Autor |
Wiadomość |
kl
|
Napisane: 23.11.2009, 1:05 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Marion napisał(a): Gościu jest ciężki w rozmowie coś sobie tam marudzi pod nosem, narzeka
Leszek jest lekarzem, musisz mu dac czas na spokojne postawienie diagnozy
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 30.11.2009, 19:32 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Zauważyłem że z przodu z prawej mam bardziej zużyte klocki niż z przodu lewej strony, jaka moze być przyczyna?
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 30.11.2009, 23:56 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
Romanesku napisał(a): Zauważyłem że z przodu z prawej mam bardziej zużyte klocki niż z przodu lewej strony, jaka moze być przyczyna?
Moze masz zapieczone tloczki z prawej. Po paru kilometrach i paru hamowaniach sprawdz reka cieplote felgi, jesli prawa felga jest goretsza to bardzo mozliwe ze masz zapieczony tloczek/tloczki.[/list]
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 1.12.2009, 18:18 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
nie naciskaj tak pedału hamulca z prawej strony bo wtedy bardziej hamuje prawą stroną i się zużywaja klocki z prawej. podobno to często występuje ponieważ pedał gazu jest z prawej strony więc naturalne jest że pedał hamulca silniej naciska się z prawej strony
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 1.12.2009, 22:09 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Sprawdż jak BeeMiX napisał ,bo w sumie powinno być odwrotnie tzn. klocki po stronie kierowcy powinny szybciej się skończyć.
Jeżdzi się w większości samemu wiec po stronie lewej jest większy cięzar i większy nacisk koła a więc i większa siła hamowania.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 1.12.2009, 22:58 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
jest odwrotnie
raczej prawe klocki jak i prawe opony zużywają się szybciej
a to dlatego że łatwiej nam szybko pokonywać lewe zakręty , łatwiej jezdzic bokiem w lewo , ronda są w lewo itp.
w takich sytuacjach to raczej prawe koło ma większe obroty prze to ze pokonuje wiekszą drogę
ja to tak widze.
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 2.12.2009, 0:17 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
a tak na poważnie to nie jest czasem tak że z prawej strony jest więcej dziur i nierówności oraz piasku i abs/psm daje troche mocniej po prawych hamulcach?
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 2.12.2009, 8:39 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Sprawdź przy okazji wymiany poprawność działania tłoczków.
Moim zdaniem klocki na osi powinny zużywać się mniej więcej równo.
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 5.12.2009, 14:40 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Jak wymienię klocki u mechanika bez dostępu do komputera Porsche to po wymianie klocków tył+przód kontrolka na desce będzie nadal świecić?
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 5.12.2009, 14:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Marion napisał(a): a tak na poważnie to nie jest czasem tak że z prawej strony jest więcej dziur i nierówności oraz piasku i abs/psm daje troche mocniej po prawych hamulcach?
Owszem dlatego ABS popuszcza to koło ,czyli nieprzenosi sił i mniej się ściera.
Dokładnie jak zimą na wodzie lub śniegu mniejsze tarcie opony mniej (i klocki) się zużywają.
teoretycznie też jak były żle napompowane koła to jedno z nich miało gorszą przyczepność i to mogło sie odbić na zużyciu klocków.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 5.12.2009, 15:00 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Romanesku napisał(a): Jak wymienię klocki u mechanika bez dostępu do komputera Porsche to po wymianie klocków tył+przód kontrolka na desce będzie nadal świecić?
Będzie ok!
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 5.12.2009, 15:10 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
David napisał(a): jest odwrotnie raczej prawe klocki jak i prawe opony zużywają się szybciej a to dlatego że łatwiej nam szybko pokonywać lewe zakręty , łatwiej jezdzic bokiem w lewo , ronda są w lewo itp. w takich sytuacjach to raczej prawe koło ma większe obroty prze to ze pokonuje wiekszą drogę ja to tak widze.
No tylko jak skręcasz w lewo np. na rondach to obciążane są prawe koła więc pasuje generalnie do mojej teorii - popieram
Gorzej już na torach bo w 9 na 10 jeżdzi się w prawo - zgodnie ze wskazówkami zegara
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Romanesku
|
Napisane: 8.12.2009, 19:17 |
|
Dołączył: 16.06.2009 Posty: 695
|
Co sądzicie o firmie TRW/Lucas czy warto kupić klocki tej firmy? Dodam że nie zalezy mi na klockach do agresywnej sportowej jazdy.
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 8.12.2009, 20:07 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Ja ostatnio na nowych TEXTAR-ach dojechałem ze Szczecinia do Poznania na clubową imprezę i w powrotniej drodze juz mi się swiecił czujnik hamulców. ( niezostało prawie nic a zrobiłem około 350km )
Więc odpowiedz jest prosta
Polecam tylko i włącznie PAGID RS lub FERODO DS są o odmiany odpowiednie odmiany to takiej zabawy
Pozatym dobry płyn to podstawa .
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 8.12.2009, 21:56 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
David napisał(a): Ja ostatnio na nowych orginalnych TEXTAR-ach dojechałem ze Szczecinia do Poznania na clubową imprezę i w powrotniej drodze juz mi się swiecił czujnik hamulców. ( niezostało prawie nic a zrobiłem około 350km )
uuu, ja zrobiłem na oryginalnych textarach ze zlotami i AJSP 10 tys. tylko że po jazdach na torze się spaliły i zanim się ta wartstwa starła to był hałas straszny i tarcze ucierpiały
|
|
Góra |
|
David
|
Napisane: 8.12.2009, 22:04 |
|
Dołączył: 7.10.2008 Posty: 881
|
Pisząc TEXTAR miałem na myśli zamiennik TEXTAR ( a nie orginalny TEXTAR w białym pudełku PORSCHE )
różnica jest na pewno.
tak jak kiedyś już pisałem w zamienniku nawet niema tych małych odważniczków na klocku
|
|
Góra |
|
STEFANO
|
Napisane: 8.12.2009, 23:31 |
|
Dołączył: 28.07.2009 Posty: 6
|
Romanesku napisał(a): Co sądzicie o firmie TRW/Lucas czy warto kupić klocki tej firmy? Dodam że nie zalezy mi na klockach do agresywnej sportowej jazdy.
Nie. Szkoda zachodu. Kiepsko hamuja, jezdze dosc agresywnie i sie nie spisuja. Tragedia przy awaryjnym hamowaniu z wiekszej predkosci a na serpentynach we Wloszech tylko mi stresu narobily stad decyzja o wymianie na ebc green.
|
|
Góra |
|
SIMO
|
Napisane: 9.12.2009, 1:07 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 214
|
Trochę w bok od tematu:
mam założone najprawdopodobniej 'czerwone Ferodo' (o ile dobrze pamiętam, co mówił mechanik), przebieg ca 8 tys., i właśnie po wizycie w Toskanii (trochę się wyżyłem na tamtejszych ścieżkach ) mam delikatne bicie na kierownicy przy hamowaniu. Czy to przegrzane: tarcze, płyn czy klocki? Myślę, że tarcze, bo takie doświadczenie już miałem - może ktoś już tego doświadczył?
|
|
Góra |
|
STEFANO
|
Napisane: 9.12.2009, 9:18 |
|
Dołączył: 28.07.2009 Posty: 6
|
|
Góra |
|
BeeMiX
|
Napisane: 9.12.2009, 9:25 |
|
Dołączył: 28.05.2009 Posty: 376
|
STEFANO napisał(a): Stawiam na tarcze
Ja tak samo
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|