|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
smokowiec1203
|
Napisane: 8.02.2018, 1:14 |
|
Dołączył: 8.02.2018 Posty: 3
|
Witam w końcu mam wystarczający status materialny by zakupić auto wymarzonej marki. Wstępnie wybór padł na panamere z rocznika około 2013-14 w dieslu ze względów praktycznych wiadomo wyjazdy służbowe wypad ze znajomymi itp i tu mam kilka wątpliwość nie znalazłem dość dużo informacji odnośnie praktyczności tego modelu a wstępnie mam za 2-3 tyg jak znajdę chwile wolnego czasu podskoczyć do salonu i się upewnić czy mi na 1000% pasuje chodzi mi o bagażnik widziałem że jest strasznie niski jak jest z walizki wchodzą normalnie czy mogę zapomnieć jak wygląda sprawa z miejscem na telefon, mała butelke wody itp prosiłbym użytkowników o wypowiedzenie się w sferze praktycznej czy są jakieś szczególnie irytujące dolegliwości w tym zakresie wiadomo marzenia marzeniami ale umiar musi być.
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 8.02.2018, 9:00 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
1. Nie wiem, czy diesel jest dobrym rozwiązaniem. Ma napęd na tył. Ze względu na praktyczność jazdy w zimie, raczej bym brał 4 albo 4s. 2. Bagażnik jest spory, ale płytki. Ja wrzucam jedną dużą torbę i jedną małą. Zdarzają mi się wyjazdy z dwójką dzieci i jakoś się mieścimy. Zresztą, dzieci wolą ten samochód od Lexusa żony 3. Miejsce na telefon. Niestety nie ma żadnego rozsądnego. Ja kładę na konsoli w pobliżu podłokietnika. Minus jest taki, że rysuje się wtedy klapka od zapalniczki. W konsoli też masz miejsce na jeden napój. Pozostałe dwa uchwyty są po stronie pasażera i jest to wyposażenie dodatkowe. Po roku użytkowania raczej nie dostrzegam żadnych irytujących wad. Wcześniej jeździłem A6 C7 i pod względem praktyczności użytkowania, to są podobne samochody. Panamera ma trochę bardziej starodawny infotainment i akcesoria. Dla przykładu - ogrzewanie postojowe programuje się tylko na czas włączenia. W A6 ustawiało się czas odjazdu i sterownik sam dbał o czas pracy. Oczywiście Panamera jest bezkonkurencyjna jeśli chodzi o przyjemność jazdy. Przygotuj się też na znaczne koszty przeglądów (w uproszczeniu - 5k mały przegląd, 10k - duży przegląd, tarcze i klocki - 18k). Porsche Approved to również konieczność.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
MJ
|
Napisane: 8.02.2018, 17:06 |
|
Dołączył: 24.01.2015 Posty: 107 Lokalizacja: 3miasto
Nr klubowicza: 414
|
Wg mnie jeśli poprzednia Panamera to tylko z silnikiem wolnossącym. 4.8 (GTS lub 4S do 2012). Diesel i słabsza benzyna też jest ok i jeździ ale nie ma tych emocji...
_________________
MJ
911 cabrio 911 GT3 Turas
Zapraszam klubowiczów na http://www.dobrykantor.pl
|
|
Góra |
|
smokowiec1203
|
Napisane: 9.02.2018, 19:08 |
|
Dołączył: 8.02.2018 Posty: 3
|
Co do kosztów serwisu to akurat nie problem. Mam dobrego mechanika który nie jedno porsche robił co do części mam bardzo dobre ceny co do silnika to rzeczywiście myślałem nad benzyną ale zmieniłem zdanie jak dla mnie za dużo pali jak na auto w trasy. W czwartek jestem wstępnie umówiony na oględziny. Z tego co słyszałem to diesle 3.0 to podobno bardzo udane konstrukcje słyszałem dużo dobrych opinii od użytkowników Audi. Rozumiem że Porsche nie odstaje pod tym względem ?
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 9.02.2018, 20:31 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
smokowiec1203 napisał(a): Co do kosztów serwisu to akurat nie problem. Mam dobrego mechanika który nie jedno porsche robił co do części mam bardzo dobre ceny co do silnika to rzeczywiście myślałem nad benzyną ale zmieniłem zdanie jak dla mnie za dużo pali jak na auto w trasy. W czwartek jestem wstępnie umówiony na oględziny. Z tego co słyszałem to diesle 3.0 to podobno bardzo udane konstrukcje słyszałem dużo dobrych opinii od użytkowników Audi. Rozumiem że Porsche nie odstaje pod tym względem ? Tak, w Panamerze Diesel jest normalny silnik VAG 3.0 TDI. Ostatnie generacje nie miały chyba znanych problemów. Ja A6 zrobiłem na tym silniku około 105 tys km, nigdy nic się nie działo. Odnośnie spalania benzynowej Panamery - GTS (V8 4.8 wolnossący) pali na trasie około 11-12. Przy spokojnej jeździe udaje się zejść do poziomu 9-10. Mój rekord to 8,8 - trasa z Warszawy do Kazimierza. Średnia z 8000 km u mnie to 15,3, ale jeżdżę głównie po mieście. To jest podobny poziom, jak 3.0 TFSI z Audi, więc uważam, że to dobry wynik. Uważam, że GTS to najciekawsza (i najrzadsza) wersja Panamery. Polecam przejechać się chociaż raz.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
KoteczeQ
|
Napisane: 9.02.2018, 21:32 |
|
Dołączył: 31.08.2017 Posty: 25
|
Ze swojego doświadczenia mogę napisać, że jeśli zastanawiasz się faktycznie nad panamerą diesel (z napędem na tył) to zdecydowanie odradzam. Sam zdecydowanie polecam jako właściciel Turbo rozważenie zakupu chociaż GTS natomiast rozumiem, że aspekt tras/spalania wchodzi w grę, więc żeby wypośrodkować to ten 4s. Wcześniej miałem okazję 3 lat totalnej męczarni jazdy autem o gabarytach podobnych do panamery z napędem na tył... Tego teraz raczej nie przetestujesz na jeździe próbnej, ale gdyby tak było to idę o zakład, że byś się nie zdecydował. Obecnie z panamą turbo "widuję się" od pół roku i uważam to za świetną znajomość Mimo, że w każdym poprzednim aucie z czasem pojawiały się drobne rzeczy, które najzwyczajniej drażniły to tutaj tego nie ma...
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 9.02.2018, 22:33 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Turbo z pakietem chrono, ma to na 4 rolki napęd, sam takie użytkuję, spalanie znośnie średnie ok. 10l. w trasie, bez tragedii, ale przy takiej w miarę rozsądnej jeździe Nagłośnienie Burmester też całkiem przyjemny dodatek, jak się trafi..
|
|
Góra |
|
KoteczeQ
|
Napisane: 9.02.2018, 23:42 |
|
Dołączył: 31.08.2017 Posty: 25
|
10 L w trasie? Nie udało mi się uzyskać takich wartości Kiedyś ktoś napisał na forum, że trzeba odjąć "0" z końca i wychodzi spalanie: 150 km/h = 15 l... itp. Coś w tym jest U siebie mam Bose i też jestem zadowolony, choć chętnie przetestowałbym Burmestera. Jest ktoś może z Wro chętny na meeting?
|
|
Góra |
|
venglin
|
Napisane: 10.02.2018, 14:13 |
|
Dołączył: 24.01.2017 Posty: 144
Nr klubowicza: 560
|
KoteczeQ napisał(a): 10 L w trasie? Nie udało mi się uzyskać takich wartości Kiedyś ktoś napisał na forum, że trzeba odjąć "0" z końca i wychodzi spalanie: 150 km/h = 15 l... itp. Coś w tym jest U siebie mam Bose i też jestem zadowolony, choć chętnie przetestowałbym Burmestera. Jest ktoś może z Wro chętny na meeting? Ja mam Burmestera, ale mieszkam w Warszawie.
_________________
Taycan 4S 2022 991.2 Carrera S 2015 Panamera GTS 2013
|
|
Góra |
|
Piwis
|
Napisane: 10.02.2018, 17:52 |
|
Dołączył: 4.02.2018 Posty: 70
|
Ostatnio nocą trasa, odcinek 300km. Prędkośc przepisowe 90km/h z racji mocnej mgły.. Wynik 8,6l/100 Oczywiście moża osiągnąc spalanie i 30 na 100 bez problemu. Golf 1.4, w miescie przy katowaniu spali z 15-17 litrów.
|
|
Góra |
|
rocnrola
|
Napisane: 5.03.2018, 14:54 |
|
Dołączył: 20.07.2016 Posty: 26
|
Ja też nie wiem jak osiągnąć spalanie rzędu 10L/100km w 4S. Mi na trasie ~1500km, wg komputera wychodzi 13-14L średnie, ale wiem też z autopsji, że to co pokazuje komputer to wartość zaniżona. Bo według tego co wlałem do baku vs. kilometry, które przejechałem, to realnie to spalanie wynosi 14-15. Tylko ja tak mam, czy w Waszych autach komputer też stara się złagodzić Wasze sumienie?
Co do miasta - jazda na krótkich dystansach - na baku (100L) nie zrobię nawet 400km;) Swoją drogą, tu ewidentnie widać, że komputer nie jest w stanie pokazać większego spalania niż 24.9l/100km.
|
|
Góra |
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|