Autor |
Wiadomość |
Tomrider
|
Napisane: 18.09.2020, 21:53 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
Jak napisałem w dziale sprzedaż poszły moje obie 911. No to teraz mam problem bo trzeba szukać czegoś nowego:) Samochód ma być dla funu. Max 8-10kkm rocznie. Może 1/2 razy do roku tor. Żadne daily. Zima garaż I tu pytanie do Was co wybrać. 1. 997.2 lub 991.1 - używany dałem post może ktoś coś, ale tu NIE CABRIO 2. Boxster lub Cayman GTS 4.0 nowy 3. Spyder/GT4 nowy - tu mam problem, bo auto mega, jeździłem kocham, ale może być zonk na wjeździe do garażu 4. 992 S - tu cena chora, ale nowa 911, więc zrobiona pod siebie, chociaż środek mi nie leży - ostateczna opcja 5. I z innej parafii BMW M2 Competition. Są nowe w mega cenach (poniżej 300K). Value for money uważam, ze najlepsza oferta na rynku, ale boję się, że będzie dysonans i tęskonta za Porsche. Jeździłem jest ok, ale brak tego ducha ze Stuttgartu:)
Co byście wybrali???
A może coś innego zupełnie???
PS. Został mi jeszcze Macan, więc jakiś Prosiaczek jest, ale to nie fun car.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 18.09.2020, 22:01 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Każdy ma fun z czego innego. Jak dla mnie dla funu to z otwartym dachem i wolnossący. Czyli Boxster GTS 4.0 albo Spyder. Ja mam tego pierwszego i jestem mega zadowolony. M2C to nie jest fun car tylko ciekawe daily. Mam, żona jeździ, dzieci wozi. Jak chce mieć radochę, podbiera boxa Pytasz co jeszcze. Ja miałem ponad 3 lata Elise CUP 250. Jest fun jak diabli ale to jednak nie auto tylko zabawka. Na początku tygodnia pewnie już go miał nie będę bo jest konkretny kupiec więc jak chcesz zobaczyć to zapraszam asap.
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 18.09.2020, 22:09 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Jak zabawa to zabawa czyli GT4 albo Spyder Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ?
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 18.09.2020, 22:17 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
b0g0b0jny napisał(a): Jak zabawa to zabawa czyli GT4 albo Spyder Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ? No dużo niższe 2 cm minimum. Od mojej 991.2 cabrio (już byłej) około 3.5 cm. To przepaść GTS można zrobić PASM -10mm zamiast -20 a w GT4/Spyder jest -30 i można ew podnieśc w serwisie 2-3 mm, ale to za mało. A jak podniose więcej to będzie wyglądał jak dakarówka:)
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 18.09.2020, 22:18 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
b0g0b0jny napisał(a): Realnie są dużo niższe niż GTS 4.0 ? Różnica wysokości do GTS to 1 cm ale Spyder/GT4 mają bardziej wysunięty splitter i przez to kąt natarcia jest gorszy. W poprzednim GT4 dokładka na dole była elastyczna i wymienna więc przycieranie to nie jakiś poważny problem. IMHO większą wadą Spydera jest ręcznie składany dach ale czy to duża wada to zależy od sposobu używania auta.
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 18.09.2020, 22:18 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Fajny wątek, burza będzie.
Co Człowiek to opinia.
Patrząc na obecny konfigurator Porsche, moim zdaniem najlepszy "fun" jest z modelu "Boxster GTS 4.0" uwaga ze skrzynią PDK. To jest auto, łączące wszystkie aspekty wysoce pożądane, czyli - cabrio, centralny wolnossący !!!!! silnik, ze skrzynią PDK.
To będzie następne Porsche w moim garażu. Chyba, że Syn mnie "zmusi" do F-ki, ale to inna liga i inne dywagacje
Wiem, że Spyder bardziej kolekcjonerski, ale stara koncepcja manual = lekki, a PDK to dramat, w obecnej sytuacji technologicznej traci na znaczeniu, a zalety PDK w roadsterze są porażające.
[color=#BF40BF][/color]
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 18.09.2020, 22:19 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
tunix napisał(a): Każdy ma fun z czego innego. Jak dla mnie dla funu to z otwartym dachem i wolnossący. Czyli Boxster GTS 4.0 albo Spyder. Ja mam tego pierwszego i jestem mega zadowolony. M2C to nie jest fun car tylko ciekawe daily. Mam, żona jeździ, dzieci wozi. Jak chce mieć radochę, podbiera boxa Pytasz co jeszcze. Ja miałem ponad 3 lata Elise CUP 250. Jest fun jak diabli ale to jednak nie auto tylko zabawka. Na początku tygodnia pewnie już go miał nie będę bo jest konkretny kupiec więc jak chcesz zobaczyć to zapraszam asap. Dzięki za propozycję, ale Lotus mi nie leży, chociaż wiem, że fun mega
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 18.09.2020, 22:26 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
JMK01 napisał(a): a zalety PDK w roadsterze są porażające.
Wady tez
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 18.09.2020, 22:36 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
tunix napisał(a): JMK01 napisał(a): a zalety PDK w roadsterze są porażające.
Wady tez Jakie wady? tak z ciekawości. Masz w gts manual? Jak tak to napisz o wadach pdk oraz jak się ta skrzynia ma do tej z gt4/spydera, bo tam manual jest fajny, ale moim zdaniem 1 i 2 są za długie. Czy w gts też są tak ponad 60 i 130 na 2 biegu? Dzięki
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 18.09.2020, 22:42 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
tunix napisał(a): JMK01 napisał(a): a zalety PDK w roadsterze są porażające.
Wady tez Ja akceptuję 987 Boxster nawet w Tiptronicu, więc moja opinia nie jest wiążąca, ale biorąc pod uwagę własne doświadzenia, jakby ktoś sprzedał mi 987 z PDK i silnikiem z 991.1S to było by było spełnienie marzeń. Więc tak jak wspominałem wyżej GTS 4.0 z PDK to jest dla mnie "super fun car"
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
b0g0b0jny
|
Napisane: 18.09.2020, 22:43 |
|
Dołączył: 4.08.2014 Posty: 1548
|
Kurde jak się patrzy z poziomu przechodnia albo kierowcy to nie widać ale to faktycznie przepaść... Czyli zostaje GTS 4.0
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 18.09.2020, 23:04 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Tomrider napisał(a): Jakie wady? tak z ciekawości. Masz w gts manual? Jak tak to napisz o wadach pdk oraz jak się ta skrzynia ma do tej z gt4/spydera, bo tam manual jest fajny, ale moim zdaniem 1 i 2 są za długie. Czy w gts też są tak ponad 60 i 130 na 2 biegu?
Wadą jest mniejsza interakcja z super fajną zabawką jaką jest ten samochód Ten filmik dobrze to tłumaczy. Jedni to kupują, inni nie - dlatego mamy wybór. https://www.youtube.com/watch?v=oaUCdAdaaj8Mam gts manual. Skrzynia jest taka sama jak 718 GT4/Spyder. Biegi są trochę dłuższe niż w 911T ale ja na ulicę nie chciałbym krótszych. Nie bardzo wiem co miałbym zyskać. Silnik ma dużo momentu, w średnim zakresie obrotów jest wyraźnie żwawszy niż 3.8 z 981 GT4. Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej.
|
|
Góra |
|
Ygrek
|
Napisane: 18.09.2020, 23:15 |
|
Dołączył: 9.03.2017 Posty: 159
|
tunix napisał(a): Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej. Lepiej ?!? dzizassss, to przepaść 981 w GTSie to poezja smaku i aromatu Jestem przed takim samym wyborem, tyle że ja wiem, że chcę 718ke. Jeździłem GT4 z 2016, cudo cudo cudo, ale manual, a ja już leniwy, więc myślę... Jeździłem nowym GT4 4.0, no dramat jak to auto nie brzmi , ale odpycha się zacnie. Czekam na GTSa 4.0 z PDK, wiem że dramat z dźwiękiem, ale chcę zobaczyć jak to sie porusza po mieście i poza, kto wie... Konfig już mam gotowy
|
|
Góra |
|
JMK01
|
Napisane: 18.09.2020, 23:49 |
|
Dołączył: 10.11.2017 Posty: 264
Nr klubowicza: 692
|
Ygrek napisał(a): tunix napisał(a): Jeśli miałbym się do czegokolwiek przypiąć w tym aucie to do dźwięku - 981 brzmiało lepiej. Lepiej ?!? dzizassss, to przepaść 981 w GTSie to poezja smaku i aromatu /quote] Co do dźwięku Panowie "to se ne wrati" jak mawiają nasi Bracia z południa. W 987.1s mam Capristo - taki kupiłem, i jak go odpalam to dźwięk 991.1s wydaje się być dużo mniej agresywny, choć moim zdaniem bardziej wyrafinowany. Ten sam garaż, ten sam "słuchacz".
_________________
718 Spyder '22 991 Carrera S MRE '14 987 Boxster S '05 Macan kosiarka '18
|
|
Góra |
|
sponsor
|
Napisane: 19.09.2020, 19:44 |
|
Dołączył: 5.02.2018 Posty: 93
|
Widze ze duzo rozwodzenia o dzwieku hm ja mam to NIESZCZESCIE ze tak srednio raz w tygoniu SLYSZE i WIDZE Aventadora wiec wszystko inne po prostu pyrka a ze go tez widze to potem co by nie jechalo to kupa sory ale ten bolid zabija
|
|
Góra |
|
fx45
|
Napisane: 20.09.2020, 2:17 |
|
Dołączył: 5.12.2019 Posty: 386
|
Aventador koło zr1 względem dźwięku to skwarki koło kapuśniaku
|
|
Góra |
|
Tomrider
|
Napisane: 25.09.2020, 11:54 |
|
Dołączył: 28.07.2016 Posty: 214
|
Wracam z tematem:) Mimo, że kusi mnie M2 Competition - nowe auto, mega cena to jednak myślę, że to nie to. Nowy 718 GTS 4.0 fajny, ale mentalnie dla mnie chyba za drogi i utrata wartości:( I tu pojawia się inna opcja - 997 Co wybrać 997.1 turbo - polski salon około 100.000 km - cena około 250k plz czy 996 4s - Japonia dwie sztuki 60.000 km i 90.000 km przebiegu. Cena około 150k plz Różnica w cenie oczywiście jest około 100.000 zł, ale patrzę też na utratę wartości, koszt serwisu, ryzyko usterek itp.
A może wejść w "zwykłe" 997 a tu pytanie jaki silnik (oprócz turbo Mezgera) jest teoretycznie najbezpieczniejszy? przedlift czy polift normalny czy "S-ka".
Dodatkowo Chris oferuje 991 GTS i tu już zupełnie inny świat.
Miałem 996 i 991, więc naturalnym wyborem wydaje się 997:) Pewnie skończę w turbo, ale chciałbym poznać Wasze opinie i wskazówki na temat wyboru normalnych 997
Pozdrawiam Tomek
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 25.09.2020, 12:54 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Mi osobiście 997.1 turbo się nie podobało ale 997.2 (zarówno S jak i nie-S) tak. Zależy jaką charakterystykę silnika preferujesz.
|
|
Góra |
|
prnit
|
Napisane: 25.09.2020, 15:20 |
|
Dołączył: 27.02.2011 Posty: 465
|
Jest Porsche i jest turbo bierz 997.1 za te 250tys. ja tak zrobiłem i nie żałuje decyzji. Auto jest świetne aczkolwiek nie podoba mi się praca automatycznej skrzyni..jednak te auta swoje lata mają i nie są to skrzynie dwusprzęgłowe. Moje odczucia to jednak jedno, a tak jak to auto jeździ nawet na tej słabej skrzynie to drugie...wczoraj wieczorkiem r10 5.2 610KM dostał długość auta. Bierz turbo. Będziesz zadowolony za każdym razem jak będziesz do niego wsiadał, polecam.
|
|
Góra |
|
MDU
|
Napisane: 25.09.2020, 15:54 |
|
Dołączył: 30.03.2018 Posty: 175
|
Jeśli auto ma być zabawka i stać w zimie w garażu odpuścił bym 997.1 turbo, zwłaszcza w tiptronicu. To auto w dłuższym okresie czasu jest nijakie. Tubo jest super pakietem pod katem praktyczności + osiągów, ale emocji w nim niewiele. Zdecydowanie fajniejsza opcja wydaje się cayman/boxster + dorzucił bym do rozważania 996gt3 i AM v8 vantage.
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|