Ad3. Filtr paliwa masz w lewej komorze baku. Dostęp pod kanapą. Jeżeli
nikt jeszcze tego nie ruszał, to masz szczęście i możesz kupić sam
wkład filtra (pisz na PW jeżeli chciałbyś u mnie). Jeżeli ktoś już
wymienił (jednak rzadki przypadek) to najprawdopodobniej będzie już
od poliftowej wersji - nierozbieralny, trzeba wymienić cały element.
Co to za wkład jak go odszukać. W wykazach producentów nie ma tego filtra.
Ad4. Bezwzględnie transfer box, czyli skrzynia rozdzielcza.
Tu chcę zrobić i rozdzielcza i mosty i biegów. Czy gdzieś można znaleźć miejsca spustowe i wlewowe tych elementów?
Ad3. Klapa - komplet siłowników.
Wycieraczka - zobacz czy po otwarciu szyby da się poruszać wycieraczką,
jeżeli nie to trzeba wymienić trzpień przechodzący przez szybę - częsta
usterka. Jeżeli tak, to być może silnik - rzadziej spotykane.
sprawdzę.
Ad1. Świece - tak. Cewka w zależności od stanu lub stanu portfela - też
warto. To już cały układ zapłonowy
Ad2. Pasek - warto jeżeli słabo wygląda a nie wiesz kiedy był zmieniany,
przy okazji sprawdź wszystkie rolki oraz osprzęt na pierwsze oznaki luzów.
Wymienie. nie duży koszt.
Ad4. Rozrząd jest tutaj specyficzny, bo z tyłu silnika, czyli od
strony skrzyni biegów. Jest przy nim trochę pracy. Sprawdź jaki jest
przestawienie - będzie wiadomo jak bardzo jest już rozciągnięty łańcuch.
Jak to sprawdzić?
Zwykle częściej się go serwisuje niż w 4,5l. Jak już będziesz robić,
to kompleksowo cały, ale ja bym osobiście bez wariatorów wałków rozrządu
robił. Chyba, że coś wskazuje na ich uszkodzenie/zużycie.
Polecam sprawdzić skuteczność pracy uładu hamulcowego oraz ewentualne
luzy w zawieszeniu. Oświetlenie i klakson. Takie podstawy bezpieczeństwa.
Serwisy zwykle mają swoje listy w podpunktami i przy przeglądzie auta
sprawdzają wszystko po kolei.