Autor |
Wiadomość |
Romcio
|
Napisane: 3.07.2021, 10:50 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
Generalnie wszystko ok ale czy myśmy nie zabrnęli na manowce w tej dyskusji. Siersciu nie będzie sam nic robił i czeka na wizytę i diagnozę potem ewentualna naprawa bo 116 stopni to ewidentnie jakiś problem. Kol. B4ndit pytał czemu tak wolno się rozgrzewa i czy to norma. temp ok 90-95 st. to jak naj właściwszy zakres pracy. To Leon dla kogo ten termostat z niższą temperaturą , bo chyba nie dla niego żeby się nagrzewał jeszcze wolniej. Na tą chwilę poczekajmy na diagnozę.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 3.07.2021, 11:27 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Nawet chciałem sam spróbować kroków polecanych przez przedmówców, ale zrobiło się chłodniej i problem przestał występować :/
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 3.07.2021, 11:56 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
Wrócą upały wróci problem i zabierze przyjemność z jazdy
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 7.08.2021, 19:47 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
Kol. siersciu działałeś coś.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 8.08.2021, 11:10 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Tak, na razie wymieniony termostat, ale czekam na upały, żeby sprawdzić, czy pomogło. Generalnie, wszystko wygląda dobrze, tj. wentylatory się załączają, chłodnice od zewnątrz czyste, pompa nie hałasuje. Jak tylko będę wiedział na pewno, czy i co pomogło, to dam znać.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 8.08.2021, 11:28 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
No to super ale przecież upały już były To że wentylatory się załączają to ok ale do jakich temperatur motor dochodzi. Coś tu nie ma sensu bo termostat nie uruchamia wentylatorów, a przedtem temp szła dużo ponad 100. Chyba że wentylatory zawsze były sprawne a z powodu wadliwego termostatu motor się grzał i to był jedyny problem.
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 19.06.2022, 18:11 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Upały wróciły więc mogłem w końcu zweryfikować naprawę. Ostatecznie, problemem okazały się chłodnice - mimo że były czyste, to były już zmęczone życiem. Po ich wymianie temperatura płynu trzyma się na 103 stopniach (na postoju, w 32-stopniowym upale, z włączoną klimą). Wprawdzie pompa wody też poszła do wymiany, ale tylko dlatego, że obudowa była skorodowana i było ryzyko nieszczelności.
Jak zwykle, podziękowania dla PorschePana oraz wszystkich, którzy dawali mi tu podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 19.06.2022, 21:11 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
To super, pewnie chłodnice były wewnątrz zalepione kamieniem i brudem. Zrób jeszcze taką samą próbę dla spokoju w upał ale bez klimy czyli bez wentylatora. Dobrego sezonu. HEJ
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 25.06.2022, 18:00 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Dzięki! Właśnie zrobiłem test, 30 stopni na zewnątrz z wyłączoną klimą trzyma temperaturę na poziomie 98 stopni na postoju, więc wszystko gra!
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 25.06.2022, 20:59 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
Z ciekawości jak mierzysz dokładnie temperaturę ?
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Romcio
|
Napisane: 25.06.2022, 21:05 |
|
Dołączył: 10.06.2017 Posty: 1207
|
Wiem że pytanie nie do mnie ale podpowiem że ja mam stale wpięty czytnik obd połączony z telefonem i mogę podejrzeć większość parametrów .
|
|
Góra |
|
siersciu
|
Napisane: 25.06.2022, 21:43 |
|
Dołączył: 28.12.2018 Posty: 229
Nr klubowicza: 696
|
Romcio napisał(a): Wiem że pytanie nie do mnie ale podpowiem że ja mam stale wpięty czytnik obd połączony z telefonem i mogę podejrzeć większość parametrów . Dokładnie tak. Moj nazywa się ObdLink MX+.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 26.06.2022, 21:15 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1549
|
|
Góra |
|
mps
|
Napisane: 27.06.2022, 16:25 |
|
Dołączył: 2.02.2010 Posty: 290 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 769
|
Przedliftowa klima w trybie serwisowym pokazuje temp wody :
Porsche AC Diagnostics (undocumented, unsupported feature)
The AC Climatronic unit is actually manufactured by Audi. There is some sort of serial data stream (not CAN) that allows the AC unit to display engine parameters. This works on 1997-2000 boxsters. Same as 996....
To switch from F to C: Hold down the recirculating button then push both the temperature + - buttons.
To access diagnostics: Hold down the Recirculating & Air up buttons for 5 seconds. The + - buttons go up and down through the list of "c" codes. The center vent button switches the left display between the "c" code and its actual value. Press the Auto button to exit.
I have yet to verify all these, this info was copied from wonderful people on PPBB! Here is a list of what can be seen:
0c - ERL 1c - Oil Temp? 2c - Inside temp. Sensor mounted in the aspirator assembly at the side of the dash. 3c - Outside temp. Sensor located inside the air inlet of the A/C unit. 4c - Outside temp. Sensor located in front grill of the radiator. The data is fed to the Climatronic from the instrument cluster. When not moving, the instrument cluster OBC temp display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the radiator affecting the temperature sensor. The A/C unit uses the lower of the two outside air temp values in determining fresh-air temp. 5c - Outside temp. (matches OBC outside temp display) 6c - Coolant temp. 7c - Footwell discharge temp. 8c - Sun sensor (dash top) 9c - Sun sensor. 10c - Passenger compartment fan speed. 11c - Passenger compartment fan voltage. 12c - Temperature mix Flap command 1=COLD, 100=HOT 13c - Temperature mix Flap position 14c - Central Flap command 15c - Central Flap position 16c - Footwell/Defrost Flap command 17c - Footwell/Defrost Flap position 18c - Recirculation Valve command 1=OFF, 100=RECIRC 19c - Recirculation Valve position (feedback) 20c - Vehicle speed in kph, updating only once per second. (real speed, not speed+safety margin as in the speedometer) 21c - Engine RPM in hundreds. This too only updates once per second. 22c - ? 23c - ? 24c - Sun sensor, exterior lights switch & panel lights control (term. 58 & 58d voltage) - used for A/C panel display illum. 25c - ? 26c - ? 27c - ? 28c - Fan speed? 29c - ? 30c - Engine run time in seconds (255 max.)(=0xff) 31c - Timing counter 32c - Displays test 33c - Software version? Mine states 3.4 34c - ? 35c - Outside temp. from inlet sensor (filtered?) 36c - temp?
_________________ Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit Porsche 986 Boxster 2.7 `00 Corrado VR6 3.0 Turbo `92 i pare innych
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|