Autor |
Wiadomość |
Marion
|
Napisane: 14.09.2007, 20:57 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Potrzebuję ustawić zbieżność w boxsterze ale nie potrafię znaleźć nikogo sensownego kto zrobi to dobrze.
Autoryzowany serwis w opolu niestety więcej zaszkodził niż pomógł, bo po przeglądzie i ustawianiu zbieźności zaczął wyjeżdzać przód auta na zakrętach.
Czy zna ktoś może jakiś serwis na południu Polski (Kraków, Katowice i okolice), który zrobiłby to dobrze?
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.09.2007, 10:53 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
a Lasota Bałaban kraków ?
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 15.09.2007, 11:41 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
Lasota powiedział że nie zrobi i szukał telefonu jakiegoś innego magika ale nie znalazł
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.09.2007, 12:41 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
w poznaniu ... to napewno zrobi Mielcarek zresztą fan porsche dayron czyli darek da ci namiary jakbyś chciał skorzystać lub wampir...oni ustawiali niedawno...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 15.09.2007, 12:45 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
tylko jak przyjadę w piątek 28.09 to przed rozpoczęciem zlotu już nie zdążę
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.09.2007, 12:47 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
..w porsche tego nie umieją.../?
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 15.09.2007, 13:01 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
w Opolu u Lellka niestety nie
Jak auto było nowe to prowadziło się idealnie. Na przeglądzie przy 30 tys. km. czynności serwisowe obejmowały ustawianie zbieżności i tak ją ustawili, że popłakać się można.
Oczywiście przed przeglądem jak auto miało już 25 tys też nie było już idealne co oczywiste ale po ich ustawianiu teraz jest dużo gorzej.
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.09.2007, 13:21 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
ja robię wycieczkę do niemiec zakupy piwo a przy okazji jest zbierzność ustawiona...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.09.2007, 17:23 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
samo ustawienie zbieżności to prosta robota- w sumie bardzo prosta!
wiem,że jedynie jak jest PSM to są kłopoty z jego kalibracją ale to też niema nic współnego z samym ustawieniem zbieżności i pożniejszym prowadzeniem się auta.
najważniejsze abyś się dowiedział jakie są zalecane wartości geometrii ,nietyle fabryczne lecz takie do sportowej jazdy!
potem niestety należy męczyć wykonujących tą geometrię i być upartym.
Ja w tym roku np. z 996 byłem 2 x, z Mercedesem 1x i z 968 5 x ustawiać gemoetrię
Napisz jakie teraz masz wartości!!
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.09.2007, 17:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Acha i największymi błędami to;
1. ustawienie geometrii jeśli są gdzieś luzy
2. ustwianie geometrii tylko jednej osi np. przód tylko lub tył, bo można mieć wtedy niby wszystko ok. a niebędzie "osiowości" ( cztery ślady)
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
rychu
|
Napisane: 15.09.2007, 18:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 3367 Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
|
no o te sportowe ustawienie właśnie chodzi...
_________________
Classic Porsche 911/964 Carrera 2
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 15.09.2007, 20:34 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
właśnie niestety nie wiem jakie mam wartości ani teraz ani jakie miałem wcześniej bo serwis autoryzowany w ten sposób do klienta nie podchodzi .
Generelnie działanie autoryzowanego serwisu każdej marki kojarzę z proponowaniem kawy i zapewnieniami że wszystko będzie w najlepszym porządku. Może neiktórzy to lubią ale ja trochę czuję się tam trochę jak frajer
Z warsztato-serwisów które robią geometrię nie spotkałem osoby która wie jakie wartości powinien mieć boxster 987 i podchodzą do sprawy ze zbyt dużą tolerancją tzn. "jak nie piszczy na zakrętach i nie miał napraw zawieszenia to powinno być ok"
Luzów w zawieszeniu raczej nie ma bo nic nie słychać a pozatym w serwisie na przeglądzie napewno chętnie podwyższyliby rachunek o naprawę zawieszenia gdyby tylko była taka możliwość
może ktoś zna wartości geometrii jakie powinien mieć boxster 987 to spróbuję pomęczyć jakichś magików którzy mają lepszy sprzęt do ustawiania niż sznurek...
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 15.09.2007, 21:07 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
Front alignment is set to RoW M030 specs with some minor tweaks.
Front Camber -.06 -.06
Front Caster +7.9 +7.9
Front Toe +5' (~1/16th toe in)
Rear Camber -1.8 -1.8
Rear Toe +5' (~1/16th toe in)
If you are after performance then you have to look at what is going on with the suspension geometry. Porsche did not supply the Boxster with adjustable toe arms and caster isn't adjustable at all without some special plates. That means if you exceed the design specs of the suspension, your car will never align "right".
Both Eibach and H&R exceed the Porsche design specs for the suspension setup by lowering the car beyond the point where the alignment can be dialed in for either street or track use. Your tires will wear out faster with either the Eibach or H&R setups, but you will be lower to the ground.
The ROW Sports suspension is right on the edge of the design tolerances for the Boxster suspension, at least in the case of a 6sp "S" model. To do the ROW suspension "right" you also must change the strut towers. Simply changing the springs to Eibach or H&R will also alter your ride characteristics because your strut towers won't match your spring rates.
Tyle znalazłem na rennlist - może pomoże.
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 16.09.2007, 11:34 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
dzięki za dane, w poniedziałek poszukam "magika"
|
|
Góra |
|
Tede
|
Napisane: 16.09.2007, 19:21 |
|
Dołączył: 11.08.2007 Posty: 20
|
ostatnio robiliśmy zbieche w boxster z austrii.Z kato do skoczowa 60 km.Jak nie znajdziesz to dzwoń
tel:0501-423-713
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 16.09.2007, 19:47 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
i dobrze zrobił? sprawdzaliście w jakichś sportowych warunkach?
|
|
Góra |
|
Tede
|
Napisane: 16.09.2007, 21:47 |
|
Dołączył: 11.08.2007 Posty: 20
|
zbieznosc robimy na komputerze baissbarth pomiar jest laserowy są w nim dane wszystkich pojazdów.Zbieznosc ustawiamy do dancyh fabrycznych , tak samo jak kąty pochylenia (oczywiscie jak jest regulacja),kąt osi jazdy itd.Nie sprawdzalismy w sportowej jezdzie.Jutro spytam sie pracownika czy byla mozliwosc regulacji katow pochylenia kola.
|
|
Góra |
|
jurek968
|
Napisane: 17.09.2007, 8:59 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1327 Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
|
No właśnie bo z opisu rennlist wynika ,że niema możliwości regulacji pochylenia przednich kół
Tak jak w Skodzie ,czyli jeden krawężnik i do wymiany cała zwrotnica....
_________________
968 - out 912 996 - out
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 17.09.2007, 10:57 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
to by było niedobrze jak na sportowy samochód
|
|
Góra |
|
Marion
|
Napisane: 21.09.2007, 21:09 |
|
Dołączył: 30.03.2007 Posty: 2285
|
ustawiali mi dziś zbieżność w katowicach jedni magicy i teraz są takie ustawienia:
przód kąt wyprzedzenia 7,30 / 8,15
przód kąt pochylenia 0 / 0 (rzeczywiście nie ma regulacji w tym modelu)
przód zbierzność 0 (było +2) podobno jecze możnaby przejść na (-1)
tył kąt pochylenia -2 / -2
tył zbieżość 1,5 (dziwne że przód zrobili na zero a tył zostawili i twierdzili że ok)
czy ktoś się może wypowiedzieć na temat takich ustawień?
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|