nadruku na pokrętłach klimatyzacji, konsoli. Irytuje też termometr, czy zegarek w systemie am/pm itp.. Na czubku tego są wszędobylskie nadruki zamiast ikon podyktowane prawem w US i tak mamy wnętrze jak komiks (turns/light/cigarette/parking/service engine soon + setki idiotycznych ostrzeżeń). Pomijam elementy szpetne jak pomarańczowe obrysówki, kwadratowe wcięcia na rejestracje, dokładane wycieraczki tylnych szyb.

Czego nie sprawdziłem, a wielokrotnie słyszałem, to pomijając czas $ po 2pln, aby DOBRE auto z US opłacało się sprowadzić do EU to trzeba je po dnie oceanu ciągnać..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2016, 14:45 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Może tak jest w innych markach, ale w Porsche (zwłaszcza nowszych) wszystko da się przestawić (w sensie mpg, F, mile itd), technicznie różnice są nieznaczne i nie zawsze. Opisy są zbliżone (mówię na podstawie 996) tyle że po angielsku, a nie niemiecku. Wycieraczki są i w wersjach EU (to po prostu opcja), a zmiana obrysówek i miejsca na tablicę to żaden problem. Odrobina wysiłku i jedyny ślad po amerykańskości będzie na prędkościomierzu i temperaturze płynu chłodzącego. Jeśli kogoś to razi wystarczy zmienić tarcze, a nie całe wskaźniki.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2016, 15:07 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Mam doświadczenie z dwoma Prosiakami z US (carrera 996 i 997S) oraz z dwoma z EU (997S i Boxster)
W użytkowaniu i zawieszeniu nie ma żadnych różnic, żadnych.
Najlepszym jest fakt ze dwa modele 997S (rok różnicy w dacie produkcji) miałem/mam i serio - oba aut są identyczne.
Ta z USA ma ładniejszą tapicerkę ale to juz przypadek bo poprostu kolor dla mnie duzo fajniejszy ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 4.03.2016, 16:12 

Dołączył: 2.01.2015
Posty: 41
Nie mam powodów by w przypadku Porsche w to nie wierzyć. W takim razie dostają niezasłużenie rykoszetem za innych producentów. :roll:

Szukając 911tki na hasło "import usa" zamykałem ogłoszenie.. :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum