Autor |
Wiadomość |
janik1702
|
Napisane: 29.03.2011, 19:17 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
Witam,dopiero zaczynam myslec o zakupie i pragne zasiegnac jezyka u znajacych temat-mechanikow no i uzytkownikow oczywiscie.Przekopalem cale forum jeszcze jako niezarejestrowany i nic nie znalazlem.Mysle ze temat moze zainteresowac rowniez forumowiczow nie posiadajacych wiatraka.Przeczesalem caly net szukajac info-mam zylion linkow w roznych folderach zasejwowane ale nie ma nic cenniejszego ponad wypowiedz naszych polskich praktykow.
Podsylam tez jeden z linkow o varioramie po angielsku niestety; ale moze kogos to zainteresuje Z gory dziekuje za wszystkie posty.Pozdrawiam :D
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 29.03.2011, 19:20 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
janik1702 napisał(a): Witam,dopiero zaczynam myslec o zakupie i pragne zasiegnac jezyka u znajacych temat-mechanikow no i uzytkownikow oczywiscie.Przekopalem cale forum jeszcze jako niezarejestrowany i nic nie znalazlem.Mysle ze temat moze zainteresowac rowniez forumowiczow nie posiadajacych wiatraka.Przeczesalem caly net szukajac info-mam zylion linkow w roznych folderach zasejwowane ale nie ma nic cenniejszego ponad wypowiedz naszych polskich praktykow. Podsylam tez jeden z linkow o varioramie po angielsku niestety; ale moze kogos to zainteresuje Z gory dziekuje za wszystkie posty.Pozdrawiam
Link jest ponizej zeby nie bylo ze zartowalem:)
http://www.instant-g.com/Products/36Con ... /VRAM.html
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 29.03.2011, 19:20 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Wydaje mi się, że nie ma wielkiej różnicy. Zwłaszcza do spokojnej jazdy - wybierz taki egzemplarz, który będzie Ci pasował ceną, kolorem i stanem. Aż tak wiele ich na rynku nie ma. Ważniejsze pytanie wg mnie - napęd tylny czy 4x4?
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 29.03.2011, 21:15 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
wit007 napisał(a): napęd tylny czy ....
tak to wazne pytanie...
varioram ladniej wyglada po otwarciu pokrywy silnika ...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 29.03.2011, 21:21 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
no dobra niech mi ktoś teraz przełoży na ludzki język o co chodzi z tym varioramem mam u siebie silnik M64-23 czyli amerykaniec , co to jest DME itd
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 29.03.2011, 21:28 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
wit007 napisał(a): Wydaje mi się, że nie ma wielkiej różnicy. Zwłaszcza do spokojnej jazdy - wybierz taki egzemplarz, który będzie Ci pasował ceną, kolorem i stanem. Aż tak wiele ich na rynku nie ma. Ważniejsze pytanie wg mnie - napęd tylny czy 4x4?
Jakos sie tak nastawilem na naped na tyl.Co do spokojnej jazdy to bym nie przesadzal .Samochod ma byc na wypady do europy wiec te 10K rocznie powinien zrobic - o to chodzilo mi piszac ze do "wakacyjnej jazdy"Zabawa na torze z pewnoscia tez mu sie przydazy nie raz.
Chodzi mi raczej o informacje ktory z tych silnikow bywa mniej klopotliwyw serwisowaniu.Z forum wiem ze sa w 3miescie "dobrzy ludzie" co wiatrakow sie nie boja.Zalezalo by mi na ich wypowiedziach-moze nawet uda sie mi do nich dotrzec i pogadac. Samochod mam zamiar trzymac przez lata.Czyli nie jest to kaprys na chwile. Raczej dlugo planowana inwestycja i chce sie do niej dobrze przygotowac by pozniej ze zlosci nie gryzc palcow:) po co mi to bylo.
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 29.03.2011, 21:44 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
DK napisał(a): no dobra niech mi ktoś teraz przełoży na ludzki język o co chodzi z tym varioramem mam u siebie silnik M64-23 czyli amerykaniec , co to jest DME itd
Data Monitoring Equipment Box(eng.) Po prostu chip ktory zbiera dane od kola zamachowego-czyli obroty.
Tak sobie to yankesi wymyslili .Niemcy pewno zwa to inaczej
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 29.03.2011, 21:59 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
dzięki za pomoc a co z wyświetlaczem Led dodatkowym w obrotomierzu ja go nie mam ale widziałem u innych na fotkach takie cudo czy to jakiś komputer ? i co to daje i czy się przydaje ?
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 29.03.2011, 22:05 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Komputer - pokazuje średnie spalanie, temp. na zewnątrz, zasięg, prędkość, prędkość średnią i przebieg dzienny. Fajne - założyłem w swoim 964. W 993 niestety montaż jest o wiele bardziej skomplikowany.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 30.03.2011, 6:28 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
dla chcacego nic trudnego
http://p-car.com/diy/obc/
co do wyboru. auta roznia sie rokiem produkcji. co ma wplyw na cene
z punktu widzenia obslugi nie roznia sie meidzy soba
oba modele hydrauliczna regulacja luzu, 2 filtry oleju, zacinajacy sie pedal sprzegla (mechanizm), czasem pocieknie z oslon zaworowych, duze swiec do wymieniany, duzo oleju do zalania (sucha miska). Dla obydwu przegig 200 000 km + to raczej nie problem. Wiec chyba sugerowalbym sie ogolnym stanem niz ta cecha. Podbnie co do C4 czy C2.
Pewnie najlepiej znalezc jakies ostanir 993 z 96 roku... lub.. turbo i wtedy wszystkie w/w cechy z glowy...
polecam encyklopedie o 993
a tam mozna .. popatrzec na mojego srebrnego z komputerem/bez skory/C2/ wyprodukowanego w 93... jakis taki z poczatu i wszystkie inne pytania, czy tez fantazje erotyczne - lub dewiacje seksualne typu GT1... w koncu to tez 993..
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 30.03.2011, 8:21 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
no dobra dzięki za info ale .. czy montuje się sam wyświetlacz czy trzeba takowy kupić z obrotomierzem?
no i czy jest ktoś w Poznaniu kto by mi to dobrze zamontował? bo ja do elektroniki mam 2 lewe
|
|
Góra |
|
wit007
|
Napisane: 30.03.2011, 9:19 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 12.03.2008 Posty: 9172 Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Nr klubowicza: 189
|
Jest DIY w necie. Jest potrzebny obrotomierz z wyświetlaczem. I to konkretny, z europejskimi jednostkami. Trzeba uważać, bo łatwo wpakować się na minę (stopnie F, mile, spalanie mpg). Do tego wiązka, najlepiej z rozbitego auta, czujnik temperatury, dźwigienka obsługująca komputer (poniżej kierunkowskazów) i dolna część obudowy za kierownicą.
_________________ Witek będzie: chyba 718 było: 964 '91, 944 '85, 924 '85, 996 '02, 997S '09 http://www.komunikado.pl agencja public relations
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 30.03.2011, 9:21 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
Duc748 napisał(a): dla chcacego nic trudnego http://p-car.com/diy/obc/co do wyboru. auta roznia sie rokiem produkcji. co ma wplyw na cene z punktu widzenia obslugi nie roznia sie meidzy soba oba modele hydrauliczna regulacja luzu, 2 filtry oleju, zacinajacy sie pedal sprzegla (mechanizm), czasem pocieknie z oslon zaworowych, duze swiec do wymieniany, duzo oleju do zalania (sucha miska). Dla obydwu przegig 200 000 km + to raczej nie problem. Wiec chyba sugerowalbym sie ogolnym stanem niz ta cecha. Podbnie co do C4 czy C2. Pewnie najlepiej znalezc jakies ostanir 993 z 96 roku... lub.. turbo i wtedy wszystkie w/w cechy z glowy... polecam encyklopedie o 993 a tam mozna .. popatrzec na mojego srebrnego z komputerem/bez skory/C2/ wyprodukowanego w 93... jakis taki z poczatu i wszystkie inne pytania, czy tez fantazje erotyczne - lub dewiacje seksualne typu GT1... w koncu to tez 993..
Plan jest wlasnie wbic sie w rocznik 96 -coz najwyzej sprzedam dziecko na eksperymenty medyczne :D i kasa bedzie. Pisales o encyklopedi 993 -to cos jest na forum czy raczej wersja papierowa.Dla mnie jest jeszcze za wczesnie dzis by to zrozumiec:) wyjasnij prosze.
CZekam moze odezwie sie ktos z okolic 3miasta co dlubie w prosiakach i moze uda mi sie umowic na rozmowe "na zywo" zwlaszcza na co zwracac uwage jak juz sie stoi przy samochodzie i zabiera do zakupu.W koncu kazdy samochod ma swoje mocne i slabe strony...
|
|
Góra |
|
Duc748
|
Napisane: 30.03.2011, 11:55 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2061
Nr klubowicza: 068
|
wiec rok 96 zamyka dyskusje na temat varioramu bo wlasnie bedzie...
a encyklopedia to ksiezka poswiecona temu modelowi
http://tiny.pl/hdjl1
_________________ Marcin ---------------- http://aidi.pl
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 30.03.2011, 19:19 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
OK dzieki za podpowiedz o ksiazce -od czegos trzeba zaczac wiec chyba od literatury latwiej.Masz tesz racje ze varioram ladniej wyglada,widzialem takie komory silnika z odlanym napisem varioram na obudowie.No i ten plaski moment obrotowy na wykresie -moze byc przyjemnosc z jazdy:) w przyszlosci.
Nadal bede grzebal w necie i szukal ladnego 993 wedlug zasady 'pospiech jest dobry przy lapaniu pchel"wiem ze bede mogl liczyc na forumowiczow w przypadku gdy bede chcial sprawdzic VIN czy jakiekolwiek odstepstwa w samochodzie od standartowych.
Dziekuje za dotychczasowe info.Szerokiej drogi i gumowych drzew.
|
|
Góra |
|
kl
|
Napisane: 30.03.2011, 20:06 |
|
Dołączył: 30.10.2008 Posty: 1066
|
Duc - czy mozesz napisac cos wiecej o tej ksiazce, czy to bardziej album z fajnymi fotkami i opisami modeli, ktore mozna znalezc na wikipedii, czy konkretne how-to dla posiadacza w razie problemow z 993?
Bo tez jestem na etapie swobodnych poszukiwan 993, mysle, ze wiem o nich juz dosc sporo, a nie przepadam za albumami, ktore raz przejrze i odloze na regalik
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 30.03.2011, 23:37 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
Ksiazka jak widze jest z opisami jak i co robic samemu wiec do dlubania przy993 jak w sam raz.Same mechaniczne/elektryczne/ sprawy.Na tym forum juz bylo o autorze i o jego innych ksiazkach o Porsche,calkiem zakrecony facet.Na forach zagranicznych tez o nim pisza wiec jest jakims Guru w tej dziedzine choc sam okresla siebie jako Ghost Writer.Warto miec publikacje chcby do pocztania jak to pan Porsche poskladal do kupy samochod z kawalkow blachy:)
|
|
Góra |
|
jczar
|
Napisane: 31.03.2011, 19:11 |
|
Dołączył: 7.07.2009 Posty: 423
|
Ksiazki nie mam (mam miec), ale slyszalem duzo dobrych opinii. Dla zainteresowanch Porsche info a znajacych jez. angielski jest kilka miejsc "on-line" gdzie jest bardzo wiele na kazdy temat. Nie interesowalem sie innymi modelami niz 993 wiec nie wiem jak to wyglada dla innych modeli, ale o 993 mozna sie dowiedziec bardzo duzo. Jestem pewien, ze jest ich mnostwo, rowniez tych, o ktorych nie wiem, ale moje stronki to (pewnie znane wiekszosci):
http://www.pelicanparts.com/911/911tech ... s_late.htm
http://www.renntech.org/forums/index.php?
http://www.kindel.com/Porsche/
Jesli mam jakiekolwiek pytania - zawsze tam sie kieruje. W wiekszosci przypadkow - znajduje odpowiedz...
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 2.04.2011, 10:37 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3737 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
doszukałem się tej różnicy paru koni w tym silniku a tu jest rysunek jak varioram działa
Below 5,000 rpm (left A and top right) : long pipes; resonance intake disabled.
5,000-5,800 rpm (left B and middle right) : long pipes plus short-pipe resonance intake, with one of the interconnected pipes of the resonance intake closed.
Above 5,800 rpm (left C and bottom right): long pipes plus short-pipe resonance intake, with both interconnected pipes of the resonance intake opened.
|
|
Góra |
|
janik1702
|
Napisane: 2.04.2011, 13:24 |
|
Dołączył: 25.03.2011 Posty: 96
|
Fajny rysunek pogladowy zawsze to warto cos wiecej wiedziec o samochodach
Ale ja z innej beczki dzisiaj.
Jest samochod we Wloszech ALE.......
1.Wlascicielem jest nadal niemiec ktory go wstawil do wloch do salonu z tablicami wywozowymi z niemiec -jak zrozumialem "wyzlomowany na export"obecnie te tablice sa juz nie wazne.
2.Wloski sprzedawca mowi ,ze moze go sprzedac ale musi pieniadze dostac niemiecki wlasciciel i wtedy wystawi tablice wywozowe z Wloch na 5 dni bo we wloszech on tez nie moze byc zarejetrowany na stale tylko na wywoz.LUB Z NIEMIEC NA 7 DNI jak bede chcial-o co tu chodzi?
3.SAMOCHOD MIAL DWIE NAPRAWY BLACHARSKIE-1WLASCICIEL TYLNE NADKOLE (moze nawet dlatego niemiec go sprzedal bo uszkodzone byly punkty pomiarowe??)W Autohauzie wloskim tez go malowali z lewej strony bo jak stwierdzili -obtarli go na testowych jazdach:)))))
Co o tym wy to czytajacy sadzicie- dodaje ze,cena nie jest zbyt niska jak na takie przygody samochodu w stosunku do sredniej 993.Czy toto cos da sie w polsce legalnie zarejestrowac????????????????????
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|