Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 25.04.2013, 22:22 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Witam serdecznie.Nazywam sie Konrad zakupilem Boxterka miesiac temu.Od tej pory bede liczyl na Wasza pomoc poniewaz jestem laikiem w dziedzinie tak znakomitego samochodu.Mieszkam w Krakowie.
Pierwsze o co chcialbym Was poprosic to doradzcie mi co mam zrobic w takiej sytuacji .... Niewiem jaki jest wlany olej do silnika bo gosc od ktorego go mam niedolewal nigdy bo stan oleju sie nie pomniejszal i sam niewie.Poprzedni przednim wlasciciel niema z nim kontaktu.Co mam teraz zrobic zeby nie rozwalic silnika.Wiem ze preferowany jest Mobil 0w40 jednak jesli ktos tam nalal 5w40 lub 10w40 to moge narobic sobie lipy lejac 0w40.Co mam zrobic. Jak to sprawdzic bo chyba sie nieda.Mam nadzieje ze moge liczyc na Wasza pomoc.Pozdrawiam Konrad


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 22:39 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Witaj,
najlepiej nie dolewaj, tylko od razu wymień olej i wszystkie filtry, zalej np. Mobil 5W50 i będzie git.

Nie zaszkodziłoby zmienić przy okazji olej w skrzyni, płyn chłodniczy i hamulcowy, bo (jeżeli nie masz książki serwisowej) nie wiadomo kiedy i czy wogóle było wymieniane.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:18 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Bardzo dziekuje kolego .. obawiam sie ze jak nietrafie z parametrami oleju to silnik padnie bo np zrobia sie luzy w nim.Mechanicy mowia zebym zaryzykowal i nalal orygianala 0w40 Mobila. Sam niewiem co dalej zrobic.Pozdroooo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:33 

Dołączył: 28.10.2010
Posty: 145
Kolego piszesz trochę tak jakby Twoja przygoda z motoryzacją zaczynała się od tego boxstera. Osobiście uważam, że aby długo i bezproblemowo użytkować używany samochód, w szczególności zaś wóz sportowy, niezbędna jest pewna wiedza i kultura techniczna. Pozwala ona unikać wielu niepotrzebnych kosztów, stresów, problemów. Proponuję na sam początek zapoznać się z manualem do Twojego auta i przejrzeć wszystkie wątki na forum dotyczące boxstera- wiele wątpliwości rozwieje się automatycznie.
I bez paniki, nie ma nic gorszego :)
pozdrawiam i gratuluję autka. Może jakieś foty?
Cy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:36 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Wiem i moze i masz racje to moj poczatek jesli chodzi o Boxterka nic na ten temat niewiem jeszcze.Dzieki za wiadomosc niebawem zrobie jakies foty i odrazu wrzuce powodzonka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:37 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
powiedzcie mi jeszcze co moze sie stac jak wleje ten oryginal 0w40 a powiedzmy ze byla tam gestrzy? co w najgorszym przypadku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:45 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Nic się nie stanie, 0w40 mobila spełnia wymagania Porsche A40, więc nic się nie popsuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 25.04.2013, 23:46 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Nawet kolego jak jest tam 10w40?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 8:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Witamy na forum :)

Mieszać raczej nie powinieneś (w ostateczności jak się zapala lampa
ciśnienia oleju, ewentualnie jest jakieś straszne minimum stanu, a jesteś
gdzieś w trasie). Najlepiej wymienić wszystko (ok. 8l) i nalać tego 0w40
lub jak Bart napisał 5w50. Szkoda że w Boxsterze nie ma wskaźnika
ciśnienia oleju bo byś zobaczył co dała ta zmiana.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 9:25 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Wg mojej wiedzy oleje są mieszalne, ale należy używać takich które zaleca producent, i mieć na uwadze, że mieszanka będzie miała właściwości gorszego z mieszanych olejów. Ale tak jak piszą koledzy - po zakupie auta, szczególnie zalanego nie wiadomo czym i nie wiadomo kiedy, najlepiej wymienić olej i filtry. Na pewno nie zaszkodzi, a może sporo pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 12:06 

Dołączył: 26.10.2012
Posty: 213
Gratuluje Boxstera, nie Boxtera :D
Ładna pogoda w Polsce juz chwile to można zasuwać z otwartym dachem, dużo ciekawych chwil i doznań z autem. Wrzuć jakieś zdjęcia jeśli masz

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 14:12 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Wymienić olej, płyny i filtry na nowe.
Gdyby wymiana oleju na nowy syntetyk 5w50 czy 0w40 doprowadziłaby do uszkodzenia silnika to... znaczy, że Twój silnik był już uszkodzony wcześniej :twisted:
A olej trzeba zmienić choćby dlatego, że jak piszesz, nie wiesz kiedy zrobiono ostatnią wymianę.
Wymiana płynu chłodniczego - szukaj zakładu z maszyną próżniową.
Zapobiegawczo wymień też płyn hamulcowy (skoro oleju nikt nie tykał, to i tutaj może być jeszcze 'fabryka' :twisted: )
W razie czego mam w składziku nowe: wkład filtra oleju i filtr powietrza do 986.
A, i najważniejsze: Powitać i powinszować! Życzę Ci wiele frajdy z boxstera. Zarzuć fotkami :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 20:13 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Dobra zdecydowalem dla mojego BOXTERA na 10 w 40 Schell mam nadzieje ze nic sie niestanie zlego. Co o tym myslicie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 20:15 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Konrados napisał(a):
Dobra zdecydowalem dla mojego BOXTERA na 10 w 40 Schell mam nadzieje ze nic sie niestanie zlego. Co o tym myslicie?


A spełnia normę Porsche A40 ? Dlaczego nie chcesz zalać sprawdzonym Mobil1 5 w 50 ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 20:24 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
bo boje sie ze jest tam juz gestrzy olej.A mozna to gdzies sprawdzic czy spelnia ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 20:30 

Dołączył: 17.06.2009
Posty: 1644
Fajny z Ciebie gość, przychodzisz, pytasz, ludzie Ci mówią wszyscy 0W40 albo 5W50 Mobila a Ty i tak lejesz po swojemu, to po cholerę pytać?
Nie kumam, serio!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 20:34 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Wydaje mi sie ze najlepszy bedzie 10 w 40 jezeli mam sie obawiac czego kolwiek dlatego Was pytam czy taki tez moge nalac i miesci sie w normie? Mam kociol w glowie dlatego narobilem takiego zamieszania.Wleje zly i bede mial problem.Musisz mnie kolego zrozumiec to dlamnie naprawde wielki dylemat....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 21:03 

Dołączył: 2.12.2012
Posty: 88
Konrados napisał(a):
Bo bylem przed chwila u Pana Radwanskiego i stwierdzilismy ze najlepszy bedzie 10 w 40 jezeli mam sie obawiac czego kolwiek dlatego Was pytam czy taki tez moge nalac i miesci sie w normie? Mam kociol w glowie dlatego narobilem takiego zamieszania.Wleje zly i bede mial problem.Musisz mnie kolego zrozumiec to dlamnie naprawde wielki dylemat....


Hej, jak chcesz dobra rade to wlewaj 5w50 lub 0w40 Mobil1. Obojetnie co tam bylo wlewane wczesniej jest malo wazne. Jezeli silnik jest sprawny to nic mu sie nie stanie. Filtr oczywscie tez wymien.
I daj sobie spokoj z jakimis Shell. Mobil 1 jest najlepszy dla Twojego BoxStera z silnikiem Boxter :-)
A co to za Boxster jest?

Tomata


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 21:10 

Dołączył: 16.12.2011
Posty: 825
Stary

Masz instrukcję obsługi do tego boxstera ? Tam jest napisane jaką normę musi spełniać olej dla tego silnika. To czy spełnia napisane jest na etykiecie na butelce oleju. Więc kupujesz 8 litrów takiego oleju, filtr. Jedziesz do warsztatu, spuszczasz stare nie wiadomo co i zalewasz olejem zgodnym z zaleceniami producenta, wyieniając oczywiście filtr. Następnie wyjeżdżasz z warsztatu i czerpiesz przyjemność z jazdy. Co drugie tankowanie lub co każde sprawdzasz poziom oleju. Po miesiącu będziesz miał wyrobione zdanie na temat zużycia oleju przez twój silnik. I nie kombinuj z oszczędzaniem na oleju, bo to drogo kosztuje w konsekwencji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 26.04.2013, 21:18 

Dołączył: 25.04.2013
Posty: 13
Bardzo Wam dziekuje za rady ciesze sie ze moglem na Was liczyc.
Mam nadzieje ze wszystko bedzie dobrze.Pozdrawiam Was serdecznie...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum