Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 8:59 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Jakiś częściowy wpływ mógł mieć ponieważ gdy temp. lekko zaczynała wzrastać np; na postoju to rezystor załączał 1 bieg i już było lekkie schładzanie a tak to temp. rośnie aż do załączenia 2 biegu czyli ok 100 stopni. Jakieś dwa lata temu miałem awarię rezystora z jednej strony i zamiast wymieniać , wywaliłem drugi rezystor - pewnie też by niedługo padł, przelutowałem przewody i mam układ tylko na 2 wysokim biegu który załącza się na temperaturze gdy działał 1 bieg. Po prostu gdy temp lekko wzrośnie wentylatory ruszają od razu na 2 biegu i moment mam zbitą temp. Jedyna wada to że 2 bieg jest głośny ale działa tylko chwilę.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 12:08 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4799
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Romcio, a jak klimatyzację włączasz to nie działają ciągle wentylatory na drugim biegu?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 13:22 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
W większości bujam w koło komina i klimę używam bardzo sporadycznie . Najczęściej schładzam kabinę tylko na początku a potem wystarcza mi wiatr we włosach których nie mam 8) :lol: Ale tak masz racje gdy klime odpalam to daje na 2 biegu .Bardziej mam spokój duszy bo gdy zdarza się większy korek to ten 2 bieg szybko zbija temp.HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 16:02 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Dziś sprawdziłem i wentylatory stoją przy 80 stopniach. Załączają się przy 100. Przy klimie też stoją. W Aso powiedzieli mi że 911 (996) ma tak, że 1 birg wentylatora załącza się od razu po włączeniu silnika.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 16:04 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Najgorzej że dwa rezystory kosztują 1400 zł i są tylko oryginalne.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 16:41 
User avatar

Joined: 8.07.2007
Posts: 4799
Location: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Club number: 193
Gdybyś chciał trochę na nich zaoszczędzić to daj znać na PW.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992

QBAK - nowe części (i akcesoria) do Porsche


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.04.2021, 19:43 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
To mnie zaskoczyłeś że w 996 wiatraki załączają się z odpaleniem silnika a nie po osiągnięciu określonej temp. Na pewno :shock: przecież to bez sensu -to po co rezystor i 2 biegi.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.04.2021, 14:17 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Tak mi powiedziano. Pierwszy bieg chodzi cały czas, a drugi włącza się przy ok. 100 stopni.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.04.2021, 7:47 

Joined: 6.10.2013
Posts: 790
Możesz kupić zamienniki i wlutować w miejsce oryginałów, każdy normalny elektryk to ogarnie, nie pamiętam oporności, poszukaj w necie.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.04.2021, 13:17 

Joined: 17.04.2019
Posts: 67
Sprawdź najpierw przekaźniki, mogą one być przyczyną.
Są powyżej skrzynki bezpieczników, oznaczone 19, 20, 21 i 22.
Wyciągnij je całkowicie i zmostkuj wejście: jak wentylator lewy lub prawy będzie działał tylko na 2 biegu to uszkodzone masz rezystory. Jak będzie działał na ostro również na biegu 1 to uszkodzony przekaźnik.
Jak nie chcesz oryginalnego rezystora, to opornik 0,5 ohma i 100W zrobi robotę.

Wentylatory w 996 załączają się na zimnym silniku ale tylko i wyłącznie po włączeniu klimatyzacji.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.04.2021, 16:35 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Czyli tak jak myślałem i tak jak w boxie .Roberti albo w ASO się nie znają :shock: albo Ty żle zrozumiałeś i im chodziło o pracę z odpaloną klimą.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.04.2021, 8:00 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Dzięki za fachową poradę, ale mam pytania gdyż jestem toralnym amatorem jesli chodzi o mechanikę. Proszę powiedz gdzie są te przekaźniki (nie wiem gdzie są bezpieczniki) i dlaczego są aż 4 ?. Nie kumam też tego, że jak bedzie działał na ostro na pierwszym biegu....pytanie jak ja rozróżnie czy mam pierwszy czy drugi bieg skoro tu i tu działa na ostro (duże obroty).

Z góry dzięki za odpowiedź


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.04.2021, 9:30 

Joined: 17.04.2019
Posts: 67
Przekaźniki masz pod deską po lewej stronie. Jak siądziesz do auta w miejscu kierowcy to koło lewej nogi masz zaślepkę z bezpiecznikami, a powyżej nich zobaczysz przekaźniki.
https://fuse-box.info/porsche/porsche-9 ... and-relays
Przekaźniki są 4, bo dwa są dla biegu 1 i następne 2 dla biegu drugiego, a że wentylatory są dwa, to każdy wentylator ma po przekaźniku na 1 i 2 bieg.
Przekaźnik 19 - wentylator 1 bieg 1
Przekaźnik 20 - wentylator 1 bieg 2
Przekaźnik 21 - wentylator 2 bieg 1
Przekaźnik 22 - wentylator 2 bieg 2
Jak wyciągniesz przekaźnik to zwierasz piny 30 i 87 (jak tutaj https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... l/Pic2.jpg)

Na 1 biegu wentylator pracuje względnie cicho, na 2 biegu daje na maxa. Jeżeli po zwarciu pinów w miejscu przekaźnika 19 nic się nie dzieje, a po zwarciu 20 wentylator kręci się mocno i głośno to uszkodzony masz rezystor.
Bardziej łopatologicznie się nie da :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.04.2021, 10:44 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Dzięki wielkie za pomoc !!!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 21.04.2021, 17:47 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Sorry za małą złośliwość ale od kiedy masz auto że nawet nie wiesz gdzie są najzwyklejsze bezpieczniki :shock: Jeśli naprawdę jesteś takim nowicjuszem w elektryce to lepiej weż elektryka do pomocy bo więcej zepsujesz.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 22.04.2021, 21:06 

Joined: 31.12.2020
Posts: 19
Romcio nie zazdrość koledze "Tomemek" fachowej odpowiedzi i rady. Też mogłeś !!!!, ale nie miałeś takiej wiedzy ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.06.2021, 19:07 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 206
Club number: 696
Odgrzebię ten wątek, bo mamy upały.

W moim 996 (z 1999), w korkach temperatura płynu chłodzącego (wg. wskazań ustrojstwa podłączonego do OBD) pokazuje mi regularnie ponad 110 stopni w korkach. Najwięcej widziałem 116. Żadne ostrzeżenia się nie świecą. Zimą te temperatury były znacząco niższe.

Czy powinienem się przejmować?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.06.2021, 19:44 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Tak powinieneś się przejmować ,te motory nie lubią przegrzania. Czy przy ok 90- 100 nie załączają się wentylatory na 1 biegu. Nie, żadne ostrzeżenia nie będą się świecić. Czy jeśli wentylatory się załączają to dość szybko zbija temp. tak ok 2-3 min. Jeśli went. chodzą a temp nie chce zejść to albo masz zalepione chłodnice -czyściłeś :?: albo powietrze w układzie- zmieniałeś płyn. :?: Może być wadliwy termostat- nie otwiera do końca. Ja niedawno walczyłem z podobnym objawem ale nie tak mocnym. Spuściłem płyn by wymienić termostat i zeszło tylko 12L :shock: musiało być powietrze a poziom na zbiorniku był ok. Zmieniłem termostat ,był od nowości , podniosłem cały tył auta na kobyłkach i pomału wlewałem nowy -weszło 16.5L.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 23.06.2021, 22:11 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 206
Club number: 696
Dziękuję. Umawiam się do serwisu, zatem.

Chłodnice wątpię, żeby były brudne, bo niedawno były wymieniane te od klimy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 29.06.2021, 19:20 

Joined: 10.06.2017
Posts: 971
Siersciu i jak problem zdiagnozowany.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum