tunix napisał(a):
To wracając do GTSa - mam Boxstera 718 GTS 4.0 manual. Jeździłem trochę Caymanem 718 GTS z tym samym silnikiem i PDK. Jeździłem po ulicach. Nie podobało mi się z dwóch powodów. Pierwszy - ten silnik potrzebuje obrotów. PDK w trybie Sport utrzymuje niższe obroty niż sam to robię w manualu. Przez to auto wydawało się ospałe. Oczywiście można jeździć na manetkach ale mi się osobiście w automacie nigdy to nie sprawdziło - zawsze w mieście kończyło się przełączeniem w tryb auto. I tutaj silnik doładowany moim zdaniem lepiej zgrywa się ze skrzynią. Drugim powodem jest dźwięk. 4.0 brzmi przyzwoicie od strony wydechu ale sam dźwięk mechanizmu pracującego za plecami jest nieprzyjemny, natarczywy, nie ma podejścia np. do silnika 3.4 z 987.2. Jeździłem na zmianę jednym i drugim dla porównania. W Boxsterze po otwarciu dachu słychać głównie wydech i jest fajnie ale w Caymanie podstawowe doznania dźwiękowe to mechaniczny łoskot zza pleców. I w 4.0 on jest moim zdaniem kiepski. Mając do wyboru Caymana GTS lub 992 nie-S na daily wybrałbym to drugie albo sterował w kierunku 992 T PDK. Tyle, że klameczki z paskami będą
Nie dostrzegłem tych problemów w moim GTS-ie
Ale może dlatego ze jeżdżę tez Boxsterem 2.0. W jednym i drugim doznania dźwiękowe są zupełnie inne.