Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 12.01.2014, 21:25 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Witam

Od dwóch lat czytam to forum, bardzo lubię samochody bez dachu, a Porsche to marzenie od przedszkola. Jeździłem Alfą Spider, i ostatnio SLK, były to fajne auta, ale przychodzi czas, że ponownie rozglądam się za Boxsterem.

I tu kilka pytań do użytkowników jak i sympatyków, ponieważ nie udało mi się rozwiać wątpliwości:
- Jaki przeciętny koszt przeglądu po zakupie auta Boxster 986, nie chodzi mi oleje i filtry, bo to jest normalne, tylko czy są jakieś operacje, które warto wykonac prewencyjnie (w Alfie np. wymiana wariatora)
- Czy auta z początku produkcji mają jakieś konkretne przypisane im wady z uwagi na budzet interesują mnie auta z lat 1997 - 2000 z silnikiem 2.5
- Jak to jest z bezawaryjnością, bo z jednej strony super wyniki w
rankingach, z drugiej dużo informacji o obróconych panewkach, i innych awariach, oraz dość
wygórowana cena silnika na rynku wtórnym w stosunku do pozostałych
części, a silnik to serce:))
- Dlaczego w większości postów (tych do których dotarłem) użytkownicy decydują się na wymianę silnika, a nie na naprawę?

Bardzo dziękuję za wyrozumiałość i odpowiedzi

Pozdrawiam
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2014, 21:58 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Witam.
W boxie przy pewnym przebiegu trzeba się zająć rozrzadem tzn wymienic łańcuszki i slizgi napinające. Czynnosc wymagajaca wyjecia silnika a więc pracochłonna i kosztowna. Zdarzają się wcieki oleju z silników ale nie są one kosztowne ani przesadnie trudne w usunięciu.
Zawieszenie nie jest kosmicznie drogie w naprawach no chyba ze trzeba wymienic kilka wachaczy to jednorazowa suma moze byc odczuwalna. Niezbyt tanie (w porownaniu do innych aut) sa amortyzatory, koszt kompletu to min 3000zł. Czesto pada przednia poduszka silnika - koszt ok 500zł.
Ze wzgledu na wiek aut trafiaja się padniete uszczelki pod głowicami w starszych autach czesciej, w nowszych mniej.
Nie zauważyłem konkretnych wad silników 2,5 w boxsterach.
Czasami trafiaja się poobracane panewki, niezaleznie od modelu silnika, bezawaryjność raczej sie potwierdza.
Naprawa uszkodzonego silnika (np obrócone panewki) jest na tyle drogą i skomplikowaną zabawą, ze wiekszość decyduje się na prostsze rozwiazanie w postaci wymiany silnika.

Jakie auto Cię interesuje - w pełni cywilne czy przygotowane do zabawy na imprezach np PCP. Mam namiar na fajne auto cywilne. Na wiosne bede sprzedawał mojego boxa przygotowanego do zabaw, po pełnym serwisie włacznie z wymiana łąńcuszków rozrzadu, sprzegła itd. z historią klubową od 2006r. Rocznik `98, przebieg 126tkm, granat/beż z fajnym wyposazeniem, w rozsadnych pieniażkach.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2014, 22:37 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Dzięki za tak szybką odpowiedź

Interesuje mnie auto cywilne, wiem że są to już auta z wiekiem, więc mam świadomość napraw lakierniczych itd., wiem że ideału nie będzie bo taki to w salonie:)).
Nie ścigam się, i raczej nie będę, ale jeżdżę dosc dynamicznie więc sądzę że 2.5 będzie mnie cieszył.

Wracając do tematu naprawy silnika (przykładowej panewki) koszt silnika to nawet 10000, czy taki jest koszt naprawy panewki?

Pozdrawiam
JM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 12.01.2014, 23:24 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5247
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Naprawa silnika po przekręconej panewce, będzie obejmowała wiele
czynności do całkowitego rozebrania silnika. Złożenie silnika też nie
jest zbyt proste i wymaga specjalistycznych narzędzi. Przy okazji zrobi
się kilka rzeczy, jak na przykład opisane przez Michała ślizgi, pewnie
sprzęgło.

Wszystkie nowe uszczelki, śruby, o-ringi i simmeringi oraz cena samej
usługi... myślę że spokojnie zamknie się to powyżej 10k. Wycenę takiej
usługi może Ci zrobić Michał. Wtedy silnik pewny, a przy wymianie to
zawsze troszkę ruletka.

Wracając do imprez PCP. Nie ścigamy się, tylko ćwiczymy jazdę autem ;)
a że niektórzy podchodzą do tego zbyt poważnie :lol: Łącznie z osobą
to piszącą 8) Przyjedziesz, to Ci wejdzie w krew :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 0:00 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Dziękuję

Czyli silnik to największy potencjalny koszt i ryzyko eksploatacyjne

A więc jeszcze ostatnie pytanie

- jakie przebiegi osiągają bez ingerencji w sinik

Pytam ponieważ w wielu ogłoszeniach są informacje już o naprawach
typu - slizgi, pierscienie, głowice, uszczelnienia itp.
Jak podejść do tematu, bo z drugiej strony w Polskich realiach do rzadkości bywa, że inwestuje się kilka tys PLN i sprzedaje auto?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 0:29 

Dołączył: 1.03.2008
Posty: 1391
Silnik wymaga wyjecia i rewizji rozrządu po przebiegu 100-150 tys km. zaleznie o stylu jazdy.
Zanim trzeba będzie wykonać tą operacje komputer zaczyna zgłaszać błąd przestawionego wałka rozrządu. Można sobie jakiś czas tak jezdzic, nic się nie dzieje choć grozi to np. peknieciem slizgu i totalna demolką silnika, (co b. wazne) błąd nie powoduje zapalenia się kontrolki silnika na desce - jest do odczytania tylko specjalnym testerem. Uniwersalne chyba tego bledu nie widza. Przy zakupie obowiązkowo trzeba to sprawdzić, nieswiadoma osoba kupi auto do poważnej naprawy.
Na allegro wisi jedno auto w którym robiłem ostatnio silnik. Uszkodzone były uszczelki pod głowicami. Co do stanu silnika to jest ok, były zrobione slizgi w rozrządzie, remont głowic, sprzęgło. Natomiast chciałbym się odciać od reszty opisu auta a szczegolnie od magicznego "bezwypadkowy"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 9:08 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Dziękuję

Biorąc pod uwagę fakt, że większość dostępnych aut ma podobne przebiegi
(100 do 150000) można przyjąc to jako koszt zakupu, dlatego pytanie o średni koszt takiej operacji, wyłączywszy sprzegło bo to już sprawdziłem

Dzięki

pozdrawiam
JM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 9:28 

Dołączył: 30.03.2011
Posty: 12
Warto zainteresowac sie IMS-em, z tego co wiem to koszt takiej operacji to okolo 2000zl .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 20:00 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Już doczytałem,

Dzięki,

Trochę jest tych potencjalnych kosztów serwisowych


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 14.01.2014, 20:15 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9171
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Każde używane auto to skarbonka. 986, podobnie jak każde inne Porsche, odpłaca się olbrzymią frajdą z jazdy 8)




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.01.2014, 0:46 

Dołączył: 12.03.2012
Posty: 8
Generalnie mam czas na kupno
na zakup około 30000 +- trochę
interesuje mnie manual
Nie lubię jazdy po "igły" w komisach, wolę auta od właściciela
Proszę o ewentualne info.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum