Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.11.2018, 20:05 

Dołączył: 24.11.2018
Posty: 6
Witajcie
Planuje od ok 2 lat zakup jakiegoś suva. Chodzi mi po głowie Porsche Cayenne.
Z przedziału cenowego 35-45tys zł najbardziej mi się właśnie podoba Cayenne.

Zastanawiałem się tez nad BMW x5 e53 z 2006r ale jakoś średnio kojarzy mi się ta marka bardziej bym widział się w Porsche.
Znajomy co ma serwis samochodowy ok 90km od mojego miasta powiedział mi kiedyś żebym nie kupował Cayenne bo da mi popalić finansowo za utrzymanie i mi trochę spadło ciśnienie... chodź nie poparł tego konkretną wiedza.
Czytałem kilka wątków na forach gdzie posiadacze Cayennow śmiali się z ludzi którzy chcą kupić ten samochód i maja nadzieje ze będzie bezawaryjny gdy sami wydają rocznie nawet 12tys zł na utrzymanie 🤔

Od 1,6 roku jeżdżę mercedesem b klasa z 2007r pojemność 1,6 automat ale chciałbym coś większego na wypady rodzinne. Po za tym w Mercedesie męczą mnie fotele jak dla mnie bardzo nie wygodne. Prosta decha jeśli chodzi o podparcie pleców..
Przez ten okres jedyne co w nim robiłem to zmiana amortyzatorow tył i przód ok 800zl, klocki hamulcowe i paliwo. Jedyny plus tego samochodu to koszt utrzymania 🙂
Rocznie nie robię dużo kilometrów ok 7000-10000 tys ;)

Pytanie czy samochody tego typu

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-c ... yWVtW.html

https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-c ... Bub19.html

Będą skarbonkami gdzie po roku trzeba będzie wywalać po 10 tys na naprawy ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.11.2018, 22:08 

Dołączył: 19.11.2014
Posty: 59
Witam.

Porsche to marka premium. Wiec i ceny są "premium". Auta ogólnie nie są drogie w zakupie. Ale eksploatacja jest droga. Zużycie paliwa przy 4.8 w mieście poniżej 18 nie ma co liczyć, te średnie 14 co koleś podaje to widocznie tylko w trasie. Do cayenna wchodzi ponad 9L oleju do silnika a nie 5 L jak ma to klasyczne auto, a i olej za litr kosztuje 50 zl a nie 20zl. I tak jest ze wszystkim. Opony wieksze wiec droższe. Każde auto kupując które ma pnad 10lat czy to porsche czy toyota to ma prawo wszystko sie psuć. Pytanie jak ktoś dbał o auto od początku, jeśli auto było serwisowane zgodnie ze sztuką jest większe prawdopodobieństwo długiej bezawaryjnej eksploatacji. Ja osobiście nie ufam w auta usa i szukałem pół roku zanim trafiłem w to co kupiłem a napiszę że auto bez wad to nie było. Serwis robi soe co dwa lata. Do zakupu auta dolicz od razy 12tys zl na pierwszy duzy serwis i wtedy ciesz sie autem. Wtedy za kolejne 2lata bedziesz mial tylko do zrobienia klime, olej i klocki.

Tak podsumowujac - kupujac auto używane to loteria, na której zazwyczaj trafia się pusty los. Ja tylko raz wygrałem jak auto kupiłem od ojca bo wtedy wiedzial co gdzie kiedy bylo robione. Mialem pewność przebiegu i rzetelność serwisów.

Dziwne jest to że każdy serwisuje auto ale tylko niektórzy mają na to dowody.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 1:25 

Dołączył: 30.01.2014
Posty: 100
to jest moje osobiste zdanie ale jak Cayenne to tylko 4.5-4.8. Mam porównanie między silnikiem 3.2 i 4.5 i okazuje się, że spalanie wcale nie jest takie duże w 4.5, a wrażenia z jazdy są nieporównywalne. Jeśli Cayenne I generacji to albo 2006 i wyżej, albo tak jak u mnie z grudnia 2005. Chodzi o to żeby uniknąć jednej z wad czyli wadliwej magistrali wodnej. Auta z ogłoszeń są bez pneumatyki, jedni to mają za zaletę, ja natomiast chwalę sobie to rozwiązanie i nigdy nie miałem z nim problemów. Najważniejsze jak poprzedni właściciel dbał o auto bo jeśli robił to dobrze i głową to można śmiało kupować. Koszty eksploatacji są wysokie, a i spalanie nie jest małe...ale kto by zwracał na to uwagę w Porsche :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 14:57 

Dołączył: 24.11.2018
Posty: 6
Dzięki panowie za odpowiedz :)
A koszty przeglądów i ew. serwisów między 3.2 a 4.5 będą bardzo odczuwalne?

I czy możecie polecić jakiś serwis czy mechanika z Podkarpacia co zna się na Cayennach?
Czy w grę wchodzi raczej Aso porsche lub volkswagen ?

Nie ukrywam ze ten z ogłoszenia z Krakowa wersja USA 4.8 mi się podoba w środku i z zewnątrz 🙂trochę przyciski na kierownicy po przecierane.. i kwestia czy nie miał jakiś przygód większych... piszą ze „bezwypadkowy” :p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 15:06 

Dołączył: 19.11.2014
Posty: 59
Na płocie kiedyś było napisane pupa, chłop chciał pogłaskać i mu drzazga weszła hehehehe tak samo jest u nas w kraju z pisaniem bezwypadkowy... napisać można wszystko. Nie mialem cayenna 3.2-3.6 ale uważam że koszty ekploatacyjne w porównaniu do 4.8 turbo nie będą znacząco większe bo ogólne rozwiązania są te same. Co najwyżej mniej oleju do silnika wejdzie ale za usługę koszt ten sam. Co do spalania to dużej różnicy miedzy 4.5 a 4.8 turbo nie miałem a eksploatacja kosztów na tym samym poziomie. Jestem z północy więc serwisu z południa żadnego nie polece :):)

Przed zakupem dokładnie osłuchaj silnik czy nie klekocze... nie rezygnuj z auta po kolizji bo ma gdzieś więcej lakieru. Stłuczka i wymiana np. zderzaka lamp i maski nie wpływa negatywnie na konstrukcje auta. Podkreślam kolizja a nie wypadek.

Ja osobiście auta z usa bym nie kupił. Ale to ja :):)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 15:26 

Dołączył: 24.11.2018
Posty: 6
Jeśli chodzi o części to bez problemu podejdą do niego te europejskie ;)?
Przed zakupem na pewno skorzystam z usługi jakieś firmy co sprawdza samochody przed zakupem. Koszt 350zl a zawsze lepiej prześwietla samochód niż ja 🙂 mój obecny tak sprawdzałem :p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 15:43 

Dołączył: 24.11.2018
Posty: 6
W sumie 25min od siebie mam salon i serwis volkswagena wiec nie powinno być dla nich problemem serwisowanie porsche?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 16:49 

Dołączył: 4.08.2014
Posty: 1548
Poczytaj o problemach z gładziami cylindrów w silnikach 4.5/4.8 oraz o magistratach wodnych. Kupując auto z tym silnikiem o pewnie sporym przebiegiem generalny remont silnika trzeba brać pod uwagę.

3.2 mniej awaryjne. Silnik szeroko stosowany w trupie VAG. Ewentualne problemy z rozrządem oraz kolektorem odlotowym.

Najbardziej „bezpieczny” jest diesel.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 18:18 

Dołączył: 24.11.2018
Posty: 6
Właśnie czytam o problemach w silnikach 4.5 i 4.8 i mam mieszane uczucia..🤦‍♂️

Znalazłem jeszcze taka sztukę. Niby wyleczona z dolegliwości...
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-c ... BvyvH.html

Silnik 3.2l


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.11.2018, 18:23 

Dołączył: 4.09.2016
Posty: 287
matkow32 napisał(a):
Właśnie czytam o problemach w silnikach 4.5 i 4.8 i mam mieszane uczucia..🤦‍♂️

Znalazłem jeszcze taka sztukę. Niby wyleczona z dolegliwości...
https://www.otomoto.pl/oferta/porsche-c ... BvyvH.html

Silnik 3.2l

Z tymi gładziami w 4,8 to chyba trochę fantazjujesz?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum