Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 2.05.2013, 9:46 

Dołączył: 2.05.2013
Posty: 2
Witam,

przede wszystkim witam wszystkich ponieważ jestem tutaj nowy.

Po 2. tak jak w temacie planuję a raczej zastanawiam się na zakupem porsche 911 997(dokładniej: http://otomoto.pl/porsche-911-max-wersj ... 94102.html), ale oprócz chęci potrzebna jeszcze na to kasa.
Na zakup się coś znajdzie ;-) ale chciałbym dowiedzieć się jak z kosztami utrzymania takiego Porsche, nie zarabiam źle ale nie chce też wydawać połowy zarobków na auto(mam ok. 25-30 tyś miesięcznie).
Proszę o jakąs dobrą radę od ludzi którzy takową Carrerę posiadają.
Ile może kosztować utrzymanie(średnio)? Czy jest sens przy takich zarobkach porywać się na 911? Nie znam się zbytnio na kosztach utrzymania.


Pozdrawiam serdecznie
Alan


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 10:19 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Niech się wypowiedzą użytkownicy aut co do tego ile na nie wydają ale moim skromnym zdaniem śmiało możesz myśleć o 911.
Naprawy za polowe kwoty która podajesz się zdążają ale bez przesady- nie co miesiąc!
Z reguly są to grubsze roboty - np amortyzatory których nie wymienia się często. Normalna eksploatacja jest kosztowo w granicach rozsądku. Dużo zależy od tego jakie przebiegi planujesz, czy ma to być zabawka czy "daily car" oraz od tego jakie auto kupisz (nowe czy używane) oraz od napędu i hamulcu zamontowanych w aucie (turbo, ceramika).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 10:26 
Prezes PCP, Cz. Honorowy
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2711
Lokalizacja: Lublin
Nr klubowicza: 002
Witamy na forum,

z mojego punktu widzenia, najdroższe w utrzymaniu 997 jest ubezpieczenie... wymiana oleju razem z filtrami koszt około 800 zł... kpl. opon 5000 zł...
Zgadzam się z Michałem, wszystko zależy od tego jaki kupisz egzemplarz i jak będziesz go użytkował....
Tu np. masz klubowe auto, trochę nowsze, salon Polska, 1-szy właściciel...
http://porscheclub.pl/forum/viewtopic.p ... 21eaa76f61




_________________

były: 924, 944, 928, 964, 996, 997, 986 S,
będzie: 981 GTS? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2013, 10:36 

Dołączył: 2.05.2013
Posty: 2
Autem chciałbym jeździć na co dzień(ale myślę, że maks 1500km miesięcznie bym nim robił, co jakiś czas dłuższa trasa), czyli tak średnio do 3 tyś miesięcznie bym się zmieścił - świetna nowina!
Wszyscy raczej mi to odradzali bo Porsche to tylko dla bogaczy według nich, ale cieszę się, że tutaj napisałem.

Pozdrawiam i prawdopodobnie niedługo wstawię zdjęcia swojej 911!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 11:24 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Racja.

PASM przydatne jest.
No jeszcze przydałoby się sport chrono... :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 15:50 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Albo lepiej - jak dla mnie coupe lub Targa :-)




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 2.05.2013, 21:15 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
AlanR napisał(a):
Autem chciałbym jeździć na co dzień(ale myślę, że maks 1500km miesięcznie bym nim robił, co jakiś czas dłuższa trasa), czyli tak średnio do 3 tyś miesięcznie bym się zmieścił - świetna nowina!
Wszyscy raczej mi to odradzali bo Porsche to tylko dla bogaczy według nich, ale cieszę się, że tutaj napisałem.

Pozdrawiam i prawdopodobnie niedługo wstawię zdjęcia swojej 911!


Tak na marginesie "bogaczy" ... kiedyś będąc w USA przeczytałem poradnik jak rozsądnie wydawać pieniądze i było tam między innymi tak;
" nie kupuj nigdy auta , którego wartośc przekracza twoje 2 letnie zarobki"

Co do utrzymania , to jak dobrze trafisz będzie takie samo jak zwykłej popularnej marki.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.05.2013, 21:30 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
Uzytkuje 997 na codzień, i polecam.
Ważne żebyś tylko nie kupił egzemplarza zajechanego albo po dzwonie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2013, 0:11 

Dołączył: 29.08.2011
Posty: 519
Cytuj:
Tak na marginesie "bogaczy" ... kiedyś będąc w USA przeczytałem poradnik jak rozsądnie wydawać pieniądze i było tam między innymi tak;
" nie kupuj nigdy auta , którego wartośc przekracza twoje 2 letnie zarobki"


To jest trochę inna wersja tzw. życiowej mądrości, jaką wiele lat temu usłyszałem od pewnej bliskiej mi osoby, kiedy zwierzyłem się z planów zakupu niezwykle fajnego autka . Na pytanie " ... a stać cię ?" odpowiedziałem wtedy " no tak, dam radę zgromadzić taką kwotę, aby go kupić.... ? . W odpowiedzi usłyszałem " ... no to cię nie stać, bo jak chcesz kupić samochód to musisz mieć na pięć takich". Był to spory kubeł zimnej wody na moją rozpaloną wtedy głowę, ale ponieważ było to poparte życiowym sukcesem osoby od której to usłyszałem , dlatego mądrość tę przyjąłem z pokorą i .... dzisiaj nie żałuję :wink:
Oczywiście mnożnik w powyższym stwierdzeniu jest jedynie symboliczny i bardziej chodzi o to aby zakup szybko przemijających dóbr planować z większym marginesem . Daje to wtedy większą przyjemność z posiadania , nie zakłóconą dręczącymi pytaniami, a co jak się zepsuje, uszkodzi, albo ile za niego dostanę jak będę chciał (lub musiał) sprzedać .......

Wracając do głównego wątku, czyli kosztów utrzymania 997, to tak jak już słusznie zauważyli poprzednicy, będą one zależne głównie od kondycji zakupionego pojazdu. Standardowe (nie uwzględniające napraw nie przewidzianych awarii) koszty utrzymania 997 nie odbiegają znacząco od kosztów utrzymania samochodu klasy średniej/wyższej.
Problematyczne mogą stać się koszty poważniejszych napraw, ale te w tym modelu nie są częste.

Zarobki jakie podajesz są w/g mnie dość dobre jak polskie warunki, ale w kontekście możliwości utrzymania 997, ważniejsze od tego ile zarabiasz jest to ile wydajesz :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 3.05.2013, 0:40 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
A moim skromnym zdaniem albo mamy do czynienia z chrześcijańskim cudem albo ten wątek to kolejny pic.
Ja po chrześcijańsku odpadam.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 7.05.2013, 21:46 

Dołączył: 15.07.2012
Posty: 36
Kupuj 911 i się nie zastanawiaj. Zarobki Ci na taki wydatek spokojnie pozwalają. Możesz sobie pozwolić na 997 Turbo jak masz ochotę.
Co do tego auta konkretnego które chcesz kupić to ja bym go nie kupił bo jest po jakimś szpanerze. To jest zwykła Carrera a z tyłu samochodu masz emblemat 4S i wydechy od Carrery S, felgi od Turbo (pewnie nie kute), jakieś dziwne światła z tyłu i piękną czarną folią oklejone okna. Brawo!
Poszukaj sobie egzemplarza z polskiego salonu od normalnego człowieka. Serwisanci w salonie mogą wiele powiedzieć o autach i właścicielach tych aut.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 8.05.2013, 0:17 

Dołączył: 15.03.2007
Posty: 3170
a może zdecydujesz się na pewne 996turbo , będzie mozna obejrzeć za 2 tyg w Gdyni


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum