Autor |
Wiadomość |
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 11:01 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Duke napisał(a): Koniecznie pojedź do dobrego serwisu i zapłać za zmierzenie bicia piast. Jak będą krzywe, reklamuj. Śruby kół dociągane momentem wg instrukcji -co można innego ?? Po zmianie tarcz jest wszystko ok -gdyby to wina piast to nowe tarcze by nie pomogły
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 2.12.2022, 11:33 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
chris napisał(a): Duke napisał(a): Koniecznie pojedź do dobrego serwisu i zapłać za zmierzenie bicia piast. Jak będą krzywe, reklamuj. Śruby kół dociągane momentem wg instrukcji -co można innego ?? Po zmianie tarcz jest wszystko ok -gdyby to wina piast to nowe tarcze by nie pomogły Ja raz miałem założone piasty Vaico(chyba tak fo się zwie), były z tzw. g..litu, hamulce zaczynaly trząść po rozgrzaniu(były zakładane nowe piasty, tarcze EBC i klocki), po 2 miesiacach piasty były krzywe, założyliśmy oryginalne nowe piasty i kolejny zestaw tarcz i hamulców, w obu przypadkach wszystko było mierzone przy zmianie hamulców.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 11:51 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Można sprawdzić bez demontażu jakie piasty ma auto ??
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 2.12.2022, 12:31 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
chris napisał(a): Można sprawdzić bez demontażu jakie piasty ma auto ?? Nie jestem mechanikiem i nie do końca rozumiem pytanie, przeformułuj proszę, może ja coś niedokładnie wyjaśniłem.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 13:19 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
czy jest możliwość że zamontowano piasty Vaico lub inny shit ?? i czy można to stwierdzić bez demontażu ??
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 2.12.2022, 14:31 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Na ten shit to ja się zgodziłem(to nie było Porsche a Audi), 2 miesiące później zmienialiśmy na OEM a Vaico zostały zareklamowane w intercarsie, ale jeżeli pytasz czy w nowym Macanie mogą montowane jakieś słabe piasty..., to wszystko możliwe, podobno części z ASO przychodzą coraz gorsze. Czy ASO wstawia zamienniki i jak to sprawdzić, nie wiem, ale wątpię, że tak robią. Ja bym zdjął tarcze i pomierzył bicie piast, trzeba eliminować po kolei.
Edit, trzeba zdjąć tarczę, patrz na załącznik
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 17:45 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
z Porsche -na każde zapytanie o stan sprawy odpowiedż praktycznie tej samej treści /problem z głośną pracą układu napędowego/ "Szanowny Panie, dziękujemy za kontakt mailowy z dnia 2 grudnia 2022 roku dotyczący pojazdu Porsche Macan. Mamy świadomość, że czas rozpatrywania Pańskiego zgłoszenia jest wydłużony, za co bardzo przepraszamy. Sprawa jest w dalszym ciągu przetwarzana przez właściwy departament. Niekiedy, z uwagi na materię zgłoszeń, nasi współpracownicy potrzebują nieco więcej czasu na odpowiedź. Zapewniamy, że poprosiliśmy o priorytetowe zajęcie stanowiska w omawianej sprawie i gdy to nastąpi, niezwłocznie Pana poinformujemy. Z góry dziękujemy za okazaną cierpliwość. Życzymy miłego dnia. W przypadku dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu z nami. Z wyrazami szacunku "
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 17:49 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
werdykt w sprawie tarcz - na oko orzekli że przegrzane a nie było nic widać
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
DW
|
Napisane: 2.12.2022, 20:52 |
|
Dołączył: 22.01.2013 Posty: 544 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 353
|
Słabe to jest ze strony Porsche . Kiedyś w moim Lexusie RX tez miałem problem z biciem tarcz . Już w momencie zgłoszenia byłem przeproszony , dostałem auto zastępcze i po kilku godzinach odebrałem samochód z nowymi tarczami i klockami za free. Podobnie było jak zauważyłem pęknięcie na drewnianej okleinie drzwi . Nikt mi nie wciskał kitu ze za mocno zamykam itp. Wymienili CALY panel drzwi nie tyko okleinę .
_________________
Boxster S 981 '12 928 S2 ’ 86 Było 928 S4’ 90
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 2.12.2022, 20:59 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
U mnie w Lexusie GS dopiero 3 kpl okazał sie dobry i wszystko na gwarancji a nawet w Peugout Boxer wymienili pokrzywione na gwarancji
|
|
Góra |
|
piterson
|
Napisane: 2.12.2022, 22:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1583 Lokalizacja: Kraków
Nr klubowicza: 078
|
Bo Macan to gó...ny samochód. O ile Cayenne trzyma jakość Porsche to Macan jest totalna porażką. Wiem bo mam od dwóch lat i wkurza mnie cały czas...
_________________
Piotrek 944 '86 3.0 wydmucha 996.2 C4 cabrio '02 997 TT '06 Cayenne Diesel S '14 Macan GTS '16
ex: 944 S2 '89
|
|
Góra |
|
ernie
|
Napisane: 3.12.2022, 1:48 |
|
Dołączył: 4.05.2017 Posty: 175
Nr klubowicza: 619
|
piterson napisał(a): Bo Macan to gó...ny samochód. U nas jest wręcz odwrotnie. Super samochód rodzinny / daily. Jeśli dzieciaki są wyrośnięte w okolice 10 lat, to rozmiar jest optymalny jeśli się nie jeździ 5 razy w roku na 1000 km a powiedzmy 2 razy. Od 6 lat się sprawdza na 5. W dizlu. Awaryjność minimalna.
_________________
|
|
Góra |
|
Mhel
|
Napisane: 5.12.2022, 12:28 |
|
Dołączył: 14.11.2022 Posty: 14
|
tunix napisał(a): Kiedyś w BMW E90, które jeździło super płynnie bez żadnych wibracji przebiłem koło gdzieś daleko od sensownych wulkanizacji. Naprawiłem gdziekolwiek byle dojechać do domu. Od razu zaczęło bić przy hamowaniu. Okazało się, że serwis przykręcił pneumatem koła tak mocno, że ciężko było je odkręcić. Po odkręceniu i ponownym przykręceniu koła kluczem dynamometrycznym problem znikł. Wydaje mi się, że zbyt mocne dokręcenie śrub spowodowało naprężenia w tarczach. Możliwe, że po dłuższej jeździe uszkodziłyby się trwale. Czy nie jest możliwe, że w przedmiotowym Macanie jakiś wulkanizator podokręcał koła momentem np. 500 Nm i z tego powodu pojawiły się naprężenia które uszkodziły tarcze? Wystąpienie takiego incydentu za pierwszym razem brałbym pod uwagę. Dziś dostałem odpowiedź z serwisu w Łodzi, że po 1000 km, ponownie przyczyną drgań są Krzywe tarcze hamulcowe. Kontaktowali się z Porsche Polska i odmówiono wymiany tarcz na gwarancji. Informują mnie, że po założeniu 3 kompletu tarcz autem nie trzęsie… pytanie jak długo. Odmówiłem wymiany tarcz na nowe i kolejnej płatności prawie 6 tys. Zł po 2000 km. Nadal nie znam przyczyny. Serwis podobno wszystko pomierzył i wg nich wszystko jest w porządku. Mam jeszcze jeden pomysł - czy felgi mogą mieć wpływ na krzewienie się tarcz ? Może felga minimalnie krzywo przylega do piasty ? Poprzedni wlasciciel auta odstępujący leasing po 8k km, przemalował nowe felgi na kolor czarny, wg mnie nie było to zbyt dobrze wykonane pod względem jakościowym i felgi miały iść do poprawy.
|
|
Góra |
|
tunix
|
Napisane: 5.12.2022, 13:53 |
|
Dołączył: 1.01.2015 Posty: 1032
|
Taki przypadek opisywał mi kolega, który prowadzi warsztat. BMW X5 bodajże. Tarczy krzywiły się po ok 2 tys. km. Kolejne i kolejne. Przyczyną były felgi w których pomalowano powierzchnię styku z piastą. Po zmianie felg problem zniknął. Może więc jednak Macan nie jest taki zły Mhel napisał(a): Mam jeszcze jeden pomysł - czy felgi mogą mieć wpływ na krzewienie się tarcz ? Może felga minimalnie krzywo przylega do piasty ? Poprzedni wlasciciel auta odstępujący leasing po 8k km, przemalował nowe felgi na kolor czarny, wg mnie nie było to zbyt dobrze wykonane pod względem jakościowym i felgi miały iść do poprawy.
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 5.12.2022, 14:13 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
jeżeli była by to wina felg to objawy nie znikały by po wymianie tarcz felga nie skrzywi raczej tarczy u mnie objawy wystąpiły na ori felgach
|
|
Góra |
|
Duke
|
Napisane: 5.12.2022, 15:11 |
|
Dołączył: 17.03.2007 Posty: 2057
|
Chris, może mylę osoby, ale czy Ty przypadkiem nie remontujesz i serwisujesz starszych 911? Jeżeli mylę osoby to przepraszam, ale pomierzenie tego wszystkiego czujnikiem zegarowym, żeby zobaczyć co faktycznie jest przyczyną, jest operacją dla serwisu, która nie powinna trwać dłużej jak 2-3 godziny. Warto zmierzyć bicie piasty, tarczy, ale też wariacje grubości tarczy i wybrać linię obrony. Jeżeli zamontowali nowe tarcze na pokrzywionych piastach, to spartaczyli robotę. BTW, video w temacie, uwielbiam ten kanał i podejście to napraw, bardzo się wyróżnia na tle kanałów z US: https://www.youtube.com/watch?v=PvlJ6spS0PA
|
|
Góra |
|
chris
|
Napisane: 6.12.2022, 10:06 |
|
Dołączył: 3.03.2009 Posty: 2284 Lokalizacja: Piotrków Tryb
Nr klubowicza: 288
|
Ale jak krzywa piasta to bić będzie po zmianie zaraz
|
|
Góra |
|
pawelmontana
|
Napisane: 6.12.2022, 11:17 |
|
Dołączył: 6.04.2008 Posty: 316 Lokalizacja: W-wa
Nr klubowicza: 114
|
Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name. Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne. Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej.
_________________
Klubowicz nr 114
|
|
Góra |
|
AluStar
|
Napisane: 6.12.2022, 12:23 |
|
Dołączył: 5.10.2021 Posty: 47
|
pawelmontana napisał(a): Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name. Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne. Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej. Wcale to nie jest zly pomysl - Tarcze sa ulozone i mialy bicie przy zakladniu lub sie pokrzywily ( przegrzales je ) . Wiec toczysz tarcze na piascie i klocki przecierasz na papierze sciernym aby usunac przegrzana warstwe . Po problemie
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 6.12.2022, 12:37 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3926 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
pawelmontana napisał(a): Jak mi kiedyś (też bez znanej mi ewidentnej przyczyny) zaczęły bić tarcze w 997, to zamiast wymieniać, "stoczyłem" je bez demontażu u jakiegoś dziadka w serwisie no name. Efekt był bez zarzutu, zrobiłem jeszcze 50k km na tarczach i klockach, a koszty minimalne. Wiem, że to brzmi dziś jak pójście do szeptuchy, ale jeżeli ASO się nie sprawdza to warto szukać rozwiązań gdzie indziej. Paweł, ale Ty należysz do tego pokolenia, które wychowało się na rzetelnym rzemiośle ( cóż, ja tym bardziej ) dlatego robisz takie rzeczy, zamiast teoretyzować. Bałem się o czymś takim napisać, bo wiadomo - tu jest najwyższa półka... Nawiasem, zwróćcie uwagę jak mechanicy przy zmianie tarcz czy kół mażą elementy pastą miedziową. Żeby się nie zapiekły ! Miejscowa grubość takiej pasty powyżej 0.05-0.1 mm, czy to między piastą, a tarczą czy tarczą, a felgą może spowodować bicie ! A jak pasta pójdzie na niedokładnie oczyszczone piasty z nalotów rdzy, czy brudne felgi, szczególnie alu ? (pasta ładnie maskuje brudy, a wygląda tak profesjonalnie )
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|