Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
Offline
PostPosted: 1.09.2024, 22:55 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
Hej.

Nieuchronnie zbliża się zima, auto wyląduje na pół roku w garażu - więc czas się przygotować na "zabawę"...

mam kilka pytań do Was, doświadczonych posiadaczy/użytkowników 911

1) poszukuję ramki panelu klimatyzacji , ale takiej , która pasuje, po przeniesieniu panelu na sam dół konsoli.
U mnie poprzedni właściciel zamontował radio 2din, ale klimę przeniósł nie na sam dół konsoli, ale o jedno "piętro" wyżej (na samym dole została kieszonka/półeczka). Chcę to ogarnąć, bo teraz panel klimy ma jakaś nieoryginalaną ramkę, często to odskakuje, nie leży tak jak powinno.

Raz spotkałem w sieci taki komplet do przeniesienia klimy, ale było to na "twarzo-książce" - i jakoś nie mogę teraz tego znaleźć...

Jak by ktoś miał jakiś link do oferty - może być nawet made in CHRL - byle by pasowało.

2) sprężarka klimatyzacji - działa, chłodzi, ale po uruchomieniu bardzo głośno pracuje - w środku słychać ją bardziej niż silnik (rozumiem, że następuje obciążenie silnika i on też podnosi obroty) do tego wpada w wibracje, które są wyczuwalne we wnętrzu...

Czy ktoś przerabiał temat regeneracji sprężaki ? Myślę, że jakieś koło pasowe się zaciera i stąd wibracje i hałas... ?
Czy wyjęcie sprężarki to czynność dość skomplikowana ? Czy dostęp jest w miarę dobry ? (narzędzia w domu są, pewne doświadczenie z mechaniką też, ale jak np potrzeba dostać się od spodu - to wymiękam :-( )

3) skrzynia biegów - manual , "2" wchodzi dość opornie, z takim wyczuwalnym podwójnym "kliknięciem", a czasami, jak za słabo gałką skrzyni biegów przeciągną na "2" (nie przeciągną do drugiego "kliknięcia" ) to 2 wyskoczy na luz...

ktoś coś ?
olej wymienić i zobaczyć co będzie ? (w ogóle jaki olej polecacie ? )

4) na samym początku miałem "problem" z odpalaniem , po prostu czasami auto nie widziało kluczyka w stacyjce - tzn prąd się "uruchamiał" ale nie kręcił rozrusznika ((wyskakuje "czek")- temat błahy - okazało się, że za słabo wciskałem sprzęgło :oops: - i auto po przez czujnik sprzęgła nie wiedziało, ze "już" i nie uruchamiało rozrusznika - już się nauczyłem "kopać" sprzęgło i jest OK...
Ale... byłem z tym "problemem" (jeszcze przed ustaleniem winnego - czyli mnie) u speca od kluczyków/stacyjek - i sprawdził wszystko (stacyjka, immo, moduł komfortu) - wszystko niby OK, ale "czek" wyskakuje - podobno od immobilizera - tak powiedział spec od kluczyków.
Nie weryfikowałem tego nigdzie później (auto prawie cały czas stoi - nie mam czasu), ale teraz powinno się to zmienić i chcę to ogarnąć.

5) mam szyberdach i chciałem wyczyścić kanały odpływowe (nawet zakupiłem specjalne narzędzie) , ściągnąłem "manual" z podlinkowanego na forum, ale nie mogę tam znaleźć odpowiednich zdjęć/rysunków - może ktoś pomoże ? (kanały pod maską już ogarnąłem - były tak zapchane, że po myciu woda lała się ddo wnętrza z nad pedałów ... już jest OK.

6) przeglądając od lat info o 996 (i nie tylko) zauważyłem, że niektórzy użytkownicy montują dodatkowo drobniejszą siatkę w zderzaku za wlotami powietrza do chłodnic - by chronić je przed kamieniami , liśćmi itp..

Czy ktoś z Was "bawił się" w takie "usprawnienia" ?

7) do czego służy rączka/uchwyt w bagażniku od przodu po stronie kierowcy ? :oops: - jakieś otwieranie awaryjne jak bym się w bagażniku zatrzasnął ? :lol: - serio pytam.

8) śruby do kół - mam nieoryginalne felgi (made in CHRL) z nieodpowiednim ET - koła głęboko schowane w błotnikach - kupiłem dystanse (+10mm) z dłuższymi śrubami - ale zdziwiłem się, bo oryginalne śruby są z dodatkową tulejką (pierwszy raz się z takimi spotkałem) - to są chyba śruby pływające - a te w komplecie z dystansami nie posiadają tego rozwiązania.
Koła założone z dystansami - efekt bardzo zadowalający, śruby mocna trzymają, ale w tyle głowy siedzi to, że nie są z tymi tulejkami ...

Co o tym myślicie ?

9) końcówki wydechu - jak odkręcić (?) pierwszą śrubą przy końcówce, czy jednak z "kawałkiem" rury wydechowej (?) (odcinek 20-30 cm) - te pierwsze już pordzewiały i jest problem...

Chyba na tyle na teraz.
Będę wdzięczny z wszelkie odpowiedzi / porady - bo po co wywarzać otwarte już przez kogoś drzwi :wink:

...a ogólnie, nie sądziłem, że to powiem, ale boxsterem (986) jeździło się ....hmmm łatwiej (?) "lżej" (?)... 996 czuć, że cięższe , większe, mocniejsze... ale boxster taki był "zwinniejszy" ?

Boxem jeździłem prawie 3 lata, 4s dopiero około 1 tys km zrobiłem ... może to dlatego.

Sorry za przydługawy wpis.

Pozdrawiam.

Michał


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.09.2024, 12:48 
User avatar

Joined: 18.01.2012
Posts: 1646
Location: Warszawa Boxster S 986
Club number: 694
MichałG wrote:
(...)

...a ogólnie, nie sądziłem, że to powiem, ale boxsterem (986) jeździło się ....hmmm łatwiej (?) "lżej" (?)... 996 czuć, że cięższe , większe, mocniejsze... ale boxster taki był "zwinniejszy" ?

Boxem jeździłem prawie 3 lata, 4s dopiero około 1 tys km zrobiłem ... może to dlatego.

(...)


I tak już zostanie ! (poważnie) 😊
996 jest tylko mocniejsze...




_________________

ROADSTER Boxster S 986


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.09.2024, 16:54 

Joined: 2.02.2010
Posts: 278
Location: Kraków
Club number: 769
MichałG wrote:
Hej.



1) poszukuję ramki panelu klimatyzacji , ale takiej , która pasuje, po przeniesieniu panelu na sam dół konsoli.

Ramke ori kupisz w ASO kosztuje grosze





2) sprężarka klimatyzacji - działa, .........
Regeneracja nic nie daje - albo kup nowy zamiennik albo używkę jak najnowszą. Wyjmiesz ją od góry ale musisz spuścić gaz i potem nabić wiadomo


3) skrzynia biegów - manual , "2" .....
Po pierwsze zobacz czy nie masz wyrobionych teflonowych dystansów w wybieraku, dwa ustaw linki przy skrzyni (od spodu) jak nie pomoże - "przesuwka" 2 biegu do roboty czyli skrzynia



4) na samym początku miałem "problem" z odpalaniem , po prostu czasami auto .....

Jeżeli to USA to przy pedale sprzęgła masz łatwo dostępny mikrostyk (albo wymiana - często pada) albo łączysz 2 kabelki co do niego idą i masz tak jakbyś cały czas miał wciśnięte sprzęgło.
Błędy trzeba sprawdzić piwisem czy to błędy immo czy stycznika



5) mam szyberdach i chciałem wyczyścić kanały odpływowe (nawet zakupiłem ...
kanały są w rogach dachu - ciężko dostać się od dachu - lepiej zdjąć osłony słupków i ptam rozpiąć i przeczyścić

6) przeglądając od lat info o 996 (i nie tylko) zauważyłem, że niektórzy użytkownicy montują dodatkowo drobniejszą siatkę w zderzaku za wlotami powietrza do chłodnic - by chronić je przed kamieniami , liśćmi itp..

siatka jest ok - ale lepiej raz na 3 lata zderzak demontować i przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem





Boxster jest znacznie fajniejszy w prowadzeniu mimo niższej mocy a dodatkowo jest prawdziwym od początku budowanym roadsterem z silnikiem centralnym.


Pozdrawiam

Miłosz

posiadacz boxa i 996.2




_________________

Image
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.09.2024, 22:10 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
...to mi pomogliście panowie ... :lol: :lol: :lol:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.09.2024, 0:12 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 228
Club number: 696
2) klima - nie polecam regeneracji - moja się po regeneracji dość szybko rozleciała. Nówka Denso to koszt około 1.5Kzł - dzisiaj bez cienia wątpliwości właśnie to bym kupił.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.09.2024, 21:49 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1578
Location: Kraków
Club number: 078
Dokładnie - Box i 911 to kompletnie inne auta. 911 ma więcej mocy no i przede wszystkim to jest 911 :lol:

Dwa tematy mam podobnie i już się do nich w zasadzie przyzwyczaiłem.

Sprężarka klimy hałasuje podobnie jak piszesz od dłuższego czasu ale działa póki co bez zarzutu - sprawdzane wielokrotnie przez mechaników z zaleceniem że póki nie padnie to nie robić. No ale ja mam cabrio i z klimy korzystam okazjonalnie więc nie jest to problem. W coupe jazda w lecie bez klimy masakra (w 997 momentalnie jest piekarnik).

Biegi wchodzą od zawsze dość opornie, zwłaszcza jak jest zimny. Ja w dodatku mam fabryczny shortshifter wiec na zimnym trzeba wbijać biegi "po męsku". Głównie dotyczy to 1, 2 i 3
W 997 i w 991 biegi zmieniasz jednym palcem jak w jakimś Oplu. Ten typ (996) chyba tak ma...

Kostka stacyjki przychodzi mi na myśl - to standardowy problem w 996, kosztuje grosze, może warto dla świętego spokoju wymienić?

Chłodnice klimy masz oryginalne? One często padają, gdybym zakładał nowe to rozważyłbym siatkę (choć sam zmieniałem i siatki nie mam). Najważniejsze to w miarę regularnie czyścić te miejsca.




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.09.2024, 22:33 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
Dzięki Panowie !!!

odpowiadając (nie koniecznie w kolejności)

- z tego co mi przekazał sprzedający - chłodnice są nowe - poprzedni właściciel wymieniał. Oglądając je przez otwory w zderzaku wyglądają bardzo dobrze.

- stacyjka działa normalnie, raczej obstawiam ten czujnik przy sprzęgle - bo nawet słyszę go jak "klika" wciskając sprzęgło.

- sprężarka - bardzo minie denerwuje - tak hałasuje, że zagłusza silnik na wolnych obrotach - zimą wleci nowa... (dzisiaj jak ją wyłączyłem na chwilę, to w kilkanaście sekund piekarnik i to w dodatku z termoobiegiem :-) )

- dobrze zrozumiałem (?) - w ASO dostanę dedykowane ramki do przeniesienia panelu klimy na sam dół ?

- nic nie napisaliście o śrubach do kół... - coś podpowiecie ?
- nikt nie zdradził tajemnicy dźwigienki w bagażniku :-)


A i jeszcze jedno pytanie: otwierania i zamykanie centralnego zamka = mrugają kierunkowskazy tylko z jednej strony... - tak ma być ?

Pozdrawiam

PS: co do Boxa vs 911 - dwa różne auta, oba zaj...... !!! :-)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.09.2024, 6:25 
User avatar

Joined: 30.03.2012
Posts: 2282
Location: Warszawa-Sękocin
Club number: 330
Co do śrub, jeżeli dobrałeś odpowiedni rodzaj (kula/stożek) to powinni być OK.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk




_________________

PORSCHOHOLIK 997 TURBO MACADAMIA
oponygumis@wp.pl
tel.+48-602-620-510
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 4.09.2024, 6:28 

Joined: 15.05.2012
Posts: 601
MichałG wrote:
- nikt nie zdradził tajemnicy dźwigienki w bagażniku :-)


Zapewne to wersja amerykańska, u nich jest przepis, że każdy bagażnik ma mieć otwieranie od środka w razie gdybyś się "zatrzasnął" ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.09.2024, 21:38 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
siersciu wrote:
2) klima - nie polecam regeneracji - moja się po regeneracji dość szybko rozleciała. Nówka Denso to koszt około 1.5Kzł - dzisiaj bez cienia wątpliwości właśnie to bym kupił.


...a czy masz może gdzieś numer/nazwę/model ? Bo w sieci różne mi się wyświetlają :-( i nie wiem, która na 100% by pasowała...
W sklepie motoryzacyjnym - po nr VIN mogą mi sprowadzić, ale z 1500/1600 w sieci, robi się już u nich 2100zł...



adam748 wrote:
MichałG wrote:
- nikt nie zdradził tajemnicy dźwigienki w bagażniku :-)


Zapewne to wersja amerykańska, u nich jest przepis, że każdy bagażnik ma mieć otwieranie od środka w razie gdybyś się "zatrzasnął" ;)
- tak, auto z za Atlantyku - Kanada... - śmiesznie z tą dźwigienką - no, może mój syn by się "zatrzasnął... :lol:

Gumis wrote:
Co do śrub, jeżeli dobrałeś odpowiedni rodzaj (kula/stożek) to powinni być OK.
- tu akurat jest ok, tylko zastanawiałem się czy nie muszą być konkretnie takie same (te z tulejkami), jest OK.


Co do ramek - zamówione dzisiaj w ASO Wrocław - koszt: ramka kilmy około 50 zł, nowa kieszonka/półeczka (bo jest bardziej kwadratowa) - coś koło 230zł, ramka do kieszonki około 30 zł.

* Jeszcze zapytam, może ktoś ma na zbyciu : ZAŚLEPKI SPRYSKIWACZY REFLEKTORÓW (srebrne/chromowane) - same dekielki. Bo moje są ok, ale jak szykował mi znajomy jedną lampę to demontowaliśmy tą zaślepkę i lekko nam jeden uchwyt pękł - widać już, że czas zrobił swoje. Udało się to posklejać i poskładać, ale już trzeba myśleć o wymianie.
Niestety w ASO występują one tylko z "kawałkiem" spryskiwacza (dosłownie kawałek rurki), a cena to jedyne 410zł sztuka... - ja wiem, Porsche , ale to kurde tylko kawałek plastiku - dobra drukarka 3D i ułamek ceny...

ufff, się rozpisałem - wracając do tematu : jak komuś zalegają to proszę o ofertę :)

* Kolejne pytanie - poduszka pasażera - była wystrzelona, została zamontowana nowa, ale osłona jest ze "zwykłego" wnętrza, a u mnie jest pakiet skórzany.
Znalazłem na alledrogo odpowiednią osłonę (chyba na wet z poduszką), ale nie mam pojęcia a) czy wymiana to jakaś droga przez mękę, czy to dość prosty zabieg, b) czy kolorystycznie to będzie to samo - tu chyba musiał bym się uśmiechnąć do kogoś kto mógł by rozkodować po nr VIN - kolor tej skóry... ?

Sorki, że tyle pytań, ale to forum to skarbnica wiedzy :D

Pozdrawiam

Michał


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 9.09.2024, 22:16 
User avatar

Joined: 28.12.2018
Posts: 228
Club number: 696
MichałG wrote:
siersciu wrote:
2) klima - nie polecam regeneracji - moja się po regeneracji dość szybko rozleciała. Nówka Denso to koszt około 1.5Kzł - dzisiaj bez cienia wątpliwości właśnie to bym kupił.

...a czy masz może gdzieś numer/nazwę/model ? Bo w sieci różne mi się wyświetlają :-( i nie wiem, która na 100% by pasowała...
W sklepie motoryzacyjnym - po nr VIN mogą mi sprowadzić, ale z 1500/1600 w sieci, robi się już u nich 2100zł...


Według mojej najlepszej wiedzy to DCP28008, ale samodzielnie jej nie dobierałem, więc nie ręczę za jakość tej informacji. Myślę że Qbak to właściwy adres.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.09.2024, 13:37 

Joined: 2.02.2010
Posts: 278
Location: Kraków
Club number: 769
co do poduszki - mówisz o poduszce w desce ?

Jeżeli tak to przełóż swoją osłonę do nowej poduszki wszystko jest na śrubki od spodu (musisz zdemontować schowek)

Nie zapomnij o odpięciu akumulatora - bo będziesz miał błędy.




_________________

Image
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 10.09.2024, 22:26 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
mps wrote:
co do poduszki - mówisz o poduszce w desce ?

Jeżeli tak to przełóż swoją osłonę do nowej poduszki wszystko jest na śrubki od spodu (musisz zdemontować schowek)

Nie zapomnij o odpięciu akumulatora - bo będziesz miał błędy.



Tak, chodzi o poduszkę pasażera.

A czy potrafił byś rozkodować po nr VIN kolor skóry na desce ? Jest to możliwe ? Niby jest czarna, ale niektóre elementy/plastiki są granatowe...


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 17.09.2024, 22:28 

Joined: 3.09.2023
Posts: 62
Kolejne pytanie:

Czy normalnym jest to, że przy zamykaniu/otwieraniu auta z pilota tylko jeden kierunkowskaz "mruga" - chyba ten od strony kierowcy ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.09.2024, 16:23 

Joined: 2.02.2010
Posts: 278
Location: Kraków
Club number: 769
Oczywiście że nie.

Sprawdź pod fotelem czy pin się nie wysunął




_________________

Image
Porsche 911 SC M Targa `79 Turbo look
Porsche 911 996.2 3.6 Coupe Aero kit
Porsche 986 Boxster 2.7 `00
Corrado VR6 3.0 Turbo `92
i pare innych :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum