Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 21:53 

Joined: 28.07.2016
Posts: 175
Club number: 614
Jak napisałem w dziale sprzedaż poszły moje obie 911. No to teraz mam problem bo trzeba szukać czegoś nowego:)
Samochód ma być dla funu. Max 8-10kkm rocznie. Może 1/2 razy do roku tor. Żadne daily. Zima garaż
I tu pytanie do Was co wybrać.
1. 997.2 lub 991.1 - używany dałem post może ktoś coś, ale tu NIE CABRIO
2. Boxster lub Cayman GTS 4.0 nowy
3. Spyder/GT4 nowy - tu mam problem, bo auto mega, jeździłem kocham, ale może być zonk na wjeździe do garażu
4. 992 S - tu cena chora, ale nowa 911, więc zrobiona pod siebie, chociaż środek mi nie leży - ostateczna opcja
5. I z innej parafii BMW M2 Competition. Są nowe w mega cenach (poniżej 300K). Value for money uważam, ze najlepsza oferta na rynku, ale boję się, że będzie dysonans i tęskonta za Porsche. Jeździłem jest ok, ale brak tego ducha ze Stuttgartu:)

Co byście wybrali???

A może coś innego zupełnie???

PS. Został mi jeszcze Macan, więc jakiś Prosiaczek jest, ale to nie fun car.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:01 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
Każdy ma fun z czego innego. Jak dla mnie dla funu to z otwartym dachem i wolnossący. Czyli Boxster GTS 4.0 albo Spyder. Ja mam tego pierwszego i jestem mega zadowolony.

M2C to nie jest fun car tylko ciekawe daily. Mam, żona jeździ, dzieci wozi. Jak chce mieć radochę, podbiera boxa :)

Pytasz co jeszcze. Ja miałem ponad 3 lata Elise CUP 250. Jest fun jak diabli ale to jednak nie auto tylko zabawka. Na początku tygodnia pewnie już go miał nie będę bo jest konkretny kupiec więc jak chcesz zobaczyć to zapraszam asap.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:09 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1003
Jak zabawa to zabawa czyli GT4 albo Spyder :)

Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ?


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:17 

Joined: 28.07.2016
Posts: 175
Club number: 614
b0g0b0jny wrote:
Jak zabawa to zabawa czyli GT4 albo Spyder :)

Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ?


No dużo niższe 2 cm minimum. Od mojej 991.2 cabrio (już byłej) około 3.5 cm. To przepaść
GTS można zrobić PASM -10mm zamiast -20 a w GT4/Spyder jest -30 i można ew podnieśc w serwisie 2-3 mm, ale to za mało. A jak podniose więcej to będzie wyglądał jak dakarówka:)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:18 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
b0g0b0jny wrote:
Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ?


Różnica wysokości do GTS to 1 cm ale Spyder/GT4 mają bardziej wysunięty splitter i przez to kąt natarcia jest gorszy. W poprzednim GT4 dokładka na dole była elastyczna i wymienna więc przycieranie to nie jakiś poważny problem. IMHO większą wadą Spydera jest ręcznie składany dach ale czy to duża wada to zależy od sposobu używania auta.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:18 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
Fajny wątek, burza będzie.

Co Człowiek to opinia.

Patrząc na obecny konfigurator Porsche, moim zdaniem najlepszy "fun" jest z modelu "Boxster GTS 4.0" uwaga ze skrzynią PDK. To jest auto, łączące wszystkie aspekty wysoce pożądane, czyli - cabrio, centralny wolnossący !!!!! silnik, ze skrzynią PDK.

To będzie następne Porsche w moim garażu. Chyba, że Syn mnie "zmusi" do F-ki, ale to inna liga i inne dywagacje

Wiem, że Spyder bardziej kolekcjonerski, ale stara koncepcja manual = lekki,
a PDK to dramat, w obecnej sytuacji technologicznej traci na znaczeniu, a zalety PDK w roadsterze są porażające.






[color=#BF40BF][/color]


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:19 

Joined: 28.07.2016
Posts: 175
Club number: 614
tunix wrote:
Każdy ma fun z czego innego. Jak dla mnie dla funu to z otwartym dachem i wolnossący. Czyli Boxster GTS 4.0 albo Spyder. Ja mam tego pierwszego i jestem mega zadowolony.

M2C to nie jest fun car tylko ciekawe daily. Mam, żona jeździ, dzieci wozi. Jak chce mieć radochę, podbiera boxa :)

Pytasz co jeszcze. Ja miałem ponad 3 lata Elise CUP 250. Jest fun jak diabli ale to jednak nie auto tylko zabawka. Na początku tygodnia pewnie już go miał nie będę bo jest konkretny kupiec więc jak chcesz zobaczyć to zapraszam asap.


Dzięki za propozycję, ale Lotus mi nie leży, chociaż wiem, że fun mega


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:26 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
JMK01 wrote:
a zalety PDK w roadsterze są porażające.


Wady tez :twisted:


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:36 

Joined: 28.07.2016
Posts: 175
Club number: 614
tunix wrote:
JMK01 wrote:
a zalety PDK w roadsterze są porażające.


Wady tez :twisted:


Jakie wady? tak z ciekawości. Masz w gts manual? Jak tak to napisz o wadach pdk oraz jak się ta skrzynia ma do tej z gt4/spydera, bo tam manual jest fajny, ale moim zdaniem 1 i 2 są za długie. Czy w gts też są tak ponad 60 i 130 na 2 biegu?
Dzięki


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:42 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
tunix wrote:
JMK01 wrote:
a zalety PDK w roadsterze są porażające.


Wady tez :twisted:


Ja akceptuję 987 Boxster nawet w Tiptronicu, więc moja opinia nie jest wiążąca, ale biorąc pod uwagę własne doświadzenia, jakby ktoś sprzedał mi 987 z PDK i silnikiem z 991.1S to było by było spełnienie marzeń. Więc tak jak wspominałem wyżej GTS 4.0 z PDK to jest dla mnie "super fun car"


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 22:43 

Joined: 4.08.2014
Posts: 1003
Kurde jak się patrzy z poziomu przechodnia albo kierowcy to nie widać ale to faktycznie przepaść...

Czyli zostaje GTS 4.0 :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 23:04 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
Tomrider wrote:
Jakie wady? tak z ciekawości. Masz w gts manual? Jak tak to napisz o wadach pdk oraz jak się ta skrzynia ma do tej z gt4/spydera, bo tam manual jest fajny, ale moim zdaniem 1 i 2 są za długie. Czy w gts też są tak ponad 60 i 130 na 2 biegu?


Wadą jest mniejsza interakcja z super fajną zabawką jaką jest ten samochód :)

Ten filmik dobrze to tłumaczy. Jedni to kupują, inni nie - dlatego mamy wybór.

https://www.youtube.com/watch?v=oaUCdAdaaj8

Mam gts manual. Skrzynia jest taka sama jak 718 GT4/Spyder. Biegi są trochę dłuższe niż w 911T ale ja na ulicę nie chciałbym krótszych. Nie bardzo wiem co miałbym zyskać. Silnik ma dużo momentu, w średnim zakresie obrotów jest wyraźnie żwawszy niż 3.8 z 981 GT4. Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 23:15 

Joined: 9.03.2017
Posts: 103
tunix wrote:
Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej.


Lepiej ?!? dzizassss, to przepaść 981 w GTSie to poezja smaku i aromatu :twisted:

Jestem przed takim samym wyborem, tyle że ja wiem, że chcę 718ke.
Jeździłem GT4 z 2016, cudo cudo cudo, ale manual, a ja już leniwy, więc myślę...
Jeździłem nowym GT4 4.0, no dramat jak to auto nie brzmi :(, ale odpycha się zacnie.
Czekam na GTSa 4.0 z PDK, wiem że dramat z dźwiękiem, ale chcę zobaczyć jak to sie porusza po mieście i poza, kto wie... Konfig już mam gotowy ;)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 18.09.2020, 23:49 

Joined: 10.11.2017
Posts: 63
Club number: 692
Ygrek wrote:
tunix wrote:
Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej.


Lepiej ?!? dzizassss, to przepaść 981 w GTSie to poezja smaku i aromatu :twisted:
/quote]

Co do dźwięku Panowie "to se ne wrati" jak mawiają nasi Bracia z południa.

W 987.1s mam Capristo - taki kupiłem, i jak go odpalam to dźwięk 991.1s wydaje się być dużo mniej agresywny, choć moim zdaniem bardziej wyrafinowany. Ten sam garaż, ten sam "słuchacz".


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 19.09.2020, 19:44 

Joined: 5.02.2018
Posts: 84
Widze ze duzo rozwodzenia o dzwieku hm ja mam to NIESZCZESCIE :banghead: ze tak srednio raz w tygoniu SLYSZE i WIDZE Aventadora wiec wszystko inne po prostu pyrka a ze go tez widze to potem co by nie jechalo to kupa sory ale ten bolid zabija


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 20.09.2020, 2:17 

Joined: 5.12.2019
Posts: 115
Aventador koło zr1 względem dźwięku to skwarki koło kapuśniaku :)


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.09.2020, 11:54 

Joined: 28.07.2016
Posts: 175
Club number: 614
Wracam z tematem:)
Mimo, że kusi mnie M2 Competition - nowe auto, mega cena to jednak myślę, że to nie to.
Nowy 718 GTS 4.0 fajny, ale mentalnie dla mnie chyba za drogi i utrata wartości:(
I tu pojawia się inna opcja - 997
Co wybrać
997.1 turbo - polski salon około 100.000 km - cena około 250k plz
czy
996 4s - Japonia dwie sztuki 60.000 km i 90.000 km przebiegu. Cena około 150k plz
Różnica w cenie oczywiście jest około 100.000 zł, ale patrzę też na utratę wartości, koszt serwisu, ryzyko usterek itp.

A może wejść w "zwykłe" 997 a tu pytanie jaki silnik (oprócz turbo Mezgera) jest teoretycznie najbezpieczniejszy? przedlift czy polift normalny czy "S-ka".

Dodatkowo Chris oferuje 991 GTS i tu już zupełnie inny świat.

Miałem 996 i 991, więc naturalnym wyborem wydaje się 997:)
Pewnie skończę w turbo, ale chciałbym poznać Wasze opinie i wskazówki na temat wyboru normalnych 997

Pozdrawiam
Tomek


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.09.2020, 12:54 

Joined: 1.01.2015
Posts: 753
Mi osobiście 997.1 turbo się nie podobało ale 997.2 (zarówno S jak i nie-S) tak. Zależy jaką charakterystykę silnika preferujesz.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.09.2020, 15:20 

Joined: 27.02.2011
Posts: 102
Jest Porsche i jest turbo ;) bierz 997.1 za te 250tys. ja tak zrobiłem i nie żałuje decyzji. Auto jest świetne aczkolwiek nie podoba mi się praca automatycznej skrzyni..jednak te auta swoje lata mają i nie są to skrzynie dwusprzęgłowe. Moje odczucia to jednak jedno, a tak jak to auto jeździ nawet na tej słabej skrzynie to drugie...wczoraj wieczorkiem r10 5.2 610KM dostał długość auta. Bierz turbo. Będziesz zadowolony za każdym razem jak będziesz do niego wsiadał, polecam.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 25.09.2020, 15:54 

Joined: 30.03.2018
Posts: 85
Jeśli auto ma być zabawka i stać w zimie w garażu odpuścił bym 997.1 turbo, zwłaszcza w tiptronicu. To auto w dłuższym okresie czasu jest nijakie. Tubo jest super pakietem pod katem praktyczności + osiągów, ale emocji w nim niewiele. Zdecydowanie fajniejsza opcja wydaje się cayman/boxster + dorzucił bym do rozważania 996gt3 i AM v8 vantage.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum