Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2007, 22:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Jak dla mnie te ustawienia są do bani....
Co prawda niejeżdziłem nigdy autem z silnikiem centralnym ale chyba pewne ogólne zasady się niezmieniają.
Wg. mnie takie auto będzie bardzo mocno wyjeżdżać przodem co jest bezpieczne ale mało skuteczne w sporcie.
Najgorzej jeżeli fatycznie niema regulacji przodu pochylenia? bo pochylając zmniejszylibyśmy tą tendencję.( może obniżyć na sprężynach?)
A tyły strasznie pochylone i za dużo tej zbieżności.
Skąd oni wytrzasnęli takie dane?
Niewyglądaję na fabryczne a z pewnościeą niesą to sportowe od Mo30 jakie wkleiłem z rennlist.( minimalna śladowa zbieżność na obu osiach i pochylenie tyłu "tylko" po minus 1,8 przy pochyleniu przodów po minus 0,7)

No ale najlepiej to samemu ostrzej pojeżdzić i wyrobić sobie zdanie.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 7:39 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
weźcie pod uwagę że w różnych źródłach podaje się w różnych jednostkach a nie zawsze jest to opisane, może między stopniami a milimetrami są niewielkie różnice ale są :wink:
Każdy dorby sprzęt ( w miarę nowy) powinien miec dane samochodów (wszystkich) przynajmniej do 2004 roku. Ja ustawiałem 944 i były nawet rysunki gdzie i czym kręcić - a jest to znacznie rzadsze auto i do tego ma niesamowity zakres regulacji wszystkiego, więc jak się chce to się da!
Nie muszę przypominać chyba, że w dorbym warsztacie najpierw sprawdzą czy nie ma luzów, ciśnieni w kołach a nawet czasami dociąża stronę kierowcy żeby zasymulować idealne warunki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 11:34 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
niestety nie ma regulacji kątów pochylenia z przodu :(

mnie też te ustawienia wyglądają dziwnie, bo skoro na przód ustawili zbieżność 0 to czemy na tył 1,5


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 13:25 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
mnie się wydaje ze przy tylnym napędzie powinno być wręcz odwrotnie, ale to moje odczucie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 14:54 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
zbieżnośc stabilizuje auto do pewnej granicy a powyżej tej granicy destabilizuje mocno.Rozbieżność tylnej napędzanej osi destabilizuje zawsze ale niekiedy to jest pożądane np. rallycross.
Zbieżność ogranicza V max i powoduje grzanie opon ,ich szybsze zniszczenie ale niekiedy( zależy od zawieszenia) poprawia przyczepnośc w skręcie.
W sumie najmniej niespodzianek jest gdy auto jest osiowe i koła są na "zero" - pomijam tu auta przednionapędowe gdzie korzystna jest zawsze zbieżność przedniej osi co równoważy wpływ siły napędzającej.

reasumując niema prostej reguły.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 16:15 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
z autodaty dla Ski z 2004 roku wygląda to tak


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 20:00 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No wg. autodaty też ten tył do korekcji, bo przód od biedy :wink: byłby ok.

Miłosz jakbyś miał dane z autodaty do modelu 996 po 2001 .




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 20:15 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
meewosh napisał(a):
z autodaty dla Ski z 2004 roku wygląda to tak


dzięki, fajnie opisane a masz może ustawienia z modelu 2005 w górę z aktywnym zawieszeniem PASM? do 2004 kąt pochylenia przodu podobno był regulowany a po 2005 nie jest więc tył może mieć w związku z tym też inne ustawienia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 20:21 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
niestety mam tylko do 2004.


Jurek 911 pojawia mi się tylko do 2000, ale potem przy wyborze silnika pisze np dla 3.4 l od 98-2003, jaki masz silnik???


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 21:31 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
3,6 litra 2003




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 21:35 

Dołączył: 14.03.2007
Posty: 292
coś takiego wychodzi tylko


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 22.09.2007, 21:55 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
dzięki bo w manualu akurat mi tego brakuje,nastawy sportowe znam a fabrycznych nieznałem.
a co do nastawów to myślę że wszyskie 911 od 1993 roku będą mieć bardzo podobne ,bo ta sama konstrukcja zawieszeń i auta..




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum