Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 23.11.2009, 1:05 

Dołączył: 30.10.2008
Posty: 1066
Marion napisał(a):
Gościu jest ciężki w rozmowie coś sobie tam marudzi pod nosem, narzeka


Leszek jest lekarzem, musisz mu dac czas na spokojne postawienie diagnozy :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2009, 19:32 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Zauważyłem że z przodu z prawej mam bardziej zużyte klocki niż z przodu lewej strony, jaka moze być przyczyna?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.11.2009, 23:56 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
Romanesku napisał(a):
Zauważyłem że z przodu z prawej mam bardziej zużyte klocki niż z przodu lewej strony, jaka moze być przyczyna?


Moze masz zapieczone tloczki z prawej. Po paru kilometrach i paru hamowaniach sprawdz reka cieplote felgi, jesli prawa felga jest goretsza to bardzo mozliwe ze masz zapieczony tloczek/tloczki.[/list]


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2009, 18:18 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
nie naciskaj tak pedału hamulca z prawej strony bo wtedy bardziej hamuje prawą stroną i się zużywaja klocki z prawej. podobno to często występuje ponieważ pedał gazu jest z prawej strony więc naturalne jest że pedał hamulca silniej naciska się z prawej strony :wink:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2009, 22:09 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Sprawdż jak BeeMiX napisał ,bo w sumie powinno być odwrotnie tzn. klocki po stronie kierowcy powinny szybciej się skończyć.
Jeżdzi się w większości samemu wiec po stronie lewej jest większy cięzar i większy nacisk koła a więc i większa siła hamowania.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.12.2009, 22:58 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
jest odwrotnie
raczej prawe klocki jak i prawe opony zużywają się szybciej
a to dlatego że łatwiej nam szybko pokonywać lewe zakręty , łatwiej jezdzic bokiem w lewo , ronda są w lewo itp.
w takich sytuacjach to raczej prawe koło ma większe obroty prze to ze pokonuje wiekszą drogę
ja to tak widze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.12.2009, 0:17 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
a tak na poważnie to nie jest czasem tak że z prawej strony jest więcej dziur i nierówności oraz piasku i abs/psm daje troche mocniej po prawych hamulcach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.12.2009, 8:39 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Sprawdź przy okazji wymiany poprawność działania tłoczków.
Moim zdaniem klocki na osi powinny zużywać się mniej więcej równo.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 14:40 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Jak wymienię klocki u mechanika bez dostępu do komputera Porsche to po wymianie klocków tył+przód kontrolka na desce będzie nadal świecić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 14:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Marion napisał(a):
a tak na poważnie to nie jest czasem tak że z prawej strony jest więcej dziur i nierówności oraz piasku i abs/psm daje troche mocniej po prawych hamulcach?


Owszem dlatego ABS popuszcza to koło ,czyli nieprzenosi sił i mniej się ściera.
Dokładnie jak zimą na wodzie lub śniegu mniejsze tarcie opony mniej (i klocki) się zużywają.
teoretycznie też jak były żle napompowane koła to jedno z nich miało gorszą przyczepność i to mogło sie odbić na zużyciu klocków.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 15:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Romanesku napisał(a):
Jak wymienię klocki u mechanika bez dostępu do komputera Porsche to po wymianie klocków tył+przód kontrolka na desce będzie nadal świecić?


Będzie ok!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.12.2009, 15:10 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
David napisał(a):
jest odwrotnie
raczej prawe klocki jak i prawe opony zużywają się szybciej
a to dlatego że łatwiej nam szybko pokonywać lewe zakręty , łatwiej jezdzic bokiem w lewo , ronda są w lewo itp.
w takich sytuacjach to raczej prawe koło ma większe obroty prze to ze pokonuje wiekszą drogę
ja to tak widze.


No tylko jak skręcasz w lewo np. na rondach to obciążane są prawe koła więc pasuje generalnie do mojej teorii - popieram :)
Gorzej już na torach bo w 9 na 10 jeżdzi się w prawo - zgodnie ze wskazówkami zegara :(




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.12.2009, 19:17 

Dołączył: 16.06.2009
Posty: 695
Co sądzicie o firmie TRW/Lucas czy warto kupić klocki tej firmy? Dodam że nie zalezy mi na klockach do agresywnej sportowej jazdy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.12.2009, 20:07 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Ja ostatnio na nowych TEXTAR-ach dojechałem ze Szczecinia do Poznania na clubową imprezę i w powrotniej drodze juz mi się swiecił czujnik hamulców. ( niezostało prawie nic a zrobiłem około 350km )

Więc odpowiedz jest prosta :)

Polecam tylko i włącznie PAGID RS lub FERODO DS są o odmiany odpowiednie odmiany to takiej zabawy

Pozatym dobry płyn to podstawa .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.12.2009, 21:56 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
David napisał(a):
Ja ostatnio na nowych orginalnych TEXTAR-ach dojechałem ze Szczecinia do Poznania na clubową imprezę i w powrotniej drodze juz mi się swiecił czujnik hamulców. ( niezostało prawie nic a zrobiłem około 350km )


uuu, ja zrobiłem na oryginalnych textarach ze zlotami i AJSP 10 tys. tylko że po jazdach na torze się spaliły i zanim się ta wartstwa starła to był hałas straszny i tarcze ucierpiały


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.12.2009, 22:04 

Dołączył: 7.10.2008
Posty: 881
Pisząc TEXTAR miałem na myśli zamiennik TEXTAR ( a nie orginalny TEXTAR w białym pudełku PORSCHE )
różnica jest na pewno.
tak jak kiedyś już pisałem w zamienniku nawet niema tych małych odważniczków na klocku


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.12.2009, 23:31 

Dołączył: 28.07.2009
Posty: 6
Romanesku napisał(a):
Co sądzicie o firmie TRW/Lucas czy warto kupić klocki tej firmy? Dodam że nie zalezy mi na klockach do agresywnej sportowej jazdy.


Nie. Szkoda zachodu. Kiepsko hamuja, jezdze dosc agresywnie i sie nie spisuja. Tragedia przy awaryjnym hamowaniu z wiekszej predkosci a na serpentynach we Wloszech tylko mi stresu narobily ;) stad decyzja o wymianie na ebc green.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2009, 1:07 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 214
Trochę w bok od tematu:
mam założone najprawdopodobniej 'czerwone Ferodo' (o ile dobrze pamiętam, co mówił mechanik), przebieg ca 8 tys., i właśnie po wizycie w Toskanii (trochę się wyżyłem na tamtejszych ścieżkach :wink: ) mam delikatne bicie na kierownicy przy hamowaniu. Czy to przegrzane: tarcze, płyn czy klocki? Myślę, że tarcze, bo takie doświadczenie już miałem - może ktoś już tego doświadczył?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2009, 9:18 

Dołączył: 28.07.2009
Posty: 6
Stawiam na tarcze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 9.12.2009, 9:25 

Dołączył: 28.05.2009
Posty: 376
STEFANO napisał(a):
Stawiam na tarcze


Ja tak samo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum