|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
caymanuk
|
Napisane: 20.05.2017, 6:31 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
witam serdecznie kolegow i kolezanki przyjechalem z dlugiej trasy dwa razy pod rzad Radom - Gdansk i z powrotem okolo 2000 km prosiaczek do garazu a ja spac. Rano wstaje odpalam autko sliniczek pali jak to sie mowi na styk. Chce wyjechac z garazu a tu niestety silnik dochodzi do okolo 2000 obrotow i dalej brak reakcji na pedal przyspieszenia. Laweta do mechanika podpienty komputer pokazuje wypadanie zaplonu na 1,2 cylindrze. W tej chwili sprawdzone chyba juz wszysko siwiece cewki cisnienie przeplywomierz wszystko jest ok a on dalej obrazony. Moze ktos z was mial podobny przypadek i moze cos doradzic. chodzi o boxtera silnik 2.5l /przepraszm za s,c,l,z, itp nie mam polskiej klawiatury/
|
|
Góra |
|
vLuKaSv
|
Napisane: 20.05.2017, 9:35 |
|
Dołączył: 21.12.2015 Posty: 86
|
Jak sprawdzone cewki ? Jeżeli komputer pokazał ze wypada ci zapłon na 1 i 2 to raczej jest coś z cewkami. Jeżeli nie masz nowych to ewentualnie zamień z innymi cylindrami i pomęcz auto czy ten błąd nie występuje na tych zamienionych. Miałem 3.2 boxstera bez kodów błędów a silnik tracił cylinder, wymieniłem cewki problem zniknął.
Podobne objawy są przy padniętym przepływomierzu którego fizycznie nie sprawdzisz, auto nie wchodzi na obroty.
A jak wyglada filtr paliwa, kiedy był wymieniany.
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 24.05.2017, 10:14 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
dzięki kolego za odpowiedź ale to wszystko było sprawdzone wszystkie czujniki sprawdzone instalacja począwszy od świec sprawdzone ciśnienie na wszystkich cylindrach jak w nowym a mój prosiaczek dalej jest obrażony. Czy jest moliwe żeby przestawił się na rozrządzie????? Lato się zbliża a ja bujam się po warsztacie Może jeszcze jakieś rady przecież musiał ktoś mieć podobny przypadek.
|
|
Góra |
|
Driv3rrrr
|
Napisane: 24.05.2017, 17:43 |
|
Dołączył: 30.05.2016 Posty: 152
|
Na 90% cewki. Co z tego ze obudowa dobra jak w środku może być defekt. Zamień miejscami
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 25.05.2017, 10:24 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
koledzy cewki sprawdzone, mechanik zamienił cewki miejscami z gołowicy prawej na lewą - komputer dalej pokazuje wypadanie zapłonu na 1 i 2 cylindrze przepływomierz zamienił- dalej to samo kolega vLUKASv zasugerował filtr paliwa dziś będzie wymieniony i sprawdzony układ paliwowy - sondy też sprawdzone - mechanik twierdzi że elektrycznie jest wszystko OK - ale takie zapewnienia nie poprawiają mi humoru bo dalej jest to samo. Może trzeba zmienić lekarza????? już sam nie wiem - proszę o kontakt do mechaników spróbuję z nimi porozmawiać może coś doradzą. Przecież gdzieś powód musi być.żebym prosiaczka kupił niedawno to bym pomyślał że poprzednik wsadził mnie na mine ale troszeczkę tym autkiem jeździłem nie było żadnych problemów.
|
|
Góra |
|
vLuKaSv
|
Napisane: 25.05.2017, 20:34 |
|
Dołączył: 21.12.2015 Posty: 86
|
Cewki OK a co ze świecami, sprawdź kompresje i wtryski jak rozpylaja (wiem ze niema za dużo miejsca ale wystarczy je wyjąc z kolektora i lekko odchylić).
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 3.06.2017, 13:05 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
koledzy szlak mnie juz pomalu trafia - cewki sprawdzone swiece nowe filtr paliwa nowy przeplywomierz OK cisnienie spr. jak w nowym cisnienie na koncu pompy 4 at /musze sprawdzic z danymi czy to jest prawidlowe????/ a silniczek dalej swoje 2000 2500 obrotow i ani wiecej w trybie awaryjnym - czy mozliwe zeby rozrzad sie przestawil ????wszystko co koledzy podpowiadaliscie jest sprawdzone potrzebna mi jest konsultacja z innym mechanikiem najlepiej z innego miasta moje auto stoi w radomiu moze podeslecie namiary na waszych mechanikow przeciez gdzies naprawiacie wasze cacka.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 3.06.2017, 13:15 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Ja proponuje podłączyć auto pod komputer serwisowy (najlepiej oczywiście Piwis, bo to gwarancja pewnych odczytów) i obejrzenie wszystkich parametrów pracy silnika oraz ich interpretacja. Nie wystarczy odczytać błędów i ewentualnie je skasować. Trzeba pomyśleć nad problemem, ale przy aucie podczas pracy/ jazdy. To taka kolejna porada przez internet
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 3.06.2017, 14:46 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
dziekuje kolego podzwonie po warsztatach popytam - problem spadl nagle wieczorem wszystko jest ok wstajesz rano autko odmawia posluszenstwa i to mnie najbardziej dziwi, zeby wczesniej jakies objawy byly cos w drodze przerywalo nic takiego radom - gdansk - radom dwa dni przerwy i kolejna trasa radom - gdansk - radom w drodze kilka postojow na kawe idalej w droge silnik jak zegarek szwajcarski pracowal. a rano kiszka na wolnych obrotach sobie tylko pomruczal no i nie pracuje rowno.komputer dalej swoje pokazuje. wypadanie zaplonu 1,2 cylinder - dobrze ze mam jeszcze motocykl w taka piekna pogode to tez frajda.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 3.06.2017, 16:52 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
W takim wypadku obejrzałbym też gładzie cylindra i jeżeli endoskop na to pozwoli to spojrzałbym na stan zaworów. Tylko pamiętaj że ja jestem zbyt podejrzliwy najczęściej Błędów z przestawienia rozrządu nie ma, a są jakieś ze wzniosu zaworów (ze sterowania wzniosem)?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 9.06.2017, 9:49 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
|
Góra |
|
Piter86r
|
Napisane: 9.06.2017, 14:28 |
|
Dołączył: 29.04.2016 Posty: 157
|
caymanuk napisał(a): Tak zrób
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 11.06.2017, 13:47 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
Jak pisałem tak zrobiłem - prosiaczka zabrałem od tych konowałów - i teraz to co ja słyszę i widzę po uruchomieniu silnika. Wkładam kluczyk przekręcam i jak to sie mówi pali na strzała silnik ma 900 obrotów nie równo pracuje tak jak by dwa cylindry uciekły może jeden tego nie wiem po dodaniu pedału przyśpieszenia dławi się dusi dochodzi do 1200 obrotów i to wszystko. I teraz co zauważyłem na zegarze temperatury cieczy chłodzącej strzałka pokazuje np.40 stopni w miarę czasu pracy temperatura po maleńku się podnosi ale na końcu skali za 120 stopni jest czerwona kontrolka pokazująca że silnik jest przegrzany ze się w nim wszystko gotuje i ta kontrolka świeci sie przez cały czas zapala się zaraz jak tylko zapłon się włączy również na zupełnie zimnym silniku. I teraz moje pytanie do kolegów czy jest możliwe ze do komputera idzie sygnał że silnik jest przegrzany i komputer głupieje i powoduje ze takie są objawy jakie opisywałem w poprzednich postach????????? I może to by tłumaczyło to dziwne zachowanie że samochód wrócił z trasy sprawny a rano już odmawiał posłuszeństwa. Koledzy czekam na wasze uwagi. Gdy silnik już osiągnie tem.80 stopni po stopniowym naciskaniu pedału przyspieszenia obroty można podnieść maxymalnie do 2100, 2200. jak silnik jest nagrzany pracuje troszkę równiej.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 11.06.2017, 18:48 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5185 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Sprawdź stan płynu chłodzącego, na zimnym silniku oczywiście. Dowiedz się przy okazji czy nie spuszczali/wymieniali płynu chłodzącego. Jeżeli tak, to czy napełnili układ metodą podciśnieniową.
Ilość płynu chłodzącego nie będzie miała znaczenia dla pracy silnika, tzn. w tym szczególnym przypadku, bo jasne jest że bez płynu czy przy małej ilości, a już nie mówiąc o zapowietrzonym układzie silnik nie powinien pracować.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
caymanuk
|
Napisane: 11.06.2017, 21:07 |
|
Dołączył: 20.05.2017 Posty: 9
|
|
Góra |
|
r.lindner
|
Napisane: 13.09.2017, 21:13 |
|
Dołączył: 13.09.2017 Posty: 6
|
i co caymanuk juz wiesz co dolega twojemu prosiakowi? ja nie dawno kupilem cayenne 4.5 turbo s i mam problem troche inny ale podejrzewam cewki lub świece. mianowicie kiedy przyspieszam auto zaczyna mi przerywac, wkreca sie na obroty ale przerywa i szrpie, moze wiecie co to moze byc?
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 16 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|