Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 8:59 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Jakiś częściowy wpływ mógł mieć ponieważ gdy temp. lekko zaczynała wzrastać np; na postoju to rezystor załączał 1 bieg i już było lekkie schładzanie a tak to temp. rośnie aż do załączenia 2 biegu czyli ok 100 stopni. Jakieś dwa lata temu miałem awarię rezystora z jednej strony i zamiast wymieniać , wywaliłem drugi rezystor - pewnie też by niedługo padł, przelutowałem przewody i mam układ tylko na 2 wysokim biegu który załącza się na temperaturze gdy działał 1 bieg. Po prostu gdy temp lekko wzrośnie wentylatory ruszają od razu na 2 biegu i moment mam zbitą temp. Jedyna wada to że 2 bieg jest głośny ale działa tylko chwilę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Romcio, a jak klimatyzację włączasz to nie działają ciągle wentylatory na drugim biegu?




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 13:22 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
W większości bujam w koło komina i klimę używam bardzo sporadycznie . Najczęściej schładzam kabinę tylko na początku a potem wystarcza mi wiatr we włosach których nie mam 8) :lol: Ale tak masz racje gdy klime odpalam to daje na 2 biegu .Bardziej mam spokój duszy bo gdy zdarza się większy korek to ten 2 bieg szybko zbija temp.HEJ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 16:02 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Dziś sprawdziłem i wentylatory stoją przy 80 stopniach. Załączają się przy 100. Przy klimie też stoją. W Aso powiedzieli mi że 911 (996) ma tak, że 1 birg wentylatora załącza się od razu po włączeniu silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 16:04 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Najgorzej że dwa rezystory kosztują 1400 zł i są tylko oryginalne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
Gdybyś chciał trochę na nich zaoszczędzić to daj znać na PW.




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 18.04.2021, 19:43 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
To mnie zaskoczyłeś że w 996 wiatraki załączają się z odpaleniem silnika a nie po osiągnięciu określonej temp. Na pewno :shock: przecież to bez sensu -to po co rezystor i 2 biegi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 19.04.2021, 14:17 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Tak mi powiedziano. Pierwszy bieg chodzi cały czas, a drugi włącza się przy ok. 100 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2021, 7:47 

Dołączył: 6.10.2013
Posty: 802
Możesz kupić zamienniki i wlutować w miejsce oryginałów, każdy normalny elektryk to ogarnie, nie pamiętam oporności, poszukaj w necie.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2021, 13:17 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 93
Sprawdź najpierw przekaźniki, mogą one być przyczyną.
Są powyżej skrzynki bezpieczników, oznaczone 19, 20, 21 i 22.
Wyciągnij je całkowicie i zmostkuj wejście: jak wentylator lewy lub prawy będzie działał tylko na 2 biegu to uszkodzone masz rezystory. Jak będzie działał na ostro również na biegu 1 to uszkodzony przekaźnik.
Jak nie chcesz oryginalnego rezystora, to opornik 0,5 ohma i 100W zrobi robotę.

Wentylatory w 996 załączają się na zimnym silniku ale tylko i wyłącznie po włączeniu klimatyzacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 20.04.2021, 16:35 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Czyli tak jak myślałem i tak jak w boxie .Roberti albo w ASO się nie znają :shock: albo Ty żle zrozumiałeś i im chodziło o pracę z odpaloną klimą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2021, 8:00 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Dzięki za fachową poradę, ale mam pytania gdyż jestem toralnym amatorem jesli chodzi o mechanikę. Proszę powiedz gdzie są te przekaźniki (nie wiem gdzie są bezpieczniki) i dlaczego są aż 4 ?. Nie kumam też tego, że jak bedzie działał na ostro na pierwszym biegu....pytanie jak ja rozróżnie czy mam pierwszy czy drugi bieg skoro tu i tu działa na ostro (duże obroty).

Z góry dzięki za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2021, 9:30 

Dołączył: 17.04.2019
Posty: 93
Przekaźniki masz pod deską po lewej stronie. Jak siądziesz do auta w miejscu kierowcy to koło lewej nogi masz zaślepkę z bezpiecznikami, a powyżej nich zobaczysz przekaźniki.
https://fuse-box.info/porsche/porsche-9 ... and-relays
Przekaźniki są 4, bo dwa są dla biegu 1 i następne 2 dla biegu drugiego, a że wentylatory są dwa, to każdy wentylator ma po przekaźniku na 1 i 2 bieg.
Przekaźnik 19 - wentylator 1 bieg 1
Przekaźnik 20 - wentylator 1 bieg 2
Przekaźnik 21 - wentylator 2 bieg 1
Przekaźnik 22 - wentylator 2 bieg 2
Jak wyciągniesz przekaźnik to zwierasz piny 30 i 87 (jak tutaj https://cdn4.pelicanparts.com/techartic ... l/Pic2.jpg)

Na 1 biegu wentylator pracuje względnie cicho, na 2 biegu daje na maxa. Jeżeli po zwarciu pinów w miejscu przekaźnika 19 nic się nie dzieje, a po zwarciu 20 wentylator kręci się mocno i głośno to uszkodzony masz rezystor.
Bardziej łopatologicznie się nie da :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2021, 10:44 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Dzięki wielkie za pomoc !!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 21.04.2021, 17:47 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Sorry za małą złośliwość ale od kiedy masz auto że nawet nie wiesz gdzie są najzwyklejsze bezpieczniki :shock: Jeśli naprawdę jesteś takim nowicjuszem w elektryce to lepiej weż elektryka do pomocy bo więcej zepsujesz.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 22.04.2021, 21:06 

Dołączył: 31.12.2020
Posty: 19
Romcio nie zazdrość koledze "Tomemek" fachowej odpowiedzi i rady. Też mogłeś !!!!, ale nie miałeś takiej wiedzy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2021, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
Odgrzebię ten wątek, bo mamy upały.

W moim 996 (z 1999), w korkach temperatura płynu chłodzącego (wg. wskazań ustrojstwa podłączonego do OBD) pokazuje mi regularnie ponad 110 stopni w korkach. Najwięcej widziałem 116. Żadne ostrzeżenia się nie świecą. Zimą te temperatury były znacząco niższe.

Czy powinienem się przejmować?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2021, 19:44 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Tak powinieneś się przejmować ,te motory nie lubią przegrzania. Czy przy ok 90- 100 nie załączają się wentylatory na 1 biegu. Nie, żadne ostrzeżenia nie będą się świecić. Czy jeśli wentylatory się załączają to dość szybko zbija temp. tak ok 2-3 min. Jeśli went. chodzą a temp nie chce zejść to albo masz zalepione chłodnice -czyściłeś :?: albo powietrze w układzie- zmieniałeś płyn. :?: Może być wadliwy termostat- nie otwiera do końca. Ja niedawno walczyłem z podobnym objawem ale nie tak mocnym. Spuściłem płyn by wymienić termostat i zeszło tylko 12L :shock: musiało być powietrze a poziom na zbiorniku był ok. Zmieniłem termostat ,był od nowości , podniosłem cały tył auta na kobyłkach i pomału wlewałem nowy -weszło 16.5L.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 23.06.2021, 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył: 28.12.2018
Posty: 228
Nr klubowicza: 696
Dziękuję. Umawiam się do serwisu, zatem.

Chłodnice wątpię, żeby były brudne, bo niedawno były wymieniane te od klimy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 29.06.2021, 19:20 

Dołączył: 10.06.2017
Posty: 1192
Siersciu i jak problem zdiagnozowany.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum









cron