Autor |
Wiadomość |
Romcio
|
Napisane: 18.04.2021, 8:59 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Jakiś częściowy wpływ mógł mieć ponieważ gdy temp. lekko zaczynała wzrastać np; na postoju to rezystor załączał 1 bieg i już było lekkie schładzanie a tak to temp. rośnie aż do załączenia 2 biegu czyli ok 100 stopni. Jakieś dwa lata temu miałem awarię rezystora z jednej strony i zamiast wymieniać , wywaliłem drugi rezystor - pewnie też by niedługo padł, przelutowałem przewody i mam układ tylko na 2 wysokim biegu który załącza się na temperaturze gdy działał 1 bieg. Po prostu gdy temp lekko wzrośnie wentylatory ruszają od razu na 2 biegu i moment mam zbitą temp. Jedyna wada to że 2 bieg jest głośny ale działa tylko chwilę.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.04.2021, 12:08 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Romcio, a jak klimatyzację włączasz to nie działają ciągle wentylatory na drugim biegu?
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 18.04.2021, 13:22 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
W większości bujam w koło komina i klimę używam bardzo sporadycznie . Najczęściej schładzam kabinę tylko na początku a potem wystarcza mi wiatr we włosach których nie mam Ale tak masz racje gdy klime odpalam to daje na 2 biegu .Bardziej mam spokój duszy bo gdy zdarza się większy korek to ten 2 bieg szybko zbija temp.HEJ
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 18.04.2021, 16:02 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Dziś sprawdziłem i wentylatory stoją przy 80 stopniach. Załączają się przy 100. Przy klimie też stoją. W Aso powiedzieli mi że 911 (996) ma tak, że 1 birg wentylatora załącza się od razu po włączeniu silnika.
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 18.04.2021, 16:04 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Najgorzej że dwa rezystory kosztują 1400 zł i są tylko oryginalne.
|
|
Góra |
|
Qbak
|
Napisane: 18.04.2021, 16:41 |
|
Dołączył: 8.07.2007 Posty: 5188 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
|
Gdybyś chciał trochę na nich zaoszczędzić to daj znać na PW.
_________________ 924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 18.04.2021, 19:43 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
To mnie zaskoczyłeś że w 996 wiatraki załączają się z odpaleniem silnika a nie po osiągnięciu określonej temp. Na pewno przecież to bez sensu -to po co rezystor i 2 biegi.
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 19.04.2021, 14:17 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Tak mi powiedziano. Pierwszy bieg chodzi cały czas, a drugi włącza się przy ok. 100 stopni.
|
|
Góra |
|
Kubuś72
|
Napisane: 20.04.2021, 7:47 |
|
Dołączył: 6.10.2013 Posty: 802
|
Możesz kupić zamienniki i wlutować w miejsce oryginałów, każdy normalny elektryk to ogarnie, nie pamiętam oporności, poszukaj w necie.
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
tomemek
|
Napisane: 20.04.2021, 13:17 |
|
Dołączył: 17.04.2019 Posty: 93
|
Sprawdź najpierw przekaźniki, mogą one być przyczyną. Są powyżej skrzynki bezpieczników, oznaczone 19, 20, 21 i 22. Wyciągnij je całkowicie i zmostkuj wejście: jak wentylator lewy lub prawy będzie działał tylko na 2 biegu to uszkodzone masz rezystory. Jak będzie działał na ostro również na biegu 1 to uszkodzony przekaźnik. Jak nie chcesz oryginalnego rezystora, to opornik 0,5 ohma i 100W zrobi robotę.
Wentylatory w 996 załączają się na zimnym silniku ale tylko i wyłącznie po włączeniu klimatyzacji.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 20.04.2021, 16:35 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Czyli tak jak myślałem i tak jak w boxie .Roberti albo w ASO się nie znają albo Ty żle zrozumiałeś i im chodziło o pracę z odpaloną klimą.
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 21.04.2021, 8:00 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Dzięki za fachową poradę, ale mam pytania gdyż jestem toralnym amatorem jesli chodzi o mechanikę. Proszę powiedz gdzie są te przekaźniki (nie wiem gdzie są bezpieczniki) i dlaczego są aż 4 ?. Nie kumam też tego, że jak bedzie działał na ostro na pierwszym biegu....pytanie jak ja rozróżnie czy mam pierwszy czy drugi bieg skoro tu i tu działa na ostro (duże obroty).
Z góry dzięki za odpowiedź
|
|
Góra |
|
tomemek
|
Napisane: 21.04.2021, 9:30 |
|
Dołączył: 17.04.2019 Posty: 93
|
Przekaźniki masz pod deską po lewej stronie. Jak siądziesz do auta w miejscu kierowcy to koło lewej nogi masz zaślepkę z bezpiecznikami, a powyżej nich zobaczysz przekaźniki. https://fuse-box.info/porsche/porsche-9 ... and-relays Przekaźniki są 4, bo dwa są dla biegu 1 i następne 2 dla biegu drugiego, a że wentylatory są dwa, to każdy wentylator ma po przekaźniku na 1 i 2 bieg. Przekaźnik 19 - wentylator 1 bieg 1 Przekaźnik 20 - wentylator 1 bieg 2 Przekaźnik 21 - wentylator 2 bieg 1 Przekaźnik 22 - wentylator 2 bieg 2 Jak wyciągniesz przekaźnik to zwierasz piny 30 i 87 (jak tutaj https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... l/Pic2.jpg) Na 1 biegu wentylator pracuje względnie cicho, na 2 biegu daje na maxa. Jeżeli po zwarciu pinów w miejscu przekaźnika 19 nic się nie dzieje, a po zwarciu 20 wentylator kręci się mocno i głośno to uszkodzony masz rezystor. Bardziej łopatologicznie się nie da
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 21.04.2021, 10:44 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Dzięki wielkie za pomoc !!!
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 21.04.2021, 17:47 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Sorry za małą złośliwość ale od kiedy masz auto że nawet nie wiesz gdzie są najzwyklejsze bezpieczniki Jeśli naprawdę jesteś takim nowicjuszem w elektryce to lepiej weż elektryka do pomocy bo więcej zepsujesz.
|
|
Góra |
|
Roberti
|
Napisane: 22.04.2021, 21:06 |
|
Dołączył: 31.12.2020 Posty: 19
|
Romcio nie zazdrość koledze "Tomemek" fachowej odpowiedzi i rady. Też mogłeś !!!!, ale nie miałeś takiej wiedzy
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 23.06.2021, 19:07 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
Odgrzebię ten wątek, bo mamy upały.
W moim 996 (z 1999), w korkach temperatura płynu chłodzącego (wg. wskazań ustrojstwa podłączonego do OBD) pokazuje mi regularnie ponad 110 stopni w korkach. Najwięcej widziałem 116. Żadne ostrzeżenia się nie świecą. Zimą te temperatury były znacząco niższe.
Czy powinienem się przejmować?
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 23.06.2021, 19:44 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Tak powinieneś się przejmować ,te motory nie lubią przegrzania. Czy przy ok 90- 100 nie załączają się wentylatory na 1 biegu. Nie, żadne ostrzeżenia nie będą się świecić. Czy jeśli wentylatory się załączają to dość szybko zbija temp. tak ok 2-3 min. Jeśli went. chodzą a temp nie chce zejść to albo masz zalepione chłodnice -czyściłeś albo powietrze w układzie- zmieniałeś płyn. Może być wadliwy termostat- nie otwiera do końca. Ja niedawno walczyłem z podobnym objawem ale nie tak mocnym. Spuściłem płyn by wymienić termostat i zeszło tylko 12L musiało być powietrze a poziom na zbiorniku był ok. Zmieniłem termostat ,był od nowości , podniosłem cały tył auta na kobyłkach i pomału wlewałem nowy -weszło 16.5L.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 23.06.2021, 22:11 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 228
Nr klubowicza: 696
|
Dziękuję. Umawiam się do serwisu, zatem.
Chłodnice wątpię, żeby były brudne, bo niedawno były wymieniane te od klimy.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 29.06.2021, 19:20 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1192
|
Siersciu i jak problem zdiagnozowany.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|