Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 1.06.2010, 8:56 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
czy w 993 sprawdza sie tez olej organoleptycznie?
w sensie na bagnecie ... na naklejce jest napisane zeby sprawdzac przy goracym silniku, wowczas na bagnecie olej jest do gornej lini "spirali" czyli super.
Jednak na zegarze w srodku przy wlaczonym silniku, na luzie i lekko dodanym gazie (ok 1000 obrotow) wskazowka sie nie wychyla (bo chyba tak sie mierzy?).
Cisnienie oleju super, temp. super, jednak mam obawy gdyz nie dolewalem oleju od roku. Oczywiscie a auta nic nie cieknie ale wolalbym sie upewnic.

Drugi temat to czy ktos leje shell helix 10w40? poprzedni wlasciciel to lał i bardzo zachwala wiec chyba nie ma co zmieniac jezeli wszystko pieknie wciaz pracuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 1.06.2010, 9:29 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
yoshi napisał(a):
Drugi temat to czy ktos leje shell helix 10w40? poprzedni wlasciciel to lał i bardzo zachwala wiec chyba nie ma co zmieniac jezeli wszystko pieknie wciaz pracuje.


Tak jak piszesz, skoro poprzedni wł. stosował ten olej, to ja bym nic tu nie zmieniał.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 9:42 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Wskazówka poziomu oleju pokazuje dokładnie po nagrzaniu silnika i na luzie.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 10:27 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
no dobra, pozniej sprawdze jeszcze raz po nagrzaniu , a co jezeli wskazowka nie pokazuje a na bagnecie jest ok? co jezeli np wskazowka padla :) chodzi mi poprostu o to czy mozna poziom oleju sprawdzic naocznie (po bagnecie) czy tylko z zegara w srodku ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 10:38 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
Znaczy, że ze wskaźnikiem coś nie tak. Jeśli pokazuje właściwy poziom na bagnecie to jest ok.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 10:49 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 10:58 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 12.03.2008
Posty: 9172
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
To teraz doradziłeś! Swoim autem przejechałem jakieś 10-12 tys. km i w tym czasie dolałem może ze 3 l oleju. Byłoby mniej, ale miałem solidne wycieki. Trzeba dolewać, ale dopiero gdy jest mało (na bagnecie lub wskazówce). Przelanie jest bardzo groźne!!

yoshi możemy się umówić na podmianę zegara - to 3 minuty roboty, okaże się czy u Ciebie to zegar czy może jakiś czujnik.




_________________

Witek
będzie: chyba 718
było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09

http://www.komunikado.pl agencja public relations


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 11:43 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 12:13 

Dołączył: 25.11.2009
Posty: 678
w tym egzemplarzu w ogóle nie trzeba dolewać:

http://www.worldcarfans.com/11005312657 ... 3-rs-video


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 12:20 

Dołączył: 19.03.2009
Posty: 49
Kolega z Rufa nie dolewa... Ja pilnuje zeby nie bylo za duzo. Maks 3/4. Najlepiej by bylo, gdyby Ci maks stan pokazywal na wskazniku polowe. Raczej sie sugeruj bagnetem, a nie wskazowka... Tych silnikow nie powinno sie przelewac. Za duzo oleju nie jest dobre.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 17:26 

Dołączył: 11.06.2009
Posty: 114
poprostu trzeba sprawdzać stan oleju jak na wskazówce to i na bagnecie przy włączonym silniku ,każdy silnik cos przepali ,przy ostrej wiadomo więcej ,po remoncie zrobiłem około 800km i kilka godzin pracy na wolnych obrotach narazie nie dolewam jest cały czas stan ,ale wszystkie uszczelniacze nowe .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 17:47 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
wit007 napisał(a):
yoshi możemy się umówić na podmianę zegara - to 3 minuty roboty, okaże się czy u Ciebie to zegar czy może jakiś czujnik.


dzieki mistrzu, niestety zaraz wyjezdzam, autko zrobi tys km wiec chcialem upewnic sie ze wszystkie plyny sa ok.

Zrobilem przed chwila tak jak [admin: usunięto] napisal - czyli dolewalem na wlaczonym rozgrzanym silniku patrzac jak wskazowka sie podnosi. Wszedl litr i wskazowka jest minimalnie ponad polowe. Po zgaszeniu silnika i ponownym wlaczeniu wraca w to samo miejsce czyli wszystko ok :thumbup:

Dzieki panowie! auto gotowe do drogi :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 1.06.2010, 18:19 

Dołączył: 19.12.2009
Posty: 367
Skoro temat się wyjaśnił to zadam pytanie delikatnie offtopowe, mianowicie czy w boxsterze stan oleju sprawdza się na zimnym czy na gorącym i chodzącym silniku? Do tej pory robiłem to na zimnym, wyłączonym.

PS. Zdaję sobie sprawę, że motory 993 i 986 to "nieco" inne konstrukcje, ale pytam by się upewnić na 100%.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: cisnienie
PostNapisane: 18.06.2010, 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
odgrzewajac temat
pracujacy silnik na wolnych obrotach
nagrzany - temperatura na pol
poziom na pol
bagnet tak 3/4


kazde dodanie gazu spadek poziomu oleju
i po 10 sec na wolnych obrotach powrot do tego stanu
mobil 5w50 /tak nie wiem czumu nie 0w40 - ale to juz PD Mobil/

w poprzednim aucie mialem zauwazalnie nizsze cisnienie oleju

przed pomiarem kreska poziomu byla obsolutnie na minimum (dol pomaranczowego pola). Taki poziom po dolaniu 1 litra oleju

tak dalem fotke
moze ktos kupi GT1 i nie bedzie sie orientowal :)

gdy mam go zostawic w takiej temperaturze wlaczam ogrzewanie na max by wyrzucic rozgrzane powietrze
w lato jezdze bez oslony silnika (prowadnice zaworow)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

Marcin
----------------

http://aidi.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.06.2010, 14:50 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
W zasadzie wedlug oficjalnych zalecen, to wskaznik powinin pokazywac ok 3/4 (tak jak bagnet - te dwie metody sprawdzania powinny dac ten sam wynik jesli wszystko jest sprawne), a prawdziwy poziom widac po 20-30 sekundach oraz moze rzecz oczywista - auto musi stac na rownym terenie (i oczywiscie jak Duc748 pisze - silnik nagrzany). W kazdym innym przypadku - czy na zegarze, czy na bagencie poziom wskazania nie bedzie odpowiadal stanowi faktycznemu. Dodalbym jeszcze uwage odnosnie dolewania - kazdy, ale to kazdy 993 "zuzywa" olej. Wedlug "manuala", 993 zuzywa "do 1,5 litra na 1000km", aczkolwiek kazdy jest inny i jedyna droga to od czasu do czasu po tym jak silnik jest nagrzany, zaparkowac i poczekac te 20 sek przed wylaczeniem silnika... Jesli dolewasz, rob to w malych ilosciach - dolej 100ml poczekaj kilkanascie sekund, sprawdz poziom i wtedy zdecyduj czy wiecej jest potrzeba.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.06.2010, 15:12 

Dołączył: 7.07.2009
Posty: 423
Zapominalem dopisac odnosnie, ktory olej jest najlepszy. Jesli ktos jest ciekawy naukowego podejscia do sprawy prosze poczytac tutaj - http://www.lnengineering.com/oil.html . W skrocie, mimo, ze Porsche dalej rekomenduje Mobil 1 ten artykul pokazuje, ze dzisiejszy Mobil 1 (a struktura sie zmieniala przez caly czas od produkcji ostatniego seryjnego "wiatraka") nie jest juz rekomendowany dla tego typu silnika. Z drugiej zas strony, jesli wymieniasz olej co 5000 km lub min. raz na rok, nie ma to specjanie znaczenia jesli jest syntetuczny z odpowiednia lepkoscia (5W40 czy 0W40). Dla kompletnej informacji moj 993 przez 4 lata jak go mialem "pil" ELF Excellium LDX 5W40 i miewal sie dobrze. A info prosto z Porsche ma wiele tych olei "approved". Popatrz tutaj - http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 701-a.html Ciekawostka jest, ze jednym z nich to olej "Grupa Lotos SA" Syntetic SL/SJ/CD/CF 5W40....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: cisnienie
PostNapisane: 21.06.2010, 0:02 
Klubowicz

Dołączył: 15.08.2007
Posty: 2915
Duc748 napisał(a):
odgrzewajac temat
pracujacy silnik na wolnych obrotach
nagrzany - temperatura na pol
poziom na pol
bagnet tak 3/4


U mniejest dokladnie jak na fotce u Duca.
Co ciekawe, 2 tygodnie temu w weekend autko zrobilo 1000 km w gory, po powrocie stan oleju bez zmian, mimo iz naprawde wiele osob pisze ze litr nalezalo by dolac. Kupilem i woze ze soba kontrolujac poziom.
W ten weekend smignalem do Sopotu, wyszlo w sumie ok 750 km - i dalej na bagnecie stan ok, a na zegarach jak na obrazku.

Co do samego bagnetu to jest on tak dlugi i pokrecony ze super wyraznej granicy oleju nie widac ale prawie 3/4 podzialki (skrecony odcinek) jest za kazdym razem w oleju.
Czy rzeczywiscie ten 1 litr/1000km to mus? moze moj to jakis niepokojacy abstynent :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł: Re: cisnienie
PostNapisane: 21.06.2010, 1:05 

Dołączył: 20.04.2010
Posty: 86
yoshi napisał(a):
Czy rzeczywiscie ten 1 litr/1000km to mus?

Mus - nie. Wielu producentów pisze o "normalnym" zużyciu na poziomie 1 L/1000 km. Wg mnie to "dupochron".

yoshi napisał(a):
moze moj to jakis niepokojacy abstynent :)

Niepokojący? Hehe...
Przejechałem od momentu zakupu (3 tygodnie) 3000 km i nie widzę zużycia wymagającego uzupełnienia oleju. Ale zanim silnik nie osiągnie właściwej temperatury pracy nie przekraczam 3500 obr/min prędkości obrotowej silnika.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 21.06.2010, 10:14 

Dołączył: 10.04.2008
Posty: 1899
Nie ma reguły - moim zdaniem zużycie ~1l./1000km. świadczy o nieszczelnościach lub/i poważnym zużyciu silnika. :x

W moim prosiu, od wymiany do wymiany (M1 5W-50 co 10tkm.) praktycznie nie dolewam nic.
Z czego zresztą jestem bardzo happy. :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: cisnienie
PostNapisane: 21.06.2010, 15:39 
[admin: usunięto]


Góra
   
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum