Start Strona klubowa Kalendarz imprez Sklep Porsche Polska
Nazwa użytkownika Hasło Zapamiętaj mnie Zarejestruj

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]





Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 30.06.2008, 16:58 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
wampir napisał(a):
2ga kreska.


Dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2008, 19:17 

Dołączył: 12.08.2007
Posty: 179
Wentylator podpiety na stale, wg instrukcji tkackiego, podczas jazdy chodzil caly czas, wskazowka temperatury caly czas na 1 pierwszej kresce ( przy wysokich obrotach ) minimalnie ponizej pierwszej kreski przy spokojnej jezdzie. Oznacza to chyba ze termostat rowniez jest dobry. Po dojechaniu do domu brat dobrał sie do przekaznika ze skrzynki, okazalo sie ze jest spalony i to bardzo widocznie, nawet taki laik jak ja od razu to zauwazyl, co wiecej, ktos juz przy nim majstrowal, byo "spalenie" bylo wlasnie w tym miejscu, w ktorym widocznie byly slady jakiejs wczesniejszej ingerencji z zewnatrz. Jedyne co teraz pozostało to te falujace obroty.


Teraz np przejechalem sie kilka minut bez wlaczonego wentylatora, tak akurat ze auto rozgrzalo sie do optymalnej temperatury i obroty idealnie utrzymywal na jalowym, natomiast jesli odpalam ol, bo sa stale na niskim poziomie, no i wiadomo jakie wtedy pdglosy wydaje auto.
Wydaje sie zatem ze przekaznik do wymiany, ale teraz co z tymi obrotami? To tez spowodane wlasnie tym, ze silnik nie potrafi utrzymac odpowiedniej temperatury i podaje zbyt bogata/uboga mieszanke ?

Podczas jazdy do domu przez te pareset kilometrow, przy spokojnej jezdzie, gdy np zdazyly sie jakies swiatla, to tez lekko skakaly te obroty ( wtedy wskazowka byla lekko ponizej optimum ) Czy wymiana, albo naprawa przekaznika rozwiaze problem? Ma ktos moze tak sprawny przekaznk, albo wie gdze w polsce mozna go szbko zdobyc?


Aha tkacki mowiles tez zeby polaczyc 30m1 z m1 i 30m2 z m2, tylko ze umnie dalo sie tylko te pierwsza pare, byc moze sa rozne przekazniki, ale w moim wlasnie styki byly tylko 30m1 do 30m2, plus kilka innych, natomiast do 30m2 i m2 nic nie wchodzilo, o ile rozumiesz o co mi chodzi, staralem sie wytlumaczyc w miare po swojemu :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 5.07.2008, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył: 8.07.2007
Posty: 5188
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka/Warszawa
Nr klubowicza: 193
No i świetnie, że udało się dojechać do celu! :D

Jeżeli przy przegrzaniu nic się silnikowi nie stało, to chyba wszystko
się w miarę tanio zakończy :)




_________________

924 '83 LM8U - Tor Poznań 2:04,992


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2008, 1:29 

Dołączył: 1.08.2007
Posty: 2931
Mój patent na rozpoznanie poziomu płynu chłodniczego w zbiorniczku - musisz lekko zakołysać samochodem na boki, np opierając się o przedni błotnik na wysokości zbiorniczka - płyn zachlupocze i zobaczysz gdzie dokładnie jest jego poziom :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2008, 8:46 

Dołączył: 8.03.2007
Posty: 3164
Nie dziala jak masz za twarde zawieszenie ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 18.07.2008, 9:48 

Dołączył: 10.02.2008
Posty: 191
Duzo lepszy patent to sciskanie weza od plynu chodniczego (tego co idzie z dolu zbiorniczka), nie trzeba bujac autem i duzo lepiej widac poruszajacy sie plyn :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 10:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
TKacki napisał(a):
Objawy dopiero jak jest ciepło + korek. Wcześniej OK. Chwilowe załączanie / wyłączanie wentylatora....

Moim zdaniem w kolejności: termowyłącznik w chłodnicy, rezystory wolnego biegu wentylatorów, wentylatory, przekaźnik, wiązka.


Odgrzewam temat w związku z moimi ostatnimi problemami z chłodzeniem. 944 n/a 82 r.
Jakiś czas temu jeżdżąc w nieszczęsnych korkach :evil: zaobserwowałem, ze temperatura wędruje w stronę maxa bo nie uruchamiają się wentylatory. Po asprawdzeniu okazało się, że termowłącznik jest to wymiany. Po wymianie przez chwilę było ok. tzn. załaczał się prawidłowo jednak moja radość trwała krótko a mianowicie w trasie odpiął mi się przewód od chłodnicy i zgubiłem cały płyn (zanim się zorientowałem zrobiłem kilka kilometrów i zapaliła się lampka ciśnienia + zagrały panewki. Zgasiłem silnik kupiłem cybant, płyn załałem odpowietrzyłem i przed 2 tyg. było ok. Jednak ostatnio zaobserwowałem, ze po załaczeniu wentylator musi b.długo pracować, zeby zbił temp. 9 od załączenia do wyłączenia w korku 10-15 min czy to normalne?
No i wczoraj wentylator już się nie załączył wcale :(
1. sprawdzłem wężę na górze i na dole oba gorące czyli tak chyba być powinno jest obieg czyli termostat teoretycznie działa
2. połaczyłem na krótko kable od termowłacznika (jest przecież nowy) i dalej nic tzn. wentylator nie chodzi
3. myślałem, ze spalił się wiatrak więc dla pewnosci podpiąłem go bezpośrednio do akumulatora - działa!!!

Płynu mi nie ubywa, ciśnienie jest i tak sobie myślę, ze to kwestia prądu więc to co sugeruje Tkacki zdecydowanie pasuje do układanki:

Gdzie są te rezystory wolnego biegu wentylatorów i jak sprawdzić czy przekaźnik jest sprawny?

Ewentualnie jakieś inne sugestie

z góry dziękuję za Waszą pomoc bo powoli tracę cierpliwośc a kocham to auto
pozdrawiam
Tomas




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 10:12 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
mialem w eSce tak, ze wiatrak sie nie wlaczal bedac normalnie podpiety, a zalaczal sie jak bezposrednio podpinalem do akumulatora. moze to byc wiatrak (jak u mnie), bo akumulator bezposrednio daje bardzo silne napiecie i wtedy zadziala, a normalnie nie pogra, bo wiatrak juz zjechany.
skombinuj od kogos dobry wiatrak i podepnij u siebie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Igor, ale jak go podpinam bezpośrednio pod aku to aż go rozrywa
możliwe żeby nawet się minimalnie nie załączał ???




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 12:28 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
u mnie bylo dokladnie tak. mialem wiatrak, ktory nie chodzil po podpieciu normalnym (gdy sie zwieralo czujnik temp.) a przy aku chodzil jak szalony.

mozliwe tez, ze cos w elektryce - np. mialem tez kiedys problem z wtyczka przy samym wiatraczku chyba i tez mi sie nie zalaczal.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 12:52 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
mogę pożyczyć taki wiatraczek do sprawdzenia


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 13:04 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Pimi szczerze mówiąc na to liczyłem :D
dzięki :wink:




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 13:32 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
Tomas - a bez spinania, po prostu jak ręką machniesz w ten wiatrak, to szybko się kręci, czy czuje się jakikolwiek opór?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
oporu nie czuję ale cichy to on raczej nie jest (mam porównanie bo drugi - ten od klimy chodzi o wiele kulturalniej :D )




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 14:33 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
a próbowałeś może... drugą ręką?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
no sorry na to nie wpadłem :oops: bo to wymaga ścisłego umysłu jak mniemam :lol:




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 16:02 

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 688
nie rozumiem tego ironicznego tonu. człowiek chce pomóc, podaje serce na tacy, a tu takie złośliwostki.
nie, to nie. a niech Ci się grzeje jak najwyżej. gorąco Ci tego życzę.
:lol:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 16:07 

Dołączył: 16.03.2007
Posty: 2795
hej hej Panowie - spokojnie :)
jak chodzi glosno to tez wirnik (czy jak go zwali) walniety - pozycz od Pimiego wiatrak i wyprobuj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
Igor luz my tak czasem mamy ale to z sympatii :lol: wezmę od Pimiego ten wiatrak i sprawdzę czy dziala

dzięki za pomoc i oczywiście dam znać jak się sprawy potoczą

pzdr
Tomas




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Offline
 Tytuł:
PostNapisane: 2.09.2009, 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył: 11.05.2009
Posty: 86
Lokalizacja: Piaseczno
Nr klubowicza: 321
update: teoria uszkodzonego wentylatora odpada

przepialem instalacje z jednego wentylatora na drugi i na odwrót: ten co chlodzi zachowywal się tak jak wczesniej ten od klimy tj przy spięciu kabli z termowlącznika pracowal na wolnych obrotach ( do tej pory bylo tak, ze po zgaszeniu silnika i dosc wysokiej temp. ten drugi wentylator od klimy pracowal na wolnym biegu jeszcze przez kilka minut)

skoro je przepiąlem (normalnie przez instalacje a nawet wsadzilem dla pewnosci bezpiecznik 10A) i ten drugi zachowywal się identycznie tzn ze wiatraki są ok. a pracowal wczesniej glosno bo obcieral o obudowe

no to w tej sytuacji zostaje:

- przekaźnik (ciekawe skąd go w razie czego wezmę wygląda na dość skomplikowany)
- rezystory biegu jalowego wentylatora (nie wiem w ogóle czy w I serii bylo coś takiego???

jeszcze taka ciekawostka: do tej pory po uruchomieniu klimy wentylator ten po stronie zbiorniczka wyrównawczego odpalal mi się od razu na wysokie obroty a teraz odpala mi się ale chodzi bardzo wolno

jakieś pomysly co dalej z tym zrobić

dzięki za pomoc
Tomas




_________________

Tomek
944 82r. czerwona targa
996 99r. biała carrera


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Ostatnie posty forum PCP








Przyklejone




English information
Ostatnie posty publicznego forum