The #98 ROWE Racing Porsche 911 GT3 R drove to victory in sopping wet conditions at the 2020 Spa 24 Hours after taking the lead in the hands of Nick Tandy in the penultimate hour with a blend of speed, aggression and winning strategy and handling what sounded like a serious mechanical problem on the final couple laps.
I co? Chyba z czwartkiem 07.01.2021 możemy uznać u nas w PL nowy sezon długich dystansów za rozpoczęty???
To właśnie w czwartek Robert Kubica i Orlen potwierdzili, że Robert wystartuje pod koniec stycznia w tegorocznej edycji 24hDaytona! Zespół: High Class Racing (Dania) Wóz: Oreca (LMP2) Zmiennicy: Ferdinand Habsburg, Anders Fjordbach i Dennis Andersen Oczekiwania: wysokie!
W tym roku start jest przewidziany na 30.01.2021. Meta w niedzielę 31.01.2021. Identycznie jak 50 lat temu, w 1971 r.... A czemu o tym piszę? Wierzcie lub nie... Tak się złożyło, że w środę naszło mnie na pewien zakup. Uzupełnienie kolekcji. Zamówiłem model marki CMR, w skali 1/43 - zaciekawiło mnie przede wszystkim jego wykonanie! Model ma rozbity prawy przód. I jest ubłocony I podpisany jako zwycięzca 24h Daytona, właśnie z roku 1971. (Być może komuś z was coś się w tym opisie nie zgadza... brawo! Ale przejdę do tego później ). Modelem tym jest Porsche 917K zespołu JW Gulf Team, kierowane przez Pedro Rodrigueza i Jackie Olivera. 24h Daytona 1971 to była nader ciekawa edycja, choć nie zapowiadała się. Brak zgłoszeń większości fabrycznych zespołów, które odpuściły tą rundę ze względu na trudy trasy ułożonej głównie po owalu. W zasadzie bitwa miała rozstrzygnąć się między dwoma teamami Porsche (Gulf i Martini, oba po dwa auta) oraz kilkoma teamami wystawiającymi prywatne Ferrari 512M (wystawiane między innymi przez Penske i NART). I to właśnie 512M wygrało kwale. 917 #2 miało wystartować jako 6-te. Wyścig był pełen kraks i poważnych awarii, co powodowało liczne przetasowania na czele. Jednakże o świcie 31.01.71, gdy pękła 18 godzina wyścigu wydawało się, że przewaga 43 okrążeń 917K Rodrigueza i Olivera nad 512M zespołu NART (załoga Bucknum i Adamowicz) jest dosyć bezpieczna. I to mimo nadciągającej serii przelotnych burz i opadów, które nawiedziły tego poranka Florydę (spowodowały m.in. przełożenie odpalenia rakiet misji kosmicznej Apollo14, która miła tego dnia startować z odległego o ~100km Cape Canaveral). Więc co się stało, że się ze...psuło?? Awaria skrzyni biegów. Oliverowi skrzynka zablokowała się na finalnym piątym biegu. Zjeżdża do boksu, ekipa bierze się szturmem do roboty. Ponad 1,5h później, po waleniu młotami, rozbebeszeniu skrzyni, błyskawicznej rekonstrukcji, spakowaniu wszystkiego do kupy i wsadzeniu z powrotem do auta 917K #2 wraca do gry! Ma 2 okrążenia straty do NART. Odrabia ją i wjeżdża jako pierwsze na metę. Pozbawiając tym samym Polonusa Adamowicza zwycięstwa w Daytonie (słodko-gorzkie dla nas trochę, c'nie? )
Mam nadzieję, że tegoroczna edycja zapewni nam co najmniej tyle samo emocji!
A! Wracając do modeliku. I tego co jest z nim nie tak. Modelik ma roztrzaskany przód. I podpisano go, że jest to egzemplarz, który wygrał 24h Daytonę 1971. I tak... to trochę prawda, a trochę nie. Bo tak, prawdą jest, że ten egzemplarz z nr 2 wygrał tą Daytonę. Ale mijając linię mety wcale nie miał roztrzaskanego ryjka!!! Niestety ktoś od producenta modeliku popełnił fuckupa... tfu! faux pas popełnił! Bo 917K #2 z roztrzaskaną mordką metę minęło podczas kolejnej rundy - 12Sebring, na 4 miejscu
Niestety, pierwszą ofiąra jest jedyne RSR w stawce 911 dostała strzała podczas ustawiania się lotnego startu, jeszcze przed pierwszym przekroczeniem linii!!
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Niestety, High Class Racing wycofało się przed upływem 4tej godziny wyścigu Problem techniczny już na I-szej zmianie. Dkrzynia? Robert niestety nie zdążył wsiąść za kółko :/
Ciekawa robi się końcówka stawka DPI mocno zbita, przed chwilą Ganassi przbili oponę na owalu, kolejna neutralizacja - ciasno! ciasno! ciasno! Będzie 2h sprint do mety
Bardzo interesująca relacja z wizyty Panów Bartoszów (Budnik i Pokrzywiński o F1) w podwarszawskiej siedzibie naszego polskiego uczestnika w tegorocznym sezonie WEC (Długodystansowe Mistrzostwa Świata) - zespołu Inter Europol Competition!
- prezentacja załogi (Kuba Śmiechowski, Roger van der Zande, Alex Brundle), - prezentacja siedziby (rewelacyjna kolekcja Benettonów!), - prezentacja auta (Oreca Gibson LMP2).
Czekam z niecierpliwością na ich sukces w 24h LeMans!
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników