Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Witam,
Chciałbym zapytać posiadaczy obu modeli o różnice na korzyść jednego bądź drugiego, ponieważ różnica w cenie- zakładając krajowy, bezwypadkowy, sewisowany- zrobiła się na poziomie ~~~150k, więc możliwa do akceptacji.
Pomijam wartości kolekcjonerskie ;) oczywiście...
Dziękuję.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
A ty proszę nam powiedz czego oczekujesz od auta? czy lepszy bo ma o "guziczek" więcej? czy cenisz niezawodność i historie i szukasz legendarnego silnika Mezgera? wiadomo nowsze to w wielu aspektach szybsze czy lepsze? od 997 systemów, które władowali w ten samochód jest tyle, że trudno powiedzieć czy kierowca czy auto uratowało z opresji.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Właśnie o tego Mezgera mi chodzi :). O niezawodność dokładnie. I czy to taka sama mocarna jednostka co w 996 i da się zrobić milion km. ;) Bo guziczki mnie męczą, stary jestem po prostu i te ekrany dotykowe i inne, mnie rozpraszają raczej niż pomagają ;). A tak na serio zastanawiam się, który po prostu daje więcej frajdy z jazdy ( niestety 993 turbo poza możliwościami :( ) , tak na co dzień i czy odczuwalna albo w ogóle jakaś poprawa jest w prowadzeniu 991. Bo stylistyka 997 bardziej do mnie przemawia.




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 15:49 

Dołączył: 11.12.2011
Posty: 764
991 to zupełnie inne płyta podłogowa. Prowadzenie i trakcja bez porównania, każdy model ma coś w sobie, każdy nowszy jest szybszy od poprzeniego. Napewno 991 trochę urosło i jest mniej analogowe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 16:55 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Miałem okazję mieć 997TTS a teraz mam 991 TTS. Może jestem za leniwy, może za wygodny ale uważam, że jest duża różnica pomiędzy 997 i 991. Oczywiście na korzyść 991. I to w użytkowaniu na codzień i na torze. 991 jest cichszy, stabilniejszy, szybszy i wygodniejszy. Elektroniki jest dużo i w jednym i drugim ale jak na w miarę młode auto w tej cenie to chyba nie ma co się dziwić. Zawsze można wyłączyć i ślubować swoich sił bez wspomagania.
Zmmich doświadczeń w 991 jak jesteś nieostrożny i nie pamiętasz o składaniu spojlera przedniego to łatwo go uszkodzić a wymawia to ładnych pare tys. zł.

Moim zdaniem jak różnica w kasie nie jest dla Ciebie aż tak istotna to zdecydowanie 991. A jak ktoś chce być purystą i udowadniać ile potrafi bez pomocy to niech kupi sobie np. 944 wybebeszy, podrasuje i na tor udowadniać sobie i innym ile potrafi. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 24.12.2017, 17:08 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Do codziennej jazdy każde turbo od 996 było łatwe i przyjemne, te z silnikiem Mezgera mają na mieście spore spalanie, bo w granicach 23 l w 991 zdecydowanie mniej, zawsze jest coś za coś.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.12.2017, 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
Roznica w prowadzeniu 991 a 997 jest ogromna i tych aut nie da sie nawet porownac. 991 jest szersze a do tego rozstaw osi zwiekszyl sie o 10 cm. Jesli autem chcialbys jezdzic na codzien to nie ma o czym mowic 991 tylko i wylacznie. Auto zrobilo sie poprostu calkiem komfortowe. 997 tutaj jest jeszcze pytanie czy przedlift z tiptroniciem czy polift z PDK ? (tutaj tez jest przepasc technologiczna)

Temat juz kiedys byl

997-turbo-vs-991-turbo-t15549.html




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 25.12.2017, 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył: 4.12.2016
Posty: 1581
Nr klubowicza: 582
Dziękuję!




_________________

www.classic911.pl
www.pasjaporsche.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
Jesli chodzi o ilosc produkcyjna to ktos grubo sie pomylil.
Juz 996 tt bylo wyprodukowane okolo 20 000 sztuk.
W 997 tt bylo sporo wiecej. Z tego co panietam cos kolo 32tys.
Gdzie gt3 to byla wartosc okolo 2 tys.

991 to inna bajka. Zarowno w ilosciach. 991 gt3 to kolo 7tys o turbo/tts nie wspomne.
Tak jak gt3 rzadzi sie swoimi prawami tak w przypadku turbo chyba bym sie nie zastanawial.
Kup 991 tt, wrocisz z kazdej imp z pucharkiem :) a nie bedziesz tracil czasu na tlumaczenie ze jestes zaj... tylko masz gorsze auto :wink:
Wygodnie na ulice i szybko na tor. W przypadku nowych turbo nie szukalbym purystow tylko rych ktorych stac na nowy i tych ktorym zal :wink:
Bierz 991 tt/tts bedzie pan w 95% zadowolony :!:




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 17:42 

Dołączył: 18.12.2014
Posty: 490
Nie znam liczb fabrycznych, ale w dostępnych w necie bazach 997.2tt wyprodukowano 3800 szt. Skąd te ponad 20 tys szt? Liczba GT3 się zgadza 997.1 GT3 - 2378szt i 997.2 GT3 - 2200 szt.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 22:18 

Dołączył: 4.12.2007
Posty: 2505
Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 164
Jordan napisał(a):
Nie znam liczb fabrycznych, ale w dostępnych w necie bazach 997.2tt wyprodukowano 3800 szt. Skąd te ponad 20 tys szt? Liczba GT3 się zgadza 997.1 GT3 - 2378szt i 997.2 GT3 - 2200 szt.


997 wszystkich było około 195 tys.
Czyli według Marcina liczba TT stanowiła by 16% całości produkcji.
Chyba TT aż tak popularne w linii 997 nie było.




_________________

Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 2029
Lokalizacja: 3City
Nr klubowicza: 094
To je tak.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.




_________________

in: Rally,Mezgers
Nobody is born a legende, you race to become one.

Pucharek PCP 2007,2008,2009,2010,2023r.
Carting Cup PCP 2015r.
----------------------------------------------------
Futuresolar OZE, fotowoltaika, pompy ciepla.
https://futureoze.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 23:54 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 71
Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.)
Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie )
Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie )
Może coś przegapiłem ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 26.12.2017, 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Te cyferki mogą się zgadzać bo mam rozpiskę na 996 i jest podobnie,

2000 - tt 16,
2001 - tt 5324, GT2 247
2002 - tt 5908, GT-2 716
2003 - tt 4322, GT-2 233, turbo cabriolet 308
2004 - tt 1273, GT-2 73, turbo cabriolet 3099, turbo s coupe 2, turbo s cabriolet 3
2005 - tt 122, GT-2 18, turbo cabriolet 127, turbo s coupe 598 turbo s cabriolet 960

996 Turbo Coupe
MY2000 16
MY2001 5324
MY2002 5908
MY2003 4322
MY2004 1273
MY2005 122

996 Turbo Cab
MY2003 308
MY2004 3099
MY2005 127

996 Turbo S Coupe
MY2004 2
MY2005 598

996 Turbo S Cab
MY2004 3
MY2005 960




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 0:46 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Ale fajnie ; wychodzi na to że moje białe 996 Turbo to 1 z 16 sztuk wyprodukowanych w 2000 roku :)




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 0:59 
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.11.2009
Posty: 2215
Lokalizacja: Krapkowice
Nr klubowicza: 143
Mam kilka sztuk 996 Turbo a także 997 Turbo i 991 Turbo S w ofercie więc zapraszam na jazdę porównawczą gdzie dopiero wtedy przekonasz się co lepiej Ci leży :)




_________________

www.911classic.pl zawsze piękne 911 :)

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 2:01 
Członek Zarządu PCP
Avatar użytkownika

Dołączył: 10.09.2009
Posty: 5042
Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
kimbex napisał(a):
Ale fajnie ; wychodzi na to że moje białe 996 Turbo to 1 z 16 sztuk wyprodukowanych w 2000 roku :)

Krzysztof
To oczywiście zależy jaką masz dokładną datę produkcji w tym 2000 roku. Jeżeli pomiędzy styczniem a czerwcem 2000 to rzeczywiście tak może być :-)
Pozdrawiam serdecznie
Mata




_________________

jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92

było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03

Michał
IG: mr.mata912


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2015
Posty: 347
Lokalizacja: GDYNIA
Nr klubowicza: 442
KMT napisał(a):
Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.)
Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie )
Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie )
Może coś przegapiłem ?

Decyzja moze byc tylko i wylacznie jedna TTS!!! 4S i TTS nie da sie porownywac tak naprawde
Nowe 4s tez jest z turbina i jak dolozysz techarta to bedzie szybkie ale nie jak 991 tts. Pozatym 991 tts silnik zakuty podatny na dodatkowe modyfikacje. heble ceramika. Mialem okazje pojezdzic tym po torze i w odniesieniu do mojego GTSa 991 jest przepasc. Launch control powoduje lekki wsztrzas mozgu. Jesli chodzi o kwestie finansowe, na nowym 4s starcisz na 2 letnim tts juz za bardzo nie :) pozatym one beda trzymac te cene jeszcze dlugo bo sa to poprstu auta genialne.




_________________

eXpL@S!V
In: 718 Cayman GT4RS
In: E3 Cayenne II [9YAAI1]
Out: Macan FL [95BAA1]
Out: 911 S PDK [997.2] TP 1:51:672
Out: 911 4GTS PDK [991.1] TP 1:49:642


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 13:41 

Dołączył: 30.04.2015
Posty: 71
explosiv napisał(a):
KMT napisał(a):
Pozwolę sobie na lekką modyfikację wątku.)
Nowe 4S vs TTS ( 2 letnie )
Co prawda już decyzja podjęta ale ciekawią mnie bardzo Wasze opinie )
Może coś przegapiłem ?

Decyzja moze byc tylko i wylacznie jedna TTS!!! 4S i TTS nie da sie porownywac tak naprawde
Nowe 4s tez jest z turbina i jak dolozysz techarta to bedzie szybkie ale nie jak 991 tts. Pozatym 991 tts silnik zakuty podatny na dodatkowe modyfikacje. heble ceramika. Mialem okazje pojezdzic tym po torze i w odniesieniu do mojego GTSa 991 jest przepasc. Launch control powoduje lekki wsztrzas mozgu. Jesli chodzi o kwestie finansowe, na nowym 4s starcisz na 2 letnim tts juz za bardzo nie :) pozatym one beda trzymac te cene jeszcze dlugo bo sa to poprstu auta genialne.


Taką też decyzję podjąłem. ) obserwowałem 4S i już miałem kupić, cena jak to pod koniec roku fajna, a tu nagle booom! Pojawiło TTS i rozwaliło mi system ) nie ma argumentów za 4S. Chyba że przydatność jako auto do jazdy na codzień, ale chyba nie będzie krzywdy...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
PostNapisane: 27.12.2017, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył: 21.03.2010
Posty: 3734
Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 263
Witamy w gronie turbawek :D Każdej generacji turbo jest uzależniające i nie che się nic innego no chyba, że inny do kompletu.




_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum