Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 14.09.2007, 20:57 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Potrzebuję ustawić zbieżność w boxsterze ale nie potrafię znaleźć nikogo sensownego kto zrobi to dobrze.

Autoryzowany serwis w opolu niestety więcej zaszkodził niż pomógł, bo po przeglądzie i ustawianiu zbieźności zaczął wyjeżdzać przód auta na zakrętach.

Czy zna ktoś może jakiś serwis na południu Polski (Kraków, Katowice i okolice), który zrobiłby to dobrze?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
a Lasota Bałaban kraków ?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 11:41 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
Lasota powiedział że nie zrobi i szukał telefonu jakiegoś innego magika ale nie znalazł :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
w poznaniu ... to napewno zrobi Mielcarek zresztą fan porsche dayron czyli darek da ci namiary jakbyś chciał skorzystać lub wampir...oni ustawiali niedawno...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 12:45 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
tylko jak przyjadę w piątek 28.09 to przed rozpoczęciem zlotu już nie zdążę :(


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
..w porsche tego nie umieją.../?




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 13:01 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
w Opolu u Lellka niestety nie :(

Jak auto było nowe to prowadziło się idealnie. Na przeglądzie przy 30 tys. km. czynności serwisowe obejmowały ustawianie zbieżności i tak ją ustawili, że popłakać się można.

Oczywiście przed przeglądem jak auto miało już 25 tys też nie było już idealne co oczywiste ale po ich ustawianiu teraz jest dużo gorzej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 13:21 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
ja robię wycieczkę do niemiec zakupy piwo a przy okazji jest zbierzność ustawiona...




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 17:23 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
samo ustawienie zbieżności to prosta robota- w sumie bardzo prosta!
wiem,że jedynie jak jest PSM to są kłopoty z jego kalibracją ale to też niema nic współnego z samym ustawieniem zbieżności i pożniejszym prowadzeniem się auta.
najważniejsze abyś się dowiedział jakie są zalecane wartości geometrii ,nietyle fabryczne lecz takie do sportowej jazdy!
potem niestety należy męczyć wykonujących tą geometrię i być upartym.

Ja w tym roku np. z 996 byłem 2 x, z Mercedesem 1x i z 968 5 x ustawiać gemoetrię :)

Napisz jakie teraz masz wartości!!




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 17:28 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Acha i największymi błędami to;
1. ustawienie geometrii jeśli są gdzieś luzy
2. ustwianie geometrii tylko jednej osi np. przód tylko lub tył, bo można mieć wtedy niby wszystko ok. a niebędzie "osiowości" ( cztery ślady)




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 18:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3367
Lokalizacja: sercem i ciałem - poznań
Nr klubowicza: 075
no o te sportowe ustawienie właśnie chodzi... :wink:




_________________

Classic Porsche 911/964 Carrera 2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 20:34 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
właśnie niestety nie wiem jakie mam wartości ani teraz ani jakie miałem wcześniej bo serwis autoryzowany w ten sposób do klienta nie podchodzi :(.

Generelnie działanie autoryzowanego serwisu każdej marki kojarzę z proponowaniem kawy i zapewnieniami że wszystko będzie w najlepszym porządku. Może neiktórzy to lubią ale ja trochę czuję się tam trochę jak frajer :)

Z warsztato-serwisów które robią geometrię nie spotkałem osoby która wie jakie wartości powinien mieć boxster 987 i podchodzą do sprawy ze zbyt dużą tolerancją tzn. "jak nie piszczy na zakrętach i nie miał napraw zawieszenia to powinno być ok"

Luzów w zawieszeniu raczej nie ma bo nic nie słychać a pozatym w serwisie na przeglądzie napewno chętnie podwyższyliby rachunek o naprawę zawieszenia gdyby tylko była taka możliwość :)

może ktoś zna wartości geometrii jakie powinien mieć boxster 987 to spróbuję pomęczyć jakichś magików którzy mają lepszy sprzęt do ustawiania niż sznurek...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 15.09.2007, 21:07 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
Front alignment is set to RoW M030 specs with some minor tweaks.

Front Camber -.06 -.06
Front Caster +7.9 +7.9
Front Toe +5' (~1/16th toe in)
Rear Camber -1.8 -1.8
Rear Toe +5' (~1/16th toe in)

If you are after performance then you have to look at what is going on with the suspension geometry. Porsche did not supply the Boxster with adjustable toe arms and caster isn't adjustable at all without some special plates. That means if you exceed the design specs of the suspension, your car will never align "right".

Both Eibach and H&R exceed the Porsche design specs for the suspension setup by lowering the car beyond the point where the alignment can be dialed in for either street or track use. Your tires will wear out faster with either the Eibach or H&R setups, but you will be lower to the ground.

The ROW Sports suspension is right on the edge of the design tolerances for the Boxster suspension, at least in the case of a 6sp "S" model. To do the ROW suspension "right" you also must change the strut towers. Simply changing the springs to Eibach or H&R will also alter your ride characteristics because your strut towers won't match your spring rates.



Tyle znalazłem na rennlist - może pomoże.




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2007, 11:34 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
dzięki za dane, w poniedziałek poszukam "magika"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2007, 19:21 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
ostatnio robiliśmy zbieche w boxster z austrii.Z kato do skoczowa 60 km.Jak nie znajdziesz to dzwoń

tel:0501-423-713


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2007, 19:47 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
i dobrze zrobił? sprawdzaliście w jakichś sportowych warunkach?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 16.09.2007, 21:47 

Dołączył: 11.08.2007
Posty: 20
zbieznosc robimy na komputerze baissbarth pomiar jest laserowy są w nim dane wszystkich pojazdów.Zbieznosc ustawiamy do dancyh fabrycznych , tak samo jak kąty pochylenia (oczywiscie jak jest regulacja),kąt osi jazdy itd.Nie sprawdzalismy w sportowej jezdzie.Jutro spytam sie pracownika czy byla mozliwosc regulacji katow pochylenia kola.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 8:59 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 1327
Lokalizacja: My-ce
Nr klubowicza: 039
No właśnie bo z opisu rennlist wynika ,że niema możliwości regulacji pochylenia przednich kół :roll:
Tak jak w Skodzie ,czyli jeden krawężnik i do wymiany cała zwrotnica....




_________________

968 - out
912
996 - out


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 17.09.2007, 10:57 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
to by było niedobrze jak na sportowy samochód


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.09.2007, 21:09 

Dołączył: 30.03.2007
Posty: 2285
ustawiali mi dziś zbieżność w katowicach jedni magicy i teraz są takie ustawienia:

przód kąt wyprzedzenia 7,30 / 8,15
przód kąt pochylenia 0 / 0 (rzeczywiście nie ma regulacji w tym modelu)
przód zbierzność 0 (było +2) podobno jecze możnaby przejść na (-1)

tył kąt pochylenia -2 / -2
tył zbieżość 1,5 (dziwne że przód zrobili na zero a tył zostawili i twierdzili że ok)

czy ktoś się może wypowiedzieć na temat takich ustawień?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum