Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Author Message
Offline
PostPosted: 3.07.2021, 10:50 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
Generalnie wszystko ok ale czy myśmy nie zabrnęli na manowce w tej dyskusji. Siersciu nie będzie sam nic robił i czeka na wizytę i diagnozę potem ewentualna naprawa bo 116 stopni to ewidentnie jakiś problem. Kol. B4ndit pytał czemu tak wolno się rozgrzewa i czy to norma. temp ok 90-95 st. to jak naj właściwszy zakres pracy. To Leon dla kogo ten termostat z niższą temperaturą , bo chyba nie dla niego żeby się nagrzewał jeszcze wolniej. :banghead: Na tą chwilę poczekajmy na diagnozę.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.07.2021, 11:27 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 197
Club number: 696
Nawet chciałem sam spróbować kroków polecanych przez przedmówców, ale zrobiło się chłodniej i problem przestał występować :/


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.07.2021, 11:56 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
Wrócą upały wróci problem i zabierze przyjemność z jazdy :nono:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 7.08.2021, 19:47 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
Kol. siersciu działałeś coś.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2021, 11:10 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 197
Club number: 696
Tak, na razie wymieniony termostat, ale czekam na upały, żeby sprawdzić, czy pomogło. Generalnie, wszystko wygląda dobrze, tj. wentylatory się załączają, chłodnice od zewnątrz czyste, pompa nie hałasuje. Jak tylko będę wiedział na pewno, czy i co pomogło, to dam znać.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 8.08.2021, 11:28 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
No to super ale przecież upały już były :wink: To że wentylatory się załączają to ok ale do jakich temperatur motor dochodzi. Coś tu nie ma sensu bo termostat nie uruchamia wentylatorów, a przedtem temp szła dużo ponad 100. Chyba że wentylatory zawsze były sprawne a z powodu wadliwego termostatu motor się grzał i to był jedyny problem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.06.2022, 18:11 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 197
Club number: 696
Upały wróciły więc mogłem w końcu zweryfikować naprawę. Ostatecznie, problemem okazały się chłodnice - mimo że były czyste, to były już zmęczone życiem. Po ich wymianie temperatura płynu trzyma się na 103 stopniach (na postoju, w 32-stopniowym upale, z włączoną klimą). Wprawdzie pompa wody też poszła do wymiany, ale tylko dlatego, że obudowa była skorodowana i było ryzyko nieszczelności.

Jak zwykle, podziękowania dla PorschePana oraz wszystkich, którzy dawali mi tu podpowiedzi.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.06.2022, 21:11 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
To super, pewnie chłodnice były wewnątrz zalepione kamieniem i brudem. Zrób jeszcze taką samą próbę dla spokoju w upał ale bez klimy czyli bez wentylatora. Dobrego sezonu. HEJ


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.06.2022, 18:00 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 197
Club number: 696
Dzięki! Właśnie zrobiłem test, 30 stopni na zewnątrz z wyłączoną klimą trzyma temperaturę na poziomie 98 stopni na postoju, więc wszystko gra!


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.06.2022, 20:59 
User avatar

Joined: 4.08.2014
Posts: 1359
Location: Warszawa
Club number: 504
Z ciekawości jak mierzysz dokładnie temperaturę ?

Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka




_________________

Paweł

jest : Niebieski (996.1 Carrera 4)
był: Krokodyl (987.1 S)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.06.2022, 21:05 

Joined: 10.06.2017
Posts: 951
Wiem że pytanie nie do mnie ale podpowiem że ja mam stale wpięty czytnik obd połączony z telefonem i mogę podejrzeć większość parametrów .


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.06.2022, 21:43 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 197
Club number: 696
Romcio wrote:
Wiem że pytanie nie do mnie ale podpowiem że ja mam stale wpięty czytnik obd połączony z telefonem i mogę podejrzeć większość parametrów .
Dokładnie tak. Moj nazywa się ObdLink MX+.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 26.06.2022, 21:15 
User avatar

Joined: 4.08.2014
Posts: 1359
Location: Warszawa
Club number: 504
Dzięki.




_________________

Paweł

jest : Niebieski (996.1 Carrera 4)
był: Krokodyl (987.1 S)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 27.06.2022, 16:25 

Joined: 2.02.2010
Posts: 118
Location: Kraków
Club number: 769
Przedliftowa klima w trybie serwisowym pokazuje temp wody :

Porsche AC Diagnostics
(undocumented, unsupported feature)

The AC Climatronic unit is actually manufactured by Audi. There is some sort of serial data stream (not CAN) that allows the AC unit to display engine parameters. This works on 1997-2000 boxsters. Same as 996....

To switch from F to C:
Hold down the recirculating button then push both the temperature + - buttons.

To access diagnostics:
Hold down the Recirculating & Air up buttons for 5 seconds. The + - buttons go up and down through the list of "c" codes. The center vent button switches the left display between the "c" code and its actual value. Press the Auto button to exit.

I have yet to verify all these, this info was copied from wonderful people on PPBB!
Here is a list of what can be seen:


0c - ERL
1c - Oil Temp?
2c - Inside temp. Sensor mounted in the aspirator assembly at the side of the dash.
3c - Outside temp. Sensor located inside the air inlet of the A/C unit.
4c - Outside temp. Sensor located in front grill of the radiator. The data is fed to the Climatronic from the instrument cluster. When not moving, the instrument cluster OBC temp display retains it's last setting until moving. This is to prevent heat emanating from the radiator affecting the temperature sensor. The A/C unit uses the lower of the two outside air temp values in determining fresh-air temp.
5c - Outside temp. (matches OBC outside temp display)
6c - Coolant temp.
7c - Footwell discharge temp.
8c - Sun sensor (dash top)
9c - Sun sensor.
10c - Passenger compartment fan speed.
11c - Passenger compartment fan voltage.
12c - Temperature mix Flap command 1=COLD, 100=HOT
13c - Temperature mix Flap position
14c - Central Flap command
15c - Central Flap position
16c - Footwell/Defrost Flap command
17c - Footwell/Defrost Flap position
18c - Recirculation Valve command 1=OFF, 100=RECIRC
19c - Recirculation Valve position (feedback)
20c - Vehicle speed in kph, updating only once per second. (real speed, not speed+safety margin as in the speedometer)
21c - Engine RPM in hundreds. This too only updates once per second.
22c - ?
23c - ?
24c - Sun sensor, exterior lights switch & panel lights control (term. 58 & 58d voltage) - used for A/C panel display illum.
25c - ?
26c - ?
27c - ?
28c - Fan speed?
29c - ?
30c - Engine run time in seconds (255 max.)(=0xff)
31c - Timing counter
32c - Displays test
33c - Software version? Mine states 3.4
34c - ?
35c - Outside temp. from inlet sensor (filtered?)
36c - temp?




_________________

Image
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum