Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Username Password Log me on automatically each visit Register

All times are UTC + 1 hour [ DST ]





Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 11:01 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
Duke wrote:
Koniecznie pojedź do dobrego serwisu i zapłać za zmierzenie bicia piast. Jak będą krzywe, reklamuj.


Śruby kół dociągane momentem wg instrukcji -co można innego ??
Po zmianie tarcz jest wszystko ok -gdyby to wina piast to nowe tarcze by nie pomogły


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 11:33 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
chris wrote:
Duke wrote:
Koniecznie pojedź do dobrego serwisu i zapłać za zmierzenie bicia piast. Jak będą krzywe, reklamuj.


Śruby kół dociągane momentem wg instrukcji -co można innego ??
Po zmianie tarcz jest wszystko ok -gdyby to wina piast to nowe tarcze by nie pomogły


Ja raz miałem założone piasty Vaico(chyba tak fo się zwie), były z tzw. g..litu, hamulce zaczynaly trząść po rozgrzaniu(były zakładane nowe piasty, tarcze EBC i klocki), po 2 miesiacach piasty były krzywe, założyliśmy oryginalne nowe piasty i kolejny zestaw tarcz i hamulców, w obu przypadkach wszystko było mierzone przy zmianie hamulców.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 11:51 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
Można sprawdzić bez demontażu jakie piasty ma auto ??


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 12:31 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
chris wrote:
Można sprawdzić bez demontażu jakie piasty ma auto ??


Nie jestem mechanikiem i nie do końca rozumiem pytanie, przeformułuj proszę, może ja coś niedokładnie wyjaśniłem.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 13:19 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
czy jest możliwość że zamontowano piasty Vaico lub inny shit ?? i czy można to stwierdzić bez demontażu ??


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 14:31 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
Na ten shit to ja się zgodziłem(to nie było Porsche a Audi), 2 miesiące później zmienialiśmy na OEM a Vaico zostały zareklamowane w intercarsie, ale jeżeli pytasz czy w nowym Macanie mogą montowane jakieś słabe piasty..., to wszystko możliwe, podobno części z ASO przychodzą coraz gorsze. Czy ASO wstawia zamienniki i jak to sprawdzić, nie wiem, ale wątpię, że tak robią.
Ja bym zdjął tarcze i pomierzył bicie piast, trzeba eliminować po kolei.


Edit, trzeba zdjąć tarczę, patrz na załącznik


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 17:45 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
z Porsche -na każde zapytanie o stan sprawy odpowiedż praktycznie tej samej treści /problem z głośną pracą układu napędowego/ :banghead: :banghead:



"Szanowny Panie,

dziękujemy za kontakt mailowy z dnia 2 grudnia 2022 roku dotyczący pojazdu Porsche Macan.

Mamy świadomość, że czas rozpatrywania Pańskiego zgłoszenia jest wydłużony, za co bardzo przepraszamy. Sprawa jest w dalszym ciągu przetwarzana przez właściwy departament. Niekiedy, z uwagi na materię zgłoszeń, nasi współpracownicy potrzebują nieco więcej czasu na odpowiedź. Zapewniamy, że poprosiliśmy o priorytetowe zajęcie stanowiska w omawianej sprawie i gdy to nastąpi, niezwłocznie Pana poinformujemy. 

Z góry dziękujemy za okazaną cierpliwość.

Życzymy miłego dnia.
W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z nami. 
 
Z wyrazami szacunku "


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 17:49 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
werdykt w sprawie tarcz - na oko orzekli że przegrzane a nie było nic widać


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 20:52 
User avatar

Joined: 22.01.2013
Posts: 505
Location: Warszawa
Club number: 353
Słabe to jest ze strony Porsche . Kiedyś w moim Lexusie RX tez miałem problem z biciem tarcz . Już w momencie zgłoszenia byłem przeproszony , dostałem auto zastępcze i po kilku godzinach odebrałem samochód z nowymi tarczami i klockami za free. Podobnie było jak zauważyłem pęknięcie na drewnianej okleinie drzwi . Nikt mi nie wciskał kitu ze za mocno zamykam itp. Wymienili CALY panel drzwi nie tyko okleinę .




_________________

Boxster S 981 '12
928 S2 ’ 86
Było 928 S4’ 90


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 20:59 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
U mnie w Lexusie GS dopiero 3 kpl okazał sie dobry i wszystko na gwarancji a nawet w Peugout Boxer wymienili pokrzywione na gwarancji


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 2.12.2022, 22:32 
User avatar

Joined: 8.03.2007
Posts: 1518
Location: Kraków
Club number: 078
Bo Macan to gó...ny samochód.
O ile Cayenne trzyma jakość Porsche to Macan jest totalna porażką. Wiem bo mam od dwóch lat i wkurza mnie cały czas...




_________________

Piotrek
944 '86 3.0 wydmucha
996.2 C4 cabrio '02
997 TT '06
Cayenne Diesel S '14
Macan GTS '16

ex: 944 S2 '89


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 3.12.2022, 1:48 

Joined: 4.05.2017
Posts: 170
Club number: 619
piterson wrote:
Bo Macan to gó...ny samochód.


U nas jest wręcz odwrotnie. Super samochód rodzinny / daily. Jeśli dzieciaki są wyrośnięte w okolice 10 lat, to rozmiar jest optymalny jeśli się nie jeździ 5 razy w roku na 1000 km a powiedzmy 2 razy.
Od 6 lat się sprawdza na 5. W dizlu. Awaryjność minimalna.




_________________

Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2022, 12:28 

Joined: 14.11.2022
Posts: 12
tunix wrote:
Kiedyś w BMW E90, które jeździło super płynnie bez żadnych wibracji przebiłem koło gdzieś daleko od sensownych wulkanizacji. Naprawiłem gdziekolwiek byle dojechać do domu. Od razu zaczęło bić przy hamowaniu. Okazało się, że serwis przykręcił pneumatem koła tak mocno, że ciężko było je odkręcić. Po odkręceniu i ponownym przykręceniu koła kluczem dynamometrycznym problem znikł. Wydaje mi się, że zbyt mocne dokręcenie śrub spowodowało naprężenia w tarczach. Możliwe, że po dłuższej jeździe uszkodziłyby się trwale. Czy nie jest możliwe, że w przedmiotowym Macanie jakiś wulkanizator podokręcał koła momentem np. 500 Nm i z tego powodu pojawiły się naprężenia które uszkodziły tarcze?


Wystąpienie takiego incydentu za pierwszym razem brałbym pod uwagę. Dziś dostałem odpowiedź z serwisu w Łodzi, że po 1000 km, ponownie przyczyną drgań są Krzywe tarcze hamulcowe. Kontaktowali się z Porsche Polska i odmówiono wymiany tarcz na gwarancji. Informują mnie, że po założeniu 3 kompletu tarcz autem nie trzęsie… pytanie jak długo. Odmówiłem wymiany tarcz na nowe i kolejnej płatności prawie 6 tys. Zł po 2000 km. Nadal nie znam przyczyny. Serwis podobno wszystko pomierzył i wg nich wszystko jest w porządku.
Mam jeszcze jeden pomysł - czy felgi mogą mieć wpływ na krzewienie się tarcz ?
Może felga minimalnie krzywo przylega do piasty ?
Poprzedni wlasciciel auta odstępujący leasing po 8k km, przemalował nowe felgi na kolor czarny, wg mnie nie było to zbyt dobrze wykonane pod względem jakościowym i felgi miały iść do poprawy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2022, 13:53 

Joined: 1.01.2015
Posts: 973
Taki przypadek opisywał mi kolega, który prowadzi warsztat. BMW X5 bodajże. Tarczy krzywiły się po ok 2 tys. km. Kolejne i kolejne. Przyczyną były felgi w których pomalowano powierzchnię styku z piastą. Po zmianie felg problem zniknął.

Może więc jednak Macan nie jest taki zły :)

Mhel wrote:
Mam jeszcze jeden pomysł - czy felgi mogą mieć wpływ na krzewienie się tarcz ?
Może felga minimalnie krzywo przylega do piasty ?
Poprzedni wlasciciel auta odstępujący leasing po 8k km, przemalował nowe felgi na kolor czarny, wg mnie nie było to zbyt dobrze wykonane pod względem jakościowym i felgi miały iść do poprawy.


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2022, 14:13 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
jeżeli była by to wina felg to objawy nie znikały by po wymianie tarcz
felga nie skrzywi raczej tarczy
u mnie objawy wystąpiły na ori felgach


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 5.12.2022, 15:11 

Joined: 17.03.2007
Posts: 1921
Chris, może mylę osoby, ale czy Ty przypadkiem nie remontujesz i serwisujesz starszych 911? Jeżeli mylę osoby to przepraszam, ale pomierzenie tego wszystkiego czujnikiem zegarowym, żeby zobaczyć co faktycznie jest przyczyną, jest operacją dla serwisu, która nie powinna trwać dłużej jak 2-3 godziny. Warto zmierzyć bicie piasty, tarczy, ale też wariacje grubości tarczy i wybrać linię obrony. Jeżeli zamontowali nowe tarcze na pokrzywionych piastach, to spartaczyli robotę.

BTW, video w temacie, uwielbiam ten kanał i podejście to napraw, bardzo się wyróżnia na tle kanałów z US: https://www.youtube.com/watch?v=PvlJ6spS0PA


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.12.2022, 10:06 
User avatar

Joined: 3.03.2009
Posts: 2158
Location: Piotrków Tryb
Club number: 288
Ale jak krzywa piasta to bić będzie po zmianie zaraz


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.12.2022, 11:17 

Joined: 6.04.2008
Posts: 285
Location: W-wa
Club number: 114
Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name.
Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne.
Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej.




_________________

Klubowicz nr 114


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.12.2022, 12:23 

Joined: 5.10.2021
Posts: 31
pawelmontana wrote:
Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name.
Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne.
Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej.


Wcale to nie jest zly pomysl - Tarcze sa ulozone i mialy bicie przy zakladniu lub sie pokrzywily ( przegrzales je ) .
Wiec toczysz tarcze na piascie i klocki przecierasz na papierze sciernym aby usunac przegrzana warstwe .
Po problemie


Top
 Profile  
Reply with quote  
Offline
PostPosted: 6.12.2022, 12:37 
Członek Honorowy
User avatar

Joined: 10.03.2007
Posts: 3683
Location: Warszawa
Club number: 029
pawelmontana wrote:
Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name.
Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne.
Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej.

:lol: Paweł, ale Ty należysz do tego pokolenia, które wychowało się na rzetelnym rzemiośle ( cóż, ja tym bardziej :lol: ) dlatego robisz takie rzeczy, zamiast teoretyzować.
Bałem się o czymś takim napisać, bo wiadomo - tu jest najwyższa półka...
Nawiasem, zwróćcie uwagę jak mechanicy przy zmianie tarcz czy kół mażą elementy pastą miedziową. Żeby się nie zapiekły ! Miejscowa grubość takiej pasty powyżej 0.05-0.1 mm, czy to między piastą, a tarczą czy tarczą, a felgą może spowodować bicie ! A jak pasta pójdzie na niedokładnie oczyszczone piasty z nalotów rdzy, czy brudne felgi, szczególnie alu ? (pasta ładnie maskuje brudy, a wygląda tak profesjonalnie :wink:)




_________________

były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84,
targa'88,
Boxster - 98
------------------
996 - 01


Top
 Profile YIM  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum