Autor |
Wiadomość |
berni500
|
Napisane: 24.12.2017, 13:47 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Witam, Chciałbym zapytać posiadaczy obu modeli o różnice na korzyść jednego bądź drugiego, ponieważ różnica w cenie- zakładając krajowy, bezwypadkowy, sewisowany- zrobiła się na poziomie ~~~150k, więc możliwa do akceptacji. Pomijam wartości kolekcjonerskie oczywiście... Dziękuję.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 24.12.2017, 14:06 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
A ty proszę nam powiedz czego oczekujesz od auta? czy lepszy bo ma o "guziczek" więcej? czy cenisz niezawodność i historie i szukasz legendarnego silnika Mezgera? wiadomo nowsze to w wielu aspektach szybsze czy lepsze? od 997 systemów, które władowali w ten samochód jest tyle, że trudno powiedzieć czy kierowca czy auto uratowało z opresji.
_________________
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 24.12.2017, 14:20 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Właśnie o tego Mezgera mi chodzi . O niezawodność dokładnie. I czy to taka sama mocarna jednostka co w 996 i da się zrobić milion km. Bo guziczki mnie męczą, stary jestem po prostu i te ekrany dotykowe i inne, mnie rozpraszają raczej niż pomagają . A tak na serio zastanawiam się, który po prostu daje więcej frajdy z jazdy ( niestety 993 turbo poza możliwościami ) , tak na co dzień i czy odczuwalna albo w ogóle jakaś poprawa jest w prowadzeniu 991. Bo stylistyka 997 bardziej do mnie przemawia.
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
KoKoS
|
Napisane: 24.12.2017, 15:49 |
|
Dołączył: 11.12.2011 Posty: 764
|
991 to zupełnie inne płyta podłogowa. Prowadzenie i trakcja bez porównania, każdy model ma coś w sobie, każdy nowszy jest szybszy od poprzeniego. Napewno 991 trochę urosło i jest mniej analogowe.
|
|
Góra |
|
Jordan
|
Napisane: 24.12.2017, 16:55 |
|
Dołączył: 18.12.2014 Posty: 490
|
Miałem okazję mieć 997TTS a teraz mam 991 TTS. Może jestem za leniwy, może za wygodny ale uważam, że jest duża różnica pomiędzy 997 i 991. Oczywiście na korzyść 991. I to w użytkowaniu na codzień i na torze. 991 jest cichszy, stabilniejszy, szybszy i wygodniejszy. Elektroniki jest dużo i w jednym i drugim ale jak na w miarę młode auto w tej cenie to chyba nie ma co się dziwić. Zawsze można wyłączyć i ślubować swoich sił bez wspomagania. Zmmich doświadczeń w 991 jak jesteś nieostrożny i nie pamiętasz o składaniu spojlera przedniego to łatwo go uszkodzić a wymawia to ładnych pare tys. zł. Moim zdaniem jak różnica w kasie nie jest dla Ciebie aż tak istotna to zdecydowanie 991. A jak ktoś chce być purystą i udowadniać ile potrafi bez pomocy to niech kupi sobie np. 944 wybebeszy, podrasuje i na tor udowadniać sobie i innym ile potrafi.
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 24.12.2017, 17:08 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Do codziennej jazdy każde turbo od 996 było łatwe i przyjemne, te z silnikiem Mezgera mają na mieście spore spalanie, bo w granicach 23 l w 991 zdecydowanie mniej, zawsze jest coś za coś.
_________________
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 25.12.2017, 12:40 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
Roznica w prowadzeniu 991 a 997 jest ogromna i tych aut nie da sie nawet porownac. 991 jest szersze a do tego rozstaw osi zwiekszyl sie o 10 cm. Jesli autem chcialbys jezdzic na codzien to nie ma o czym mowic 991 tylko i wylacznie. Auto zrobilo sie poprostu calkiem komfortowe. 997 tutaj jest jeszcze pytanie czy przedlift z tiptroniciem czy polift z PDK ? (tutaj tez jest przepasc technologiczna) Temat juz kiedys byl 997-turbo-vs-991-turbo-t15549.html
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
berni500
|
Napisane: 25.12.2017, 18:37 |
|
Dołączył: 4.12.2016 Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
|
Dziękuję!
_________________
www.classic911.pl www.pasjaporsche.pl
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 26.12.2017, 14:27 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
Jesli chodzi o ilosc produkcyjna to ktos grubo sie pomylil. Juz 996 tt bylo wyprodukowane okolo 20 000 sztuk. W 997 tt bylo sporo wiecej. Z tego co panietam cos kolo 32tys. Gdzie gt3 to byla wartosc okolo 2 tys. 991 to inna bajka. Zarowno w ilosciach. 991 gt3 to kolo 7tys o turbo/tts nie wspomne. Tak jak gt3 rzadzi sie swoimi prawami tak w przypadku turbo chyba bym sie nie zastanawial. Kup 991 tt, wrocisz z kazdej imp z pucharkiem a nie bedziesz tracil czasu na tlumaczenie ze jestes zaj... tylko masz gorsze auto Wygodnie na ulice i szybko na tor. W przypadku nowych turbo nie szukalbym purystow tylko rych ktorych stac na nowy i tych ktorym zal Bierz 991 tt/tts bedzie pan w 95% zadowolony
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
Jordan
|
Napisane: 26.12.2017, 17:42 |
|
Dołączył: 18.12.2014 Posty: 490
|
Nie znam liczb fabrycznych, ale w dostępnych w necie bazach 997.2tt wyprodukowano 3800 szt. Skąd te ponad 20 tys szt? Liczba GT3 się zgadza 997.1 GT3 - 2378szt i 997.2 GT3 - 2200 szt.
|
|
Góra |
|
Jerzy
|
Napisane: 26.12.2017, 22:18 |
|
Dołączył: 4.12.2007 Posty: 2505 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
|
Jordan napisał(a): Nie znam liczb fabrycznych, ale w dostępnych w necie bazach 997.2tt wyprodukowano 3800 szt. Skąd te ponad 20 tys szt? Liczba GT3 się zgadza 997.1 GT3 - 2378szt i 997.2 GT3 - 2200 szt. 997 wszystkich było około 195 tys. Czyli według Marcina liczba TT stanowiła by 16% całości produkcji. Chyba TT aż tak popularne w linii 997 nie było.
_________________
Jurek
|
|
Góra |
|
MM-Racing
|
Napisane: 26.12.2017, 22:48 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 2029 Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
|
To je tak.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ in: Rally,Mezgers Nobody is born a legende, you race to become one. Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r. Carting Cup PCP 2015r. ---------------------------------------------------- Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla. https://futureoze.pl/
|
|
Góra |
|
KMT
|
Napisane: 26.12.2017, 23:54 |
|
Dołączył: 30.04.2015 Posty: 71
|
Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.) Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie ) Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie ) Może coś przegapiłem ?
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 26.12.2017, 23:55 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Te cyferki mogą się zgadzać bo mam rozpiskę na 996 i jest podobnie,
2000 - tt 16, 2001 - tt 5324, GT2 247 2002 - tt 5908, GT-2 716 2003 - tt 4322, GT-2 233, turbo cabriolet 308 2004 - tt 1273, GT-2 73, turbo cabriolet 3099, turbo s coupe 2, turbo s cabriolet 3 2005 - tt 122, GT-2 18, turbo cabriolet 127, turbo s coupe 598 turbo s cabriolet 960
996 Turbo Coupe MY2000 16 MY2001 5324 MY2002 5908 MY2003 4322 MY2004 1273 MY2005 122
996 Turbo Cab MY2003 308 MY2004 3099 MY2005 127
996 Turbo S Coupe MY2004 2 MY2005 598
996 Turbo S Cab MY2004 3 MY2005 960
_________________
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 27.12.2017, 0:46 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
Ale fajnie ; wychodzi na to że moje białe 996 Turbo to 1 z 16 sztuk wyprodukowanych w 2000 roku
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
kimbex
|
Napisane: 27.12.2017, 0:59 |
|
Dołączył: 10.11.2009 Posty: 2215 Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
|
Mam kilka sztuk 996 Turbo a także 997 Turbo i 991 Turbo S w ofercie więc zapraszam na jazdę porównawczą gdzie dopiero wtedy przekonasz się co lepiej Ci leży
_________________ www.911classic.pl zawsze piękne 911 Krzysztof
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 27.12.2017, 2:01 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5042 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
kimbex napisał(a): Ale fajnie ; wychodzi na to że moje białe 996 Turbo to 1 z 16 sztuk wyprodukowanych w 2000 roku Krzysztof To oczywiście zależy jaką masz dokładną datę produkcji w tym 2000 roku. Jeżeli pomiędzy styczniem a czerwcem 2000 to rzeczywiście tak może być Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
explosiv
|
Napisane: 27.12.2017, 12:41 |
|
Dołączył: 11.05.2015 Posty: 347 Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
|
KMT napisał(a): Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.) Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie ) Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie ) Może coś przegapiłem ? Decyzja moze byc tylko i wylacznie jedna TTS!!! 4S i TTS nie da sie porownywac tak naprawde Nowe 4s tez jest z turbina i jak dolozysz techarta to bedzie szybkie ale nie jak 991 tts. Pozatym 991 tts silnik zakuty podatny na dodatkowe modyfikacje. heble ceramika. Mialem okazje pojezdzic tym po torze i w odniesieniu do mojego GTSa 991 jest przepasc. Launch control powoduje lekki wsztrzas mozgu. Jesli chodzi o kwestie finansowe, na nowym 4s starcisz na 2 letnim tts juz za bardzo nie pozatym one beda trzymac te cene jeszcze dlugo bo sa to poprstu auta genialne.
_________________
eXpL@S!V In: 718 Cayman GT4RS In: E3 Cayenne II [9YAAI1] Out: Macan FL [95BAA1] Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672 Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642
|
|
Góra |
|
KMT
|
Napisane: 27.12.2017, 13:41 |
|
Dołączył: 30.04.2015 Posty: 71
|
explosiv napisał(a): KMT napisał(a): Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.) Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie ) Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie ) Może coś przegapiłem ? Decyzja moze byc tylko i wylacznie jedna TTS!!! 4S i TTS nie da sie porownywac tak naprawde Nowe 4s tez jest z turbina i jak dolozysz techarta to bedzie szybkie ale nie jak 991 tts. Pozatym 991 tts silnik zakuty podatny na dodatkowe modyfikacje. heble ceramika. Mialem okazje pojezdzic tym po torze i w odniesieniu do mojego GTSa 991 jest przepasc. Launch control powoduje lekki wsztrzas mozgu. Jesli chodzi o kwestie finansowe, na nowym 4s starcisz na 2 letnim tts juz za bardzo nie pozatym one beda trzymac te cene jeszcze dlugo bo sa to poprstu auta genialne. Taką też decyzję podjąłem. ) obserwowałem 4S i już miałem kupić, cena jak to pod koniec roku fajna, a tu nagle booom! Pojawiło TTS i rozwaliło mi system ) nie ma argumentów za 4S. Chyba że przydatność jako auto do jazdy na codzień, ale chyba nie będzie krzywdy... Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|
|
Góra |
|
Daro
|
Napisane: 27.12.2017, 16:54 |
|
Dołączył: 21.03.2010 Posty: 3734 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
|
Witamy w gronie turbawek Każdej generacji turbo jest uzależniające i nie che się nic innego no chyba, że inny do kompletu.
_________________
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|