Autor |
Wiadomość |
Mata
|
Napisane: 6.11.2021, 1:27 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
pdmobil napisał(a): Mata napisał(a): Sławomir napisał(a): Maskownica? To są nawiewy? Fajny detal. Odkręcając cztery śruby i zdejmując „maskownicę” dostajemy się do tunelu środkowego i np. wodzików od skrzyni biegów. W 911’tce jest to kratka nawiewu powietrza, w 912 chyba będzie pełnoć tylko funkcję ozdobną… W mojej dotychczas w tym miejscu był zamontowany pełen dekiel W 911 jest w tym miejscu pełny dekiel kryjący dostęp do wnętrza tunelu i do krzyżaka na drążku zmiany biegów ( konieczność rozkręcenia przy wyjęciu silnika). Dekiel ten jest szczelny i zakryty dywanikiem, zatem nie jest widoczny i nie ma nic wspólnego z wentylacją. Raczej wręcz przeciwnie. Może w 912 jest inaczej. Piotr W 911 w zależności od rocznika jest albo kratka albo pełny dekiel. We wczesnych 911 na pewno jest to kratka Poniżej zdjęcia z książki będącej przedrukiem road testów 912’tki z lat 60’tych: - okładka książki > polecam, - pełen dekiel w 912 z 1965 roku, - porównanie 912 i 911 z rocznika 1966 (wg. opisu pod zdjęciem kratka w 911 jako wylot wentylacji). Pozdrawiam serdecznie Mata
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 7.11.2021, 22:24 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Mata napisał(a): ......Piotr W 911 w zależności od rocznika jest albo kratka albo pełny dekiel. We wczesnych 911 na pewno jest to kratka Poniżej zdjęcia z książki będącej przedrukiem road testów 912’tki z lat 60’tych: - okładka książki > polecam, - pełen dekiel w 912 z 1965 roku, - porównanie 912 i 911 z rocznika 1966 (wg. opisu pod zdjęciem kratka w 911 jako wylot wentylacji). Pozdrawiam serdecznie Mata Michał....Masz rację !!! W żaden sposób nie podważam Twojej wiedzy ! Nie znam się na 912, a jest zrozumiałe, że jej rozwiązania przeszły do wczesnych 911. Na swoje usprawiedliwienie, polecę taką książeczkę : Załącznik: 20211106_130117_HDR~2_resized.jpg Załącznik: 20211106_130045~2_resized.jpg Funkcja wentylacyjna tego elementu została zaniechana. Kupiłeś wspaniałą kratkę do swojego auta - gratuluję ! A co do tytułu wątku.....ja dziś zmieniłem koła na zimowe....mało fotogeniczne.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 8.11.2021, 17:57 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Piotrze Tą książkę, którą pokazałeś też mam i też gorąco polecam ją wszystkim! Jest to niesłychana skarbnica wiedzy w kwestii wszystkich niuansów odróżniających poszczególne modele, wersje, roczniki. Tego samego autora jest analogiczna pozycja dedykowana 356 i oddzielna 914. Jak się wymądrzam w tych tematach to w 99% procentach opieram się właśnie na tych książkach Ale w tej książce nie znalazłem odpowiedzi w których dokładnie była kratka dlatego szukałem dalej... Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 8.11.2021, 18:12 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
No to ostatnie tygodnie poświęciłem dopieszczeniu 911 Millennium. Oprócz nudnych dla mnie tematów mechanicznych (nowa wiązka ABS’u, zamek kierowcy, wahacze, poduszki silnika, oleje, filtry, mechanizm szyberdachu, uszczelnienia w drzwiach i ileś tam innych tematów) wjechały nowe elementy poprawiające doznania wizualne: - wypełnienie zderzaka przedniego, - plastikowe progi, - zapięcia pasów bezpieczeństwa, - osłona przełączników szyberdachu, - zaślepka bezpieczników, - chromowany kapselek, - kierunki, - lampki oświetlenia tablicy rejestracyjnej. Coraz bliżej stanu fabrycznego Pozdrawiam serdecznie Mata
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 8.11.2021, 21:45 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Mata napisał(a): Piotrze Tą książkę, którą pokazałeś też mam i też gorąco polecam ją wszystkim! Jest to niesłychana skarbnica wiedzy w kwestii wszystkich niuansów odróżniających poszczególne modele, wersje, roczniki. Tego samego autora jest analogiczna pozycja dedykowana 356 i oddzielna 914. Jak się wymądrzam w tych tematach to w 99% procentach opieram się właśnie na tych książkach Ale w tej książce nie znalazłem odpowiedzi w których dokładnie była kratka dlatego szukałem dalej... Pozdrawiam serdecznie Mata No i znalazłeś ! Kratka była tam gdzie było montowane dodatkowe ogrzewanie ! A, że przez kratkę z tego ogrzewania (webasto) śmierdziało i hałasowało, więc odeszli od tego. Najpierw montując atrapę kratki : Załącznik: 20211108_191106~2_resized.jpg a następnie pełną blaszkę. Lubię takie dyskusje - inspirują do poszerzania wiedzy ! Michał - masz piękną kratkę ! ( masz ogrzewanie tunelem, bo podobno było za dopłatą ?) Pozdrawiam, Piotr
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Mata
|
Napisane: 9.11.2021, 20:49 |
|
Członek Zarządu PCP |
|
Dołączył: 10.09.2009 Posty: 5044 Lokalizacja: Warszawa/Poznań
Nr klubowicza: 281
|
Piotr Nie, nie mam webasto w swoim 912. Zobaczymy czy będzie śmierdzieć Pozdrawiam serdecznie Mata
_________________
jest: 356C '65, 912 '66, 914-6 '70, 996 Millennium '00, 126p S ’78, R129 500SL ’92
było: 914-4 ’73, 914-4 CanAm '74, 924 '79, 944 '84, 944S2 cabrio '90, 968 cabrio '92, 986S '00, 996.2 targa '03
Michał IG: mr.mata912
|
|
Góra |
|
pdmobil
|
Napisane: 9.11.2021, 22:45 |
|
Członek Honorowy |
|
Dołączył: 10.03.2007 Posty: 3928 Lokalizacja: Warszawa
Nr klubowicza: 029
|
Mata napisał(a): Piotr Nie, nie mam webasto w swoim 912. Zobaczymy czy będzie śmierdzieć Pozdrawiam serdecznie Mata Bez webasto nie powinno, o ile masz dobrze uszczelniony tył (😬)...znaczy tył tunelu z komorą silnika. Hałas będzie trochę większy...zależy od ucha 😎
_________________
były: 911 - T'73, S'77, SC'81, turbo look'84, targa'88, Boxster - 98 ------------------ 996 - 01
|
|
Góra |
|
Sławomir
|
Napisane: 9.11.2021, 23:23 |
|
Dołączył: 12.03.2018 Posty: 15
|
Ale w tej książce pisze "gas heater intake", czyli wlot powietrza z tego co rozumiem. Pewnie normalnymi kratkami leci ogrzane potem?
|
|
Góra |
|
maciejm
|
Napisane: 13.11.2021, 23:05 |
|
Dołączył: 15.07.2013 Posty: 69 Lokalizacja: Poznań
Nr klubowicza: 655
|
Jesienny czas, krótkie dni i długie wieczory zmotywowały mnie do odrestaurowania dekielków od felg Papier ścierny, pasta do renowacji reflektorów oraz na koniec quick detailer (akurat nie miałem żadnego bezbarwnego lakieru pod ręką). Zobaczymy jak długo wytrzymają. Efekty poniżej, drugie zdjęcie przed i po Pokusiłem się nawet o nagranie postępów prac, kto chętny zapraszam na yt Renowacja dekielków Można by było pokusić się również o uzupełnienie jakąś żywicą tę transparentną warstwę, która w kilku miejscach odkleja się od emblematu. Nie mając zbyt dużego doświadczenia nie chciałem jednak niczego zepsuć i ograniczyłem się do planu minimum
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Maciej 996.1 C4 IG: matcheyrc YT: https://www.youtube.com/c/AdHocCars
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 14.11.2021, 0:23 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Zimno nawet się z garażu wyjechać nie chce.. Więc się zabrałem za wymianę tarcz licznika.. Efekt bardziej niż zadowalający. Świeci jak oryginał Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
|
|
Góra |
|
Loras
|
Napisane: 14.11.2021, 11:45 |
|
Dołączył: 28.05.2020 Posty: 565 Lokalizacja: Bydgoszcz / Poznan
Nr klubowicza: 711
|
tsubasa napisał(a): Zimno nawet się z garażu wyjechać nie chce.. Więc się zabrałem za wymianę tarcz licznika.. Efekt bardziej niż zadowalający. Świeci jak oryginał Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Fajny efekt, chętnie wymieniłbym tarcze z US na EU, masz może jakiś manual do tej operacji ? Ps. Czy Ty LEDy włożyłeś do podświetlenia ? Jakie tam wchodzą ?
_________________
981 GT4 Pikachu 971 3.0t 718 2.0 "Spajder"
było: 970 4S; 958T, 958S, 987S, 997 4S.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 14.11.2021, 15:44 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
One się podświetlają dokładnie tymi samymi lampkami co oryginalne tarcze. Nowe europejskie z nadrukiem dodatkowym Boxster S i logo z drugiej strony zamówiłem na moman.pl - oni od lat robią tarcze (to nie jest indiglo) Tutorial pierwszy z YouTube wziąłem i wymieniłem. W sumie dość prosta operacja gdyż po rozkręceniu i zdjęciu wskazówek po prostu zdejmujesz starą tarcze i wkładasz nową. Potem składasz i działa Nie trzeba przy tym odkręcać kierownicy nawet..
|
|
Góra |
|
mufasa
|
Napisane: 15.11.2021, 11:36 |
|
Dołączył: 12.05.2021 Posty: 58
|
Świetnie wyglądają te białe tarcze. Pisałem kiedyś do tej firmy, ale do dziś nie dostałem odpowiedzi... A na stronie mieli tylko do automatów.
|
|
Góra |
|
tsubasa
|
Napisane: 15.11.2021, 14:08 |
|
Dołączył: 11.05.2014 Posty: 1930
|
Fakt. Kontakt trochę dziwny. Tarcze nie są białe tylko srebrne dokładnie w takim kolorze jak w moim 987S oryginalne były.. Kolory oczywiście do wyboru do koloru. Mają wzorniki guard red, speed yellow takze można wybrzydzać i kombinować
|
|
Góra |
|
mufasa
|
Napisane: 15.11.2021, 16:59 |
|
Dołączył: 12.05.2021 Posty: 58
|
Może mógłbyś podzielić się kontaktem do osoby, która obsługiwała Twoje zamówienie? Może tym razem udałoby się kupić tarcze...
|
|
Góra |
|
tona
|
Napisane: 16.11.2021, 10:01 |
|
Dołączył: 8.03.2007 Posty: 1306 Lokalizacja: koloniec
Nr klubowicza: 060
|
tsubasa napisał(a): Zimno nawet się z garażu wyjechać nie chce.. Tutaj się nie zgodzę...ja wczoraj wypuściłem swojego prosiaka na 'spacer' Baza-Wrocław-Rawicz-Szczecin-Rawicz-Wrocław-Baza. spacerek ok 1400km i to jest frajda dla auta i kierowcy A tarcze świetne..
_________________
było 924'82-było na I Zlocie 944S2'90 944TurboS'89 944 TURBO'S '88 prawie cup. jest Białe968TS'94
|
|
Góra |
|
dpz
|
Napisane: 16.11.2021, 22:58 |
|
Dołączył: 2.11.2015 Posty: 57
|
mycie, woskowanie...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
MTS1200
|
Napisane: 19.11.2021, 20:40 |
|
Dołączył: 31.07.2020 Posty: 57
|
Dzisiaj doszedł od Qbak silniczek do jednej z klap w ogrzewaniu. 10 min. założone i wszystko działa jak należy
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
BartekG
|
Napisane: 22.11.2021, 15:43 |
|
Dołączył: 18.01.2016 Posty: 913
Nr klubowicza: 770
|
Nowe opony ,felgi jak nowe Zupełnie inne auto
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________
BartekG Jest 911-996.2 - C2 - manual Był : Boxster 986 -2,7 manual
|
|
Góra |
|
Barti
|
Napisane: 23.11.2021, 0:31 |
|
Dołączył: 27.11.2020 Posty: 331 Lokalizacja: Łódź
Nr klubowicza: 730
|
Czyli jednak nie złote! Dla mnie bomba!
|
|
Góra |
|
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
Ostatnie posty forum PCP
Przyklejone
English information
Ostatnie posty publicznego forum
|