Cieszę się, że macie z tej relacji tyle frajdy co ja
Bardzo ciekawa rozmowa z przedstawicielem PCNA:
- w zeszłym roku w Chinach sprzedano raptem ~70 Porsche mniej niż w USA (dotąd największy rynek zbytu). Przy czym ze strony chińskich klientów często pada pytanie: "To wy nadal produkujecie te 911-tki?!"
- co prowadziło do kolejnego stwierdzenia: Wszyscy kochamy 911-tki, ale to "Cayenne and Panamera helps pay the bills"
- PCNA ma od zeszłego tygodnia nową siedzibę w Atlancie, z torem testowym dla klientów (na wzór ośrodka w Silverstone). Można przyjechać własnym Porszakiem,
- Rennsport Reunion 2015 znów odbędzie się na Laguna Seca, pod koniec września - ma być przejazd 919Hybrid po korkociągu (śmichy-chichy czy się nie złamie
),
- Caymany to fantastyczne auta, mnóstwo ich jeździ po TrackDay'ach, ale osobnego Cupu raczej dla nich nie będzie,
- starty w wyścigach dają bezpośrednie przełożenie na rozwój technologiczny aut produkcyjnych (np. RS Spyder z ubiegłej dekady pomógł rozwinąć DFI, odzysk energii wraz z napędem hybrydowym). Wspominano niezrealizowany projekt wyścigowego Porsche V10 z przełomu milenium (protoplastę CGT). W końcu Porsche to przede wszystkim "Engineering Company).
Niestety fabryczne 991RSR nie mają lekko. Mimo, że niewątpliwie mają potencjał (ładna walka z Corvettami i Ferrari o prowadzenie w LM GT na początku), to jednak niezawodność szwankuje. Oba auta jadą nadal, ale ze sporą stratą. O wiele lepiej radzi sobie zielono-niebieska RSR Falken (10 miejsce w generalce).
Ekipa Kuby również miała przygody. Niestety spora strata, ale trzymam kciuki!
http://wyscigi.autoklub.pl/news/przygod ... kiem,59324
9 godzin do końca a pierwszą 3-kę w generalce dzielą 2sek!
Aha, warto wspomnieć jeszcze o historycznym wyczynie Mazdy (niestety oba auta są już out). Ich prototypowi udało się przez moment przejąć prowadzenie w generalce. Pierwszy raz w historii Daytona na czele stawki znalazło się auto napędzane dieslem.