Autor |
Wiadomość |
yoshi
|
Napisane: 1.06.2010, 8:56 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
czy w 993 sprawdza sie tez olej organoleptycznie?
w sensie na bagnecie ... na naklejce jest napisane zeby sprawdzac przy goracym silniku, wowczas na bagnecie olej jest do gornej lini "spirali" czyli super.
Jednak na zegarze w srodku przy wlaczonym silniku, na luzie i lekko dodanym gazie (ok 1000 obrotow) wskazowka sie nie wychyla (bo chyba tak sie mierzy?).
Cisnienie oleju super, temp. super, jednak mam obawy gdyz nie dolewalem oleju od roku. Oczywiscie a auta nic nie cieknie ale wolalbym sie upewnic.
Drugi temat to czy ktos leje shell helix 10w40? poprzedni wlasciciel to lał i bardzo zachwala wiec chyba nie ma co zmieniac jezeli wszystko pieknie wciaz pracuje.
|
|
Góra |
|
SzaryWilk
|
Napisane: 1.06.2010, 9:29 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 367
|
yoshi napisał(a): Drugi temat to czy ktos leje shell helix 10w40? poprzedni wlasciciel to lał i bardzo zachwala wiec chyba nie ma co zmieniac jezeli wszystko pieknie wciaz pracuje.
Tak jak piszesz, skoro poprzedni wł. stosował ten olej, to ja bym nic tu nie zmieniał.
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.06.2010, 9:42 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wskazówka poziomu oleju pokazuje dokładnie po nagrzaniu silnika i na luzie.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 1.06.2010, 10:27 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
no dobra, pozniej sprawdze jeszcze raz po nagrzaniu , a co jezeli wskazowka nie pokazuje a na bagnecie jest ok? co jezeli np wskazowka padla chodzi mi poprostu o to czy mozna poziom oleju sprawdzic naocznie (po bagnecie) czy tylko z zegara w srodku ...
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.06.2010, 10:38 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Znaczy, że ze wskaźnikiem coś nie tak. Jeśli pokazuje właściwy poziom na bagnecie to jest ok.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 1.06.2010, 10:49 |
|
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 1.06.2010, 10:58 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
To teraz doradziłeś! Swoim autem przejechałem jakieś 10-12 tys. km i w tym czasie dolałem może ze 3 l oleju. Byłoby mniej, ale miałem solidne wycieki. Trzeba dolewać, ale dopiero gdy jest mało (na bagnecie lub wskazówce). Przelanie jest bardzo groźne!!
yoshi możemy się umówić na podmianę zegara - to 3 minuty roboty, okaże się czy u Ciebie to zegar czy może jakiś czujnik.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 1.06.2010, 11:43 |
|
|
|
Góra |
|
pit
|
Napisane: 1.06.2010, 12:13 |
|
Dołączył: 25.11.2009 Posty: 678
|
|
Góra |
|
MegaLoL
|
Napisane: 1.06.2010, 12:20 |
|
Dołączył: 19.03.2009 Posty: 49
|
Kolega z Rufa nie dolewa... Ja pilnuje zeby nie bylo za duzo. Maks 3/4. Najlepiej by bylo, gdyby Ci maks stan pokazywal na wskazniku polowe. Raczej sie sugeruj bagnetem, a nie wskazowka... Tych silnikow nie powinno sie przelewac. Za duzo oleju nie jest dobre.
|
|
Góra |
|
zagloba
|
Napisane: 1.06.2010, 17:26 |
|
Dołączył: 11.06.2009 Posty: 114
|
poprostu trzeba sprawdzać stan oleju jak na wskazówce to i na bagnecie przy włączonym silniku ,każdy silnik cos przepali ,przy ostrej wiadomo więcej ,po remoncie zrobiłem około 800km i kilka godzin pracy na wolnych obrotach narazie nie dolewam jest cały czas stan ,ale wszystkie uszczelniacze nowe .
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 1.06.2010, 17:47 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
wit007 napisał(a): yoshi możemy się umówić na podmianę zegara - to 3 minuty roboty, okaże się czy u Ciebie to zegar czy może jakiś czujnik.
dzieki mistrzu, niestety zaraz wyjezdzam, autko zrobi tys km wiec chcialem upewnic sie ze wszystkie plyny sa ok.
Zrobilem przed chwila tak jak [admin: usunięto] napisal - czyli dolewalem na wlaczonym rozgrzanym silniku patrzac jak wskazowka sie podnosi. Wszedl litr i wskazowka jest minimalnie ponad polowe. Po zgaszeniu silnika i ponownym wlaczeniu wraca w to samo miejsce czyli wszystko ok
Dzieki panowie! auto gotowe do drogi
|
|
Góra |
|
SzaryWilk
|
Napisane: 1.06.2010, 18:19 |
|
Dołączył: 19.12.2009 Posty: 367
|
Skoro temat się wyjaśnił to zadam pytanie delikatnie offtopowe, mianowicie czy w boxsterze stan oleju sprawdza się na zimnym czy na gorącym i chodzącym silniku? Do tej pory robiłem to na zimnym, wyłączonym.
PS. Zdaję sobie sprawę, że motory 993 i 986 to "nieco" inne konstrukcje, ale pytam by się upewnić na 100%.
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 18.06.2010, 12:32 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
odgrzewajac temat
pracujacy silnik na wolnych obrotach
nagrzany - temperatura na pol
poziom na pol
bagnet tak 3/4
kazde dodanie gazu spadek poziomu oleju
i po 10 sec na wolnych obrotach powrot do tego stanu
mobil 5w50 /tak nie wiem czumu nie 0w40 - ale to juz PD Mobil/
w poprzednim aucie mialem zauwazalnie nizsze cisnienie oleju
przed pomiarem kreska poziomu byla obsolutnie na minimum (dol pomaranczowego pola). Taki poziom po dolaniu 1 litra oleju
tak dalem fotke
moze ktos kupi GT1 i nie bedzie sie orientowal
gdy mam go zostawic w takiej temperaturze wlaczam ogrzewanie na max by wyrzucic rozgrzane powietrze
w lato jezdze bez oslony silnika (prowadnice zaworow)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 18.06.2010, 14:50 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
W zasadzie wedlug oficjalnych zalecen, to wskaznik powinin pokazywac ok 3/4 (tak jak bagnet - te dwie metody sprawdzania powinny dac ten sam wynik jesli wszystko jest sprawne), a prawdziwy poziom widac po 20-30 sekundach oraz moze rzecz oczywista - auto musi stac na rownym terenie (i oczywiscie jak Duc748 pisze - silnik nagrzany). W kazdym innym przypadku - czy na zegarze, czy na bagencie poziom wskazania nie bedzie odpowiadal stanowi faktycznemu. Dodalbym jeszcze uwage odnosnie dolewania - kazdy, ale to kazdy 993 "zuzywa" olej. Wedlug "manuala", 993 zuzywa "do 1,5 litra na 1000km", aczkolwiek kazdy jest inny i jedyna droga to od czasu do czasu po tym jak silnik jest nagrzany, zaparkowac i poczekac te 20 sek przed wylaczeniem silnika... Jesli dolewasz, rob to w malych ilosciach - dolej 100ml poczekaj kilkanascie sekund, sprawdz poziom i wtedy zdecyduj czy wiecej jest potrzeba.
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 18.06.2010, 15:12 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Zapominalem dopisac odnosnie, ktory olej jest najlepszy. Jesli ktos jest ciekawy naukowego podejscia do sprawy prosze poczytac tutaj - http://www.lnengineering.com/oil.html . W skrocie, mimo, ze Porsche dalej rekomenduje Mobil 1 ten artykul pokazuje, ze dzisiejszy Mobil 1 (a struktura sie zmieniala przez caly czas od produkcji ostatniego seryjnego "wiatraka") nie jest juz rekomendowany dla tego typu silnika. Z drugiej zas strony, jesli wymieniasz olej co 5000 km lub min. raz na rok, nie ma to specjanie znaczenia jesli jest syntetuczny z odpowiednia lepkoscia (5W40 czy 0W40). Dla kompletnej informacji moj 993 przez 4 lata jak go mialem "pil" ELF Excellium LDX 5W40 i miewal sie dobrze. A info prosto z Porsche ma wiele tych olei "approved". Popatrz tutaj - http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 701-a.html Ciekawostka jest, ze jednym z nich to olej "Grupa Lotos SA" Syntetic SL/SJ/CD/CF 5W40....
|
|
Góra |
|
yoshi
|
Napisane: 21.06.2010, 0:02 |
|
Dołączył: 15.08.2007 Posty: 2915
|
Duc748 napisał(a): odgrzewajac temat pracujacy silnik na wolnych obrotach nagrzany - temperatura na pol poziom na pol bagnet tak 3/4
U mniejest dokladnie jak na fotce u Duca.
Co ciekawe, 2 tygodnie temu w weekend autko zrobilo 1000 km w gory, po powrocie stan oleju bez zmian, mimo iz naprawde wiele osob pisze ze litr nalezalo by dolac. Kupilem i woze ze soba kontrolujac poziom.
W ten weekend smignalem do Sopotu, wyszlo w sumie ok 750 km - i dalej na bagnecie stan ok, a na zegarach jak na obrazku.
Co do samego bagnetu to jest on tak dlugi i pokrecony ze super wyraznej granicy oleju nie widac ale prawie 3/4 podzialki (skrecony odcinek) jest za kazdym razem w oleju.
Czy rzeczywiscie ten 1 litr/1000km to mus? moze moj to jakis niepokojacy abstynent
|
|
Góra |
|
Konik
|
Napisane: 21.06.2010, 1:05 |
|
Dołączył: 20.04.2010 Posty: 86
|
yoshi napisał(a): Czy rzeczywiscie ten 1 litr/1000km to mus? Mus - nie. Wielu producentów pisze o "normalnym" zużyciu na poziomie 1 L/1000 km. Wg mnie to "dupochron". yoshi napisał(a): moze moj to jakis niepokojacy abstynent
Niepokojący? Hehe...
Przejechałem od momentu zakupu (3 tygodnie) 3000 km i nie widzę zużycia wymagającego uzupełnienia oleju. Ale zanim silnik nie osiągnie właściwej temperatury pracy nie przekraczam 3500 obr/min prędkości obrotowej silnika.
|
|
Góra |
|
911Bart
|
Napisane: 21.06.2010, 10:14 |
|
Dołączył: 10.04.2008 Posty: 1899
|
Nie ma reguły - moim zdaniem zużycie ~1l./1000km. świadczy o nieszczelnościach lub/i poważnym zużyciu silnika.
W moim prosiu, od wymiany do wymiany (M1 5W-50 co 10tkm.) praktycznie nie dolewam nic.
Z czego zresztą jestem bardzo happy.
|
|
Góra |
|
[admin: usunięto]
|
Napisane: 21.06.2010, 15:39 |
|
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|